新品:
¥2,418 税込
ポイント: 24pt  (1%)
発送元: Amazon.co.jp
販売者: Amazon.co.jp
¥2,418 税込
ポイント: 24pt  (1%)  詳細はこちら
一時的に在庫切れ; 入荷時期は未定です。 在庫状況について
注文確定後、入荷時期が確定次第、お届け予定日をEメールでお知らせします。万が一、入荷できないことが判明した場合、やむを得ず、ご注文をキャンセルさせていただくことがあります。商品の代金は発送時に請求いたします。
Kindle版なら今すぐ電子本をお読みいただけます。Audible版なら、今すぐオーディオブックをお聴きいただけます。どちらのサービスも無料のアプリをダウンロードすればお使いの端末でお楽しみいただけます。
¥2,418 () 選択したオプションを含めます。 最初の月の支払いと選択されたオプションが含まれています。 詳細
価格
小計
¥2,418
小計
初期支払いの内訳
レジで表示される配送料、配送日、注文合計 (税込)。
出荷元
Amazon.co.jp
出荷元
Amazon.co.jp
販売元
販売元
支払い方法
お客様情報を保護しています
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら
支払い方法
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら
¥1,794 税込
中古商品となりますため通常使用による使用感はあります。 コンディションは良いです。 中古商品となりますため通常使用による使用感はあります。 コンディションは良いです。 一部を表示
配送料 ¥350 5月31日-6月2日にお届け(18 時間 13 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
残り1点 ご注文はお早めに 在庫状況について
¥2,418 () 選択したオプションを含めます。 最初の月の支払いと選択されたオプションが含まれています。 詳細
価格
小計
¥2,418
小計
初期支払いの内訳
レジで表示される配送料、配送日、注文合計 (税込)。
この商品は、hobby man ホビーマン が販売、発送します。
Kindleアプリのロゴ画像

無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません

ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。

携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。

KindleアプリをダウンロードするためのQRコード

何か問題が発生しました。後で再度リクエストしてください。

The Flight of the Creative Class: The New Global Competition for Talent ペーパーバック – 2007/2/20

3.9 5つ星のうち3.9 19個の評価

{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"¥2,418","priceAmount":2418.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"2,418","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"1kZZjg6Eh5mFAeHKIVtY6s8JdKhykGGhYKdTI%2FKQRS%2BMFv14m6%2FdW7%2FLaaVCdVoo8FasSBU3wtC%2BvS3A253rF%2BZRr8SrbavqiUAWkZvPQ%2BnGNhAksroAD4a52CCuhwuC","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}, {"displayPrice":"¥1,794","priceAmount":1794.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"1,794","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"1kZZjg6Eh5mFAeHKIVtY6s8JdKhykGGhM2YjGl%2BhnCfYVYjWSBWpacHjuUfVHCLI5uvhBp5QR7uC2gnfhul%2BLSF1FPqbgzKhjPi3z81fh9BaVzh6SQ0bVPDXtEsM3pQ4v9Aft4RKj5qn2yTGAUoD0BuDjmNeco82STNnJzemvnQOPTSeWLNq4w%3D%3D","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"USED","aapiBuyingOptionIndex":1}]}

購入オプションとあわせ買い

The most valued workers today are what the economist Richard Florida calls the Creative Class, skilled individuals ranging from money managers to make–up artists, software programmers to steady–cam operators who are in constant demand around the world. Florida's bestselling The Rise of the Creative Class identified these workers as the source of economic revitalization in American cities. In that book, he shows that investment in technology and a civic culture of tolerance (most–often marked by the presence of a large gay community) are the key ingredients to attracting and maintaining a local creative class. In The Flight of the Creative Class, Florida expands his research to cover the global competition to attract the Creative Class. The United States was, up until 2002, the unparalleled leader in creative capital. But several key events––the Bush administrations emphasis on smokestack industries, heightened security concerns after 9/11 and the growing cultural divide between conservatives and liberals––have put the US at a substantial dis–advantage.

続きを読む もっと少なく読む

商品の説明

レビュー

“A compelling and seductive thesis.” — BusinessWeek

“Policy makers and independent professionals alike must quickly take Florida’s argument aboard--and, just as quickly, act.” — Tom Peters

“Required reading for elected officials, policy makers, educators, business leaders and every citizen concerned about the future of this country.” — Alan M. Webber, Founding Editor, Fast Company magazine

著者について

Author of the bestselling The Rise of the Creative Class and Who's Your City? Richard Florida is a regular columnist for The Atlantic. He has written for the New York Times, the Wall Street Journal, The Economist, and other publications. His multiple awards and accolades include the Harvard Business Review's Breakthrough Idea of the Year. He was named one of Esquire magazine's Best and Brightest (2005) and one of BusinessWeek's Voices of Innovation (2006). He lives in Toronto, Canada.

登録情報

  • ASIN ‏ : ‎ 0060756918
  • 出版社 ‏ : ‎ HarperBusiness; Reprint版 (2007/2/20)
  • 発売日 ‏ : ‎ 2007/2/20
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • ペーパーバック ‏ : ‎ 352ページ
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 9780060756918
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0060756918
  • 寸法 ‏ : ‎ 15.24 x 2.24 x 22.86 cm
  • カスタマーレビュー:
    3.9 5つ星のうち3.9 19個の評価

著者について

著者をフォローして、新作のアップデートや改善されたおすすめを入手してください。
Richard Florida
Brief content visible, double tap to read full content.
Full content visible, double tap to read brief content.

