アクシデントで音沙汰がなかったマイルスからの
ギフト。
善悪を超越した怪物マイルス!
恐るべし!
まるでゴジラだ!
Man With the Horn
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 限定版, 2017/11/29
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| ¥1,100 | ¥792 |
CD, 限定版, マキシ, 2009/3/25
"もう一度試してください。" | 限定版, マキシ |
—
| ¥5,500 | ¥1,880 |
CD, インポート, 1988/5/19
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥139 |
CD, CD, インポート, 1983/3/7
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | ¥225 |
CD, 1990/12/21
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥225 |
CD, インポート, 1981/3/1
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥403 |
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2000/6/21
"もう一度試してください。" | オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥780 |
CD, CD, 2013/10/9
"もう一度試してください。" | CD |
—
| — | ¥1,080 |
CD, 限定版, 2006/11/22
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | ¥1,160 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Fat Time |
2 | Back Seat Betty |
3 | Shout |
4 | Aida |
5 | The Man With The Horn |
6 | Ursula |
商品の説明
内容紹介
The Man With The Horn was Miles Davis's first comeback record after his almost six-year hiatus from performing and recording. With Davis, Bill Evans on soprano, and electric bassist Marcus Miller forming the core of his band, Miles Davis was ready to embark upon the next juncture of his career.
Product Description
The Man With The Horn was Miles Davis's first comeback record after his almost six-year hiatus from performing and recording. With Davis, Bill Evans on soprano, and electric bassist Marcus Miller forming the core of his band, Miles Davis was ready to embark upon the next juncture of his career.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.27 x 12.5 x 0.84 cm; 108.86 g
- メーカー : Sony
- EAN : 0074643679022
- 製造元リファレンス : 074643679022
- レーベル : Sony
- ASIN : B0000025K4
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 302,661位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 83,792位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2022年8月28日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
GET ON DOWNなるレーベルからのリーシュー盤。初版当時の日本盤の完全コピーで「帯」はもちろん当時の「ライナー」まで入ってる。マニアックなリーシュー盤でした。このGET ON DOWNなるレーベルについてご存じの方、どなたか教えて下さいますか?
2018年10月8日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
マイルスの最後の復活以降の作品で個人的に最も気に入ってるのはコレです。
復活後すぐに行った来日公演では、この搭載曲から多くの作品が披露されたことをよく覚えています。
CDが実家のどこかに埋没中のため、高音質盤の買い直し。
隣家を気にせずガンガンかけられる環境に持って行って楽しみます..。
復活後すぐに行った来日公演では、この搭載曲から多くの作品が披露されたことをよく覚えています。
CDが実家のどこかに埋没中のため、高音質盤の買い直し。
隣家を気にせずガンガンかけられる環境に持って行って楽しみます..。
2021年8月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
やたらとマイルスが演奏の主導権を取ることもなく
それでいて肌身に沁みるミュートトランペット。
マーカスミラー、マイクスターンの出世作でもあり
エレクトリックマイルスの傑作の一枚。
それでいて肌身に沁みるミュートトランペット。
マーカスミラー、マイクスターンの出世作でもあり
エレクトリックマイルスの傑作の一枚。
2021年3月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
早くとどき、ありがとうございました。これも後半音飛びがひどく、本当に残念です
。きれいでしたら名盤は間違いないです。
。きれいでしたら名盤は間違いないです。
2021年7月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
以前レコードで聴いていて、売却してしまったので久しぶりにCDを購入。マイクストーンのギターはマイルスからジミヘンみたいに弾けと指示されたアルバム。何回聴いても飽きない。
2019年8月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
Miles Davisが1981年にリリースしたアルバム。約6年ぶりの復帰作でありましたがリアルタイム当初はあまり評判が良く無かったと記憶しています。しかしロック、フュージョン色が強い本作品ですが私的には大名盤であります。オープニング曲『Fat Time』の後半から入るMike Sternのエレクトリック・ギターが素晴らしいですね。そしてその余韻を引き継ぐかのような2曲目『Back Seat Betty』のイントロ、そして再度エレクトリック・ギターをフィーチャーした3曲目の『Shout』どれをとってもカッコ良いロックのサウンドを披露しています。そして今回1999年に発売されたSACD盤を購入しましたが音質が抜群に良いですね。1曲目が始まった途端から『おっ、空気が違う。』と思わせる様な音質で久しぶりに良いSACD盤に巡り合えました。
他の国からのトップレビュー
Bernardo Navarro
5つ星のうち5.0
Increíble
2024年5月5日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Lo que logra hacer Miles Davis en este álbum es sencillamente alucinante. Llega a niveles que no había ni siquiera imaginado se podía llegar.
Antonio Lernetti
5つ星のうち5.0
Dopo due giorni puntualissimo, incelofanato perfette condizioni
2016年5月28日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Il CD mi è arrivato in ottime condizioni, la copertina meravigliosa, la puntualità ecc. mi hanno fatto venire una voglia irrefrenabile di ascoltare subito il disco. Appena fatto sono rimasto di stucco, quanto è vero che Miles Davis non sbaglia un colpo, tanti album e tante rivelazioni e The Man With The Horn è uno di queste.
Ottima formazione, e com'è solito da lui fare si sceglie musicisti eccezionali ancora semisconosciuti, ma destinati a diventare leggende (Stern, Evans, Miller). Ricapitolando:
Miles alla tromba
Mike Stern alle chitarre (che stupisce non poco, del resto lui ed il suo collega Evans usciti da pochi anni dalla Berklee)
Bill Evans al sassofono
Robert Irving III alle tastiere
Marcus Miller al basso elettrico
Al Foster alla batteria (già dice tutto)
Validissima scelta, cd immancabile in una collezione jazz/fusion, e forse tra i primi 15 di Miles (che è a dir tanto, considerato il suo sconfinato numero di capolavori)
Ottima formazione, e com'è solito da lui fare si sceglie musicisti eccezionali ancora semisconosciuti, ma destinati a diventare leggende (Stern, Evans, Miller). Ricapitolando:
Miles alla tromba
Mike Stern alle chitarre (che stupisce non poco, del resto lui ed il suo collega Evans usciti da pochi anni dalla Berklee)
Bill Evans al sassofono
Robert Irving III alle tastiere
Marcus Miller al basso elettrico
Al Foster alla batteria (già dice tutto)
Validissima scelta, cd immancabile in una collezione jazz/fusion, e forse tra i primi 15 di Miles (che è a dir tanto, considerato il suo sconfinato numero di capolavori)
Johnny L
5つ星のうち5.0
Introduction to Miles Davis ....
2012年10月6日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I first heard this through a friend who had the album in 1982.
I'd vaguely heard of Miles Davis, knew that he was something big in jazz in the 50's and 60's. I was told he'd been off the scene for a while; been ill apparently. But why was Marcus Miller on this album?, I mused; after all, wasn't Miles Davis just some bebop head? To protestations proclaiming otherwise, I was expecting something out of the 1950's.
How wrong I was.
The infectious rhythm of 'Fat Time', courtesy of Marcus and Al Foster; the way it builds step by funky step, with Miles injecting his unique trumpet sounds along the way had me hooked by the first few bars. Bill Evans, then Mike Stern, both unknown (to me, anyway), lay down some HEAVY solos that just go on and on in a pure rock sound (had Miles gone for a coffee, I wondered). I liked it. What's next?
Then 'Back Seat Betty' opens with a growling guitar scream, Barry Finnerty using feedback like you never heard on a jazz cut. Once again the rhythm section drives the track along; it cruises with sly intent, rather than drives confidently down the road. Miles puts down a vibe. Then the guitar scream begins the next part, with Miles and Bill matching the anger in solos that never seem indulgent. By now I was entranced.
'Shout' always makes me think that's how Herb Alpert would sound if he'd lived in a project. But after the near 12 minutes of 'Betty', it's a welcome relief, really.
'Aida' follows; it grinds along with venom, as though bebop met 4/4 rock and kicked its ass by adapting all its moves.
The next track 'The Man With The Horn' sits VERY uneasily amongst all of this mayhem. That's the best I can say. Was it perhaps meant to be a hit single?
'Ursula' is what I'd been expecting all along. It's 11 minutes of pure bebop, electrified by Marcus' bass and Barry's fills and chops. Bill Evans provides the counter solo to Miles' muted trumpet, which drives the tune (and album) to an end that literally runs out of steam and stumbles to a stop.
After that first listen, I wanted to hear this album over and over again; man, this was real music! Miles Davis, yeah, of course I've heard of him .....
This album set the standard for the last part of his musical journey, it was a standard even he sometimes struggled to match, it's that good.
I'd vaguely heard of Miles Davis, knew that he was something big in jazz in the 50's and 60's. I was told he'd been off the scene for a while; been ill apparently. But why was Marcus Miller on this album?, I mused; after all, wasn't Miles Davis just some bebop head? To protestations proclaiming otherwise, I was expecting something out of the 1950's.
How wrong I was.
The infectious rhythm of 'Fat Time', courtesy of Marcus and Al Foster; the way it builds step by funky step, with Miles injecting his unique trumpet sounds along the way had me hooked by the first few bars. Bill Evans, then Mike Stern, both unknown (to me, anyway), lay down some HEAVY solos that just go on and on in a pure rock sound (had Miles gone for a coffee, I wondered). I liked it. What's next?
Then 'Back Seat Betty' opens with a growling guitar scream, Barry Finnerty using feedback like you never heard on a jazz cut. Once again the rhythm section drives the track along; it cruises with sly intent, rather than drives confidently down the road. Miles puts down a vibe. Then the guitar scream begins the next part, with Miles and Bill matching the anger in solos that never seem indulgent. By now I was entranced.
'Shout' always makes me think that's how Herb Alpert would sound if he'd lived in a project. But after the near 12 minutes of 'Betty', it's a welcome relief, really.
'Aida' follows; it grinds along with venom, as though bebop met 4/4 rock and kicked its ass by adapting all its moves.
The next track 'The Man With The Horn' sits VERY uneasily amongst all of this mayhem. That's the best I can say. Was it perhaps meant to be a hit single?
'Ursula' is what I'd been expecting all along. It's 11 minutes of pure bebop, electrified by Marcus' bass and Barry's fills and chops. Bill Evans provides the counter solo to Miles' muted trumpet, which drives the tune (and album) to an end that literally runs out of steam and stumbles to a stop.
After that first listen, I wanted to hear this album over and over again; man, this was real music! Miles Davis, yeah, of course I've heard of him .....
This album set the standard for the last part of his musical journey, it was a standard even he sometimes struggled to match, it's that good.
Steppenwolf
5つ星のうち5.0
Die Miles Davis Einstiegsdroge
2009年7月24日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Nach 7jähriger Veröffentlichungs- und Bühnenabstinenz kehrte Miles Davis 1981 mit "The Man with the Horn" ans Licht der Öffentlichkeit zurück. Dabei präsentierte er sich zugänglicher den je. Die Kompositionsstrukturen sind auch für nicht jazzgewohnte Ohren gut zu erfassen, ohne dabei auf Aussagekraft und Tiefe zu verzichten. Einen großen Anteil daran hat das Rhythmus-Dreamteam Marcus Miller (Bass) und Al Foster (Drums), die einen unwiderstehlichen Funk-Rock-Groove zaubern. In dieser magisch-intensiven Form hatte ich (Jazz-)Musik zu Anfang der 80er Jahre noch nicht gehört. Außer vielleicht bei Miles Davis selbst. Aber das wusste ich bei der ersten Berührung mit diesem Album noch nicht.
Auf jeden Fall erweckte es den Wunsch nach mehr und eines Tages lauschte ich fasziniert der wesentlich schwerer zugänglichen "Bitches Brew". Wer den Einstieg in den Jazz (und insbesondere die Welt von Miles Davis) wagen möchte, dem sei diese CD dringend empfohlen.
Auf jeden Fall erweckte es den Wunsch nach mehr und eines Tages lauschte ich fasziniert der wesentlich schwerer zugänglichen "Bitches Brew". Wer den Einstieg in den Jazz (und insbesondere die Welt von Miles Davis) wagen möchte, dem sei diese CD dringend empfohlen.