プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
曲目リスト
1 | My Favorite Things |
2 | Everytime We Say Goodbye |
3 | Summertime |
4 | But Not for Me |
商品の説明
内容紹介
Another Coltrane landmark, in which he lends his inimitable style to pop standards.
Amazonレビュー
帝王マイルス・デイヴィスのグループから独立したジョン・コルトレーンは、マッコイ・タイナー、エルヴィン・ジョーンズという彼にとっての最良のメンバーとカルテットを結成。本盤の録音に臨んだ。
本盤のタイトル曲は、リチャード・ロジャースとオスカー・ハマースタイン2世のミュージカル「サウンド・オブ・ミュージック」の挿入歌。しかし録音された時点では、名作といわれた「映画」はまだ封切られていない。舞台での人気曲ではあっても、この演奏がファンに支持されたのは、3拍子によるジャズの心地よさ、それを叩くドラマーのダイナミックさ、そして何よりもコルトレーンの吹くソプラノ・サックスがこのメロディに非常に良くなじんだからである。コルトレーン自身も気に入り、生涯の愛奏曲となった。晩年にはそれこそ凄まじい演奏になってしまうが、本盤では、かわいらしいメロディを、突き抜けるようなソプラノ・サックスで丁寧(ていねい)に吹いている。そこが人気の秘密であろう。ほかにもガーシュイン、コール・ポーターという大作曲家のスタンダード曲を演奏している人気盤。(高木宏真)
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.4 x 14.1 x 1.19 cm; 87.88 g
- メーカー : Atlantic / Wea
- EAN : 0075678134623
- 商品モデル番号 : 2014603
- オリジナル盤発売日 : 1990
- SPARSコード : DDD
- レーベル : Atlantic / Wea
- ASIN : B000002I53
- 原産国 : アメリカ合衆国
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 63,637位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 3,973位ポップス (ミュージック)
- - 14,132位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2021年8月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
タイトル通り、ジャズ初心者ですが、コルトレーンの優しく癒やされるサックスの響きに通勤で癒やされながら聞いています。さすが名盤と言われているのでした。
2016年8月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
サックス好きな知人にプレゼントしやところ 、鳥肌をたてて 喜んでくれました。 毎日 朝に夕に 聴いているそうです。 名前を聞いて 鳥肌がたち ジャケットを見て鳥肌がたち 聴いて 更に鳥肌がたち 感動して涙が出たそうです。 こんなに喜んで貰えて 贈った側も嬉しいです。
2017年10月5日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
何度も何度も聴きました。世界観がいいなぁ。My Favorite Thingsはコルトレーンの曲で一番好きな曲です。
2014年7月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
夜中に、偶然my favorite thingsを聴き、一発で気に入り、思わず注文してしまいました。
後からレビューを読み、ジョン・コルトレーンを聴く最初のアルバムはこのアルバムが良いとか、ジョン・コルトレーンはどんどん進化していくとか、my favorite thingsの初収録アルバムだというのを知り、JAZZ初心者の私にはうってつけのアルバムだったという事がわかりました。
CDが届いて聴いてみると、my favorite things以外の曲も全曲気に入り、大変満足しています。
ジョン・コルトレーンをもっと知りたくなりました。
後からレビューを読み、ジョン・コルトレーンを聴く最初のアルバムはこのアルバムが良いとか、ジョン・コルトレーンはどんどん進化していくとか、my favorite thingsの初収録アルバムだというのを知り、JAZZ初心者の私にはうってつけのアルバムだったという事がわかりました。
CDが届いて聴いてみると、my favorite things以外の曲も全曲気に入り、大変満足しています。
ジョン・コルトレーンをもっと知りたくなりました。
2016年11月20日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
言わずと知れた超名盤。ジュリーアンドリュースとはまたひと味違う独特のサウンド。
2007年4月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
間違いなくこの”My Favorite Things”だと思います。
僕は正直、コルトレーンはそこまで好きではありません。
後期の余りにも宗教的・求道的なインプロヴィゼーションには
ついていけない部分を感じてしまうからです。
「私のお気に入り」はどこまでもポップなメロディを持ち、
なおかつ心の奥底まで届く深み・音楽的な豊かさがあります。
ビートルズなら「リボルバー」でしょうか、あらゆる要素が
しっくりと噛み合っているのを感じます。
ただ静かに繰り返されるソプラノサックスの主旋律、そして
中盤流れる様に紡がれるマッコイ・タイナーのピアノは、何度
聴いても味わい尽くせない程の美しさ。至福の13分半です。
「ブルートレイン」よりも「至上の愛」よりも、まず皆に
薦めたい一枚です。個人的にライブでの最も良いバージョンは、
レコード”COLTRANOLOGY VOL.1”に収録されているものだと思います。
そちらは本作と同じメンバーで、20分を越える凄まじい演奏です。
コルトレーンのクラリネットも聴け、またピアノの透明感もスタジオ盤
より上です。
僕は正直、コルトレーンはそこまで好きではありません。
後期の余りにも宗教的・求道的なインプロヴィゼーションには
ついていけない部分を感じてしまうからです。
「私のお気に入り」はどこまでもポップなメロディを持ち、
なおかつ心の奥底まで届く深み・音楽的な豊かさがあります。
ビートルズなら「リボルバー」でしょうか、あらゆる要素が
しっくりと噛み合っているのを感じます。
ただ静かに繰り返されるソプラノサックスの主旋律、そして
中盤流れる様に紡がれるマッコイ・タイナーのピアノは、何度
聴いても味わい尽くせない程の美しさ。至福の13分半です。
「ブルートレイン」よりも「至上の愛」よりも、まず皆に
薦めたい一枚です。個人的にライブでの最も良いバージョンは、
レコード”COLTRANOLOGY VOL.1”に収録されているものだと思います。
そちらは本作と同じメンバーで、20分を越える凄まじい演奏です。
コルトレーンのクラリネットも聴け、またピアノの透明感もスタジオ盤
より上です。
2014年9月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
折角星マークで評価しているので文章での評価は勘弁してほしいのだけどね。どうだろうかね。わたしゃ音楽評論家ではないのでね。
