無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません。
ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。
携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。
新しい人間管理と問題解決: プロセス・コンサルテーションが組織を変える 単行本 – 1993/8/1
- 本の長さ312ページ
- 言語日本語
- 出版社産業能率大学出版部
- 発売日1993/8/1
- ISBN-104382051924
- ISBN-13978-4382051928
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
内容(「MARC」データベースより)
組織、集団、個人が抱える諸問題の発見と人間性重視の解決法を明示する、経営・管理者、コンサルタント必読の書。
登録情報
- 出版社 : 産業能率大学出版部 (1993/8/1)
- 発売日 : 1993/8/1
- 言語 : 日本語
- 単行本 : 312ページ
- ISBN-10 : 4382051924
- ISBN-13 : 978-4382051928
- Amazon 売れ筋ランキング: - 899,347位本 (本の売れ筋ランキングを見る)
- - 1,103位経営管理
- - 52,486位投資・金融・会社経営 (本)
- カスタマーレビュー:
著者について
著者をフォローして、新作のアップデートや改善されたおすすめを入手してください。
著者の本をもっと発見したり、よく似た著者を見つけたり、著者のブログを読んだりしましょう
他の国からのトップレビュー
NOLAgirlSS
5つ星のうち5.0
Edgar Schein is great!
2019年7月13日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This book is Edgar Sheen's first volume in process consultation though it is the second edition. This book gives great insight into what a process consult should look like as a organization development practitioner. It is a quick read and very helpful to ensure proper consultation practice. For another good read from Edgar Sheen check out his second book called process consultation revisited building the helping relationship. the Nextbook takes a deeper dive into process consultation it also helps you look at the intraphysic process, what a client looks like, active inquiry and listening.it also has a perspective of intervention and the service of learning segment which goes through communication and deliberate feedback facilitative process interventions and facilitative process intervention dialogue and interpersonal process.
NOLAgirlSS
2019年7月13日にアメリカ合衆国でレビュー済み
このレビューの画像
Sarah
5つ星のうち5.0
Great book great company
2017年2月8日に英国でレビュー済みAmazonで購入
The book is really useful. I have read it before from the library and happy to have my own copy. The condition of the book was brand new, very impressed with the company and delivery was really quick!
Steven D. Mc Gee
5つ星のうち5.0
Explains what we mean by Process Consulting quite well
2014年2月1日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I had a client read part of this - specifically the part distinguishing between the types of consultants, and it helped him understand why the practice of observing and 'coaching' will be helpful in ways that any typical expert-driven, prescriptive approach could never be.
Peter Wainwright
5つ星のうち5.0
Essential reading for managers and consultants
2009年4月30日に英国でレビュー済みAmazonで購入
This book is essential reading. It has stood the test of time, and gets to the heart of many aspects of helping people and organisations. Schein sets a high bench mark for thought provoking ideas and simple explanations. If you are a management consultant or manager, then put this on your wish list and buy it.
John Rankin
5つ星のうち5.0
Enjoying Schein’s content, logical approach, and case studies
2018年10月15日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Surprised by how much I’m enjoying my process consultation course and this required text.