まず、本編に入る前の序曲が非常に格好良い。
意外と骨太でタフな演奏なので、ちょっと驚く。
2曲目の先行シングルは、多分ジョージ・オーウェルの「1984」の世界観を持った曲なのだが、このPVがこれまた格好良い。
「格好良い」しか言えない感じだが、この深い残響を持った濃密な音空間と、ブレットのドロドロに濃厚でアクの強い声を前にしたら、それしか言えない。
へたなサイケデリックよりサイケだし、ヘタなヘビメタよりヘヴィー。
究極のゴスであり、最もセクシーなグラムロックでもある。
1つの表現フォームを、すでに極めてしまった感じ。
煮詰められる限界まで煮詰めてしまっている。
「スエードファンが求めるスエード像」を、すでに2枚目でやり切ってしまい、このまま失速し解散かという感じだが、違った。
ギタリストが代わり、次作が彼らにとって最大のヒット。
バーナード・バトラーとのコンビは得難いものではあるが、最高のタイミングで脱退したとも言える。
何というか終始一貫して出来過ぎているバンドだとも思う。
まあ、ルックスも二枚目揃いだからしょうがないか。
Dog Man Star
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 1994/10/20
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| ¥4,185 | ¥1 |
CD, インポート, 1994/10/25
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥176 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Introducing The Band |
2 | We Are The Pigs |
3 | Heroine |
4 | The Wild Ones |
5 | Daddy's Speeding |
6 | The Power |
7 | New Generation |
8 | This Hollywood Life |
9 | The 2 Of Us |
10 | Black Or Blue |
11 | The Asphalt World |
12 | Still Life |
13 | Modern Boys |
商品の説明
Amazonレビュー
ギタリストのバーナード・バトラーが脱退する間際に製作、発表されたセカンドアルバム。全編耽美的で麗しくダークな雰囲気が流れる彼らの最高傑作だ。お経のような地味で力強いイントロ<1>に始まり、官能的なギターとまとわりつくヴォーカルが織りなす<2><3>など、勇壮で優美なスケールの大きさを聴かせる。
バーナード脱退後、ブレットがギターを弾いて完成させた<6>やポップな<7>など、グラム風味のエロティックな曲や、荒涼としつつも色気のある作品が並ぶ。日本盤ボーナストラック<13>も佳曲。(麻路 稔)
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.27 x 12.5 x 0.84 cm; 108.86 g
- メーカー : Sony
- EAN : 0074646676929
- 商品モデル番号 : CK66769
- レーベル : Sony
- ASIN : B000002AWR
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 421,866位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 31,880位ポップス (ミュージック)
- - 124,466位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.6つ
5つのうち4.6つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
20グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2012年12月25日に日本でレビュー済み
このアルバムがリリースされて、既に18年という歳月が流れていることに驚く。リアルタイムで聴いた時と同じ瑞々しさが
未だにあるのだから、間違いなく名盤と呼べるだろう。1stアルバムの成功の勢いそのままに、「名盤を作ろう」と思って
本当に名盤を作ってしまった感じ。才能と時代の追い風が融合した、奇跡のような作品だ。
このアルバムの制作中に、ギタリストのバーナード・バトラーが脱退するのだが、バンド崩壊寸前の緊張感が、
むしろプラスに働いているように思う。時に歌に寄り添い、時に激しく争う、官能的でエモーショナルなギターは聴きもの。
未だにあるのだから、間違いなく名盤と呼べるだろう。1stアルバムの成功の勢いそのままに、「名盤を作ろう」と思って
本当に名盤を作ってしまった感じ。才能と時代の追い風が融合した、奇跡のような作品だ。
このアルバムの制作中に、ギタリストのバーナード・バトラーが脱退するのだが、バンド崩壊寸前の緊張感が、
むしろプラスに働いているように思う。時に歌に寄り添い、時に激しく争う、官能的でエモーショナルなギターは聴きもの。
2007年2月25日に日本でレビュー済み
1stで破格の成功を収めたあと、メンバー間での確執やそれに伴うギタリスト・バーナードの脱退劇などを挟んだ後にリリースされた本作は、前作で見られていた壮美的でスキャンダラスな世界観を更に深化させ、全体を通してダークな印象に満ち溢れています。そのダークさに最初はギョッとしてしまうかもしれませんが、それを通り越すといつのまにかその世界観から抜け出すことができなくなってしまいます。これはまだポップさのあった1stでも体感できましたが、本作ではそれがより強烈なものになっています。
