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Making Things Happen: Mastering Project Management (Theory in Practice (O'Reilly)) ペーパーバック – イラスト付き, 2008/4/8
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In the updated edition of this critically acclaimed and bestselling book, Microsoft project veteran Scott Berkun offers a collection of essays on field-tested philosophies and strategies for defining, leading, and managing projects. Each essay distills complex concepts and challenges into practical nuggets of useful advice, and the new edition now adds more value for leaders and managers of projects everywhere.
Based on his nine years of experience as a program manager for Internet Explorer, and lead program manager for Windows and MSN, Berkun explains to technical and non-technical readers alike what it takes to get through a large software or web development project. Making Things Happen doesn't cite specific methods, but focuses on philosophy and strategy. Unlike other project management books, Berkun offers personal essays in a comfortable style and easy tone that emulate the relationship of a wise project manager who gives good, entertaining and passionate advice to those who ask.
Topics in this new edition include:
- How to make things happen
- Making good decisions
- Specifications and requirements
- Ideas and what to do with them
- How not to annoy people
- Leadership and trust
- The truth about making dates
- What to do when things go wrong
Coming from the rare perspective of someone who fought difficult battles on Microsoft's biggest projects and taught project design and management for MSTE, Microsoft's internal best practices group, this is valuable advice indeed. It will serve you well with your current work, and on future projects to come.
- 本の長さ410ページ
- 言語英語
- 出版社O'Reilly Media
- 発売日2008/4/8
- 寸法17.78 x 2.51 x 23.34 cm
- ISBN-100596517718
- ISBN-13978-0596517717
商品の説明
著者について
Scott Berkun worked on the Internet Explorer team at Microsoft from 1994-1999 and left the company in 2003 with the goal of writing enough books to fill a shelf. The Myths of Innovation is his second book: he wrote the best seller, The Art of Project Management (O'Reilly 2005). He makes a living writing, teaching and speaking. He teaches a graduate course in creative thinking at the University of Washington, runs the sacred places architecture tour at NYC's GEL conference, and writes about innovation, design and management at www.scottberkun.com.
登録情報
- 出版社 : O'Reilly Media; 第1版 (2008/4/8)
- 発売日 : 2008/4/8
- 言語 : 英語
- ペーパーバック : 410ページ
- ISBN-10 : 0596517718
- ISBN-13 : 978-0596517717
- 寸法 : 17.78 x 2.51 x 23.34 cm
- Amazon 売れ筋ランキング: - 238,841位洋書 (洋書の売れ筋ランキングを見る)
- - 278位PMP Exam
- - 464位Project Management (洋書)
- - 2,605位Business Management & Leadership
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著者について
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トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
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邦訳も読んだけど、このrevised editionが出たと聞いて、英語と仕事の両面の勉強のためにと購入したのが2008年の3月。それからゆっくり私が携わってきたプロジェクトの進行に合わせて読んできた。
もちろん、私の英語力では完璧に理解することはできないけれど、比較的平易な文章なので読みやすかった。それ以上に、自分がプロマネもどきの仕事をしているせいか、使われている用語になじみがあるのが大きいのかもしれないが、とても分かりやすい本だった。
おかげで(?)自分のプロジェクトもなんとか成功し、あらためてざっと読みなおしてみると、著者がこの本で強調していること、特にヒューマン・コミュニケーションの良し悪しがプロジェクトの成否に大きな影響を及ぼすことが理解できた。おそらく、この本を読んでいなければ、プロマネの役割と認識することが、失敗していただろう。
PMPの知識体系を学んだだけではわからない、より実践的なプロジェクト管理の本だ。プロジェクト管理は知識だけでも経験だけでもダメ。その双方を兼ね備える必要があるのだと思う。
これからもいろいろなプロジェクトに参画すると思うが、その際に常に手元に置きたい。その意味では私の座右の書としたい本だ。
早く翻訳してくれないかなぁ。
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2019年6月27日にメキシコでレビュー済み