中古品:
¥3,718 税込
無料配送 6月14日-25日にお届け(3 時間 24 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
中古商品: 良い | 詳細
発売元 フランス語
コンディション: 中古商品: 良い
コメント: フランスから送る
Kindleアプリのロゴ画像

無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません

ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。

携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。

KindleアプリをダウンロードするためのQRコード

著者をフォロー

何か問題が発生しました。後で再度リクエストしてください。

Camera Work: The Complete Photographs 1903 - 1917 ペーパーバック – 2008/8/22

4.3 5つ星のうち4.3 33個の評価

Photographer, writer, publisher, and curator Alfred Stieglitz (1864-1946) was a visionary, far ahead of his time. Around the turn of the 20th century he founded the Photo-Secession, a progressive movement concerned with advancing the creative possibilities of photography, and by 1903 began publishing "Camera Work", an avant-garde magazine devoted to voicing the ideas, both in images and words, of the Photo-Secession. "Camera Work" was the first photo journal whose focus was visual, rather than technical, and its illustrations were of the highest quality hand-pulled photogravure printed on Japanese tissue. This book brings together a broad selection from the journal's 50 issues.

商品の説明

レビュー

"This has to be the 'must buy' book of the decade - no photographic library will be complete without it." - mono, UK"

著者について

Pam Roberts was Curator at the British Royal Photographic Society from 1982-2001. She lives in Bath.

登録情報

  • 出版社 ‏ : ‎ Taschen America Llc; Taschen's 25th anniversary ed版 (2008/8/22)
  • 発売日 ‏ : ‎ 2008/8/22
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • ペーパーバック ‏ : ‎ 552ページ
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 3822837849
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-3822837849
  • 寸法 ‏ : ‎ 13.97 x 4.45 x 19.69 cm
  • カスタマーレビュー:
    4.3 5つ星のうち4.3 33個の評価

著者について

著者をフォローして、新作のアップデートや改善されたおすすめを入手してください。
Alfred Stieglitz
Brief content visible, double tap to read full content.
Full content visible, double tap to read brief content.