特にラスト4曲の流れはやばい。9,10とブレッドの超絶ファルセット楽曲が続いた後、10分近い大作である11曲目という流れでは本当に“堕ちる”感覚を味わうことができます。そしてラストの壮大なストリングスが印象的なナンバーが終わったとき、もっとこの世界観に体をうずめていたいという感覚が体全体をよぎるはずです。
1st、3rdと比べるとどうしても地味な印象が目立ってしまうアルバムではありますが、デビュー当時ブレッドが言っていた“大衆を堕落させたい”という言葉は、このアルバムで見事に現実のものとなったと言えるのではないでしょうか。ここにも一人、その犠牲者がいるわけですし^^;
特にラスト4曲の流れはやばい。9,10とブレッドの超絶ファルセット楽曲が続いた後、10分近い大作である11曲目という流れでは本当に“堕ちる”感覚を味わうことができます。そしてラストの壮大なストリングスが印象的なナンバーが終わったとき、もっとこの世界観に体をうずめていたいという感覚が体全体をよぎるはずです。
1st、3rdと比べるとどうしても地味な印象が目立ってしまうアルバムではありますが、デビュー当時ブレッドが言っていた“大衆を堕落させたい”という言葉は、このアルバムで見事に現実のものとなったと言えるのではないでしょうか。ここにも一人、その犠牲者がいるわけですし^^;
2005年6月23日に日本でレビュー済み
暗いけれどすごく美しい。
聴く人を選ぶ音楽ですが名盤です。
この音楽は『芸術』の域に達していると思います。
個人的には『HIROINE』を超える幻想的なギターサウンドを聴いた事はありません。
麻薬の様な音楽です。
聴く人を選ぶ音楽ですが名盤です。
この音楽は『芸術』の域に達していると思います。
個人的には『HIROINE』を超える幻想的なギターサウンドを聴いた事はありません。
麻薬の様な音楽です。
2005年1月5日に日本でレビュー済み
その音をスピーカーに通し耳にした時、音聴いて初めて拒絶反応というやつを知った。それは恐怖感から来るものだった・・・。一曲目で停止ボタンを押していた。自暴自棄になった時、無性にこのディスクが聴きたくなり再生・・・この時からこのアルバム、そしてスェードというバンドの虜になってしまった・・・。星の数ほどあるCDの中でこのアルバムに出会えた奇跡は僕にとってかけがえのない出来事のひとつ、そう思えてしまうほどの強烈な一枚です。これは一つの映画です!ちなみに新品でもう一枚持っています・・・。(永久保存用として!)
2002年11月3日に日本でレビュー済み
スウェード的な世界観をよりいっそう確かなものにしたアルバム。
美しいものの共有、確信犯的な殺意。
初期のスウェードって90sのグラムロックって良く例えられるけど、70sのそれと明らかに違うのは70sのグラムロックが意図的に人工的な見た目や音楽だったのに対して、スウェードはものすごい生々しさがあると思う。
そのリアリティーこそが最大の魅力で、私達を虜にさせる理由ではないでしょうか。
美しいものの共有、確信犯的な殺意。
初期のスウェードって90sのグラムロックって良く例えられるけど、70sのそれと明らかに違うのは70sのグラムロックが意図的に人工的な見た目や音楽だったのに対して、スウェードはものすごい生々しさがあると思う。
そのリアリティーこそが最大の魅力で、私達を虜にさせる理由ではないでしょうか。
他の国からのトップレビュー
Sergio
5つ星のうち5.0
Clásico imprescindible
2018年9月28日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Una obra maestra fruto de la unión de Brett y Bernard, temas increíbles, hits, baladas, arreglos delicados... Obligatorio en cualquier colección de rock pop.
pia
5つ星のうち5.0
Grossartig
2017年6月6日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Bestes Suede Album, als der Sound noch groß und orchestral war, die Stimme noch voller Pathos. Erklärtes all time Lieblingsalbum
Angry Mofo
5つ星のうち3.0
Forgettable music and mostly brilliant vocals.
2013年8月25日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Truly, the nineties were a blessed time for the West, a simpler time when one could afford to sit around and, in Brett Anderson's words, "belong to a world that's gone / it's the English disease." There was a demand for narcissistic idleness, and man, did
Suede
ever deliver. Dog Man Star is one big dark swoon, full of opiated hedonism ("Heroine") and youthful self-aggrandizement ("New Generation"), theatrically portraying "cruel sex" as something tantalizing ("The Asphalt World").
