画像共有サイトのイメージャがアンドリーセン・ホロウィッツから4千万ドルを調達

Imgur, the Image-Sharing Site, Raises $40 Million From Andreessen Horowitz - NYTimes.com
もしあなたがインターネットでかなりの時間を費やしているのなら、おそらくは、イメージャのホストコンピュータにある画像を読み込んだ、あるいは一目見たことがあるだろう。
写真共有サーヴィスであるイメージャはひじょうに人気が高い。このサイトは月間1億3千万ユニーク・ヴィジタがあり、50億件以上の画像やページをクリックしている。毎日150万件の画像がアップロードされ、130万件の画像が閲覧されている。
だがこのリーチ数にしては、同社はひじょうに小規模かつ低空飛行のサーヴィスとして知られている。創業者はしばしば、ドメイン名の登録に使った7ドル以外自分が会社に投資した金額はないと語る。
それが変わろうとしている。
木曜日、同社はアンドリーセン・ホロウィッツから4千万ドルのシリーズAラウンド資金調達を行なったと発表した。
「独立していることは良いことです」とアラン・シャーフは語る。「100パーセントが自分のもとにあるわけですから。しかし短所は、自分の望むような速度で進むことができないことです」
イメージャは2009年に開設され、その後もチームを小規模にし、広告主からの収入によりかろうじて事業を継続、黒字となった。シャーフ氏はこの5年のあいだ、資金調達に気が向かなかったといい、サイトの成長とオーディエンスが同社の拡張を必要なものとしたという。
「われわれは1ダース以上のVCやエンジェル投資家と話し合いを行いました」と彼は言う。「でも結局、アンドリーセンと会うまでクリックすることはありませんでした。最初に会った日、イメージャがどこへ行くことができるか、アイデアをあれこれ交わしました」そしてそれが投資会社である同社との契約へ導いたという。
イメージャが最優先とするのはエンジニアとセールスを雇用し大きなオフィスに移ることです、とシャーフ氏は語る。そうすれば、新しいアプリケーションを開発しサーヴィスのモバイル利便性を向上できます。同社は先日、ティム・ファンを起用した。彼の業績のひとつはROFLConを創業したことである。これはインターネット文化や流行を扱うコンファレンスである。彼はイメージャのユーザ向けリアル・ワールドのイヴェント主催、インターネット企業との提携など特別プロジェクトを担当する。
イメージャの人気の理由のひとつは利便性である。このサイトはユーザがアップロードするのに利用登録は不要だ。また、画像をすぐに投稿できるシンプルな方法が欲しい人だけでなく、面白い画像をブラウズしたい人のためにも取り組んでいる。
レディットは人気のコミュニティ・ニューズ・サイトだが、このたび同社は小規模な出資を行った。レディットはサイトの初期の前進に大きな影響をもたらした。というのもシャーフ氏は当初、イメージャをレディットに画像をアップロードするツールとして作成した。そこから同社は自分のコミュニティを形成していった。画像にコメントする人が増え、流行を生み出していったのだ。同社によればサイトの平均滞在時間は11分である。これはユーチューブの平均的動画3本に相当する。(続きを読む)

If you spend any measurable amount of time on the Internet, you’ve likely visited — or at least looked at — an image hosted on Imgur (pronounced “image-er”).

The photo-sharing service is extremely popular; each month, the site draws 130 million unique viewers who click on nearly five billion different images and pages. Each day, 1.5 million images are uploaded to the site, and 1.3 billion images are viewed.

But despite that reach, the company is known for being an extremely small and extremely lean bootstrapped service, led by a founder who likes to say that the only financial investment he’s ever made in the company was the $7 he spent to register the domain name.

That’s about to change.

On Thursday the company announced that it raised $40 million from Andreessen Horowitz in a Series A round of funding.

“Being bootstrapped is great,” said Alan Schaaf, the founder and chief executive. “You own 100 percent of it. But the downside is that you aren’t able to move as fast as you want.”

Imgur was introduced in 2009, and has managed to stay in business and cross into profitability by employing a small team and working with advertisers to support the site. Mr. Scaaf said that he had been reluctant to raise money over the last five years, but felt that the site’s growth and audience required him to expand the company.

“We’ve talked with over a dozen VCs and angel investors over the years,” he said. “But we’ve never clicked with any of them until Andreessen. During our initial meeting, we were bouncing ideas around about where Imgur could go.” That persuaded him to work with the firm.

Imgur’s first priority will be to hire more engineers and salespeople and move into a larger office, Mr. Schaaf said, and to start building new applications to enhance the service’s mobile experience. The company also recently hired Tim Hwang, who founded ROFLCon, a conference about Internet culture and memes, among other things; he will work on special projects like real-world events for Imgur users and partnerships with other Internet companies.

Part of Imgur’s popularity comes from its convenience. The site does not require its users to register to upload images to the service, and it works for browsing funny photos as well as it does for people who just want a simple way to quickly post an image.

Reddit, the popular community news site, also invested a small amount of money. Reddit was instrumental in bolstering the site’s early traction, as Mr. Schaaf initially created Imgur as a tool for uploading images to Reddit. From there, it began to become more of a community itself, as people began leaving comments on images or turning them into memes. The average user spends around 11 minutes — the equivalent of three YouTube videos — on the site, the company said.

(From the "NYTimes" blog post. Thanks to Jenna Wortham.)