17パーセントの割引で¥15,519 税込
参考価格: ¥18,730

他に注記がない場合、参考価格とは、製造業者、卸売業者、輸入代理店(「製造業者」)などの小売業者以外が設定した、商品のカタログなど印刷物で発表された、または製造業者が小売業者に提示する参考価格・推奨小売価格を意味します。ただし、Amazonが製造・販売するデバイスの参考価格については、他に注記が無い場合、個人のお客様向けに最近相当期間表示されていた価格を意味します(注記の内容を含む参考価格の詳細については、該当する商品詳細ページをご確認ください)。なお、割引率の表示は1%毎に行われており小数点以下は四捨五入しています。
詳細はこちら
ポイント: 155pt  (1%)  詳細はこちら
配送料 ¥150 6月24日-7月2日にお届け(19 時間 31 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
通常2~3週間以内に発送します。 在庫状況について
¥15,519 () 選択したオプションを含めます。 最初の月の支払いと選択されたオプションが含まれています。 詳細
価格
小計
¥15,519
小計
初期支払いの内訳
レジで表示される配送料、配送日、注文合計 (税込)。
出荷元
Ninetyninebooks
出荷元
Ninetyninebooks
販売元
(367件の評価)
販売元
(367件の評価)
支払い方法
お客様情報を保護しています
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら
支払い方法
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら
Kindleアプリのロゴ画像

無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません

ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。

携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。

KindleアプリをダウンロードするためのQRコード

著者をフォロー

何か問題が発生しました。後で再度リクエストしてください。

The Social Psychology of English as a Global Language: Attitudes, Awareness and Identity in the Japanese Context (Educational Linguistics, 10) ハードカバー – 2010/9/4

5.0 5つ星のうち5.0 1個の評価

{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"¥15,519","priceAmount":15519.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"15,519","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"vaInNACD0WyNBSVeuO8SwPQrYY9cBeS2DZV7T1IX%2FMy16F8Rl75ze1WyBp6coPTV4ovGmtrA9u1hRQuEjkhHseM8ViOINExN6MGjc39RdC8SlTno6yZ24AWfnm97JEUaV80%2BY9hlFLFrcng15lHKDQCeDWfXrO%2BwkC30bz6y8uOcGwzaX2u2U21aR4rR3SOk","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}]}

購入オプションとあわせ買い

This ground-breaking work is a detailed account of an innovative and in-depth study of the attitudes of in excess of 500 Japanese learners towards a number of standard and non-standard as well as native and non-native varieties of English speech. The research conducted refines the investigation of learner attitudes by employing a range of pioneering techniques of attitude measurement. These methods are largely incorporated from the strong traditions that exist in the fields of social psychology and second language acquisition and utilize both direct and indirect techniques of attitude measurement. The author locates the findings in the context of the wealth of literature on native speaker evaluations of languages and language varieties.

The study is unique in that the results provide clear evidence of both attitude change and high levels of linguistic awareness among the informants of social and geographical diversity within the English language. These findings are analyzed in detail in relation to the global spread of English as well as in terms of the pedagogical implications for the choice of linguistic model employed in English language classrooms both inside and outside Japan.

The issues examined are of particular interest to educators, researchers and students in the fields of applied linguistics, TESOL, second language acquisition, social psychology of language and sociolinguistics. The pedagogical and language policy implications of the findings obtained make essential reading for those with a specific focus on the role of the English language and English language teaching, both in Japan and beyond.

商品の説明

レビュー

From the reviews:

“The implications of this study will surely trigger more multifaceted discussions regarding research methods and ways of interpreting findings. I also recommend that teachers and learners of English read the book since it encourages more theoretical understanding of communication in English and provides critical examinations of illocutionary forces and the consequences of teaching practices.” (Yoshitake Masaki, Language Problems and Language Planning, 2011)

“This book is a comprehensive and in-depth quantitative study that investigates language attitudes of Japanese learners of English toward varieties of English from a social-psychological perspective. … should be widely read by quantitatively and qualitatively oriented researchers and students who are engaged in studies on attitudes to language and those who are interested in English as a global language. … I also recommend that teachers and learners of English read the book since it encourages more theoretical understanding of communication in English … .” (Masaki Yoshitake, Language Problems & Language Planning, Vol. 35 (3), 2011)

“It is a work of meticulous, exhaustive research, lucidly written, vastly informative, and with a valid stated objective: analyzing Japanese learners’ attitudes to English varieties in order to help provide a ‘methodological framework for the study of ideological forces’ … operating in English-learning communities, as well as to develop recognition of peripheral varieties.” (Christopher Starling and Yumi Tanaka, JALT Journal, Vol. 34 (1), May, 2013)

登録情報

  • 出版社 ‏ : ‎ Springer; 第2010版 (2010/9/4)
  • 発売日 ‏ : ‎ 2010/9/4
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • ハードカバー ‏ : ‎ 224ページ
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 9048185653
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-9048185658
  • 寸法 ‏ : ‎ 15.88 x 1.27 x 23.5 cm
  • カスタマーレビュー:
    5.0 5つ星のうち5.0 1個の評価

著者について

著者をフォローして、新作のアップデートや改善されたおすすめを入手してください。
Robert M. McKenzie
Brief content visible, double tap to read full content.
Full content visible, double tap to read brief content.

著者の本をもっと発見したり、よく似た著者を見つけたり、著者のブログを読んだりしましょう

カスタマーレビュー

星5つ中5つ
5つのうち5つ
1グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

まだカスタマーレビューはありません

0のカスタマーレビューおよび1のカスタマー評価があります。