2016年11月22日に日本でレビュー済み
感想歌。落ち込むとジャズ喫茶にて宿題すキリマンジェロでジョンコルトレーン。「珈琲日和5」
私のお気に入り曲コルトレーンMy Favorite Things, My Favorite Song。
私のお気に入り曲コルトレーンMy Favorite Things, My Favorite Song。
他の国からのトップレビュー
John Black
5つ星のうち5.0
One of my favorite Jazz albums
2020年11月14日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Bought this to replace a lost recording. Have listened to it a lot since it arrived. It is one of my favourite albums.
Amazon Customer
5つ星のうち5.0
One of his best for sure
2022年5月22日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Fan of Coltrane. Reccomended
Rent
5つ星のうち5.0
Excelente
2018年10月13日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
¡Excelente artículo!
Alex Baillie
5つ星のうち5.0
Its Coltrane at his most accessible
2019年10月20日にオーストラリアでレビュー済みAmazonで購入
Its Coltrane at his most accessible
M. Allen Greenbaum
5つ星のうち5.0
Coltrane for a Rainy Day
2005年8月23日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I put off buying this heralded album for a while because of a slightly irrational bias towards the title cut. Could even the great John Coltrane rescue the song from "The Sound of Music" that has become a theme song for the insipid and bland? As everybody else already knew, the answer is an emphatic "yes." Coltrane loses none of the joy of the original, and actually increases it. His virtuoso playing reaches new emotional depths, showing that one need not infantilize a song to express pure childlike glee. Although the players give the album a generally unified sound--accessible but experimental, light and joyful yet emotionally dense--I review the cuts individually below. Truly an outstanding album, recommended for jazz newcomers and veterans alike, and probably the best introduction to the post-1950's Coltrane, when the man really began his own "new thing."
My Favorite Things
Pianist McCoy Tyner sets the pace and mood for Coltrane's lead sax. "Trane" gradually modifies the initial theme by varying the tone and note selection. Tyner trades leads on the main motif, and then, after experimenting with differently paced note repetitions, he gives the melody several twists--close to the original, but considerably fresher. Coltrane returns with a stronger, more confident reading, as if he and the band, having paid homage to the familiar, are now free to do their own thing. Coltrane blows long strings of notes, sometimes pinching them (a little like Jackie McClain) and, at other times, cascading the sounds like raindrops. Elvin Jones' tapping drums and Tyner's insistent piano add to this rainfall effect; one wonders whether precipitation is one of their favorite things. Finally, Coltrane finishes with a glorious twisting profusion of notes, spinning around his backing and ending on a tone of celebration and renewal. The playing is not overtly spiritual, but it has a similar effect. Though the song is not at all "difficult," it's definitely a great introduction for the Coltrane initiate.
Ev'ry Time We Say Goodbye
Over a languorous background that recalls the Bill Evans trio, Coltrane plays this ballad with sensitivity and lyricism. Tyner enters with a truly beautiful solo that emphasizes long strings of notes and superb chord dynamics. I'm really quite taken with the shimmering quality of the piece, another rainy day atmospheric piece that deeply interplays dark and light moods.
