お届け先を選択

Go Between [VHS]

4.3 5つ星のうち4.3 213個の評価

仕様
価格
新品 中古品
VHSテープ 1枚組
¥10,980
VHSテープ, 色 [VHSテープ, 色]
¥12,999
安心・安全への取り組み
お客様情報の保護
安心・安全への取り組み
Amazonは安心・安全のために取り組んでいます。ストレスや不安なくお買い物いただくため、商品の返品対応やカスタマーサポート、信頼性のあるカスタマレビューのための健全なコミュニティの運営、お客様のプライバシーの保護などに取り組んでいます。また配送、梱包、製品、物流拠点などさまざまな面で、サステナブルな未来への取り組みを進めています。 詳細はこちら
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら

【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 梱包サイズ ‏ : ‎ 18.6 x 10.64 x 2.85 cm; 173.88 g
  • メディア形式 ‏ : ‎
  • 発売日 ‏ : ‎ 1996/2/20
  • 出演 ‏ : ‎ Christie, Bates
  • 販売元 ‏ : ‎ Sony Pictures
  • ASIN ‏ : ‎ 6303962025
  • カスタマーレビュー:
    4.3 5つ星のうち4.3 213個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.3つ
5つのうち4.3つ
213グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2016年8月25日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
以前から、ジョセフ・ロージーについて感じていた事がある。実は様式美の世界を描かせたら、とてつもなく巧いのではないか、と。
まさにその答えが本作『恋』。'71年カンヌでグランプリを受賞した作品だ。

舞台は1900年。20世紀の入り口と言いつつも、ヴィクトリア朝の最末期。見紛う事なきヴィクトリアン・ロマンの世界を舞台に、少年期の恋と哀しい人間ドラマが描かれる。
原作は「無名の文豪」と呼ばれる、L.P.ハートレー。「神経症的」な人物描写を特色とする作家と言われ、原題の「The Go-Between」は「仲介者」と同時に「代弁者」いう意味で、邦題の『恋』よりも複雑な意味が込められている。

12歳の主人公、レオ(ドミニク・ガード)は、夏休みを学友のマーカスの豪邸で過ごしていた。イングランド東部・ノーフォーク州の広大な田園地帯に建つ豪壮な館。レオはそこで、マーカスの美しい姉・マリアン(ジュリー・クリスティー)と出会う。彼女に淡い恋心を抱くレオ。しかし、マリアンには身分を超えた禁断の恋の相手がいた。小作人のテッド(アラン・ベイツ)である。マリアンは、レオの自分への想いに気づきつつも、テッドと手紙のやりとりをする「仲介者」をレオに頼む。レオは、それが恋文だと気付きもせず、マリアンの役にたてると、喜んで引き受ける。
やがてレオは、館の新しい客・トリミンガム子爵(エドワード・フォックス)と知り合う。戦争で顔に傷を負い、ニヒリスティックに振舞いながらも、騎士道精神を尊ぶ子爵に、レオは好意を寄せる。そして、粗野で無教養ながらも、男らしく温かみのあるテッドにもまた、一種の憧れを抱くようになってゆくが・・・ある時、レオはマリアンに託された手紙をふと開いてしまい、その中身を知って衝撃を受ける。失恋、そして許されぬ恋の仲立ちを自分がしていた事へのショックに少年は困惑する。そんな中、トリミンガム子爵とマリアンの婚約が決まる。それでもマリアンは、レオに手紙の仲介役を頼もうとする・・・。
あれから50年以上の歳月が過ぎ、甘酸っぱく、ほろ苦い少年時代の想い出を胸に、レオは再びあの館に向かっていた。あの夏の日に、何があったのか・・・そして館で待つ、年老いたマリアンはなぜレオを呼んだのか?