著者の本をもっと発見したり、よく似た著者を見つけたり、著者のブログを読んだりしましょう

カスタマーレビュー

星5つ中4.3つ
5つのうち4.3つ
33グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2010年2月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
Camera Work 1903‾1917 、此の本は当時の写真事情を知る上で貴重な資料として大変有意義です。
とりわけ、近年、再評価されてきたPictorialismについても、Alfred Stieglitzを見直す時が来ていると此の本を手に取って再確認しました。
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2017年9月4日に日本でレビュー済み
スティーグリッツが、ピクトリアズムからの脱出を目指した理由についてはわからない。
絵画主義 とりわけバルビゾン派的な写真から多大な影響を受け、写真家を志したが、それらにまるで喧嘩を売るような形で「カメラ ワーク誌」は出版された。1903年から1917年の間に50冊。自らの写真作品の他に、アメリカやヨーロッパの写真家だけで無く画家の作品まで掲載。
本書に於いても、初期の作品はソフトフォーカスを用いたピクトリアズム的要素の濃いものであるが、ページをめくるに連れ 所謂ストレートフォトに変わっていく。フォトセセッション(分離派)の意識が鮮明になっていくのがよくわかる。最後の方は、ポールストランド の作品のみといってもいいくらい、彼の写真に自らの方向を見出したようだ。 彼は ストランド に対し褒めちぎりの言葉を残している。それに触発されたのかどうかわからないが、ストランド の写真は絵画主義を意識的に避け、無理にストレートフォトを「作った」ような印象を受ける。ストレートであるが、明らかに構図に拘っている。見ていてあまり気持ちのいいものではない。ピクトリアズムからの脱出は、彼の芸術的思想によるものとは限らず、「分離派」を宣言したことから当時の写真界に何らかの不満があったか、彼の自己顕示欲によるものという私の見方は捻くれているだろうか?
何をもってスティーグリッツ を 近代写真の父 というのかも未だわからない。そもそも、近代写真とは何なのか?
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Valentina
5つ星のうち5.0 Fotografie come dipinti
2019年12月19日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Bellissime le fotografie, una profondità dell'immagine difficilmente riscontrabile in altre fotografie, interessante la biografia dell'artista.
Servizio rapidissimo di Amazon (come sempre).
ZHENXIONG SUN
5つ星のうち5.0 Five Stars
2017年8月17日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
Thank you
BikeCrash2
5つ星のうち5.0 A must have for the photographic library.
2017年5月16日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Very good, much better than "Camera work a Pictorial Guide". Pity the pages are small but still worth buying.
Angl_
5つ星のうち5.0 Altamente recomendable
2014年1月12日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Por el precio que tiene no hay escusa para no comprarlo, sencillamente genial. Numerosas fotografiás. Existe tambien con tapa dura.
James R. Holland
5つ星のうち5.0 Wonderful History of Stieglitz and Early American Photography
2009年5月11日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
As expected, Taschen Publishing has done a wonderful job of filling in some of the many information gaps in the history of photography. Any serious collector of photography has heard of the most famous of the early American Photography Journals--"Camera Work" named after the photographers who were at that time usually referred to as "camera workers."
This nearly three pound, 552 page beautifully printed collection of photographs is a "must have" book for the true collector or student of photography, but I'm afraid much of the general public will look at the images and wonder what the big deal was with this almost legendary photography magazine. I've often heard "Camera Work" referred to but this is the first time I was able to see all the photographs that were included in the 50 issues and one special issue that were published over a 14 year period from 1903 to 1917.
By the time Stieglitz decided to cease publication, the magazine had morphed into more of an art journal featuring modern art with some issues not including any photographs. Never the less "Camera Work" made a very important contribution to the development of American Photography. While this book doesn't include any of the journal's articles or essays or reproductions of the artwork that filled it's last editions, it did introduce the world to American photographers of the "Pictorialist School" and the work of the "Photo-Secessionist Movement." It helped promote photography as an independent art form. However, the "Pictorialist School" of photography was so limited and stylized that during the fourteen years he edited, published and financed "Camera Work" even Stieglitz became bored with the style while he moved into Modernism. His personal collection of his photographer friend's work included many original prints by one of his chief competitors of the era, F. Holland Day, and after a fire in Day's Boston Studio, Stieglitz had the only prints of some of Day's best work. "In 1933, he gave his collection of over 600 photographs by members of the Photo-Secessionists and other pictorial photographers to the Metropolitan Museum of New York. By this time he had come to see little value in this style of photography, a style he had almost single-handedly nurtured in America, and now wanted to be rid of it."
The book includes an excellent introductory essay by Pam Roberts about Alfred Stieglitz and his two photography journals. His earlier magazine was "Camera Notes." The book contains 559 beautifully reproduced copies of Photogravure, Half tones and even a few of the earliest examples of Tricolor photographic images. Master photographer "Walker Evans could only remember one Paul Strand image from the 559 reproductions. Ansel Adams and Eliot Porter recalled Strand, Stieglitz and Steichen, but the mass of pictorial work seemed to them from another era, as indeed it was."
The book contains many "firsts" or near-firsts in photography history. There are lots of nudes, my favorites by far, powerful pictures of the Industrial Revolution, early action and sports subjects, and lots of portraits of groups and individuals. Some famous personages are shown, but there are also lots of average people who helped people like Clarence H. White by getting up before dawn in order to pose for him at exactly the moment the light and weather was perfect for White's desired image. They also had to devote time to making costumes and rehearsing the desired poses before the day of the actual shoot. I didn't care for all of the reproductions, but I could at least appreciate why they were there. Since art is in the eye of the beholder, there will be pleasing images for any viewer contained in this one-volume encyclopedia of early American photography. One of the few questions I had after reading the book was if this book is a smaller sized version of the original journal. The book is 7.7 inches by 5.6 inches, but that does not seem to be the same format ratio as the photographs of a couple of the actual publications pictured across from the book's table of contents. That's not enough to make me not appreciate the contribution Taschen has made to photography by republishing all the original pictures included in the pioneering work at a really inexpensive price.
14人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート