お届け先を選択

フーティン・ン・トゥーティン(紙ジャケット仕様)

4.6 5つ星のうち4.6 19個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, 1994/1/26 1枚組
¥399
CD, 2008/10/22 1枚組
¥554
CD, 限定版, 1998/9/30 限定版
¥640

【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら

曲目リスト

1 ディッピン・イン・ザ・バック
2 サザン・エクスポジャー
3 ブリーチ・ブラザー
4 フーティン・ン・トゥーティン
5 イージン・オン・ダウン
6 ザッツ・ホエア・イッツ・アット
7 ウェイ・ダウン・ホーム

商品の説明

メディア掲載レビューほか

ブルーノートのカタログの中から100枚を紙ジャケット仕様で限定発売、BLUE NOTE 24bit by RVG完全限定盤シリーズ、第2回発売分。`62年録音盤。 (C)RS

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 12.07 x 13.97 x 1.27 cm; 80.32 g
  • メーカー ‏ : ‎ EMIミュージック・ジャパン
  • EAN ‏ : ‎ 4988006755925
  • 時間 ‏ : ‎ 38 分
  • レーベル ‏ : ‎ EMIミュージック・ジャパン
  • ASIN ‏ : ‎ B00000JX68
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.6 5つ星のうち4.6 19個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.6つ
5つのうち4.6つ
19グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2014年8月3日に日本でレビュー済み
このアルバムの成立した細かい経緯や、フレッド・ジャクソンの履歴等は詳しいサイトに任せるとして、このアルバムから漂う、一種独特な雰囲気はなんだろう。。。

クラシックをメインで聴いて来た自分は、ジャズの分野だと、ある程度ピアノ(特にエヴァンス)に絞って聴いていたこともあり、ブルーノート・ジャズの管モノを聴き出して、比較的日の浅い方なのだが、このアルバムの凄さはハッキリと伝わってくる
まるで、ジャズのマニア中のマニアが集う、秘密結社の洞窟の中に彷徨い込んだような、渋い渋い音楽である。。。
ニヒリズムやミステリアスな要素も纏っている。。。

ソウルを演奏しているというよりも、この奏者達自体が暗く哀愁を帯びた、そして深い、ソウルの化身である
フレッド・ジャクソンも余裕の表情で、ユニークな1つ1つの音色、その独特な処理やフレージングで、この人でなければ聴くことの出来ないソウル・ファンキー・ジャズを吹きこなしている
そして自分が一番驚いたのは、それに勝るとも劣らない、アール・ヴァンダイクのオルガンの存在感である

クラシックの、教会オルガンを短くぶった切ったような、無骨とも言えるその音色は、演奏の巧みさと相俟って、このアルバムのもう1つの目玉となっている
我を忘れて聴き入っていると、自分が主役だとばかりにジャクソンが滑らかなフレージングで割り込んで来て、また時には独特の『パッパッパッ』という音。。スラップ・タンギングで個性を打ち出す
主旋律のリレーも、実にスムーズ。。。

アルフレッド・ライオンがこよなく愛した。。これは当然である
テナー、オルガン、ギター、ドラム全てが実力派。。演奏も個性的だし、実力のバランスも取れている。。。
が、マニアック!!
これ程までの本物のソウルフル、ファンクネスは他では聴けるものではない

フレッド・ジャクソン唯一のリーダー作、幻の発掘音源である
貴重であるだけに、是非コレクションしておきたいモノの筆頭盤である
尚、ジャケット表紙のジャクソンは厳ついが、中を開いた写真はダンディーで非常にハンサムである

