Q: Are We Not Men? We Are Devo ...
Devo たいへんすばらしいおんがく
プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
Q: Are We Not Men
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, デラックスエディション, オリジナルレコーディングのリマスター, 2009/11/3
"もう一度試してください。" | 通常盤 | ¥2,162 | ¥1,789 |
CD, インポート, 2006/8/25
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥2,980 |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
よく一緒に購入されている商品
対象商品: Q: Are We Not Men
¥2,087¥2,087
最短で5月22日 水曜日のお届け予定です
残り7点(入荷予定あり)
¥2,613¥2,613
最短で5月22日 水曜日のお届け予定です
残り4点 ご注文はお早めに
総額:
当社の価格を見るには、これら商品をカートに追加してください。
ポイントの合計:
pt
もう一度お試しください
追加されました
一緒に購入する商品を選択してください。
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Uncontrollable Urge |
2 | (I Can't Get No) Satisfaction |
3 | Praying Hands |
4 | Space Junk |
5 | Mongoloid |
6 | Joko Homo |
7 | Too Much Paranoias |
8 | Gut Feeling/(Slap Your Mammy) |
9 | Come Back Jonee |
10 | Sloppy (I Saw My Baby Gettin') |
11 | Shrivel-Up |
商品の説明
内容紹介
Is this not a new wave classic?! Includes Jocko Homo; Mongoloid, and Satisfaction !
Amazonレビュー
ディーヴォのデビューアルバムが出た1987年、オハイオ州アクロンから飛び出したこの突然変異のニューウェーヴバンドを、どうとらえたものか誰もわからなかった。ブライアン・イーノの巧みなプロデュースにより、マーク&ボブ・マザーズボウ、ジェリー&ボブ・キャセール、アラン・マイヤーズがまとまり、その鋭い社会批判とメディアを覆す手腕は世間を驚かせた。しかしインダストリアルな衣装と自分の権利任せたかのような態度がすべてではなく、ディーヴォはちょっとしたロックバンドでもあった。「Mongoloid」「Jocko Homo」「Uncontrollable Urge」のような名曲には、元気でぎくしゃくしたこのバンドの強烈さが出ている。ローリング・ストーンズの青春賛歌「Satisfaction」のカヴァーは独自のものであり、ディーヴォのアバンギャルド・ロボット・ファンクはこの曲を使って、新しい疎外感と欲求不満を表現している。さらなる名声を求めてバンドの活動は続いたが、本当に価値ある彼らの作品といえるは、このアルバムだけだろう。(Mitch Meyers, Amazon.com)
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.4 x 14.3 x 1.3 cm; 106.03 g
- メーカー : Wea/Warner Bros.
- EAN : 0075992736428
- 商品モデル番号 : 2016398
- オリジナル盤発売日 : 1990
- レーベル : Wea/Warner Bros.
- ASIN : B000002KJ1
- 原産国 : アメリカ合衆国
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 120,675位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 7,822位ポップス (ミュージック)
- - 21,852位ロック (ミュージック)
- - 28,320位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2004年7月19日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
Now It Can Be Told (Devo at the Palace 12/9/88)を聴いていて、懐かしくなって注文してしまった。
これが30年ほど前の歌かと思うほどかっこいい
Jocko Home等は朝起きて盛り上げるのにも良いな。
#前半のけだるい感じから
#後半アップテンポで盛り上がるし。
これが30年ほど前の歌かと思うほどかっこいい
Jocko Home等は朝起きて盛り上げるのにも良いな。
#前半のけだるい感じから
#後半アップテンポで盛り上がるし。
2016年8月30日に日本でレビュー済み
初めて聴いた時、テクノポップを期待したら「パンクじゃねえか」とえらく落胆したものだが、センスだけでテクノっぽく響かせてるから凄い。
ギターでクラフトワークをやるとこんな感じなのかもしれない、というぐらいアレンジが考え込まれてて、退屈しない。
元々はテレヴィジョンのフォロワーなんだろうけど。
でも「やっぱピコピコが欲しい」人は、スパークスをおすすめ。
ギターでクラフトワークをやるとこんな感じなのかもしれない、というぐらいアレンジが考え込まれてて、退屈しない。
元々はテレヴィジョンのフォロワーなんだろうけど。
でも「やっぱピコピコが欲しい」人は、スパークスをおすすめ。
2016年7月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
非常に懐かしく、商品が届くまでドキドキでしたがすぐに届きました。LPレコードは持っていたのですが処分したので大変嬉しいです。
2014年6月9日に日本でレビュー済み
のちに全く違う音楽を指すようになったけど当時はDEVO、XTC、レッドノイズ、アドヴァタイジングなどがテクノ
YMOなどはただのエレクトリックフュージョンで宣伝コピーもそんな感じだったよ
名盤です
YMOなどはただのエレクトリックフュージョンで宣伝コピーもそんな感じだったよ
名盤です
2011年1月4日に日本でレビュー済み
高校生時分ホント良く聴いた。当時私には、クラッシュやセックス・ピストルズよりも、デーヴォやワイヤー、スーサイドの方が遥かに斬新に聴こえたし、社会や政治への反逆としての狭い音楽(=パンク)に行き詰まりを感じていたのも事実だ。
はじめてジャーマン・ロックを聴いた時のように、音や音楽について根本的に覆されたような気がした。やはりイーノが関わった、トーキング・ヘッズやテレヴィジョン、ノー・ニューヨークの初期作品には、単に音楽だけじゃない、アートとして革命的なきらめきのようなものがあった。
デーヴォの音楽には、後発のテクノにからめとられないような、トボけた人なつっこさや、郷愁のようなものが楽曲の奥底に存在しているような気がする。
はじめてジャーマン・ロックを聴いた時のように、音や音楽について根本的に覆されたような気がした。やはりイーノが関わった、トーキング・ヘッズやテレヴィジョン、ノー・ニューヨークの初期作品には、単に音楽だけじゃない、アートとして革命的なきらめきのようなものがあった。
デーヴォの音楽には、後発のテクノにからめとられないような、トボけた人なつっこさや、郷愁のようなものが楽曲の奥底に存在しているような気がする。
2012年12月20日に日本でレビュー済み
後年の人間からすると「プロデューサー、ブライアン・イーノ」だけでも有り難くて涙が出そうなのに、そこに故コニー・プランクがエンジニアとして参加するというのだから贅沢を言ったら罰が天文学的に当たりそうなモノだが、流石はディーヴォ、ブライアン・イーノのプロデュース・ワークもコニー・プランクのエンジニアリングも実に不満の残る仕上がりだったようだ。凄いゼ!やったゼ!ディーヴォ!
2002年12月2日に日本でレビュー済み
このバンド結成が1972年である。おしくも1991年に解散している。息の長かったバンドだ。
アメリカンパンクのそれもポストパンクの偉大なバンドだ。シンセポップな時期もあったしね。音楽性はかなり変化していた。
このアルバムは彼らの初期の傑作である。アメリカ社会の現状に対してシニカルにせまる彼等、『退化』を意味するバンド名。ここがちとインテリ臭い。
ブライアンイーノのプロデュースによって完成したこのアルバムは、ロボットみたいなやつがロックする感じが出ていてやけに個性があり面白い。
過激にジャンプするリズム=けいれんしてるようなリズム。これもかっこいい。パンキッシュな歌声。これもかっこいい。みんなかっこいい。コンセプトを持つアルバムでもある。
奇跡的に完成した最もニューウエイヴバンドで影響力を持つアルバムがこれなのである。1回きけばやみつきになりますね。
なんだかひょうきんなところも、いいんですよね。ファニーでね。
アメリカンパンクのそれもポストパンクの偉大なバンドだ。シンセポップな時期もあったしね。音楽性はかなり変化していた。
このアルバムは彼らの初期の傑作である。アメリカ社会の現状に対してシニカルにせまる彼等、『退化』を意味するバンド名。ここがちとインテリ臭い。
ブライアンイーノのプロデュースによって完成したこのアルバムは、ロボットみたいなやつがロックする感じが出ていてやけに個性があり面白い。
過激にジャンプするリズム=けいれんしてるようなリズム。これもかっこいい。パンキッシュな歌声。これもかっこいい。みんなかっこいい。コンセプトを持つアルバムでもある。
奇跡的に完成した最もニューウエイヴバンドで影響力を持つアルバムがこれなのである。1回きけばやみつきになりますね。
なんだかひょうきんなところも、いいんですよね。ファニーでね。
他の国からのトップレビュー
Amazon customer
5つ星のうち5.0
Very pleased.
