思い出の一枚としかいいようがない。
当時、文京区の図書館にレコードがたくさんおいてあって、そこで出会った。
はまった。
ハワードデボートのソロが出るときき、発売と同時に手にいれた。バンド仲間からも感心された。私の人生に大きな影響を与えた。
いまでは、こんな音はさほど新鮮ではないのかもしれない。なぜなら、ビサージやウルトラボックスなどのニューロマンティクスとして、一世を風靡したから。その始まりの音がここにあった。
いまでも、このアルバムを聞くと、一種のときめきがある。
20年たったろうか。久しぶりに聞いた。今ではありふれた音に聞こえるほど、多くのアーティストに影響を与えた。古典ともいえる作品。
いいものはいい。そんなことを言い始めた時代の音楽。すでに歴史かな?
Correct Use of Soap
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 1995/11/29
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥1,561 |
CD, CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2007/1/17
"もう一度試してください。" | CD, オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥2,884 |
CD, CD, 2007/6/27
"もう一度試してください。" | CD |
—
| — | ¥4,908 |
CD, インポート, 1994/8/22
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥5,860 |
CD, インポート, 1991/7/1
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥15,510 |
CD, 限定版, 2011/6/8
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | — |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Because You're Frightened |
2 | Model Worker |
3 | I'm A Party |
4 | You Never Knew Me |
5 | Philadelphia |
6 | I Want to Burn Again |
7 | Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin) |
8 | Sweetheart Contract |
9 | Stuck |
10 | A Song From Under The Floorboards |
登録情報
- 製品サイズ : 13.97 x 12.55 x 1.14 cm; 104.33 g
- メーカー : Blue Plate Caroline
- EAN : 0017046181020, 0001704618102
- レーベル : Blue Plate Caroline
- ASIN : B000000HZH
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 989,665位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 230,955位ロック (ミュージック)
- - 407,267位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.8つ
5つのうち4.8つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
58グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2014年1月17日に日本でレビュー済み
マガジンを初めて聴いた時はとっくに解散後だったのですが、演奏や曲のバランスの素晴らしさと、表現されている精神性のアンバランスさ、その落差にグッときました。惨めで、衝動的で退廃的で、でもスマートでスタイリッシュな音楽性は古びることなく、独特の深みを放って今も輝いている気がします。1stアルバムからこの3rdアルバムまでの時期の作品は全てが素敵です。このアルバム中では「良いもの、美しいものは理解されない」という趣旨の深い悲しみを歌った曲 song from under the floorboard には慰められることが多かったです。
2003年6月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
タイトルからして失礼なレビューですがまあ聞いて下さいよ。この時期のバンドって割と勢いはあるけれどそのあとが続かない、または一発屋みたいなのがゴロゴロいるんですよ。このアルバムは3枚目になりますが、曲はしっかりしてるしファンクのカバー曲もありとバラエティーに富んだ充実の内様。「このバンド聞きたいんだけどハズレだったらイヤ~ン」と言う方、これですよ。これ。
2019年8月24日に日本でレビュー済み
オリジナルは1980年リリース、スタジオ製作アルバムの3枚目。
US盤を渋谷の輸入盤店で1,450円で買った憶えがあり、A面トップの「Because You're Frightened」を何度繰返し聴いたことか。
タイトなリズムと性急なギター、さりげなく暴れる鍵盤、不思議な歌メロ、今聴いても眩暈を起こしそうなくらい。