著者の本をもっと発見したり、よく似た著者を見つけたり、著者のブログを読んだりしましょう

カスタマーレビュー

星5つ中3.9つ
5つのうち3.9つ
19グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2014年8月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
The book was delivered within a reasonable time frame, considering the overseas delivery.
2005年7月15日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
 世界で話題になった前作から基本的なスタンスは変わっていませんが、9・11後のToleranceを失いつつある自国アメリカに対する警告書といった色合いが強くなっていますので、アメリカ人ならば自国の将来について思いめぐらす機会となるでしょうが、逆にアメリカ人以外にとっては少し物足りないかもしれません。
 また、前作を出版して以降、様々な意見や批判に対する回答といった側面ももっています。ただ、読者を研究者よりもビジネスマンをターゲットにしているのか、反証にやたらと某社のCEOは、社長は、とトップの名前をひたすら掲げるのは少し安易すぎるのでは、と思いました。(冒頭でロード・オブ・ザ・リングのピーター・ジャクソン監督のエピソードから始まるのは、フロリダを批判しているアラン・スコットの最新作「on Holywood」への反発か、と少し勘ぐってしまいました・・・)
 そして、フロリダの核であるインデックスですが、基本的には前作を踏襲し、以降のヨーロッパ調査の際の手法、最新のカナダ調査時の手法が若干の改善として取り入れられていますが、フロリダ教授の手法を研究されている方にとってはビジネス書以上学術書未満の本書では少々物足りないかもしれません。
 ラストに世界連帯を訴える部分にはシンパシーを感じますが。
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Uros Veber
5つ星のうち3.0 The usual Florida
2019年4月20日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
The usual R. Florida stuff.
Gerald S. Pallor
5つ星のうち5.0 Finally, an economist who makes sense and has an ...
2015年5月29日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Finally, an economist who makes sense and has an approach that relates to the world I experience. A must read for anyone at all involved in economic development.
Hiram Chance
5つ星のうち3.0 Still needs to take on the 900-pound gorilla
2007年4月11日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
"If America continues to make it harder for some of the world's most talented students and workers to come here, they'll go to other countries eager to tap into their creative capabilities--as will American citizens fed up with what they view as an increasingly repressive environment."

-- Dr. Richard Florida, The Flight of the Creative Class

From this quote you can see immediately the sort of society Dr. Florida wants. Me, too. What's puzzling is he doesn't explicitly attach his shiny new cart of creativity to the thoroughbred of peace and political liberty.

In particular, you'd expect him to lambaste the Neocon Usurpers for launching expensive wars for isolated benefit of the Carlyle Group. Is he pulling his punches so Rush Bimbaugh won't accuse him of Bush-bashing? In general, why doesn't Florida boldly oppose the bonecrushing machinery of government per se?

That's my 900-pound-gorilla reservation about The Creative books. Otherwise, they provide a nice boost to the kinds of people we want to cultivate in society... or even want to be.

It appears many in public office, more semi-comatose Democrats than fully rabid Republicans, are interested in developing and retaining creative communities.

But are they willing to do what it takes?

The more political power they wield the less willing they are.

Rise shows that what Dr. Florida calls the three Ts of creative-class communities--Talent, Technology, and Tolerance--occur rarely. And when they do, it's more from the tolerance angle.

Austin, San Francisco, Seattle, Burlington (VT), Boston, the highest American cities on the creative-class list, achieve their vaunted status by spontaneous order. When governments catch up to what's going on and want to push people around, it's too late.

Tolerance is also another word for freedom. We can easily argue that liberty is fundamentally what the creative havenots have not. Talent and technology gravitate toward communities naturally when political leaders see their mission as preserving a natural order based on civil liberties.

They accomplish that mission mainly by removing government obstacles and keeping the infrastructure efficient.

Government never furthered any enterprise but by the alacrity with which it got out of its way. -- Thoreau

Libertarians need no writer from the halls of the Carnegie Mellon Institute to tell us this dear Hamlet. But it's nice that in Rise Dr. Florida makes such a good statistical case for what creativity is, where it lives, and how we can nurture it. He also makes us aware that we, too, are paid-up members of the CC.

Flight is about politicians not getting the point of Rise.

...

For my complete review of this book and for other book and movie

reviews, please visit my site [...]

Brian Wright

Copyright 2007
9人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Chicago Joe
5つ星のうち5.0 Five Stars
2015年5月20日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Thank You.
REd Sucker
5つ星のうち3.0 Richard's assumptions........again
2011年8月2日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
On pp 9-10, Richard casually mentions government regulation as one of the reasons for USA's 11th place and dropping ranking for creative business environs,citing Sweden Canada Australia, Ireland as ahead of us.....he consistently glosses over the fact that the creative class as he created it is assumed to be enlightened coastal liberals, who are notorious for creating these regulations on the very creative businesses he champions, and, or course, on every other non-creative buinsess who suffer alike.....which of course stifles all creativity ...like agriculture which he avoids because everybody knows farmers are neither creative nor liberal, nor coastal (Richard's assumptions) ......and the aforementioned countries, after decades of their own self stifling liberalism, are in liberal-political -recovery......the US is just now falling into that abyss....recovery possibly just starting. Richard assumes again that personal attributes such as of tolerance are owend by the creative class on the coasts, and several other smug-ceative class personal attributes.....perhaps the most galling of human atributes, "patronizing smugness" permeates.

IN other words....the creative class and Richard should stay out of politics...they are damn poor visionaries for human governance.....too much imangination too little reality.....create a digi-phone, go to creative little coffeeshop, order creative brew, complain about ruling party, .....and go home to creative little meal, music, movie, be smug, be creative, leave the rest alone!

Otherwise, good observations on the movements of cutting edge industry on the planet and the USA's position in same.
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート