Damaged
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, インポート, 1990/10/25
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥1,540 |
CD, 2015/2/18
"もう一度試してください。" | 1枚組 | — | ¥1,600 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Rise Above |
2 | Spray Paint |
3 | Six Pack |
4 | What I See |
5 | TV Party |
6 | Thirsty and Miserable |
7 | Police Story |
8 | Gimmie Gimmie Gimmie |
9 | Depression |
10 | Room 13 |
11 | Damaged II |
12 | No More |
13 | Padded Cell |
14 | Life of Pain |
15 | Damaged I |
商品の説明
内容紹介
Tracklist:1 Rise Above 2:242 Spray Paint (The Walls) 0:313 Six Pack 2:194 What I See 1:545 T.V. Party 3:296 Thirsty And Miserable 2:057 Police Story 1:308 Gimmie Gimmie Gimmie 1:469 Depression 2:2710 Room 13 2:0311 Damaged II 3:2112 No More 2:2413 Padded Cell 1:4514 Life Of Pain 2:4915 Damaged I 3:48
Amazonレビュー
Founded by guitarist/songwriter Greg Ginn, Black Flag exploded out of LA in 1981 with a debut album so confrontational that MCA Records refused to release it, stating that Black Flag was "immoral" and lacking "redeeming social value". When the album finally came out on Ginn's own SST label, it was clear why MCA recoiled, as Black Flag's skinhead look and hardcore sound signalled a new chapter in punk--and rock in general. With Henry Rollins's venom-dripping vocals leading the way, the album features such hostile teeth-gnashers as "Rise Above" ("Try to stop us/It's no use"), "Six Pack" ("I got a six pack, and nothing to do") and, of course, "Life of Pain". --Billy Altman
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.25 x 1.02 x 12.78 cm; 86.18 g
- メーカー : Sst Records
- EAN : 0018861000725, 0755401352059
- 製造元リファレンス : SSTCD 7
- オリジナル盤発売日 : 1990
- レーベル : Sst Records
- ASIN : B000000LZ2
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 46,392位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 810位ヘヴィーメタル
- - 8,019位ロック (ミュージック)
- - 9,530位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
ジャケットまで含めて素晴らしい作品です。
80年代USインディーズの方向を定めただけでなく、ニルヴァーナ以降のあらゆるオルタナティブロックの源流となった。
直接的・間接的な影響を含め、90〜00年代の先鋭的なUSロックの中に本作と全く無関係な音を見つけるのは難しい。後進への影響度という点では、60〜70年代の著名な名盤を駆逐するほどの圧倒的存在感を持つ。
アート性の追求やシンプルなR&Rへの回帰に偏っていたUSパンクを政治的主張含みの轟音に転換させた功績も大きい。
今の視点で80年代以降のロック史を捉え直すには、どうあがいても避けて通れない決定的作品。そのインパクトは、衰えるどころか、00年代中盤頃からむしろ高まっているように思う。極端な多様化の中で薄味の音が増えたことへの反動かもしれない。
かく言う自分も「少年メリケンサック」を観た直後に久々に聴き直し、あまりの新鮮さに鳥肌が立った。
「ハードコア」と聴けばやはり彼らやAgnostic Frontを真っ先に思い出す人も多い筈。
これ以前の作品はよりユーモラスで軽く素早く、
これ以降はBlack Sabbathにより接近しており、ドゥームな曲が増えてきます。
ロリンズを招き、バンドとしての過渡期を迎えるにあたって方向性が明確になった時の作品です。
この作品は適度にメタリックでエッジが効き、超ヘヴィです。
パンクにありがちな薄っぺらさは微塵も感じさせません。
粗雑なコーラスワークも雰囲気を盛り上げます。
UK勢の思想とは明らかに異なるRise Aboveの歌詞は必見!
暴力的、じゃなくてそのまま暴力。
それまでヴォーカルが何人もいたにも関わらず
フルアルバムを製作しなかったブラック・フラッグ
にそれをさせたヘンリーについて、決め手は何だったのか
グレッグ・ギンに聞いてみたい気もする。
猛り立つ魂ここに凝縮。パンクとメタルの劇的な矛盾を一体にしたサウンドは聴く者を嵐のような暴力で捉え続けるの。そこここでわき起こる
喧噪の群れと力強い統一感には際限がないの。
グレッグ・ギン。。破壊的テクニックだが意図してる。超洗練されてる。知性の刀のようなギターなんだね。ただ小賢しくはない。
あの胸襟開きっぱなしのかかってこい的な大股戦闘的スタイルによるギター演奏を見てるとかっこよすぎて涙でてくるよね。そして
分裂気味であり悲哀にも似た気迫で炸裂するヘンリー・ロリンズのヴォーカル。最高だね。
はやい。なによりおもい。そこがちがう。この二人はサバスに影響されていた。次作で絶対的。もっとも鮮烈な色は黒。終わるわけがない。
求めてるんだよ。不死鳥は蘇生した。させた。後のシーンにおいてサバスの影響力はいちいち暗示的。それはただ蘇生させたわけじゃない
からだ。そこがグレッグ・ギンの大きさ。独創なんかじゃない大きさ。大物中の大物。ただそれが言いたかっただけ。そして本作と次作は
歴史的名盤だと。
こりゃたまらん!たまらんですばい!
よく言われる事ですが、とにかく暴力性、破壊力、殺傷力においてピッカピカにピカイチなHC名盤中の名盤!
最初聴いた時、ロリンズさんの声っちゅうか叫びっちゅうか怒号には腰を抜かしました。
こんなボーカルざらにゃあいませんぜ!
そしてとにかくジン(ギン?)先生のギター!!もうムッチャクチャカッコええ!!!
アッツアツにジュワジュワなウルトラバイオレンスギター!
「暴力的なギター」ですって?とりあえずコレ聴いてから言いなさいね!
個人的オススメは「DEPRESSION」。ギターもボーカルもたっぷり堪能出来るバーストチューンです。
イントロ&リフ&怒声で殺られちゃって下さい。
「コレ聴いて何も思わないヤツは云々」って言い方は嫌いですが、コレ聴いて何も思わない人は
HCには向いてないと思います。ビートパンクやおしゃれミクスチャーでもどうぞ。
とにかく込められたモノ、音が違います。これこそ「HARD CORE」。核も格も違うっちゅうねん!
震えて眠れ! ☆100個!!
他の国からのトップレビュー
スウェーデンで2023年3月12日にレビュー済み
The challenge would be keeping the punk ethos intact, and still incorporate elements of musicianship that initially wasn't very well tolerated. So in 1981, Greg Ginn would form both the most successful band and independent label, SST, and all but create a whole new genre in the process. Hardcore would be the form of rock and roll that would stomp all over the line between punk and metal, proving as I had always maintained myself during the time that the two forms were closer in spirit than most people wanted to admit. Black Flag married punk ferocity and by the time "Damaged", the first true album with Henry Rollins on vocals was released, more precise metal flavoring, with meaty riffs and Ginn's patented insane lead work that sounded like he had just learned how to play.
"Damaged" features some material that had been on previous releases and a few new ones for the album. The remaking of older tracks made sense, as the very earliest versions of "Police Story", "Gimme Gimme Gimme" and "Damaged I" were poorly recorded and oftentimes poorly played. This album would set the template for future albums, although lyrically Rollins would start to be much more politically motivated beginning with the next album, the legendary "My War".
"Damaged" is a punky nasty album full of piss and vinegar. The guitars are thick and wonderfully sloppy in the right places, Rollins is already a very expressive vocalist, and in the face of synth pop, wimpy New Wave and the dying gasps of AOR bloated rock still hanging on, Black Flag and many to follow would keep rock and roll alive until metal started to get a lot heavier, blew off hair bands, fought off grunge, which, except maybe for the late great Gruntruck, who were the most metal of all Seattle grunge slobs, and created thrash and death, once again scaring easily intimidated adults and for a while keeping underground scenes alive.
Now of course Black Flag is considered a crossover pioneer, along with Suicidal Tendencies, who were more metal to begin with, DRI, perhaps early Prong and a handful of other like minded bands. "Damaged" brings us better versions of "Everything Went Black" cuts, and is a fan favorite. It's a great album, and thanks to them, Motorhead, The Minutemen, Husker Du, Bad Brains and others we can remember that the '80's were full of real rock and roll and passion, despite history insisting on sucking up to hair metal, post New Wave, and worshipping Wall Street and Ronald Reagan. A piece of important rock history that still rips.