無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません。
ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。
携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。
Travels in the Scriptorium Perfect – 2007/5/1
英語版
Paul Auster
(著)
- 言語英語
- 出版社Holtzbrinck Publishers
- 発売日2007/5/1
- 寸法10.9 x 1.3 x 17.4 cm
- ISBN-100312948409
- ISBN-13978-0312948405
登録情報
- 出版社 : Holtzbrinck Publishers (2007/5/1)
- 発売日 : 2007/5/1
- 言語 : 英語
- ISBN-10 : 0312948409
- ISBN-13 : 978-0312948405
- 寸法 : 10.9 x 1.3 x 17.4 cm
- カスタマーレビュー:
著者について
著者をフォローして、新作のアップデートや改善されたおすすめを入手してください。
著者の本をもっと発見したり、よく似た著者を見つけたり、著者のブログを読んだりしましょう
カスタマーレビュー
星5つ中4.1つ
5つのうち4.1つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
64グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2008年9月2日に日本でレビュー済み
ポール・オースターの作品は結構読んでいるが、いつも本当にうまいなあと感心してしまう。本書では記憶喪失の老人の男性が、見慣れぬ小部屋で目を覚ますところから始まり、その老人の一日が描かれている。
通常なら全く興味がわかないテーマで、多分著者がオースターでなければ絶対読まないと思うが、いざ読み始めるとちょっとしたイベントの連続に知らぬ間にこの不思議な世界に引き込まれてしまう。そして最後まで読み終わるとこの話は一体何だったなのだろうと考えさせられてしまう。
個人的にはこの前に読んだThe Brooklyn Folliesの方がわかりやすくて好きだが、本書の方がオースターらしい作品だと思う。英語は簡潔で読みやすいし、何と言ってもペーパーバックで100頁強と薄いので、原書に挑戦する人にもお勧めしたい。
通常なら全く興味がわかないテーマで、多分著者がオースターでなければ絶対読まないと思うが、いざ読み始めるとちょっとしたイベントの連続に知らぬ間にこの不思議な世界に引き込まれてしまう。そして最後まで読み終わるとこの話は一体何だったなのだろうと考えさせられてしまう。
個人的にはこの前に読んだThe Brooklyn Folliesの方がわかりやすくて好きだが、本書の方がオースターらしい作品だと思う。英語は簡潔で読みやすいし、何と言ってもペーパーバックで100頁強と薄いので、原書に挑戦する人にもお勧めしたい。
2007年9月7日に日本でレビュー済み
一人の老人が監視カメラつきの部屋に幽閉されている。そこには入れ替わり立ち代り様々な人物が出入りするが、記憶を失ったこの老人は一体何のためにここにいるのか。
ミステリー風味の場面設定から始まる本作では、「実存的探偵小説」と名づけられている初期の三部作のタッチが再び甦っている。また、作品の最後にはめまいのするような「オチ」が楽しめる。
スティルマン、ファンショー、アンナ、ツィマー、ウォルト、ベンジャミン・サックスなど、聞き覚えのある名前の人物が再登場するのも、この作品の特徴である。
ミステリー風味の場面設定から始まる本作では、「実存的探偵小説」と名づけられている初期の三部作のタッチが再び甦っている。また、作品の最後にはめまいのするような「オチ」が楽しめる。
スティルマン、ファンショー、アンナ、ツィマー、ウォルト、ベンジャミン・サックスなど、聞き覚えのある名前の人物が再登場するのも、この作品の特徴である。
2007年6月10日に日本でレビュー済み
この本を楽しむには、オースターの過去の作品を読んでいないと苦しいです。
読んでいても、記憶が時々あやふやなわたしなど、「・・・だったっけ?」と思った箇所もいくつか。
過去の作品を読んでいれば、「オースターワールド」を満喫できます。
「ムーンパレス」「ブルックリンフォーリーズ」系ではなく、初期ニューヨーク3部作系が好きな人にお勧めです。
読んでいても、記憶が時々あやふやなわたしなど、「・・・だったっけ?」と思った箇所もいくつか。
過去の作品を読んでいれば、「オースターワールド」を満喫できます。
「ムーンパレス」「ブルックリンフォーリーズ」系ではなく、初期ニューヨーク3部作系が好きな人にお勧めです。
2006年11月25日に日本でレビュー済み
短いお話です。しかし大変な作品だと言っていいでしょう。どこの誰だか分からないおじさんが、どこだか分からないところにあるお部屋にいて、何が何だか分からないうちに一日が過ぎて行きます。次々と現れる正体不明の男や女…、な、なんだ、これは? という展開なのですが、その「謎解き」の手がかりとなるものを把握するためには、オースターの過去の作品を全部読破して置く必要がありそうです。でも、幾ら世界的な作家だからって、こんなことしちゃっていいのでしょうか? 「当然、俺の本は全部読んでるよね?」ってなノリで一冊出しちゃうなんて。これはもしかしたらオースターの大きな挑戦なのかも知れません。私自身、ファンの一人としてその挑戦を受けて立つ為に、再度全部彼の作品を読み直してから、もう一度、そしてその時は深く深く丁寧に、この作品を読み込んでみたいものだと思っています。
2007年2月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ポールオースターの大ファンの私。この本は初めて「どんどん惹き込まれ」ず(!)に読みました。(Oracle Night, The Brooklyn Folliesはまだ読んでいません。)途中でなんども休み、挙句に途中でほかの本を読んでしまったほど。
いつものように文章はとてもきれいで理知的なのだけど、主人公のおかれている状況のあまりの「静」、何より彼自身のマインドの動きの小ささに、退屈してしまいました。途中から彼が読む物語とその続きを彼自身が考えるあたりからは動きが出てきて興味深いのですが、同時に本の終わりに近づいて、そしていつものように不条理のまま終わるんだろうな、という悲観がもたげてきて、案の定、「こんなのアリ?」という気分にすらなる終わり方、と感じました。