しかし、当時、それ以外の曲はほとんどスルー。
ハワード・ディヴォートが前にいたバズコックスのやけっぱちなワイルドさ、脱退して組んだマガジン1st、2ndの創造的に澱んだ暗さとも言うべきニュアンスが感じられなくなった失望があったような。
しかし、“ロッキング・オン監修 New Wave MASTERPIECE”として出た廉価版CDを改めて聴き直すと、全然悪くないじゃないか。
特に6「I Want To Burn Again」以降の、イギリス人らしい暗く捩れたポップ・センスがピカイチ。
プロデュースのマーティン・ハネットも珍しく自分の好みを前に出さず、バンドの特質とメジャー感を意識した仕事をしている。
歌詞を書くヴォーカルのハワートばかり目立っていたが、後にソロでも地味ながら音楽職人的資質を開花させる、バリー・アダムソンに因るところが大きいと思う。
CD化に際して追加された、アルバム未収のシングルやそのB面4曲もクォリティが高い。
US盤を渋谷の輸入盤店で1,450円で買った憶えがあり、A面トップの「Because You're Frightened」を何度繰返し聴いたことか。
タイトなリズムと性急なギター、さりげなく暴れる鍵盤、不思議な歌メロ、今聴いても眩暈を起こしそうなくらい。
しかし、当時、それ以外の曲はほとんどスルー。
ハワード・ディヴォートが前にいたバズコックスのやけっぱちなワイルドさ、脱退して組んだマガジン1st、2ndの創造的に澱んだ暗さとも言うべきニュアンスが感じられなくなった失望があったような。
しかし、“ロッキング・オン監修 New Wave MASTERPIECE”として出た廉価版CDを改めて聴き直すと、全然悪くないじゃないか。
特に6「I Want To Burn Again」以降の、イギリス人らしい暗く捩れたポップ・センスがピカイチ。
プロデュースのマーティン・ハネットも珍しく自分の好みを前に出さず、バンドの特質とメジャー感を意識した仕事をしている。
歌詞を書くヴォーカルのハワートばかり目立っていたが、後にソロでも地味ながら音楽職人的資質を開花させる、バリー・アダムソンに因るところが大きいと思う。
CD化に際して追加された、アルバム未収のシングルやそのB面4曲もクォリティが高い。
2015年3月28日に日本でレビュー済み
1980年発表のサードアルバム。
同じくマーティン・ハネットが手掛けたジョイ・ディヴィジョンと共通する地下室に木霊するような音響処理はポストパンクの時代を象徴する。
後のモリッシーと比較したくなる皮肉で屈折したユーモアと悲哀を漂わせるハワード・ディヴォードの歌声、クールで鋭いジョン・マッギオーク(古い世代はついジョン・マクガフと言ってしまうが)の痙攣するような鋭いギターが織り成す眩惑の世界。
スライ&ザ・ファミリーストーンのビザールなカヴァーThank Youに代表されるファンク色も興味深い。A Song from Under the Floorboardsはバンドを代表する名曲。
同じくマーティン・ハネットが手掛けたジョイ・ディヴィジョンと共通する地下室に木霊するような音響処理はポストパンクの時代を象徴する。
後のモリッシーと比較したくなる皮肉で屈折したユーモアと悲哀を漂わせるハワード・ディヴォードの歌声、クールで鋭いジョン・マッギオーク(古い世代はついジョン・マクガフと言ってしまうが)の痙攣するような鋭いギターが織り成す眩惑の世界。
スライ&ザ・ファミリーストーンのビザールなカヴァーThank Youに代表されるファンク色も興味深い。A Song from Under the Floorboardsはバンドを代表する名曲。
2011年7月13日に日本でレビュー済み
"Because You're Frightened"
"Model Worker"
が◎。
リマスター→良好
"Model Worker"
が◎。
リマスター→良好
2006年1月23日に日本でレビュー済み
とりたてて驚くようなアプローチでもないし、ファンク度の高い3rd、、というイメージ程にファンクでもないような気がする。たしかにThank You (Falettinme Be Mice Elf Agin)は収録されているけれど。勢いに任せて走る、、ように見せかけて周到なオンガクを奏でるMagazine。これまでの2作に比べると、よりバラエティに富んだ内容。ポリティカルと言われたらしいHowardのヴォーカルもそういう豊かな音楽性の中に心地よく埋もれてる感じ。上手く云えないけれど、豊かな音楽性がコトバを上回るアルバム。ややビターで熱狂的ではないけれど、長く愛せる1枚、、みたいな感じ。
他の国からのトップレビュー
M. Robert Ganser
5つ星のうち4.0
Album Nr. 3, Abgang in Würde
2014年8月24日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Um 1980 änderten sich die Zeiten für die New Wave langsam, aber sicher. Die Szene war quantitativ dicht, qualitativ leider weniger - Ian Curtis/Joy Division tot, Wire aufgelöst, ein Haufen nichtssagender und gehypter Bands, die mir dreieinhalb Jahrzehnte später genauso egal sind wie damals, und dann leider auch das Ende von Magazine.