まず言いたいのは、この映画はとにかく「美しい」。冒頭のタイトルバックの、水滴に光る窓ガラスの映像から、何か予感めいたものを感じる。そして、逆光の中で黄金色に輝く畑と、緑の木々の中をゆく一頭の馬車・・・。徹底してオール・ロケにこだわった建造物の存在感。館をとりまく自然の風景。そこに重なる、ミッシェル・ルグランの心かき乱すような美しい美しい旋律。
絶品というほかない。
『パリの灯は遠く』を観た時、ロージーの構図の巧さに感銘を受けたものだが、本作はジョセフ・ロージーという監督が持つ、スタイリッシュな才能を最大限まで引き出した作品、といえるのではないだろうか。ロージー映画の多くは、人間ドラマ ― 心の暗部を抉り出すような描写に、重点が置かれる。この映画でも、もちろん人間の複雑で混沌とした心が描かれる。ジュリー・クリスティー演じる、これまた美しいヒロイン・マリアンは、単なる「憧れのきれいなお姉さん」ではない。女性の残酷さを併せ持ったキャラクターである。手紙の仲介役をレオが断ろうとすると、百年の恋も冷めてしまうようなもの凄い罵声を少年に浴びせる。「お金が欲しいの?それなら、あげるわよ!」
こうした思春期ものには必ず「恋」と「友情」の狭間で苦悩する心が描かれるが、少年レオの心もまた、ひと夏の残酷な体験の中で、揺れる。トリミンガム子爵にレオは訴える ― 「妻が不貞を働いても、決闘するのは夫と愛人、いつも男だ。なぜ?不公平だよ」と。

ロージーは語る。「人間というものは、その奥底は純真なものであり、彼らはしばしば、彼らの生活状況によって腐敗するのだ」と。
そして「腐敗ということは、人々が自分のものでない思考で生きることに甘んじることから生じる。最悪の腐敗は、抗議することを止めてしまった人たち、あきらめなのだ」と。
このヴィクトリアン・ロマンに、ロージーが託したメッセージは。なぜ50年後(厳密には、ドラマの大部分が回想シーン、という設定なのだが)のレオが登場する事になるのか。この言葉が、映画のラストシーンを読み解くキーワードになるのかも知れない。

その美しさゆえに、哀しみと苦さが際立つこの映画、これこそDVDで観たいではないか!

最後に、本商品はイギリス盤DVD。PALなのでPCでは視聴可能。画質も標準的で問題なし。
ただし、非常にシンプルな仕様で、チャプターが打ってあるだけで、特典映像はおろか英語字幕すらない。字幕ぐらいは欲しかったなあ。
まあしかし、日本でのDVD発売がゼンゼン見えない状況を考えれば、所有する価値はあるソフトだと思う。
ロージーの映画って、妙に半端なソフト化のされ方なので、本作もぜひ「日本発売」される方に傾いてほしい(笑)。切に!
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2006年4月1日に日本でレビュー済み
イギリス東部のノーウィッチにある友達マーカスの屋敷で夏休みを過ごすことになった少年レオ。そこでマーカスの姉マリアンを見た瞬間から、レオの淡い初恋が始まった。ある日レオは、近所の農家に住む小作人テッドからマリアンへの手紙を渡すように頼まれる。その日から、レオは2人の間で手紙を取り持つ「使者」の役目を務めることに。・・・

冒頭のクレジットで流れる音楽から、一気に映画に引き込まれました。ダカンの『かっこう』にも似たピアノ曲が実に切なくて、作品の世界を上手く表現しているように思います。舞台となるイギリスの美しい田園風景、上流階級の優雅な生活ぶりなど、見所もたくさん。

憧れの女性に対する少年の心震える繊細な想いも、見事に描かれていました。役に立とうと張りきったり、まっすぐ相手を見つめて「あなたが好きだから」と告白したり、まだ幼いけれど真剣な気持ちが、こちらにも伝わってきました。

それだけに、大人の恋愛に対してはあまりいい気持ちがしませんでした。結局少年の真剣な気持ちを、ただ利用していただけのような気がします。もちろん彼らなりに必死で、身分の違いを越えた真剣な恋なんだな、とは思いましたが。違う相手と婚約していながらも逢瀬を重ねるマリアンの気持ちを、しっかり描いてほしかったです。あと、魔法を使うというレオの設定も、もっと詳しく知りたかったな。

