無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません。
ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。
携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。
Background Noise: Perspectives on Sound Art ペーパーバック – 2006/4/15
Background Noise follows the development of sound as an artistic medium and illustrates how sound is put to use within modes of composition, installation, and performance. While chronological in its structure, Brandon LaBelle's book is informed by spatial thinking - weaving architecture, environments, and the specifics of location into the work of sound, with the aim of formulating an expansive history and understanding of sound art.
At its center the book presupposes an intrinsic relation between sound and its location, galvanizing acoustics, sound phenomena, and the environmental with the tensions inherent in what LaBelle identifies as sound'srelational dynamic. For the author, this is embedded within sound's tendency tobecome public expressed in its ability to travel distances, foster cultural expression, and define spaces while being radically flexible.
How does sound embed us within local environments while connecting us to a broader circumference? What consequence does sound art have for notions of spatiality and site-specific practice? Can we engage questions of identity and subjective experience in relation to listening and the resonance of place? Such questions are addressed through consideration of the work of a range of artists, musicians, performers, and composers, including Vito Acconci, Maryanne Amacher, Michael Asher, John Cage, Bill Fontana, Christof Migone, Max Neuhaus, Yasunao Tone, Achim Wollscheid, and Iannis Xenakis.
Intersecting material analysis with theoretical frameworks spanning art and architectural theory, performance studies, and media theory,Background Noise makes the case that sound art should be at the core of contemporary culture.
America's First Women Philosophers is indexed in H.W. Wilson's Essay and General Literature Index.
- 本の長さ316ページ
- 言語英語
- 出版社Bloomsbury USA Academic
- 発売日2006/4/15
- 寸法15.11 x 1.98 x 22.83 cm
- ISBN-100826418457
- ISBN-13978-0826418456
商品の説明
著者について
Brandon LaBelle is an artist and writer working with sound culture and locational identities. His previous book, Background Noise: Perspectives on Sound Art, was published in 2006 also by Continuum. He is the editor of Errant Bodies Press and organizer of the related Surface Tension project. He is currently Professor at the National Academy of the Arts in Bergen, Norway.
登録情報
- 出版社 : Bloomsbury USA Academic (2006/4/15)
- 発売日 : 2006/4/15
- 言語 : 英語
- ペーパーバック : 316ページ
- ISBN-10 : 0826418457
- ISBN-13 : 978-0826418456
- 寸法 : 15.11 x 1.98 x 22.83 cm
- カスタマーレビュー:
著者について
著者の本をもっと発見したり、よく似た著者を見つけたり、著者のブログを読んだりしましょう
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