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Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies (Wiley Finance) ハードカバー – 2005/6/28
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- 本の長さ768ページ
- 言語英語
- 出版社Wiley
- 発売日2005/6/28
- 寸法18.7 x 4.2 x 25.6 cm
- ISBN-100471702188
- ISBN-13978-0471702184
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商品の説明
内容説明
著者について
Tim Koller is a partner in McKinsey's New York office. Tim has served clients in North America and Europe on corporate strategy and issues concerning capital markets, M&A transactions, and value-based management. He leads the firm's research activities in valuation and capital markets issues. He received his MBA from the University of Chicago.
Marc Goedhart is an associate principal in McKinsey's Amsterdam office. Marc has served clients across Europe on portfolio restructuring, issues concerning capital markets, and M&A transactions. He received a PhD in finance from Erasmus University Rotterdam.
David Wessels is an adjunct Professor of Finance and director of executive education at the Wharton School of the University of Pennsylvania. Named by BusinessWeek as one of America's top business school instructors, he teaches corporate valuation at the MBA and Executive MBA levels. David received his PhD from the University of California at Los Angeles.
登録情報
- 出版社 : Wiley; 第4版 (2005/6/28)
- 発売日 : 2005/6/28
- 言語 : 英語
- ハードカバー : 768ページ
- ISBN-10 : 0471702188
- ISBN-13 : 978-0471702184
- 寸法 : 18.7 x 4.2 x 25.6 cm
- Amazon 売れ筋ランキング: - 266,059位洋書 (洋書の売れ筋ランキングを見る)
- - 1,257位Professional & Technical Finance
- - 1,263位Business & Investing Finance
- - 20,662位Nonfiction Economics (洋書)
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トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
企業価値評価の本は、日本語で他にも出ていますが、
企業価値の計算のみだったり、
多くは企業の外から見た、どちらかと言ったら投資家目線の本が多いのですが、
この本は企業の内部にいるマネージャーが 長期的な目で見て
いかに企業の価値を向上させていくかの手立てを提案してくれている本です。
とても、能動的に活用できそうです。
四半期ごとの株価との利益を気にしているようなマネージャー向きでも
短期的な利益を出すトレーダー向きの本でもないと冒頭ではっきり宣言しています。
分厚いですが、
英語の表現が硬くなく、具体的で判りやすいので、
マネージャー職に就いている人も
起業しようとしている人も
マネージャー目線で積極的に仕事をしようとしている人など
もっと広く浸透していって欲しい本です。
また、至極簡単なことからステップを踏んでいっしょに考えながら
読み進むことができる辺りは、ある意味ワークブックとして活用できる本でもあります。
他の国からのトップレビュー
Amazon Customer services assured me that the CD was included and even sent me a second copy but there was no CD again..... I thought it was too much of a bargain to be true...and it was !! I will scrutinise the summary more diligently next time ;)