切なさ、やりきれなさが残りますが、少年のみずみずしい心情が美しく綴られた、素晴らしい作品です。
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Jeanine Reeves
5つ星のうち5.0 Five Stars
2017年8月7日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
I bought this item for a gift, and the lady just loves the book! Thank you so much!
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Ray
5つ星のうち5.0 Ein Sommer in Brandham Hall....
2014年11月23日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
Leslie Poles Hartley (Dez. 1895 – Dez. 1972) hat mit "Ein Sommer in Brandham Hall" ein wunderbares Buch über das Erwachsenwerden geschrieben, das von dem großen Filmemacher Joseph Losey unter dem Titel "Der Mittler" im Jahr 1970 verfilmt wurde. Es entstand dabei einer der schönsten Kostümfilme aller zeiten und ist neben dem 1976 entstandenen Spätwerk "Monsieur Klein" sogar Loseys bester Film - noch besser als "Der Diener" oder "Accident".
Erzählt wird die Geschichte durch den zwölfjährigen Helden des Romans, Leo Colston (Dominic Guard - bekannt auch durch die TV-Serie "So grün war mein Tal" und durch "Picknick am Valentinstag"), der den glühend heißen Sommer des Jahres 1900 auf dem Landsitz Brandham Hall beschreibt. Der Junge, der sich sehr für Magie interessiert, verbringt dort 19 Tage und wurde von der Familie seines Schulfreundes Marcus Maudsley (Richard Gibson). Er wird von den Maudsleys herzlich aufgenommen, auch wenn sie sich im edwardiansichen England mit seinen noch bestehenden Standesunterschieden ein bisschen lästern über die nicht gerade vermögende Mutter des Jungens. Dabei freundet sich der Junge vor allem auch mit Marcus älterer Schwester Marian (Julie Christie) an, in die sich der Junge sogar heimlich verliebt. Die wird aber als zukünftige Verlobte von Hugh Trimmingham (Edward Fox) gehandelt. Als Hugh auch Ted (Alan Bates), den nicht standesgemäßen Pächter des benachbarten Bauernhofs kenennlernt, bittet ihn dieser ein Brief, der für Marian bestimmt ist, zu überbringen. Der Mann bittet dabei um die größte Geheimhaltung und maximale Diskretion. So wird der Junge zum Briefboten für die hochgeheime erotische Liason, die Marcus und Marian miteinander verbindet. Der Junge ist der Mittler zwischen den beiden. Als Marians Mutter hinter den Briefwechsel kommt, entwirft Marian zunächst eine Lügengeschichte, dass die Briefe nicht für sie bestimmt seien. Doch die Lüge wird bald aufgedeckt....Joseph Losey hat in überragend schönen und betörenden Bildern eine Adoleszentgeschichte verpackt, die zugleich für Schönheit und Vergänglichkeit, für Leben und Tod, für Jugend und Alter steht. Denn am Ende wird der alte Mann Leo (Michael Redgrave) im Jahr 1952 noch einmal zum Boten von Marian, sie bittet ihren jungen Verehrer von damals ihren eigenen Enkel zu besuchen und ihm eine Geschichte von damals zu erzählen, die verschwiegen wurde. Marians Enkel hat eine verblüffende Ähnlichkeit zum Bauern Ted und es stellt sich heraus, dass Marian damals schwanger war und ein Kind aus dieser verbotenen Liebe gebar. Die Geschichte ist mit großer Genauigkeit, voller Konzentration und perfekter Stimmung aufgebaut. In Ruhe und Klarheit entwickelt sich eine elementare Geschichte. Dabei strahlt der alternde Leo eine starke Traurigkeit aus - als Mittler war er vielleicht zu einem passiven Part verdamt. Dabei hatte dieser so insprierende Sommer so einen verheißungsvollen Klang. Ein wunderschöner Film, für mich ganz klar einer der besten britischen Filme aller Zeiten.
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Rick Deckard
5つ星のうち5.0 EL MENSAJERO (EDICIÓN DE REINO UNIDO)
2013年9月24日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
La edición de Reino Unido en blu-ray de EL MENSAJERO (THE GO- BETWEEN) - 1970 incluye audio y subtítulos en castellano.
El ASIN asociado a esta edición es: B002BC9Z0G.
Cesar
5つ星のうち5.0 About the Blu Ray
2010年3月6日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
MOVIE 4.5 / 5
PICTURE 3.5 / 5
AUDIO 3.5 / 5
EXTRAS 3

The disc is REGION B "LOCKED", so tested on a Momitsu Blu Ray player. Audio: English (DTS Master Audio Mono), German and Spanish Castillian. Subtitles: German, Spanish (Castillian), Danish, Dutch, Finnish, Norwegian, Swedish. NO ENGLISH SUBTITLES though.

For those not familiar with the movie, the story takes place in early 1900s England. A young boy -a child- almost 13 years old lends himself as a messenger between two lovers, an experience that will mark him for the rest of his life.

