中古品:
¥500 税込
配送料 ¥257 5月30日-31日にお届け(22 時間 2 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
コンディション: 中古商品: 良い
コメント: ■通常24時間以内に出荷可能です。■クリーニング済み。■中古品ではございますが、良好なコンディションです。■万が一品質に不備があった場合は返金対応。■防水梱包です。■決済は、クレジットカード、コンビニ決済・ATM・ネットバンキング・Edy払いがご利用可能です。
Kindleアプリのロゴ画像

無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません

ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。

携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。

KindleアプリをダウンロードするためのQRコード

何か問題が発生しました。後で再度リクエストしてください。

裏切られた遺言 単行本 – 1994/9/16

4.6 5つ星のうち4.6 17個の評価

カフカ、ヘミングウェイ、ストラヴィンスキー…。彼らは何ゆえに裏切られたのか? この挑発的でミステリアスな問いかけを解き明かす過程は、息をのむ面白さ。歴史の未来へ向けて放つ評論全9編。
続きを読む もっと少なく読む

商品の説明

内容(「MARC」データベースより)

カフカ、ヘミングウェイ、ストラヴィンスキー、ヤナーチェク…彼らはなぜ裏切られたのか。冷戦の終焉により、言いたいことが言えるようになったことを冷静で透徹した考察の形で発表、ミラン・クンデラの小説のような評論集。

登録情報

  • 出版社 ‏ : ‎ 集英社 (1994/9/16)
  • 発売日 ‏ : ‎ 1994/9/16
  • 言語 ‏ : ‎ 日本語
  • 単行本 ‏ : ‎ 344ページ
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 4087732010
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-4087732016
  • カスタマーレビュー:
    4.6 5つ星のうち4.6 17個の評価

著者について

著者をフォローして、新作のアップデートや改善されたおすすめを入手してください。

カスタマーレビュー

星5つ中4.6つ
5つのうち4.6つ
17グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2010年6月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
クンデラの文学・音楽論集。カフカ、ヘミングウェイ、ストラヴィンスキー、ヤナーチェクなどがそのテーマである。特にその音楽論では、ロマン主義音楽による「感情の偽造」を指摘し、その偽造の外へ出る可能性としてストラヴィンスキーとヤナーチェクの方法があったことを説く。ストラヴィンスキーの新古典主義の意図については、指揮者・演奏家の誰もが誤解し、作曲家の指示に従おうとしなかった。これをクンデラは「裏切り」と呼ぶ。コクトーやアドルノの音楽論に数等優る説得力と感心した。
13人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Luc REYNAERT
5つ星のうち5.0 Freedom
2008年4月22日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
The fact that friends or opera bosses didn't respect the scores or the testaments of artists or had the power to impose their own vision on other's work, is for Milan Kundera an occasion to reflect on the history and rules of art and the novel, the freedom of the artist and ultimately, on freedom of speech.
His main examples are Franz Kafka (Max Brod didn't respect his testament which ordered to destroy all non published work) and Leos Janácek (whose opera score was `adapted' by an opera director).

Art has an autonomous status, its own laws. Art is not an imitation of reality. It is a unique expression of an individual. It is therefore logical that this individual possesses all rights over a work that emanates exclusively from him.
Moreover, one doesn't need biographical furor (Sainte-Beuve), to know the writer, painter or composer in order to understand his work. As Marcel Proust states: 'a book is the product of a self, other than the self we manifest in our habits.'
Milan Kundera detests also those critics who interpret a work of art with their own political, philosophical, religious convictions (see Adorno's scandalous critic of Stravinsky's music).

Essential for the novel are the facts that it is a realm where moral judgment is suspended, that there are no dogmas of psychological realism and that it breaks through the plausibility barrier with fantasy and humor (Rabelais, Cervantes) in order to apprehend better the real world.
It is evident that in these conditions art can be a dangerous weapon in the hands of political, religious, social, cultural, sexual, -in one word -, critical opponents of established powers. In the Rushdie case, `the guardians of the temple were powerless against a novel.'

I have a few remarks about this text.
Firstly, art is indeed an individual expression (of the artist's emotions), but true art is the craftsmanship to arouse emotions in the spectator, the listener, the reader.

Secondly, writers have normally a (few) friend(s) whom they ask to evaluate their work before submitting it to a publisher (in the case of Kafka, one of these persons was certainly Max Brod).

Thirdly, in `The Critic as Artist' Oscar Wilde expressed perfectly why art is so dangerous: `For when a work is finished it has as it were, an independent life of it own, and may deliver a message far other than that which was put into its lips.'
Therefore, it is absurd that an artist should fanatically impose his own `vision' on his work.

And lastly, Orwell's 1984 has not only a political dimension, but also a social, des(human)izing, Kafkaesque one (important facts happening or that happened in the world are only known by an all-powerful `secret team'). Its main theme is freedom to live, to know (`who controls the present, controls the past') and to speak. It is perhaps a bad novel, but an immortal good bad one.

This is a thought-provoking book and a must read for all lovers of art, and of literature in particular.
7人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
William Blackburn
5つ星のうち1.0 A Disappointing Effort
2015年9月10日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Poorly written and without interest.