CD・ミュージックDVDポイント最大10倍

Led Zeppelin III

4.7 5つ星のうち4.7 551個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, 限定版, 1997/11/5 限定版
¥3,930 ¥760
CD [CD]
¥1
CD, CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 1994/8/18 通常盤
¥136

曲目リスト

1 Immigrant song
2 Friends
3 Celebration day
4 Since I've been loving you
5 Out on the tiles
6 Gallows pole
7 Tangerine
8 That's the way
9 Bron Y Aur stomp
10 Hats off to (Roy) Harper

商品の説明

Amazonレビュー

ブルース色の強い最初のふたつのアルバムのために、ヤードバーズの遺産を、そして、重要なことにウィリー・ディクスンの曲を盗んだ後、ジミー・ペイジらは『Led Zeppelin III』(邦題『レッド・ツェッペリンIII』)でアコースティックやフォークの強い感性を見せ、多くのファンを驚かせた。が、ペイジのファンは不意をつかれたわけではない。このギタリストは、短かったヤードバーズ時代にも、アルバム『リトル・ゲームス』(原題『Little Games』)の「ホワイト・サマー」(原題「White Summer」)で最も顕著なように、同じような感性と様式で戯れていたのだ。かつてない独創性をもつ盗人、レッド・ツェッペリンは、途方もないほど始終FMで流れ続け、『バリ・ハイ』(原題『Bali Ha‘i』)からのフレーズをロバート・プラントが叫ぶ「Immigrant Song」(邦題「移民の歌」)を、このアルバムの最初に持ってきた。「Celebration Day」(邦題「祭典の日」)や「Out on the Tiles」(邦題「アウト・オン・ザ・タイルズ」)といった他のエレクトリックなロックにさえも独創的なオフビートの音楽的才能が表れていて、このバンドはすでに枠にはめられることを警戒していたに違いない。しかし、アルバム後半の明らかにもっとメロウなアコースティックこそ珠玉の名曲で、「That's the Way」(邦題「ザッツ・ザ・ウェイ」)と「Tangerine」(邦題「タンジェリン」)の優雅な美しさや、「Bron-Y-Aur Stomp」(「スノウドニアの小屋」)、「Hats Off (to Roy Harper)(邦題「ハッツ・オフ・トゥ・ロイ・ハーパー」)、伝統的な「Gallows Pole」(邦題「ギャロウズ・ポウル」)の素朴な民謡風の魅力こそ、注目すべきものだ。(Jerry McCulley, Amazon.com)

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 13.97 x 12.55 x 1.14 cm; 90.15 g
  • メーカー ‏ : ‎ Atlantic / Wea
  • EAN ‏ : ‎ 0075678267826
  • 商品モデル番号 ‏ : ‎ 4 3 00082678
  • SPARSコード ‏ : ‎ DDD
  • レーベル ‏ : ‎ Atlantic / Wea
  • ASIN ‏ : ‎ B000002J1U
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.7 5つ星のうち4.7 551個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.7つ
551グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