私の読解力不足かもしれないので、ほかの方のレビューを楽しみにしています。
いつものように文章はとてもきれいで理知的なのだけど、主人公のおかれている状況のあまりの「静」、何より彼自身のマインドの動きの小ささに、退屈してしまいました。途中から彼が読む物語とその続きを彼自身が考えるあたりからは動きが出てきて興味深いのですが、同時に本の終わりに近づいて、そしていつものように不条理のまま終わるんだろうな、という悲観がもたげてきて、案の定、「こんなのアリ?」という気分にすらなる終わり方、と感じました。
私の読解力不足かもしれないので、ほかの方のレビューを楽しみにしています。
他の国からのトップレビュー
william d stephens
5つ星のうち5.0
Just like new
2021年7月12日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I was very pleased with the quality of the book itself. Just like new, the front, back, and all pages in between. I'd read the novel by Paul Auster years ago, and remembered how special it was. Reading it the 2nd time was excellent also. I highly recommend this book, and for next reading, the 3 books in Auster's New York Trilogy. The books take you over with thought-provoking dialogue and scenes, and if you are like me, you finish them and then want more.
Cliente de Amazon
5つ星のうち3.0
A true (and meta) Paul Auster book
2018年2月27日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
A bit narcissistic for my taste, even by Paul Auster's standards. Still, it was a quick and enjoyable read (trying to solve Mr. Blank's puzzle was good).
Ted Curtis
5つ星のうち5.0
An exercise in meta-fiction.
2019年6月30日に英国でレビュー済みAmazonで購入
It’s important to me, Mr Blank. My whole life depends on it. Without that dream, I’m nothing, literally nothing.
Mr Blank wakes up. He’s in a room. He has no memory, but, conveniently for him, everything is labelled. The chair. The bed. The desk. The lamp. The blind. Even the wall. Unbeknownst to Mr Blank, there’s a camera in the ceiling that takes a snapshot once a minute. There are microphones too, even in the bathroom. Walking is difficult for Mr Blank, standing too. He gets these dizzy spells. He’s wearing striped pyjamas. The desk is stacked with papers, photographs. This is intriguing to him. He gets out of the bed and attempts to approach the desk, but he gets dizzy again and collapses to the floor, so that he has to crawl. It’s humiliating, or it would be were there anyone else around to see it. But he makes it to the desk and looks through the photographs. One is familiar, a young woman, but he doesn’t know from where. He thinks she may be called Anna. Then there’s a knock at the door. It’s Anna.
Anna gives him pills, three different colours. They are keeping him drugged. Anna washes him. To keep him sweet, she renders him a minor sexual favour. He is to meet somebody later, and this somebody had requested that he wear all white, so Anna dresses him in a tennis outfit. Then she makes him breakfast. Mr Blank asks her questions, but she’s largely evasive. This done, Anna leaves. Mr Blank goes to the desk and begins to read the papers. They are a manuscript, written in the style of a report, apparently detailing an alternative history of the conquest of the United States. There is political intrigue. Then Flood comes.