The main value of this album is definitely not musical. Suede actually boasted a very talented guitar player in Bernard Butler, but unfortunately, by this album he and Brett Anderson were no longer on speaking terms, and it's clear that he didn't have a lot of breathing room. Anderson is all over this album, and the music becomes secondary. Butler only gets a chance to show off in a short, but phenomenal solo in the single "We Are The Pigs," and later in the multi-segmented, ten-minute album climax "The Asphalt World." The rest of the time, though, there's a classic case of over-reach, grasping for "instrumental diversity" in place of musical content. Someone is credited in the liner notes with playing a "Ba-Wu flute," which sounds intriguing, until you realize that it makes a short cameo appearance for a few notes in the outro of "The Two Of Us." Horns appear in "We Are The Pigs," but again there doesn't seem to be a lot of music for them to play, so they awkwardly blare a couple of notes after each chorus. "Daddy's Speeding" sounds like it's supposed to have a guitar solo at the end, but there's just not much content to put into it, so they slap some exploding sound effects and noise on top. Surprisingly, the best place to hear Butler's music is actually Suede's B-side compilation Sci-Fi Lullabies , where he and Anderson are much more evenly matched.
Curiously, Dog Man Star is a throwback in every possible way. It positions itself as being edgy and modern, the sound of British youth in 1993, even mentioning hip dance music in "The Wild Ones" ("all we see and believe is the DJ") and "New Generation" ("we shake it around to the techno sound"), but it sounds nothing like techno, with the single possible exception of the mid-section of "The Asphalt World," where the glam backdrop collapses and dissonant synth textures gradually build up over the next few minutes. The rest of it sounds like a Bowie album from the seventies. But that's nothing compared to Anderson's grandiose lyrics, which plagiarize Byronic poetry and preen over silver-screen Hollywood glamour ("these silent stars of the cinema" and many other cinematic metaphors). There's an entire song called "Daddy's Speeding," built on creepy and tuneless, droning keyboards, in which Anderson laments the death of James Dean and proclaims himself to be Dean's successor ("and sorrow turns his eyes to mine / come with me now, it's your time"). When you step back and think about this, it's really bizarre -- was there a single British young person in 1993 who still idolized James Dean? But then, Dean is just a prop here: it's not Dean himself that Anderson likes, it's the image of the ostentatious, classy show-business anachronism.
With Suede, you just have to live with style over substance. Anderson's lyrics on this album contain unusual, flamboyantly image-rich phrases like "let the nuclear wind blow away my sins," "through endless Asia, to the fields of Cathay," "sometimes we fly from the covers to the winter of the river" and so on. At the same time, he's also a master of recycling: nearly every Anderson lyric, in Suede, The Tears , or his solo work, constructs its second verse by copying the first verse and then changing a few words. Not only does he lift "she walks in beauty like the night" from Byron , he has to start every verse in "Heroine" with that line. The two verses in "New Generation" are more than 50% identical. And so on.
So far, I guess this seems pretty harsh. But I actually have a lot of affection for Suede. They did have one thing that no other Britpop band ever had: Brett Anderson's voice. When he was young, he was far and away the most gifted Britpop singer, by a huge margin. Not only did he have immense theatrical flair, he had a naturally powerful, almost operatic voice. Just listen to the opening of "The Wild Ones," how much longing he puts into "there's a song playing" and how flawless he sounds. He could have done that song a cappella and it would've been fine -- Butler's classic-rock guitar is perfectly fine, but very de-emphasized. The final track "Still Life," which of course has to have a full orchestra, could have sounded pompous and overstuffed, if Anderson hadn't found an unexpected, understated weariness for the lyrics. Suddenly, the song is flipped into becoming the album's most affecting and self-critical, so that the rueful soliloquy "is this still life all I'm good for too?" sells the histrionic ending. The "endless Asia" line in "The Power" is made to ache with dreamy desire. Every song lives and dies by Anderson's voice alone. Oddly, for all that their music revolves around him, he couldn't keep it together after Butler left.
Thus, Dog Man Star may be a guilty pleasure, but the "pleasure" part of that is well-earned. Again, for good songs, you might try Sci-Fi Lullabies; the B-sides from the Dog Man Star singles are all better than the A-sides. But any early Suede is going to offer fantastic theatre and the best, most technically impressive singing on a mainstream rock record in the nineties, if not ever.
