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Open Gl Shading Language ペーパーバック – 2004/2/7

4.1 5つ星のうち4.1 5個の評価

この商品には新版があります:

OpenGL Shading Language
¥6,196
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OpenGL® Shading Language, Third Edition, extensively updated for OpenGL 3.1, is the experienced application programmer’s guide to writing shaders. Part reference, part tutorial, this book thoroughly explains the shift from fixed-functionality graphics hardware to the new era of programmable graphics hardware and the additions to the OpenGL API that support this programmability. With OpenGL and shaders written in the OpenGL Shading Language, applications can perform better, achieving stunning graphics effects by using the capabilities of both the visual processing unit and the central processing unit.

In this book, you will find a detailed introduction to the OpenGL Shading Language (GLSL) and the new OpenGL function calls that support it. The text begins by describing the syntax and semantics of this high-level programming language. Once this foundation has been established, the book explores the creation and manipulation of shaders using new OpenGL function calls.

OpenGL® Shading Language, Third Edition, includes updated descriptions for the language and all the GLSL entry points added though OpenGL 3.1, as well as updated chapters that discuss transformations, lighting, shadows, and surface characteristics. The third edition also features shaders that have been updated to OpenGL Shading Language Version 1.40 and their underlying algorithms, including

  • Traditional OpenGL fixed functionality
  • Stored textures and procedural textures
  • Image-based lighting
  • Lighting with spherical harmonics
  • Ambient occlusion and shadow mapping
  • Volume shadows using deferred lighting
  • Ward’s BRDF model

The color plate section illustrates the power and sophistication of the OpenGL Shading Language. The API Function Reference at the end of the book is an excellent guide to the

API entry points that support the OpenGL Shading Language.

商品の説明

著者について

Randi Rost is an ISV Manager in the Software and Solutions Group at Intel. Randy serves on the OpenGL ARB, led the 3Dlabs team responsible for defining and implementing OpenGL 2.0, and is one of the first programmers to design and implement shaders using the OpenGL Shading Language.

登録情報

  • 出版社 ‏ : ‎ Addison-Wesley (2004/2/7)
  • 発売日 ‏ : ‎ 2004/2/7
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • ペーパーバック ‏ : ‎ 416ページ
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 0321197895
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0321197894
  • 寸法 ‏ : ‎ 17.15 x 3.81 x 22.86 cm
  • カスタマーレビュー:
    4.1 5つ星のうち4.1 5個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.1つ
5つのうち4.1つ
5グローバルレーティング

この商品をレビュー

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上位レビュー、対象国: 日本

2004年12月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
初のマルチベンダによるシェーダ高級言語"GLSL"の解説書です。期待を裏切らない出来栄えで、著者の長年の経験に裏打ちされた記述は読み応えがあります。
初めの2章が導入編で、それぞれOpenGLパイプライン及びGLSLの概要が記されています。その後は言語の詳細や、ARBで規定されOpenGL 2.0で標準になるであろう関数群について説明しています。
9章以降の後半は、代表的なシェーダの応用を取り上げ、分かりやすい事例を実現していきます。これらは直ぐに使えるサンプル集という位置づけではなく、あくまでも読者が自身のオリジナルシェーダを構築していくための基礎を提供することに終始しており、厚みのある内容となっています。
結論としては、本分野では第一人者の著者による力作で、GLSLに携わる方々は必読でしょう。注意点としては、著者は「OpenGLの知識は必須ではない」と最初に述べていますが、これはちょっと考えられません。OpenGL自体の説明は1章だけですし、既にOpenGLを知っている人に対する(優れた)サーベイですから。
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Israel
5つ星のうち5.0 book collector . Buy it
2013年4月7日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Why I can tell of a book of worship that is not said. look beyond and buy it.

Sorry my bad english. best of the best