Flood is a cockney ex-policeman. He seems angry. He’s lost his job and his family, and he thinks Mr Blank is to blame. He demands to know details of a dream Mr Blank once had, in which he features; it’s somehow related to a novel Mr Blank once read, and is the key to Flood’s problem. Things are becoming more and more confusing, disorientating. Mr Blank can’t help Flood, Mr Blank has no memory. Flood leaves. Mr Blank returns to the manuscript.
As the days pass, there are small, discombobulating changes. The text of the manuscript alters slightly, the labels on objects are rearranged. Mr Blank suffers occasional memories from his childhood, but they are few and far between, and frustrating. Then there are more visitors. And the closet.
Travels in the Scriptorium is an exercise in meta-fiction. In places it resembles a detailed exercise from a creative writing class. Toward the end, Auster delivers what amounts to instructions for building a plot. I’m told that, barring Mr Blank, all of the characters feature in his previous novels; but I’m a little like Mr Blank here, I can’t place them. That’s the effect of Travels in the Scriptorium. It’s a short novel, 130 pages, little more than a novella, but it will leave you full of questions and wonder, gasping for breath and questioning your own existence. What does it all mean? Does anything exist outside of the room? When the other characters leave, do they cease to exist? What is in the closet? Auster’s hypnotic voice makes Travels in the Scriptorium an absolute page-turner, despite the apparent lack of action. Five stars.
Mr Blank wakes up. He’s in a room. He has no memory, but, conveniently for him, everything is labelled. The chair. The bed. The desk. The lamp. The blind. Even the wall. Unbeknownst to Mr Blank, there’s a camera in the ceiling that takes a snapshot once a minute. There are microphones too, even in the bathroom. Walking is difficult for Mr Blank, standing too. He gets these dizzy spells. He’s wearing striped pyjamas. The desk is stacked with papers, photographs. This is intriguing to him. He gets out of the bed and attempts to approach the desk, but he gets dizzy again and collapses to the floor, so that he has to crawl. It’s humiliating, or it would be were there anyone else around to see it. But he makes it to the desk and looks through the photographs. One is familiar, a young woman, but he doesn’t know from where. He thinks she may be called Anna. Then there’s a knock at the door. It’s Anna.
Anna gives him pills, three different colours. They are keeping him drugged. Anna washes him. To keep him sweet, she renders him a minor sexual favour. He is to meet somebody later, and this somebody had requested that he wear all white, so Anna dresses him in a tennis outfit. Then she makes him breakfast. Mr Blank asks her questions, but she’s largely evasive. This done, Anna leaves. Mr Blank goes to the desk and begins to read the papers. They are a manuscript, written in the style of a report, apparently detailing an alternative history of the conquest of the United States. There is political intrigue. Then Flood comes.
Flood is a cockney ex-policeman. He seems angry. He’s lost his job and his family, and he thinks Mr Blank is to blame. He demands to know details of a dream Mr Blank once had, in which he features; it’s somehow related to a novel Mr Blank once read, and is the key to Flood’s problem. Things are becoming more and more confusing, disorientating. Mr Blank can’t help Flood, Mr Blank has no memory. Flood leaves. Mr Blank returns to the manuscript.
As the days pass, there are small, discombobulating changes. The text of the manuscript alters slightly, the labels on objects are rearranged. Mr Blank suffers occasional memories from his childhood, but they are few and far between, and frustrating. Then there are more visitors. And the closet.
Travels in the Scriptorium is an exercise in meta-fiction. In places it resembles a detailed exercise from a creative writing class. Toward the end, Auster delivers what amounts to instructions for building a plot. I’m told that, barring Mr Blank, all of the characters feature in his previous novels; but I’m a little like Mr Blank here, I can’t place them. That’s the effect of Travels in the Scriptorium. It’s a short novel, 130 pages, little more than a novella, but it will leave you full of questions and wonder, gasping for breath and questioning your own existence. What does it all mean? Does anything exist outside of the room? When the other characters leave, do they cease to exist? What is in the closet? Auster’s hypnotic voice makes Travels in the Scriptorium an absolute page-turner, despite the apparent lack of action. Five stars.
Benjamin Laguierce
5つ星のうち5.0
Darkly bright…
2018年2月7日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Darkly bright and confusingly clear. In order to appreciate this book, make sure you have already read Paul Auster's previous novels. If not, avoid reading this book first, otherwise you won't understand and/or enjoy its subtile style and content.
John Antoine
5つ星のうち4.0
One of his better books.
2013年3月14日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Paul Auster is VERY hit or miss. This is one that I consider to be a "hit." It was well written and it made me excited to get to the end. This is one of his books that I would definitely recommend!