Eden
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 2006/10/25
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| ¥10,004 | ¥650 |
CD, CD, インポート, 1988/9/16
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | ¥400 |
CD, 2015/8/25
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥710 |
CD, CD, 2002/7/24
"もう一度試してください。" | CD |
—
| — | ¥976 |
CD, 限定版, 2000/10/25
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | ¥1,150 |
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, SHM-CD, 2008/9/24
"もう一度試してください。" | SHM-CD, オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥6,800 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Each And Every One |
2 | Bittersweet |
3 | Tender Blue |
4 | Another Bridge |
5 | The Spice Of Life |
6 | The Dustbowl |
7 | Crabwalk |
8 | Even So |
9 | Frost And Fire |
10 | Fascination |
11 | I Must Confess |
12 | Soft Touch |
商品の説明
Amazonレビュー
Everything but the Girl hit the ground running with their first album, Eden; in some ways, they wouldn't equal the effort again for years. Though both Tracy Thorn and Ben Watt learned how to use their voices to better effect over the years, their vocal talents are evident here. Singing over a gentle, tropical-toned combo, Thorn sounds strong and free, and, when the occasion calls for it, vulnerable. Watt may be a little melodramatic on "Tender Blue", but the affecting "Soft Touch" more than makes up for it. Meanwhile, "Another Bridge" presages "Me and Bobby D" (from The Language of Life); "The Dustbowl" succinctly captures a post-break-up reflection with only a modicum of regret; "Frost and Fire" reaches out from daughter to mother; and "I Must Confess" neatly sambas its way out of a finished relationship. Mature, intelligent, and unflinchingly romantic, it ranks among EBTG's best work. --Randy Silver
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.29 x 14.3 x 1.3 cm; 102.06 g
- メーカー : Warner Bros UK
- EAN : 0022924039522, 0766487597029
- 商品モデル番号 : 2292-40395-2
- SPARSコード : DDD
- レーベル : Warner Bros UK
- ASIN : B000005RM1
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 154,060位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 28,760位ロック (ミュージック)
- - 37,599位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
それに安かったのでグー。
90年代以降の円熟した音と違って、この年齢の頃にしか出せない若々しさに溢れた音で、本当に清々しい作品だ。今となってはこの頃のジャズっぽい歌も少し背伸びしてるようなところを感じるが、そこがまた可愛いんだよなあ。爽やかさ、ほろ苦さ、瑞々しさ、といった青春のエッセンスが詰まった一枚。
メロディーがもう少ししっかりしていたら良かったかな。
雰囲気楽しむアルバムのように感じました。
最初から新しいとは感じなかったけれど、今聴いても少しも古びていない、そんなクラシックな香りがいつ聴いても漂ってきます。演奏が特別卓越しているわけでもなければ、歌がものすごく上手いわけでもない、それなのにとてもシックで上質な音。こういう音って、それまで誰も出せてなかったと思います。そういう意味では新しさはあったというわけです。もちろんフェイク・ジャズというものは、以前にもあったのだけど、今作はジャズそのものとは違ったものでありながら、フェイク特有のショボさみたいな感覚は少しもありません。スタイル・カウンシルの1st「カフェ・ブリュ」はゲストにトレイシー・ソーンを呼び寄せたように、完全にこのアルバムを下敷きにしています。そんな一つの流れを作った重要作でもあり、今でも本当に輝き続けているアルバムだなと感じます。
それにしても、トレイシーとベンの二人はきれいに曲を書き分けていながら、トータルでのまとまりが大変いいのは、やはり運命の相手だったのだなと感心させられます。
80年代は個人的にあまり実りがないディケイドだったが、数少ない成果がこのアルバムだ。
この喪失感は何なんだ?
「Each and Everyone」と「I Confess」はこの先もずっとエヴァーグリーンであり続けるような気がする。
1984年(!)リリースのこのファーストアルバムは、彼らの持ち味である、ほのぼのとして暖かいアコースティックサウンドが完成される前の作品なのだが、驚くほど洗練されたジャジーな音で完成度は非常に高い。クレジットを見れば当時のSADEのプロデューサーであったロビン・ミラー。
ジャズやボサノバをポップと融合させる、というスタイルは今では普通になってしまったが、これはその草分け的作品。2人のセンスがアコースティックギターを中心に置いたミニマルな形で絶妙にミックスされている。
トレーシーソーンの憂いを帯びた暖かくもありクールなボーカルと、ベンワットの郷愁を感じさせるボーカルが、クールになりがちなサウンドに体温を与えていて心地よい。
この後しばし何作かの試行錯誤を経て、ネオ・アコースティックの代表の如く
取り上げられることも。
でもどんな宣伝コピーよりも一連の作品群は深い味わいがあって、
トレーシー・ソーンの声、ベン・ワットのギターの音色に聞き惚れてしまうのです。
最近作は正直言って聴かないのですが、この「エデン」は出会いの
一枚と言う事もあり、事あるごとに聞き返しています。
「無人島に持って生きたい音楽10枚」という特集記事で、まだそんなに
メジャーでなかったこれを挙げている人がいて妙に感動したのを覚えています。
JAZZでもフォークでもポップスでもない、ごくプライベートな音楽が此処にあります。
どなた様にもきっとお気に召すものと確信しております。
他の国からのトップレビュー
I first heard 'Everything But The Girl' and loved them way back in '84 when they had their first hit Single: 'Each And Every One'. It made the Charts, but should have done much better I felt. I did not get around to buying this album it was taken from back then, and much later on when I wanted it, it wasn't available any longer... But the first album I purchased by them was: 'Amplified Heart' (see my Review for that title) probably drawn by the hit Single: 'Missing' and was rather disappointed if I recall. ( I really must listen to it some more though) However; I've finally got around to purchasing this - and what a gem it is!