The main value of this album is definitely not musical. Suede actually boasted a very talented guitar player in Bernard Butler, but unfortunately, by this album he and Brett Anderson were no longer on speaking terms, and it's clear that he didn't have a lot of breathing room. Anderson is all over this album, and the music becomes secondary. Butler only gets a chance to show off in a short, but phenomenal solo in the single "We Are The Pigs," and later in the multi-segmented, ten-minute album climax "The Asphalt World." The rest of the time, though, there's a classic case of over-reach, grasping for "instrumental diversity" in place of musical content. Someone is credited in the liner notes with playing a "Ba-Wu flute," which sounds intriguing, until you realize that it makes a short cameo appearance for a few notes in the outro of "The Two Of Us." Horns appear in "We Are The Pigs," but again there doesn't seem to be a lot of music for them to play, so they awkwardly blare a couple of notes after each chorus. "Daddy's Speeding" sounds like it's supposed to have a guitar solo at the end, but there's just not much content to put into it, so they slap some exploding sound effects and noise on top. Surprisingly, the best place to hear Butler's music is actually Suede's B-side compilation Sci-Fi Lullabies , where he and Anderson are much more evenly matched.
Curiously, Dog Man Star is a throwback in every possible way. It positions itself as being edgy and modern, the sound of British youth in 1993, even mentioning hip dance music in "The Wild Ones" ("all we see and believe is the DJ") and "New Generation" ("we shake it around to the techno sound"), but it sounds nothing like techno, with the single possible exception of the mid-section of "The Asphalt World," where the glam backdrop collapses and dissonant synth textures gradually build up over the next few minutes. The rest of it sounds like a Bowie album from the seventies. But that's nothing compared to Anderson's grandiose lyrics, which plagiarize Byronic poetry and preen over silver-screen Hollywood glamour ("these silent stars of the cinema" and many other cinematic metaphors). There's an entire song called "Daddy's Speeding," built on creepy and tuneless, droning keyboards, in which Anderson laments the death of James Dean and proclaims himself to be Dean's successor ("and sorrow turns his eyes to mine / come with me now, it's your time"). When you step back and think about this, it's really bizarre -- was there a single British young person in 1993 who still idolized James Dean? But then, Dean is just a prop here: it's not Dean himself that Anderson likes, it's the image of the ostentatious, classy show-business anachronism.
With Suede, you just have to live with style over substance. Anderson's lyrics on this album contain unusual, flamboyantly image-rich phrases like "let the nuclear wind blow away my sins," "through endless Asia, to the fields of Cathay," "sometimes we fly from the covers to the winter of the river" and so on. At the same time, he's also a master of recycling: nearly every Anderson lyric, in Suede, The Tears , or his solo work, constructs its second verse by copying the first verse and then changing a few words. Not only does he lift "she walks in beauty like the night" from Byron , he has to start every verse in "Heroine" with that line. The two verses in "New Generation" are more than 50% identical. And so on.
So far, I guess this seems pretty harsh. But I actually have a lot of affection for Suede. They did have one thing that no other Britpop band ever had: Brett Anderson's voice. When he was young, he was far and away the most gifted Britpop singer, by a huge margin. Not only did he have immense theatrical flair, he had a naturally powerful, almost operatic voice. Just listen to the opening of "The Wild Ones," how much longing he puts into "there's a song playing" and how flawless he sounds. He could have done that song a cappella and it would've been fine -- Butler's classic-rock guitar is perfectly fine, but very de-emphasized. The final track "Still Life," which of course has to have a full orchestra, could have sounded pompous and overstuffed, if Anderson hadn't found an unexpected, understated weariness for the lyrics. Suddenly, the song is flipped into becoming the album's most affecting and self-critical, so that the rueful soliloquy "is this still life all I'm good for too?" sells the histrionic ending. The "endless Asia" line in "The Power" is made to ache with dreamy desire. Every song lives and dies by Anderson's voice alone. Oddly, for all that their music revolves around him, he couldn't keep it together after Butler left.
Thus, Dog Man Star may be a guilty pleasure, but the "pleasure" part of that is well-earned. Again, for good songs, you might try Sci-Fi Lullabies; the B-sides from the Dog Man Star singles are all better than the A-sides. But any early Suede is going to offer fantastic theatre and the best, most technically impressive singing on a mainstream rock record in the nineties, if not ever.