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Real-Time Rendering ハードカバー – 2002/7/1
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After three years this "wonderful all-around resource" of computer graphics, "indispensable for every serious graphics programmer", is available in a completely revised and updated edition. Nearly doubled in size, the new edition keeps pace with the astonishing developments in hardware and software that have increased the speed and quality of rendering images. The new edition includes information on the latest technology that is being released concurrently with the publication. The book's trademark--blending solid theory and practical advice--remains intact, making it mandatory for every programmer who wants to stay at the cutting edge. The book contains chapters as diverse as: - Transforms - Visual Appearance - Acceleration Algorithms - Advanced Shading Techniques (New Chapter) - Curved Surfaces (New Chapter) With Topics Including: - Pixel shaders - Subdivision surfaces - Intersection algorithms - Pipeline tuning
- 本の長さ864ページ
- 言語英語
- 出版社A K Peters/CRC Press
- 発売日2002/7/1
- 寸法16.51 x 3.81 x 24.13 cm
- ISBN-109781568811826
- ISBN-13978-1568811826
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商品の説明
著者について
Eric Haines, a graduate of the Cornell program of Computer Graphics, is currently a lead software engineer at Autodesk, Inc. Haines, a member of the editoral board for the jounal of graphics tools, has also published a number of articles, some of which are included in the Graphics Gems series. Tomas Akenine-Moller, a graduate of the Lund Institute of Technology, Sweden, is currently an Assistant Professor at the Department of Computer Engineering, Chalmers University of Technology. Akenine-Moller has contributed articles to the Graphics Gems series and to the journal of graphics tools.
登録情報
- ASIN : 1568811829
- 出版社 : A K Peters/CRC Press; 第2版 (2002/7/1)
- 発売日 : 2002/7/1
- 言語 : 英語
- ハードカバー : 864ページ
- ISBN-10 : 9781568811826
- ISBN-13 : 978-1568811826
- 寸法 : 16.51 x 3.81 x 24.13 cm
- Amazon 売れ筋ランキング: - 673,973位洋書 (洋書の売れ筋ランキングを見る)
- - 82位Rendering & Ray Tracing
- - 1,007位Game Programming (洋書)
- - 1,031位Graphics & Multimedia Programming
- カスタマーレビュー:
著者について
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カスタマーレビュー
星5つ中3.9つ
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トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
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2003年7月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
バイブル「Computer Graphics PRINCIPLES AND PRACTICE」を既に読んだ人など、CGの基礎は十分理解できているけれど最近の動向はどうなの?という疑問のある人にお勧めです。リファレンスが非常に多く、読み辛くもありますが、より深く掘り下げていくための手がかりも多いです。
2003年5月22日に日本でレビュー済み
コンピュータグラフィックス(CG)の百科全書としては、Foley、van Damの著作が長年定番であったが、本書は「三次元リアルタイムCG」に的を絞り、最新の技術を網羅した内容となっている。
労作であることに間違いはなく、関連テーマを業務とする方々は、是非手元に置きたい書物といえる。
ただ、百科全書的内容を目指しているので、個々のテーマで十分に完結しているとはいえず、実際の業務においては、参考文献等(これも膨大なリストが載っている)更なる資料を当たらなければならないであろう。
書籍によっては、参考文献を最低限に絞り、その上で内容を完結させる意図を持った良書もあるので、このあたりが本書の評価が分かれるところであろうか。
労作であることに間違いはなく、関連テーマを業務とする方々は、是非手元に置きたい書物といえる。
ただ、百科全書的内容を目指しているので、個々のテーマで十分に完結しているとはいえず、実際の業務においては、参考文献等(これも膨大なリストが載っている)更なる資料を当たらなければならないであろう。
書籍によっては、参考文献を最低限に絞り、その上で内容を完結させる意図を持った良書もあるので、このあたりが本書の評価が分かれるところであろうか。
他の国からのトップレビュー
VVestra GGalaxim
5つ星のうち5.0
This is a book by geniuses for geniuses and it is great
2013年6月8日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
If you wake up having been dreaming of James Kajiya's Rendering Equation, if you can draw a hardware rendering pipeline in your sleep, if you know all about triangles per second and pixel fill rates, if you took not one not two but about five calculus courses when you were in college and graduate school, then this is the book for you. These SIGGRAPH genuises aren't messing around, and you shouldn't be, either. After you graduate from Glassner's AN INTRODUCTION TO RAY TRACING, this book should be next.
Agha Khan
5つ星のうち1.0
No source code. This makes this book absolutely meaningless.
2007年12月19日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
The primarily reason to buy that book was reviews. There is no CD and no examples. So if you are a developer and want to see some code or examples, do not waste money on it. I think I am the only one who gave this book 1 star. This makes this book absolutely meaningless.
T. Tricker
5つ星のうち5.0
Everything I was looking for
2006年3月25日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I acually read this book cover to cover theres alot of information in the book and its a great book to refer back to. Its really good as a companion with OpenGL. theres some directx stuff in it too but there seems to be more with OpenGL references.