First of all,. I ADORE nice short albums with short numbers - can't bear those songs that go on and on 'til they bore the pants off you... The longest track here is just 3.29 - the shortest being under two minutes - perfect!
This is a classic album with a 'classic' sound, and I particularly enjoy the guy's voice (more please!) who I think (if I recall correctly) did not sing on the other album I purchased.
The most outstanding tracks by far for me are; 'Tender Blue' and 'Soft Touch'.
Great stuff!
L'année précédent la sortie de ce joyau, Tracy Thorn est chanteuse au sein des Marine Girls qui auront sorti deux albums en 1981 et 1983.Album dans lequels elle ne parvient pas à exploiter tout son talent qu'elle avait pourtant mis à jour lors d'un premier album solo en 1982 ou elle signera presque toute les compositions.Cet album solo était un magnifique prémice déja à ce que l'on découvrira plus tard.
Ben Watt sort lui, paralèllement quelques maxi 45 tours sur le meme label - Cherry red record - et compose des ballades au timbre monocorde, et joue dans un registre lui aussi très lanscinant.Leur rencontre se fera donc dans les studios du label.Ils sortent quelques titres en maxis, dont " Night and day " repris de Cole Porter qui est lui également totalement indispensable ( ainsi que ca face B ), et feront la rencontre de Robin Milard qui semble etre à cette période l'homme qu'il faut à la production.IL donnera également naissance au "Diamond life " premier album de Sade, ainsi qu'au premier album de Working week " Working night ".On sent dans ces trois premiers opus la maitrise de l'univers jazzy soul, et un fil conducteur latino caractérisera chacuns des 33 trs .A l'écoute des premieres maquettes, Robin Milar prend tout de suite les choses au sérieux,percois la complexité des compositions du tandem, l'enchevetrement des guitares sur "Even so " nottamment.La rigueur de Ben Watt trouve enfin son apogée.Le producteur les obligera presque à écouter en boucle " Welcome to the pleasure dom" de Frankie goes to hollywood,afin, d'après lui, d'y deceler une voie ( anectote en laquelle je n'aurais jamais cru si je ne l'avais pas lue moi-meme...).
Le resultat ira bien au dela des esperances du groupe, et sortira dans une pochette tres sobre au touché gauffré, ne montrant qu'une magnifique toile pour présenter le groupe,sans la moindre photos d'aucuns de ces membres.Ne sortira en simple qu'un titre : "Each and everyone", dont il existe un clip en noir et blanc.
Mais chacunes des deux faces est pure merveille, alternant entre ballades folk et ambiances bossa-jazz.Tout ici est propice au souvenir, à la réminiscence, et nombreux seront ceux à qui je l'ai offert à reconnaitre la teneur nostalgique de l'oeuvre, sa serenité, sa retenue.
Je croise parfois ces ami(e)s,qui le possède maintenant depuis longtemps, et lors de conversations diverses, ce disque reviens souvent, comme un ami cher et fidèle que l'on aurait présenté et qui ne défaillera jamais.
Je n'aurais jamais revé plus bel espace que celui ci pour vous inciter à vous procurer cette merveille.Rendez vous service, rachetez une platine tourne disque, exigez la version avec la pochette gauffrée, rouvrez un album photo, coupez le téléphone, et je vous défie de ne pas freiner une réaction lacrimale sur quelques titres.Heureusement, la face B démarre sur un titre jazz instrumental assez optimiste "Crab walk ", comme pour mieux accepter ce qui va suivre...autant de titres qui sembent n' avoir été écrits que s'il n'avaient été vécus.Déchirants,mais aussi optimistes parfois.
Je ne peux que me féliciter qu'il existe si bel espace aujourd'hui pour faire enfin une révérence à cet album.
I remember hearing this for the first time back in 1985, and I was blown away! The group was definitely different from what I was hearing at the time. It was a refreshing, jazz-influenced sound that had poetry and verve. I had the tape of this album, and I am glad I was able to replace it (it wore out) with a fine import CD.
The songs appear simple and unassuming, but they are wonderful and filled with beautiful poetry and very adept musicianship. This is truly music that will live on forever. Tracy's vocals are extremely beautiful and poignant. IMHO, she has a more pleasing voice and gets more out of a note than most any singer I have heard, and definitely more than ANY female vocalist I have been blessed or cursed to hear! Tracy and Ben have a perfect symbiosis, and this would continue on, until, that is, the arrival of the dreaded techno-pop-mix stuff, which, I really do not care for (it must have paid good money though!).
On Eden, even though I love the entire album, my favorite tracks are: EACH AND EVERY ONE, EVEN SO (with a nice Spanish tempo), and I MUST CONFESS. Brilliant!
All in all, this is perhaps EBTG's best album (in its entirety). The group continued to put out some fine recordings after this, but, when they started doing the techno stuff, they lost me.
Tracy has been blessed with an angelic voice. Ben is a fine musician and a very good writer. Now, if we could just get them back to doing what they did on this album, we'd have a heaven on earth!
Thanks for taking the time to read my review!
Rock On, Kids,
Dr. Of Style