So manche Fans und Kritiker mögen dafür das dritte Album verantwortlich machen, und ich muss zugeben, dass ich eine Zeitlang auch so dachte. "Correct Use ..." ist schwächer als "Secondhand Daylight" und vor allem das geniale Debüt "Real Life", was hauptsächlich am Songwriting liegt, die Kompositionen haben das Niveau nicht mehr, und dann war da noch das Faktum, dass das alles nicht mehr so neu und umwerfend war wie 1979 und noch mehr 1978. Eine vierte und noch schwächere Platte hätte dafür gesorgt, dass die Gruppe sang- und klanglos verschwunden und auch noch die meisten ihrer letzten Fans verloren hätte, wie es beispielsweise Squeeze erging. Aber dazu kam es glücklicherweise nicht mehr. Ohne Berücksichtigung dieser Aspekte angehört, hat die Platte einige ganz schön starke Momente, gleich der Opener "Because You're Frightened" oder "I Want To Burn Again" (war das Feuer also noch nicht verloschen, bitteschön), und wenn als letzter Bonus-Track dann die Single-Version von "The Light Pours Out Of Me" erklingt, dann schließt sich der Kreis zum Debütalbum (wo es die Albumversion dieses Songs gibt) wieder. Alles in allem ein hörenswertes Album, und hiermit ein Abgang in Würde für Howard Devoto & Co.
So manche Fans und Kritiker mögen dafür das dritte Album verantwortlich machen, und ich muss zugeben, dass ich eine Zeitlang auch so dachte. "Correct Use ..." ist schwächer als "Secondhand Daylight" und vor allem das geniale Debüt "Real Life", was hauptsächlich am Songwriting liegt, die Kompositionen haben das Niveau nicht mehr, und dann war da noch das Faktum, dass das alles nicht mehr so neu und umwerfend war wie 1979 und noch mehr 1978. Eine vierte und noch schwächere Platte hätte dafür gesorgt, dass die Gruppe sang- und klanglos verschwunden und auch noch die meisten ihrer letzten Fans verloren hätte, wie es beispielsweise Squeeze erging. Aber dazu kam es glücklicherweise nicht mehr. Ohne Berücksichtigung dieser Aspekte angehört, hat die Platte einige ganz schön starke Momente, gleich der Opener "Because You're Frightened" oder "I Want To Burn Again" (war das Feuer also noch nicht verloschen, bitteschön), und wenn als letzter Bonus-Track dann die Single-Version von "The Light Pours Out Of Me" erklingt, dann schließt sich der Kreis zum Debütalbum (wo es die Albumversion dieses Songs gibt) wieder. Alles in allem ein hörenswertes Album, und hiermit ein Abgang in Würde für Howard Devoto & Co.
Shaun Conroy
5つ星のうち5.0
New Wave/Post-Punk gem
2011年12月17日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This is probably one of the best executed albums of the first post-punk bands. The music is still good and intriguing many years later. There is no vocalist quite like Howard Devoto. He slides around his lyrics and even though it is somewhat off putting the first time you hear it, it becomes uniquely addictive. A must have album for all lovers of this time period in music.