2023年10月3日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Very pleased with my CD. Arrived early and exactly as described by the seller.
TERESA SILVESTRI
5つ星のうち5.0
RECENSIONE
2023年4月12日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Ricevuto entro la data prevista ed in condizioni perfette, contenuto di altissimo livello, sono completamente soddisfatto!
Alan
5つ星のうち5.0
Devo's Best, Great Live Show Bonus
2021年1月1日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
My only qualm is with Gerry C. who always louses up the Gut Feeling intro with a loud "Shhhhh" - why - it's never necessary and just plain annoying.
No.2_funkateer
5つ星のうち5.0
Zur Musik ist alles gesagt
2013年10月4日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
...aber ein paar Worte noch zu dieser Remastered Deluxe Edition: Nach den 11 Tracks des Original-Albums folgen auf dieser CD die gleichen Stücke in gleicher Reihenfolge in einer Live-Aufnahme vom 6. Mai 2009 in London. Man kann sich also entscheiden, das Album in Studio oder in Live-Version zu hören! Und auch 30 Jahre später ist das Material gut genug für einen energiereichen, sehr engagierten Set der Herren Casale und Mothersbaugh. Die Songs sind genau im richtigen Tempo gespielt - häufig gelingt das bei Live-Aufnahmen nicht - und das Konzert stellt ganz sicher ein zusätzliches Kaufargument für diese CD dar. Ein paar Rückkopplungen (z.B. in "Mongoloid") stören wenig und geben dem ganzen eine authentische Note. Es gibt andererseits einige schöne Ansagen und Fragen ans Publikum. Beispiele: "You Sir, what is your right hand doing??" oder "How many people here tonight believe that de-evolution is real? - Publikum: woooohhhoouuuu - Still some sceptics!" Herrlich selbstironisch.
Das Booklet enthält die Texte (außer denjenigen von "Satisfaction", aber der ist ja wirklich allgemein bekannt) und Fotos von damals. Sehr gelungene Ausgabe!
Das Booklet enthält die Texte (außer denjenigen von "Satisfaction", aber der ist ja wirklich allgemein bekannt) und Fotos von damals. Sehr gelungene Ausgabe!
SpudOz
5つ星のうち5.0
Welcome to Bugs' Barrell Room
2010年2月12日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
It is rather ironic that the last of Devo's albums to be remastered for CD are their two most iconic albums: the grand statement of De-evolution with Q. Are We Not Men? A. We Are DEVO! and the commercial breakthrough, Freedom of Choice. Nearly fifteen years after Henry Rollins first began releasing the remasters of the remainder of Devo's WB catalogue on his Infinite Zero label, these two albums have been available on CD in exceptionally ordinary quality: until now.
In every previous CD issue of Q? A! or songs on compilations from this album, there have been numerous glitches and tiny dropouts plaguing various tracks. For the first time all of these foibles have been eliminated. At long last there is bass on the CD of this album and the overall depth of the recording reveals so much more. However, the remastering process has not entirely corrected everything and has even introduced a few glitches of its own. There is still excessive tape hiss on this album, some of which surely could have been minimised. The bass intro to Mongoloid still has way too much tape hiss.
