ザ・マスタープラン
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, オリジナルレコーディングのリマスター, 2023/11/3
"もう一度試してください。" | 通常盤 | ¥2,347 | ¥2,891 |
CD, CD, リミックス含む, 2016/8/12
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| ¥1,608 | ¥550 |
CD, 1998/11/1
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| ¥1,799 | ¥1 |
CD, 1998/10/28
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥1 |
CD, インポート, 1998/11/6
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥1 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | アクイース |
2 | アンダーニース・ザ・スカイ |
3 | トーク・トゥナイト |
4 | ゴーイング・ノーウェアー |
5 | フェイド・アウェイ |
6 | ザ・スワンプ・ソング |
7 | アイ・アム・ザ・ウォルラス |
8 | リッスン・アップ |
9 | ロッキンチェアー |
10 | ハーフ・ザ・ワールド・アウェイ |
11 | トゥ・ビー・フリー |
12 | ステイ・ヤング |
13 | ヘッドシュリンカー |
14 | ザ・マスタープラン |
商品の説明
内容紹介
Japanese Version Featuring A Limited Edition Photo Inlay
Amazonレビュー
ロックンロールの世界にはよくあることだが、汗をかかずに気楽につくった偶然の産物の方が、時代を決定づける記念碑的作品にしようと人生をすり減らして放った作品よりも出来がいいことがある。それと同じ目にオアシスがあったのが3作目の『Be Here Now』で、ノエルとリアム兄弟は顔を真っ赤にして汗だくになりながら奮闘し、靴下の中に入れた古びたエッグ・サンドイッチなような悪臭を漂わせるはめになった。ところが、シングルのカップリング曲とライヴテイクを集めただけの本作が1年後にリリースされると、リスナーの誰もが、そもそも何故この毛深い兄弟のファンになったかという理由をあっさりと思い出したのだ。
「Acquiesce」――心配しなくていい。オアシスは、このタイトルの意味はわからないが言葉の響きが気に入ったんだと認めている――は、シングルにならなかった曲のなかでは最高の曲だ。それとは対照的に『Be Here Now』の「D'You Know What I Mean?」は、確信犯的な弟が怒鳴り散らしているせいで、年老いた上品な老婆がせきこんでいるかのように聞こえる。悲しげな「Rockin' Chair」――もうひとつの“幻の”名曲だ――は成功しているが、ビートルズのカバーの実にひどいライヴテイク「I Am The Walrus」は、本物のセイウチに歌わせているかのようだ。だが、それはたいした問題ではない。本作には、オアシスの最近のキャリアに欠けている魔法のようなサウンドがみなぎっているのだから。(Caitlin Moran, Amazon.co.uk)
Product Description
Japanese Version Featuring A Limited Edition Photo Inlay
メディア掲載レビューほか
シングルのC/Wとして収められていた楽曲を集めたB-SIDEベスト・アルバム。ライヴでの定番曲「アクイース」、美しい泣きの名曲「ロッキンチェアー」他、「アイ・アム・ザ・ウォルラス」「ザ・マスタープラン」などオリジナル・アルバムを超える完成度の高い全14曲を収録。 (C)RS
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 80.32 g
- メーカー : エピックレコードジャパン
- EAN : 4988010738327
- 時間 : 1 時間 6 分
- レーベル : エピックレコードジャパン
- ASIN : B00000I2IY
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 65,676位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 4,186位ポップス (ミュージック)
- - 11,281位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
重要なお知らせ
原材料・成分
Example Ingredients
使用方法
Example Directions
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
ノエルの極上のメロディーにリアムの奇跡のロックンロールボイス。普遍的と云うコトバとはこのバンドの為に有る。
また利用したいです。
だから俺にとってB面はソングライターとしての腕磨きの場所だった」
上記は本アルバムリリース時のノエルの弁。また同時にこうも語っている。
「まさかシングルにしたりアルバムに入れるつもりはなかった」
この巷で言うところのB面集はAcquiesceの爆音のようなギターサウンドで火蓋が切られる。怒濤のアンサンブルの後にリアムの怒鳴り散らすようなボーカル。サビを務めるのは兄ノエル。「俺達はお互いが必要だから、俺達はお互いを信じている」クリエイション主宰のアラン・マッギーはこの曲を聴き感動し、Some Might Sayとの両A面シングルにすべきだとノエルに提案するも、当のノエルはこれを渋り、結局Headshrinkerと共にSome Might SayのB面に収まっている。他にもリアムとノエルがそれぞれ歌う、哀愁漂うアコースティックナンバーのUnderneath the SkyにTalk Tonight, 初期の名曲Fade Away, (It's Good) To Be Free, ノエルが敬愛するザ・スミス礼賛歌といえるRockin' Chair, アルバムを締め括る壮大なThe Masterplanと珠玉のナンバーが並ぶ。
そして極めつけはStay Youngであろう―ノエルはなぜオアシスのアイデンティティーそのものとも言うべき名曲Stay YoungをBe Here Nowに入れなかったのか尋ねられ、こう答えている。「Magic PieとStay Young, どっちを入れようか迷ってたんだ。結局Magic Pieにした。なぜって?俺が歌っているからさ!」
ノエルの師匠と言えるポール・ウェラーは、モーニング・グローリー期のノエルにこう忠告したことがある。「やる分にはいいが、やりすぎるなよ」ノエルがその忠告を素直に聞き入れていたら'97年以降のオアシスの命運はどうなっていただろうか。同年にはレディオヘッドのOKコンピューターという核爆弾のようなアルバムがUKに落とされ、それまでのシーンの趨勢という意味では向かい風といった部分があっただろうが、ここに収められた楽曲をBe Here Nowに回していたなら、バンドのその後も、ビッグ・ビート勢以外は内省一辺倒へと変貌していったUKも、もっと活気溢れるものになったのではないだろうか。そしてノエルが「でかい夢」と語るU2に比肩するバンドにもなれたのではないだろうか。
ノエルは後に自身のバンドの舵取りの誤りを認めたのか、こう発言している。「1stと2ndのB面はすべて3rdアルバムにすべきだった」私はBe Here Nowの楽曲が駄目だとは思っていない。ただBe Here Nowをお気に入りに挙げるリアムの「アレンジのし過ぎで音がいろんな方向に飛んでいる」という意見には同意する。本作から弾かれた楽曲にはCloudburst, Round Are Way, Step Out, The Fame…いずれも名曲である。歴史に「たられば」は禁句ではあるが、本当にもったいない。
ノエルギャラガーの全盛期の凄さが伺える一枚です。
特に The Masterplan はオアシス最高の一曲の一つ。
オアシス好きなら必須のCD、みんなも聞いてみてください。
なかでも1曲目とビートルズのカバーが素晴らしい。
これからリアムのソロを聞くところだが、さて、その出来栄えはいかほどか、楽しみである
オアシスを知らない人が初めて聴いたら、「ベスト盤なのかい?」と勘違いするんじゃないかな?