Jason Parkes
5つ星のうち5.0
Classic album#3 from Devoto & co...
2004年12月23日に英国でレビュー済みAmazonで購入
'THE Correct Use of Soap' (1980) was Magazine's third LP, and slightly poppier than the bleak predecessor 'Secondhand Daylight' (1979) and was the last to feature the wonderful, late John McGeoch (who would join Siouxsie & the Banshees).
Things open on a high with the suitably manic 'Because You're Frightened' which has McGeoch employ a trademark guitar-jangle as Devoto spits paranoid poetry. This is followed by 'Model Worker,' which has a fairground-quality (is it me or do several of the tracks have a sound somewhere between dub & plastic-soul?) & offers the lovely, still pertinent line: "I'm not too worried by hegemony/I know that Carter will look after me..." (Carter was traded for Reagan on the superior 'Play'-version). 'Model Worker' even uses the word "osentatious," which is as wonderful as Wire using the word "albeit" the previous year...
The partyline-pop continues with 'I'm a Party' which brings Dave Formula's keyboards to the fore in a less teutonic-fashion than his dominance on 'Secondhand Daylight' (The Correct Use of Soap ought to be contrasted to Adamson, Formula & McGeoch's contributions to Visage around this time). McGeoch offers a suitably manic-contribution to the pop-song/anti-love song 'You Never Knew Me', which continues the Kafkaesque qualities of 'Permafrost' ("I had no idea what you want/but there was something I meant to say"- that certain-uncertainty)& features a female backing-vocal that not all may appreciate. 'Philadelphia' opens with a very 'Young Americans'-style guitar- joining the bleak death-disco of the late 70s/early 80s influenced equally by Chic as Joy Division: 'She is Beyond Good & Evil,' 'Death Disco', 'Changeling', 'Slow Motion', 'Fearless' etc...(it also contains that wonderful refrain, "Maybe it's right to be nervous now...").
'I Want to Burn Again' is another of my favourite Magazine-songs, a bursting six-minutes of joys making it clear that McGeoch was a precursor of Radiohead's Jonny Greenwood (perhaps the best fusion of Formula & McGeoch?). This is followed by a spaced-out version of Sly & the Family Stone's 'Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin)' which is up there with Talking Head's take on Al Green's 'Take Me to the River' & Japan's pulsing take on Marvin Gaye's 'Ain't That Peculiar.' A case of an individual cover of a classic and one to join their Beefheart & Bond cover versions as great fun for a compilation...
Single 'Sweetheart Contract' puts the album back on an oblique course, Adamson's sublime bass jarring against Formula's sweeping-synths as McGeoch's guitar rails away and Devoto reminds us, "I was dominant for hours..." 'Stuck' lets Adamson cut loose in a Herbie Hancock-'Headhunters' style fashion and sounds like a jam- bizarre to think Magazine were a soul-act here! (this is up there with key Bowie-moments of the 70s: 'Stay', 'Look Back in Anger', 'Fame'). The album concludes on what is possibly Magazine's finest track 'A Song from Under the Floorboards' - where Devoto nails Dostoyevksy's 'Notes from the Underground' to a pop-song that nods toward Cockney Rebel's 'Make Me Smile' (listen to the backing vocals). The lyrics pretty much define Devoto's character & remains the missing link between Cohen and Morrissey as definition of an outsider.
'The Correct Use of Soap' would be the last great Magazine-studio album- follow-up 'Magic, Murder & the Weather' is one of those 'Adventure'-style disappointments (though live LP 'Play' with ex-Ultravox guitarist Robin Simon is suitably wonderful). It remains a budget-price classic and the third necessary album to own by Devoto & co; though a reissue/remodel might be welcome and could also include joys like 'Twenty Years Ago' & 'Upside Down' from that era.