2007〜8年前後に出された、RVGリマスターシリーズの国内盤(各1700円)は、相変わらずケース、ジャケ、CD共に非常に高級感がある
13人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2012年4月20日に日本でレビュー済み
フレッド・ジャクソン(Fred Jackson)はアメリカ合衆国ジョージア州アトランタ生まれのR&Bとジャズのテナー'サックス奏者。アルバムは1962年ブルーノートの録音でフレッド・ジャクソンのソウル・ファンキー・テナーをたっぷり堪能できる。60年代のジャズを系統樹的に見渡すとブルースを根に持つジャズがR&B、ソウル、ロックなどへの発展もしくは融合ということになる。フレッド・ジャクソンもしかり、音は明らかに50年代ジャズとは異なっていてひじょうに斬新だ。共演者はギターのウィリー・ジョーンズ、後にモータウンに繋がっていくオルガンのアール・ヴァンダイク、ジャズとはちがう4ビートがカッコいいドラムのウィルバート・ホーガン。演奏は強烈な印象がない分、時がいくら経過しても肩がこらず、いつでもどこでも気軽に聴ける点が逆に特性になった。
(青木高見)
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2012年4月8日に日本でレビュー済み
john patton/along came johnでの吹き込みを聴き、強く興味を惹かれたので手に取ることにした。
久しぶりに音楽を聴いてシビレた。
ジャケットが神々しくもみえた。
是非アナログ盤で入手して頂きたい。
あなたのお部屋に飾るのも良いだろう。
こういった演奏はジャズ喫茶で流すと良い反応が得られるはずだ。
Blue Note4000番台の奥の奥に吹き込まれたまぎれもない名盤である。