なんせアルバム曲の殆どがシングルカットされたりしていた時期。
そのアルバムに入らなかったB面曲を集めてもこのクオリティー。
オアシスというバンドのバケモンっぷりがわかります。
一曲目のアクイースからぶっ飛びますよ。
なんでこれがB面、なんでこれがアルバム未収録???の連続という一枚。
何ならこのアルバムからオアシス入ってもいいぐらい名盤。
おすすめ。
他の国からのトップレビュー
The track list is immensely diverse but in keeping with Oasis tradition quite a lot are louder sounding as Nirvana's music influenced them to turn up their amps. Opener Acquiesce - not directly about but reminiscent of the Gallagher brotherhood and a duet between them - has pounding guitars/rhythms and is so anthemic it could easily be interchangeable with the A-side (Some Might Say) it was B to. The epic Listen Up begins with a crisp drum beat and then wonderfully combines its power with a melodic lead guitar that climaxes in an insanely sensational solo. (It's Good) To Be Free is another brilliant song with driving beats and more thrilling lead guitar playing from Noel and the band was so successfully confident in the mid-90s that even the silly accordion playing at the end by Bonehead somehow fits. A couple of the other loud tracks - Fade Away and Headshrinker (about a female with a too intense crush on Liam) - are ferocious punk rock 'n' roll numbers that are amazing too and increase the variety. Stay Young is one of the few songs from the Be Here Now era that equalled the quality of the first two albums. Although D'You Know What I Mean is good really it should have been the A-side as it is such a catchy, upbeat rock-pop tune - in fact, when the single became number one it was Stay Young that was played most on radio which confirms how it was the more popular one. There are two other tracks that are particularly heavy - The Swamp Song is the full version of the snippets of it that were on (What's the Story) Morning Glory and rocks wildly with a virtuoso guitar/harmonica performance from Paul Weller. Meanwhile, I Am the Walrus is a Beatles cover that exemplifies how Oasis' Definitely Maybe-era was muscular riffing spliced with the Fab Four's melodic brilliance.
Three of the tracks are quite big sounding but a bit more melancholic in nature which enhances the album's diversity further. Underneath the Sky is both positive but also thoughtful at the same time - it bounces along gracefully and includes a simple but elegant piano solo by Bonehead. Going Nowhere and Rockin' Chair presumably both concern Noel's pre-fame life. The former is another silver lining from the Be Here Now period - it includes gently booming brass and is replete too with sublime, stirring strings and another superb guitar solo at the end (the repeated note during it is an outstanding moment also). The latter is driven by a gorgeous organ/mellotron that is a repeated earworm throughout and the acoustic guitar solo is incredible making this yet another of the band's finest ever songs.
The remaining three tracks make The Masterplan a truly well-rounded collection as they are sad and reflective acoustic gems. Talk Tonight and Half The World Away combine a beautiful acoustic strum with Mike Rowe's - who shines on other tracks too - tuneful, twinkly keyboards. The title track is another massive Oasis anthem concealed as a B-side that finishes the record off with a flourish. It starts acoustic with a Wonderwall-like rhythm and then emerges into a chorus and second verse with sweeping strings that are powerfully emotive.
This 25th anniversary silver vinyl remaster is a privilege to hear with great sound and clear instruments - Oasis and Noel Gallagher's High Flying Birds ones are never a letdown. As a collection it has great scope and the extremely high quality of Oasis's first couple of records is shown by the fact that classic songs like Step Out, Cloudburst and Round Are Way did not even make the cut though to be fair the selections are virtually impeccable. Fans must contemplate whether these mega tracks should have never even been B-sides as they are all vintage and instead should have been compiled to make a third 90s album that was on a par with the first two. Still there is a charm to them being B-sides and The Masterplan as a collection compensates for the weakness of most of Be Here Now and as it was originally released in 1998 it is almost like the third 90s Oasis album masterpiece. Basically, The Masterplan is such a delightful, tour-de-force that it could be a greatest hits for other top bands and even Oasis themselves.