Things open on a high with the suitably manic 'Because You're Frightened' which has McGeoch employ a trademark guitar-jangle as Devoto spits paranoid poetry. This is followed by 'Model Worker,' which has a fairground-quality (is it me or do several of the tracks have a sound somewhere between dub & plastic-soul?) & offers the lovely, still pertinent line: "I'm not too worried by hegemony/I know that Carter will look after me..." (Carter was traded for Reagan on the superior 'Play'-version). 'Model Worker' even uses the word "osentatious," which is as wonderful as Wire using the word "albeit" the previous year...
The partyline-pop continues with 'I'm a Party' which brings Dave Formula's keyboards to the fore in a less teutonic-fashion than his dominance on 'Secondhand Daylight' (The Correct Use of Soap ought to be contrasted to Adamson, Formula & McGeoch's contributions to Visage around this time). McGeoch offers a suitably manic-contribution to the pop-song/anti-love song 'You Never Knew Me', which continues the Kafkaesque qualities of 'Permafrost' ("I had no idea what you want/but there was something I meant to say"- that certain-uncertainty)& features a female backing-vocal that not all may appreciate. 'Philadelphia' opens with a very 'Young Americans'-style guitar- joining the bleak death-disco of the late 70s/early 80s influenced equally by Chic as Joy Division: 'She is Beyond Good & Evil,' 'Death Disco', 'Changeling', 'Slow Motion', 'Fearless' etc...(it also contains that wonderful refrain, "Maybe it's right to be nervous now...").
'I Want to Burn Again' is another of my favourite Magazine-songs, a bursting six-minutes of joys making it clear that McGeoch was a precursor of Radiohead's Jonny Greenwood (perhaps the best fusion of Formula & McGeoch?). This is followed by a spaced-out version of Sly & the Family Stone's 'Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin)' which is up there with Talking Head's take on Al Green's 'Take Me to the River' & Japan's pulsing take on Marvin Gaye's 'Ain't That Peculiar.' A case of an individual cover of a classic and one to join their Beefheart & Bond cover versions as great fun for a compilation...
Single 'Sweetheart Contract' puts the album back on an oblique course, Adamson's sublime bass jarring against Formula's sweeping-synths as McGeoch's guitar rails away and Devoto reminds us, "I was dominant for hours..." 'Stuck' lets Adamson cut loose in a Herbie Hancock-'Headhunters' style fashion and sounds like a jam- bizarre to think Magazine were a soul-act here! (this is up there with key Bowie-moments of the 70s: 'Stay', 'Look Back in Anger', 'Fame'). The album concludes on what is possibly Magazine's finest track 'A Song from Under the Floorboards' - where Devoto nails Dostoyevksy's 'Notes from the Underground' to a pop-song that nods toward Cockney Rebel's 'Make Me Smile' (listen to the backing vocals). The lyrics pretty much define Devoto's character & remains the missing link between Cohen and Morrissey as definition of an outsider.
'The Correct Use of Soap' would be the last great Magazine-studio album- follow-up 'Magic, Murder & the Weather' is one of those 'Adventure'-style disappointments (though live LP 'Play' with ex-Ultravox guitarist Robin Simon is suitably wonderful). It remains a budget-price classic and the third necessary album to own by Devoto & co; though a reissue/remodel might be welcome and could also include joys like 'Twenty Years Ago' & 'Upside Down' from that era.
Mr Neil M Marks
5つ星のうち5.0
Iconic Album
2019年8月21日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Got me though my uni exams all those years ago. Missed album as only had it on tape. Great that its back. John McGeoch superb guitar as always. A timeless album of crafted tunes.
mike hunt
5つ星のうち5.0
remastered magazine sounds great
2013年9月21日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I think this is a great CD
I have the original version and it gets a lot of play
When I saw the remastered version I leaped at it
and it sounds as good as you would expect - plus
a few extra tracks not on the original
I have the original version and it gets a lot of play
When I saw the remastered version I leaped at it
and it sounds as good as you would expect - plus
a few extra tracks not on the original