This is a very good movie, that recreates a old world with so many details, that it makes one really feel in another time and place.

It's not a movie for everyone though. It's slow, deliberate. To enjoy it, you have to able to put yourself in the young messenger's place, innocently trapped in a world that he has to discover and undesrtand as it unfolds before him, and it depends also in undertanding the the class-ridden and prohibitive world in which the love he came to witness (and serve) takes place.

Although the casting was made so two stars can take first bill (Julie Christie and Alan Bates, whom do a very good job), it's Dominic Guard's subdued and tender performance the one that carries the film, an outstanding acting debut (winner of a Bafta Film award, "Most Promising Newcomer to Leading Film Roles"). It's worth mentioning too that Margareth Leighton was nominated for an Oscar, and won a Bafta too.

Now, about the Blu Ray.

Picture quality is hard to judge. Is it better than the DVD? I must say YES (my reference for comparison is the copy of the collection "Screen Icons" that the UK's Sunday Telgraph included as a giveaway some 4 years ago). Colors are truer, images clearer. The copy is in pristine condition, without stains or scratches or any other sign of deterioration. Grain is slightly present, and there's no evident manipulation like noise reduction or things like that. In general, details are more enhanced.

So then, what's the problem?. I must quote INFREG, who, in this site, writes as follows (regarding an old dvd edition):
"Yes, it is a pity that the movie is not presented in its intended theatrical aspect ratio 1.85... The movie is presented in its original open matte format, which means it was shot in conventional 1.33 to fit TV screens. For theatrical release the picture was then cropped at the top and the bottom, a common practice since the Fifties. So the picture is nothing missing here as the other reviewers suggest. Instead, it shows more information at the top and the bottom than the theatrical release. Just for the record".

That's the DVD. The Blu Ray DOES present an 1:85:1 aspect ratio, meaning that it fills completely the 16 x 9 screen. Meaning that it discards the original film format and presents the movie the way INFREG says it was intended to be exhibited in theaters. Is INFREG right? I guess he is. Nothing in the movie, as included in the Blu Ray, appears as if out of frame or focus. All the contrary.

There's a similar case with the Blu Ray release of "Herostratus" by the BFI. It presents the movie as it was supposed to be shown (16 x 9). But unlike The Go-Between, Herostratus BD includes the original film version (4 x 3) as an extra.

The problem is that if you work with the original 4 x 3 version, but you have to "zoom it in" to fill the 16 x 9 screen, then inevitably you will lose detail. In other words, The Go-Between BD show better detail compared to the standard DVD, but it could have been better. That's the only explanation (not, let's say, some other defect in the transfer) that I find to explain the picture quality that I saw. I think Studio-Canal should have included the original format AS AN EXTRA, as BFI did with Herostratus.

Another problem is that in some scenes the frame shakes slightly and repeatedly from side to side. As far as I could compare, this is a problem shared by the very same scenes on the dvd (so they seem to be inherent to the original film). At first, the issue is annoying, but afterwards they feel few and far between, not enough to ruin the experience.

The original english audio track, decoded as DTS- Master Audio Stereo, but actually monophonic, is generally plain, as you would expect from a 1971 movie. Since it is expected, is not a flaw really. Being a movie dependent on dialogues, the most important thing is clarity, and you have it. And the music is pretty clear too. I must add that in comparison, german audio is not as good, and spanish audio is very poor. Those are also decoded as DTS Master Audio stereo (mono), but of lesser quality, evidently recorded when the movie was first released.

Extras consist mainly on individual interviews, in some cases with people linked only indirectly with the director or the production. There are two important ones: with Gerry Fisher, cinematographer, and John Heyman, producer. There's also a short audio interview with director Joseph Losey, but from some 3 years after the movie and not specifically refered to the movie.

FINAL WORDS. This BD is a must have for fans of the movie, and for those who have afinity with (and patience for) period dramas. Generally speaking, is not a reference Blu Ray, but I was satisfied with the presentation and I doubt that it can look better (except if they include the film in its original format, something that I don't think will happen).

My greatest regret though is that this release is REGION B "locked", and so they have limited the possiblities for Blu Ray users (outside Europe) to get to know or collect this classic.
45人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
scarlett o'hara
5つ星のうち5.0 Losey au sommet
2020年2月9日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
Film magistral. Musique et interprétation magistrales.