  • 2016年7月22日に日本でレビュー済み
    Amazonで購入
    このアルバムは実にいいです。いまだ色あせない名アルバムですね。
  • 2012年11月24日に日本でレビュー済み
    Amazonで購入
    私は正直、Led Zeppelinの根っからのファンではありません。洋楽ロックが全般的に好きで、一度Zeppelinは聞いとかんとあかんやろと思いZeppelinのCDを探してました。というか、あの代表的な♪ア~アァア~~アッ ア~アァア~~アッ♪(伝わります?笑)という曲が聞きたくてベスト盤的なCDを探してました。そして、このCDで目的の曲「Imigrant Song」に出会えました!
    ま、その他の曲も時代を感じる洋楽ロックで私は好きです。
    Led Zeppelinって名前はよく聞くけど曲聴いたことないなーって感じの方はまずこのCDから始めてみてはいかがでしょうか?
    ただし繰り返しになりますが、私は根っからのLed Zeppelinファンではないので真のファンの方の意見も参考にしてください。
    2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
    レポート
  • 2013年4月1日に日本でレビュー済み
    Amazonで購入
    もちろん大好きな曲が沢山!Zepファンのみならず、皆に勧められる名作名盤です。
    2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
    レポート
  • 2019年6月12日に日本でレビュー済み
    Amazonで購入
    外国?から発送されてきましたが、
    まったく問題なかったです。
    逆に、日本よりいいかもってくらい、
    ちゃんと品質も良いものが、送られてきましたよ。
  • 2013年3月29日に日本でレビュー済み
    Amazonで購入
    リアルタイムでレッドツェッペリンを知らない世代ですが、このアルバムはとても好きです。ハードロック的な曲からアコースティックな伸び伸びゆったりとした曲調のものまで振れ幅があり、評価も分かれる作品のようですね。レッドツェッペリン=ハードロックというイメージに固執しなくても良いんじゃないかと思わせてくれます。昨今のバンドでいうとホワイトストライプスに通じるものがあると感じました。ホワイトストライプスのファンにとてもおすすめできる一枚です。
    2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
    レポート
  • 2013年2月15日に日本でレビュー済み
    Amazonで購入
    高校生のころレコ-ドで聞いていました。懐かしくて買いました。
  • 2017年4月24日に日本でレビュー済み
    このアルバムは賛否両論があったと言われるが
    アコースティックな部分を抜いてもこれだけ素晴らしい曲が揃ってる。
    20年以上前に興奮しながら聴いたのを覚えてる。
    タンジェリンが弾けるようになってMTRで録音しました。
    懐かしい。
  • 2016年5月29日に日本でレビュー済み
     このアルバムを3枚目に出したという事がジミー・ペイジの強い意志を表している。一球目、二球目と160キロの剛速球を投げて三球目に150キロのフォーク・ボールを投げたようなものだ。単なる剛速球一辺倒のピッチャーじゃないよということだろう。

     今になって普通に考えればⅢとⅣは順番が逆だ。Ⅳを先に出した方が自然である。あえて本作を3枚目にリリースしたのは聴き手に対する挑戦であり教育なのだ。「自分たちはハード・ロックやヘヴィー・ロックばかりをやり続けるつもりはないから、これを解るようにしておいてくれ」というペイジの示唆ではないか。しかしそれには相当な勇気と信念が必要だったはずだ。いくら人気バンドになったとはいえ、まだデビューして3枚目である。一歩間違えばファンに見放されてしまうかも知れない危険な賭けだったのだ。本作に確固たる自信がなければ出来ないことだろう。

     高い音楽性を有するこのアルバムは時を重ねるごとにその価値を高め、更に「聖なる館」以降のツェッペリンへと続いていくことになる。そう、今になって考えればⅢとⅣはこの順番で正解だったのだ。
    3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
    レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
  • Client d'Amazon
    5つ星のうち5.0 led zeppelin
    2023年7月14日にフランスでレビュー済み
    Amazonで購入
    un excellent album.
  • Wallace
    5つ星のうち5.0 as I remembered
    2019年12月27日にカナダでレビュー済み
    Amazonで購入
    bought it for memory's sake did not disappoint.
  • Alex Baillie
    5つ星のうち5.0 Classic Zeppelin - perfect
    2019年10月20日にオーストラリアでレビュー済み
    Amazonで購入
    Classic Zeppelin - perfect
  • Em Ka
    5つ星のうち5.0 Heavy Rock meets Folk - ein gewagtes & starkes Drittwerk von LZ!
    2016年2月14日にドイツでレビュー済み
    Amazonで購入
    Nach anfänglichem Hineinhören war auch ich der Meinung, dass vorliegende Scheibe gegenüber seiner starken Vorgänger ("LZ 1" & "LZ 2") ein wenig abfällt. Mittlerweile aber hat sich "LZ 3" so richtig in meinen Gehörgängen festgesetzt und das Album begeistert mich immer wieder aufs Neue!

    Der Druck muss für die Band anno dazumal (wir schreiben das Jahr 1970) in der Tat gewaltig gewesen sein. "LZ 2" stürmte weltweit die Charts und "Whole Lotta Love" war zur Heavy-Rock-Hymne schlechthin geworden.
    Leicht frustriert darüber, den (starren) Stempel des Hard-Rock verpasst bekommen zu haben (ohne die Vielschichtigkeit (die eindeutig auch auf den ersten beiden Platten heraussticht) der genialen Songwriter und Interpreten zu berücksichtigen, aber so sind Kritiker und Fans manchmal halt), zogen sich Jimmy Page & seine Mannen bewusst zurück und werkelten an neuem Material, das mit bis dato abgelieferten Songs eher nicht so viel gemein hatte. Als die Platte veröffentlicht wurde, schüttelten dann auch viele Fans, die sich so sehr auf das neue Album ihrer Helden gefreut hatten, den Kopf oder waren wenigstens etwas irritiert über den Werdegang ihrer Idole.

    Tatsächlich startet "LZ 3" wie gewohnt und liefert mit dem bebenden "Immigrant Song" einen zeitlosen Rocker bester Güte ab. Auch das hierauf enthaltene "Celebration Day" (Track Nr. 3) schlägt in meinen Ohren eigentlich in die Kerbe des bisher Gewohnten (ausgehend davon, dass man bis hierhin lediglich "LZ 1" & "LZ 2" kennengelernt hat). Allerdings - und das ist unüberhörbar - werden auf der Scheibe immer wieder auch ruhigere Töne angeschlagen und Elemente amerikanischer Folk-Music in die Songs miteingewoben (z.B. eine Pedal Steel oder Fidel-Klänge im Hintergrund). Obwohl die Band bereits zuvor offen mit dem Blues (und anderen Einflüssen freilich) geliebäugelt hatte und ihm einen ureigenen Heavy-Rock-Anstrich verpasste, war das Akustikgitarren-Geklampfe auf vorliegender Platte so manchem Anhänger (aus heutiger Sicht verständlicherweise) zu viel und wandte sich beleidigt anderen Acts zu...

    Ich persönlich halte "LZ 3" für eines der interessantesten und spannendsten LZ-Alben und bin sogar der Meinung, dass es dem oft überschwänglich gelobten Nachfolger "LZ 4" - im Gesamten gesehen - beispielsweise überlegen ist. Alle 10 hierauf enthaltenen Tracks harmonieren nämlich wunderbar, zudem ist der Sound des Silberlings ein Genuss (klar, offen, voll & knackig). Gewitzt und verspielt, aber durchaus eingängig, versuchten sich Page, Plant, Jones & Bonham an ihrer Version von Folk und schufen dabei ein herrliches Meisterwerk, das neben "LZ 1" und "LZ 2" zu meinen persönlichen Favoriten der Band avanciert ist.

    Gute Songs gibt es hierauf viele, doch möchte ich mit "Immigrant Song", "Friends", "Celebration Day" und "Tangerine" meine persönlichen Lieblinge nicht unerwähnt lassen (diese sind allesamt zugleich auch Anspieltipps).

    Fazit: "LZ 3" setzte einst beabsichtigt nicht nahtlos dort fort, wo man mit den beiden triumphalen Vorgängerwerken hingearbeitet hatte. Dennoch ist das Album bei genauerer Betrachtung gar nicht so anders, wie ihm oft nachgesagt wird. So sind "Immigrant Song" und "Celebration Day" meines Erachtens doch recht typische Led-Zep-Titel, die ebenso gut auf einem der Chronologienachbarn hätten landen können.
    Noch dazu halte ich diesen Ausflug in Folk-Gefilde für durchwegs geglückt. Einmal mehr beweisen - allen voran natürlich Page & Plant - welch großartiges Gespür sie generell für Musik hatten und dass sie zu weit mehr imstande waren, als "nur" brachiale, verspielte Hard-Rock-Hymnen zu komponieren (was jetzt allerdings keineswegs negativ gemeint ist).
    Für mich ist "LZ 3" jedenfalls ein sehr zeitloses und hörenswertes Album, das ohne Zweifel zu den Klassikern der Pop/Rock-Geschichte zählt!

    Meine Bewertung: +++++

    P.S. "LZ 1" und "LZ 2" sind aber ebenso stark (nur etwas anders halt) und gehören in jedem Fall auch in jede ordentlich geführte Rockmusik-Sammlung!