Summertime
The band takes a more swinging, bold, and muscular approach. Coltrane reaches upwards with strong, rapid fire phrases, bassist Steve Davis is all over the map, Jones adds boppish drum accents, and Tyner combines his percussive and melodic powers. Coltrane's at the forefront, however, his pure, from-the-gut blowing giving the cut its power and heart. Tyner and JOnes continue in this strong, imaginative manner with superb bop playing. Davis finally has a bass solo, his thoughtful playing bursts with creative impulse (although an appreciation of the bass and repeated listening will yield the greatest rewards). Later, Chambers duos with Jones (sounding like Max Roach, but with fewer pyrotechnics) in an interesting, although not essential section. Coltrane closes the piece with some fierce playing, before leading the song briefly back to the melody.
But Not for Me
This has one of the most original opening riffs of modern jazz; it's like the famous Gillespie opening to "All the Things You Are." Coltrane restates the opening theme with some flat notes and a tone that is both sad and defiant. Overall, it has an unmistakable Coltrane sound, including his rapid, whirling notes. The approach is dissonant yet within harmonically reach of the melody. In other words, he expresses the melody through finding notes that mesh harmonically. At times, the riffs and even the melodic restatement sounds a bit like "A Love Supreme." As always, the rhythm section, especially the driving bass, brilliantly propels the song. During Coltrane's sax journeys, Tyner punctuates the sound percussiony accents. About midway through, he breaks into his own version of the theme, then takes off into a fluid--but hard-hitting and slightly abstract--solo that takes side trips along Coltrane's territory. The outstanding main riff and overall approach appropriately darkens the Gershwin tune, so that the brooding message ("they're singing songs of love, but not for me") is less the playful punning of lyricist Ira Gershwin, and more an acknowledgement and resistance of love's disappointment.
An album you'll play over and over again, with fresh insights and continued enjoyment each time.
My Favorite Things
Pianist McCoy Tyner sets the pace and mood for Coltrane's lead sax. "Trane" gradually modifies the initial theme by varying the tone and note selection. Tyner trades leads on the main motif, and then, after experimenting with differently paced note repetitions, he gives the melody several twists--close to the original, but considerably fresher. Coltrane returns with a stronger, more confident reading, as if he and the band, having paid homage to the familiar, are now free to do their own thing. Coltrane blows long strings of notes, sometimes pinching them (a little like Jackie McClain) and, at other times, cascading the sounds like raindrops. Elvin Jones' tapping drums and Tyner's insistent piano add to this rainfall effect; one wonders whether precipitation is one of their favorite things. Finally, Coltrane finishes with a glorious twisting profusion of notes, spinning around his backing and ending on a tone of celebration and renewal. The playing is not overtly spiritual, but it has a similar effect. Though the song is not at all "difficult," it's definitely a great introduction for the Coltrane initiate.
Ev'ry Time We Say Goodbye
Over a languorous background that recalls the Bill Evans trio, Coltrane plays this ballad with sensitivity and lyricism. Tyner enters with a truly beautiful solo that emphasizes long strings of notes and superb chord dynamics. I'm really quite taken with the shimmering quality of the piece, another rainy day atmospheric piece that deeply interplays dark and light moods.
Summertime
The band takes a more swinging, bold, and muscular approach. Coltrane reaches upwards with strong, rapid fire phrases, bassist Steve Davis is all over the map, Jones adds boppish drum accents, and Tyner combines his percussive and melodic powers. Coltrane's at the forefront, however, his pure, from-the-gut blowing giving the cut its power and heart. Tyner and JOnes continue in this strong, imaginative manner with superb bop playing. Davis finally has a bass solo, his thoughtful playing bursts with creative impulse (although an appreciation of the bass and repeated listening will yield the greatest rewards). Later, Chambers duos with Jones (sounding like Max Roach, but with fewer pyrotechnics) in an interesting, although not essential section. Coltrane closes the piece with some fierce playing, before leading the song briefly back to the melody.
But Not for Me
This has one of the most original opening riffs of modern jazz; it's like the famous Gillespie opening to "All the Things You Are." Coltrane restates the opening theme with some flat notes and a tone that is both sad and defiant. Overall, it has an unmistakable Coltrane sound, including his rapid, whirling notes. The approach is dissonant yet within harmonically reach of the melody. In other words, he expresses the melody through finding notes that mesh harmonically. At times, the riffs and even the melodic restatement sounds a bit like "A Love Supreme." As always, the rhythm section, especially the driving bass, brilliantly propels the song. During Coltrane's sax journeys, Tyner punctuates the sound percussiony accents. About midway through, he breaks into his own version of the theme, then takes off into a fluid--but hard-hitting and slightly abstract--solo that takes side trips along Coltrane's territory. The outstanding main riff and overall approach appropriately darkens the Gershwin tune, so that the brooding message ("they're singing songs of love, but not for me") is less the playful punning of lyricist Ira Gershwin, and more an acknowledgement and resistance of love's disappointment.
An album you'll play over and over again, with fresh insights and continued enjoyment each time.