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Does It Matter?: Information Technology and the Corrosion of Competitive Advantage ハードカバー – 2004/4/1
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- 本の長さ224ページ
- 言語英語
- 出版社Harvard Business Review Press
- 発売日2004/4/1
- 寸法14.38 x 2.36 x 21.89 cm
- ISBN-101591394449
- ISBN-13978-1591394440
商品の説明
商品説明
この10年間というもの、テクノロジーのバブルが崩壊してからでさえ、専門家やコンサルタントや思想的リーダーたちは、情報技術はビジネスの成功の決め手であると主張してきた。
しかし、ITのエキスパートであるニコラス・G・カーは、雄弁で挑発的な本書のなかで、こうした従来の説を真っ向から否定する。彼によれば、ITはパワーが増すにつれ、戦略の手段としての重要度が低くなる。かつてはビジネスで優位に立つための手段だったITが、今やビジネス・マネジメントと深く関わる「ビジネスコスト」となったというのである。
カーのこの見解はすでに「ハーバード・ビジネス・レビュー」誌上で発表され、激しい議論を巻き起こした。その記事をさらに発展させた形の本書は、ビジネスにおけるITの役割は変化し、その影響は均一化しているのだと説明。説得力のある語り口が読者を圧倒する。
カーは歴史上の事実と現代の事例とを鋭く分析し、IT革命が鉄道革命や電力革命といった過去のテクノロジー革命と類似していることを証明。そのうえでこれからのITマネジメントのあり方について述べ、重要なのは革新や投資よりもむしろコストコントロールとリスクマネジメントであると主張する。さらにより広い視点に立ち、ITとビジネスの戦略や組織化、テクノロジー産業との関わりを考察する。
現代のきわめて重要なビジネス現象の常識を根本から覆す本書は、「ITの未来」論争における重大な指標となるだろう。
著者について
登録情報
- 出版社 : Harvard Business Review Press (2004/4/1)
- 発売日 : 2004/4/1
- 言語 : 英語
- ハードカバー : 224ページ
- ISBN-10 : 1591394449
- ISBN-13 : 978-1591394440
- 寸法 : 14.38 x 2.36 x 21.89 cm
- カスタマーレビュー:
著者について
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Er vertritt darin die Ansicht, dass die IT (Informationstechnik) immer weniger einen strategischen Wettbewerbsvorteil für Unternehmen liefert. U.a. weil die Kosten sinken und die allgemeine Verfügbarkeit steigt. Durch die fortschreitende Standardisierung glichen sich die Produktionsweisen und die Prozesse innerhalb der IT bei den Wettbewerbern aneinander an.
Diese Argumente lösten damals eine hitzige Debatte aus - denn fast jeder IT-Kommentator unterstützte oder verspottete sein Argument, dass die IT jetzt reif genug ist, um ein allgemeiner Baustein der Infrastruktur eines Unternehmens zu werden - ähnlich wie die Sanitär- oder Stromversorgung eines Büros.
Ein interessantes Buch, um den tiefgreifenden Wandel zu verstehen, den die Unternehmen aushandeln müssen, um den Nutzen ihrer Vermögenswerte in der IT zu erschließen. Es ist eine relativ einfache und unterhaltsame Lektüre mit vielen Zitaten und Referenzen
easy and enjoyable reading
many quotations and references (30% of the book)
The book (like the article) has a provocative title, but in fact Carr's claim is much narrower than the title suggests. Carr is only focused on *corporate IT*, the systems that companies build and deploy for their own use and the use of their customers and suppliers. He is not looking at consumer IT --- the digital wonders that are showing up in our living rooms, cars, and in our pockets. And he is not looking at governmental IT --- the systems that are used to find terrorists, wage combat, or evaluate welfare eligibility.
More significantly, Carr is also focused on one corporate use of IT, to attain a *competitive advantage*. Can Coke achieve some competitive advantage over Pepsi by implementing a new application? Carr is not asking whether IT can add value to a company --- clearly there are thousands of examples of IT saving money, providing value to customers, to suppliers, and adding value in other ways. Instead, Carr asks whether we can expect IT to add this value in a way that competitors cannot quickly realize the same added value. Can Coke do something significant with IT that will not be quickly replicated by Pepsi?
Finally, Carr agrees that in the past IT has been used to gain competitive advantages. By automating reservations, pricing, and seat assignments in the 1960s, American Airlines really did achieve a lasting advantage over its rivals. By creating logistics applications in the 1980s, Walmart really did achieve a lasting advantage over Sears and Kmart. Carr's claim is that *those days are gone*, that the days of using IT for competitive advantage are over.
His claim rests on three broad trends, each of which undercuts the opportunities for competitive advantage. First, the time needed to replicate a particular IT application---the "technology replication cycle" in his words---has shortened considerably over the last few decades. Hardware, tools and platform technologies have made it increasingly easier, faster, and cheaper to replicate a successful application built elsewhere. This declining technology cycle is likely to continue, and make any advantage in the ownership of a particular application to be short-lived.
Another reinforcing trend is the push toward standardization. 40 years ago every company built their own applications. Since then software products have emerged. These products can always be customized to particular situations, but they often are not. It is often cheaper and easier to adapt the business to the best practices in SAP, rather than to customize SAP to the specifics of the business. The economics of standardization --- the cost advantages for companies to be like their competitors --- trump the advantages of maintaining differences. BPOs further this push to standardization, and away from competitive advantage via IT.
A third trend is the spread of IT business insight. It is much better understood today how to achieve value with IT. The secrets of how to do this spreads with individual experience, with analysts, with books and trade rags, and with consultants. If a company has success with a particular technology, everyone in their industry knows about it quickly.
These three trends (Carr claims) are reducing IT to a role much like electricity. Electricity is critical to all businesses today, but (aside from mishaps like the recent problems in California) no one would expect to find a competitive advantage in superior use of electricity.
Does Carr make his case? I think he does, although there are some big exceptions to his argument.
I can see that, at the time, it was an interesting (if not contentious) idea but, reading the book today, I found it somewhat less stimulating - partly because the author's "The Big Switch" has provided a more up-to-date account of changes in IT as a commodity, focussed on cloud computing. In addition, I found the present book was more focussed on business practice, in which I'm less interested than technology. Nevertheless - mainly because of the quality of the writing - it's a pleasant, diverting read.