    Prädikat: WERTVOLL
  • carlosnightman
    5つ星のうち5.0 Quick Reviews!
    2015年11月3日に英国でレビュー済み
    Amazonで購入
    After riding high on the massive, unprecedented success of their first two albums and following tours, Zeppelin pulled back on the reins and gave us a third album of folk meanderings, mystic offerings to Gods, and a less abrasive approach. The band had taken some extra time to hone their song writing skills, move away from heavy blues standards, and begin experimenting with other sounds and ideas. Critics didn’t love the idea at the time, but the fans lapped it up and saw it as the sign of a hugely talented band taking their next logical step.

    ‘Immigrant Song’ opens the album in fairly typical style with booming drums, a tuneful riff, and some wailing vocals. We get tell from the opening lines that the band have taken a more mystical direction with Nordic nods and references. This is a short, simple verse chorus verse song which is forced along by that riff and doesn’t outstay it’s welcome wisely before concluding with a cymbal’s hiss.

    ‘Friends’ is a much softer affair features mostly acoustics, a cheeky climbing piece by page, eastern tinged strings, and some tambla by Bonzo. This one feels like a campfire song before a battle although the lyrics are more peace and love focused than war based, but we feel the band huddled together, plotting for some huge event while the darkness gathers around them. The structure is simply but avoids being repetitive, there is no chorus, and the songs gradually increases in speed and volume for the ending.

    ‘Celebration Day’ picks up the pace and opens with the final phasing notes from the previous tracks underneath some bizarre guitar sounds by Page. This gives way to a string bending riff, some over the top vocals by Plant who is on top form, and the usual racing beats we would expect by the bass and drums. This time we get a big chorus and a nice Page solo.

    ‘Since I've Been Loving You’ is a classic blues standard given the Zep treatment, and it ends up being one of their greatest songs. Each member plays their part to unbridled perfection- Page’s playing is soothing, fiery, flawless, Plant’s vocals are rarely more powerful and evocative, while the bass and drums come blasting at the exact moments. Of an often underappreciated album, this is the song many fans point to to prove otherwise.

    ‘Out On The Tiles’ is a near-average rock song by Zep- one of the reasons why this album isn’t seen as highly as others. It is still driven by a powerful riff, the overall rhythm is funky, and we get a catchy, if cheesy chorus. Great work by Bonham and Jones here and I think it simply gets forgotten due to being seen as a lesser version of their more famous riff songs.

    ‘Gallows Pole’ is an unusual song in the band’s catalogue, but a great one nonetheless. A variation on the folk song this one starts softly and slowly and builds gradually throughout until we get a stomping beat and some entertaining mandolin and banjo playing. Zep give the lyrics a darker twist in that the hero still dies even after the executioner gets some loving and money.

    ‘Tangerine’ calms the album down and may be their most beloved acoustic song. Opening with a false-start, we get a stirring chord progression which Plant sings over with his most tender voice. The song is given extra depth by the different string types, from Pedal guitar to electric blast for the solo and the country feel doesn’t feel intrusive.

    ‘That's The Way’ continues the softer side of the record with the band’s most gentle song, one of innocence and friendship. Bonham does not drum here taking away 99% of the band’s force in one swoop, while Jones plays mandolin alongside Page’s acoustics. The song is extremely relaxed and the band would often sit together and sway whilst playing this one live. The lyrics show the band’s peaceful side and cover their feelings on the environment, violence, and Vietnam protests. For people who only know the loud Zep tracks, this is a good one to show them another side.

    ‘Bron Y Aur Stomp’ features Bonham on the Spoons and Page letting rip on some fantastic acoustic playing. The song feels like a hoedown, with the band all stomping their feet together and possibly slugging down litres of moonshine.

    ‘Hats Off To Harper’ closes the album in bizarre style with heavy experimenting on Plant’s vocals making him sound like Lulu in a washing machine, and on Page’s slide guitar. A tribute to singer Roy Harper, the song’s blues melody and anger are often beneath the strange effects and cause many people to skip the song entirely. It’s an entertaining song but not one I would listen to often.

    Due to the sharp shift in styles from their first two albums, many critics felt that the band had already peaked and were slipping away. There are a number of good songs in here which are deemed as average due to their similarities to other bigger, better tracks from the band. Even these have their moments and none of them are bad in any way. We still have some standout moments, one of their greatest epics, and their best acoustic songs. It may be more folk than blues, but the band would infuse both styles more clearly more their next album.