The biggest problem however is that in going back to the "original analog recording tapes" all of the artifacts of 30 years of storage have come to the fore. There are numerous tape print through (ghosting) artifacts that detract from the overall enjoyment of this album. The worst example of this is the end of Sloppy (I Saw My Baby Gettin') where there is a persistent echo of "Sloppy, Sloppy, Sloppy, Sloppy" that was not on any previous vinyl or CD release of this album. To whoever remastered this album, did you actually listen to it before signing off the new master? Now that is Sloppy. Every one of these glitches should have been removed during the remastering process.
As for Deluxe, there is nothing special about this release to call it Deluxe. It might have been better if Rhino had reissued this to their usual high Deluxe standard rather than WB themselves. Where is the bonus disc of B-sides, demos and other oddities. The live concert from London in May 2009 is good bonus material but not really Deluxe material. Plus you can get a concert of the DVD on the Club Devo only Devo-Lux reissue fo this. Where is Social Fools and Be Stiff that were also recorded during these album sessions along with a multitude of demos and early live tracks from Devo's extensive archive? And not a liner note in sight. There is so much more that could have been added to this disc. Maybe it was all too hard to have to remaster a bunch of tracks from numerous sources.
And just to top it off, how on earth did the front cover image of Chi Chi Rodriguez get reversed??? Does WB have anyone who actually takes any care in going over the material that they are releasing?
I'm giving this five stars simply because this was a ground-breaking album and it sounds better than any previous CD release. However, it could have been SO much more. QA certainly does not stand for quality assurance with this release. First Devo was introduced to the barrell room by WB, now it's their loyal fans.
In every previous CD issue of Q? A! or songs on compilations from this album, there have been numerous glitches and tiny dropouts plaguing various tracks. For the first time all of these foibles have been eliminated. At long last there is bass on the CD of this album and the overall depth of the recording reveals so much more. However, the remastering process has not entirely corrected everything and has even introduced a few glitches of its own. There is still excessive tape hiss on this album, some of which surely could have been minimised. The bass intro to Mongoloid still has way too much tape hiss.
The biggest problem however is that in going back to the "original analog recording tapes" all of the artifacts of 30 years of storage have come to the fore. There are numerous tape print through (ghosting) artifacts that detract from the overall enjoyment of this album. The worst example of this is the end of Sloppy (I Saw My Baby Gettin') where there is a persistent echo of "Sloppy, Sloppy, Sloppy, Sloppy" that was not on any previous vinyl or CD release of this album. To whoever remastered this album, did you actually listen to it before signing off the new master? Now that is Sloppy. Every one of these glitches should have been removed during the remastering process.
As for Deluxe, there is nothing special about this release to call it Deluxe. It might have been better if Rhino had reissued this to their usual high Deluxe standard rather than WB themselves. Where is the bonus disc of B-sides, demos and other oddities. The live concert from London in May 2009 is good bonus material but not really Deluxe material. Plus you can get a concert of the DVD on the Club Devo only Devo-Lux reissue fo this. Where is Social Fools and Be Stiff that were also recorded during these album sessions along with a multitude of demos and early live tracks from Devo's extensive archive? And not a liner note in sight. There is so much more that could have been added to this disc. Maybe it was all too hard to have to remaster a bunch of tracks from numerous sources.
And just to top it off, how on earth did the front cover image of Chi Chi Rodriguez get reversed??? Does WB have anyone who actually takes any care in going over the material that they are releasing?
I'm giving this five stars simply because this was a ground-breaking album and it sounds better than any previous CD release. However, it could have been SO much more. QA certainly does not stand for quality assurance with this release. First Devo was introduced to the barrell room by WB, now it's their loyal fans.