fred jacksonのリーダー作は本作Hootin'n tootin'のみであるからにして、彼はLegendのうちの一人と言えるだろう。
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
W. T. Koltek
5つ星のうち5.0 He hoots! He toots!
2020年1月26日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Check carefully because some editions add an entire second Fred Jackson album that was never released until now.
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Nebulus
5つ星のうち4.0 Jazz y Blues y Soul todo tamizado con espíritu sureño en un disco que cala el corazón sin sensiblerías
2017年9月6日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Mi comentario versa sobre la edición en doble LP a 45 revoluciones por minuto del Álbum Hootin' 'n Tootin' del artista Fred Jackson realizada por Analogue Productions en su serie Blue Note Reissues.
No suena mal y las asperezas que le noto al órgano ya venían así de la grabación original. Por lo demás es una edición que en su artwork podría venir en formato gatefold y con un cartonaje más grueso porque estas ediciones a doble elepé 45 RPM las cobran bien cobradas como para venir así de ramplonas estéticamente. Técnicamente suena impecable analógico aunque le echo en falta algo de profundidad en la escena pero no es achacable a esta reedición sino al máster original.
Por lo demás tenemos un disco de jazz soulero con alma de blues como me gusta el jazz: ni tan facilón y predecible que parezca pop radioformulero ni tan aleatorio, virtuoso y gustado de sí mismo que provoque rechazo. Es música con minúsculas, con letra pequeña, tan pequeña que se te mete por las venas y te llega al corazón. Blues y Jazz son la sal y pimienta de la música negra de calidad.
カスタマー画像
Nebulus
5つ星のうち4.0 Jazz y Blues y Soul todo tamizado con espíritu sureño en un disco que cala el corazón sin sensiblerías
2017年9月6日にスペインでレビュー済み
Mi comentario versa sobre la edición en doble LP a 45 revoluciones por minuto del Álbum Hootin' 'n Tootin' del artista Fred Jackson realizada por Analogue Productions en su serie Blue Note Reissues.
No suena mal y las asperezas que le noto al órgano ya venían así de la grabación original. Por lo demás es una edición que en su artwork podría venir en formato gatefold y con un cartonaje más grueso porque estas ediciones a doble elepé 45 RPM las cobran bien cobradas como para venir así de ramplonas estéticamente. Técnicamente suena impecable analógico aunque le echo en falta algo de profundidad en la escena pero no es achacable a esta reedición sino al máster original.
Por lo demás tenemos un disco de jazz soulero con alma de blues como me gusta el jazz: ni tan facilón y predecible que parezca pop radioformulero ni tan aleatorio, virtuoso y gustado de sí mismo que provoque rechazo. Es música con minúsculas, con letra pequeña, tan pequeña que se te mete por las venas y te llega al corazón. Blues y Jazz son la sal y pimienta de la música negra de calidad.
このレビューの画像
カスタマー画像
カスタマー画像
Amazon Customer
5つ星のうち5.0 Fred Jackson - Hootin' 'n Tootin'
2015年11月28日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
There seems to be some slight confusion here. I ordered this disc which came as a Japanese import made by Toshiba-EMI and which seems to be a direct reissue of the original Blue Note with seven tracks all on the original issue but without any of the later tracks with Sam Jones added. However, no real loss, as that is what I was expecting but buyers should beware as the original and the expanded versions are absolutely identical so there is some doubt which version you will get.
However, there is absolutely no doubt about the quality of the music whatever its amount. At the time of the recording all members of the quartet were members of Lloyd Price's big band. Jackson had worked for ten years or so in that type of environment. At the beginning of the sixties he was given an opportunity by Blue Note to make this disc and he appeared on another three as a sideman. Willie Jones, the guitarist, worked as a sideman on two discs for Blue Note, including this one, but otherwise seems to have worked solely in blues bands. Earl Van Dyke, on organ, accompanied Ike Quebec on some of his Blue Note 45's but became prominent as leader of the Tamla-Motown house rhythm section. Wilbert Hogan, the drummer, seems to be a real mystery. Wikipedia seems to think he is the same person as G.T.Hogan, an established modern jazz drummer, but fans who knew that Hogan seem fairly clear they were not the same man.
All four men work together perfectly in a bluesy environment. Jackson is a powerful tenor, imaginative and swinging, and perfectly at home in a jazz environment. He reminds me a little of Gene Ammons. Jones is a good guitarist, not over amplified, and indeed sometimes with a delicate approach, a little like Grant Green but without the latter's singing quality tonally. Van Dyke fills in the group sound and solos convincingly. Hogan, whichever one he is, drives the band along, punctuating without being overbearing.
All the tunes are blues, where the band sound perfectly at home, without being self consciously funky. When this was recorded it was the music of the black working man, heard in bars throughout the black areas of big cities. There is no point in describing individual tunes because the music heard here is absolutely natural. In fact, it grooves!
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
M_A_Carter
5つ星のうち5.0 What did jazz fans in the 1960's want?
2013年3月5日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
I am lucky that I found this album by accident, for it is now easily in my Top Ten jazz albums. Which is quite an accomplishment seeing as Fred Jackson was predominantly a R 'n' B saxophonist, rather than jazz. That isn't to say he wasn't a complete novice to jazz (and soul-jazz in particular). He had already been a sideman for some albums, including those of soul-jazz organist "Baby Face" Willette. He was eventually able to lead his own session, which resulted in the first 7 tracks on this album, with the standard soul-jazz rhythm trio of organ (Earl Van Dyke), guitar (Willie Jones) and drums (Wilbert Hogan), and was released on LP as "Hootin' 'N Tootin'". He was invited back soon after to record another session, using the same line-up as before but with the addition of Sam Jones on bass.

Unfortunately, this second session never saw the light of day until Blue Note's re-release of both sessions as a part of its Connoisseur Series. Apparently, the first session sold so poorly that Alfred Lion presumably couldn't justify its release. I want to know what jazz fans in the 1960's wanted? This is soul jazz at its very best, which had me hooked right from the beginning (with some very Lou Donaldson-esque licks to get you hooked). It is a pity that the main source of Fred Jackson's jazz career are albums on where he is a sideman, as this is his only album as leader, for I personally would love to have seen more albums from him.

I rarely fork out the more expensive prices for Connoisseur Series CDs, but this is one I could not justify not buying. It presumably will not be re-released in the RVG series, so for those who do not have SACD-compatible hardware (as this album is now on the much more expensive SACD format) and do not have access to a vinyl player, I would recommend snapping this up as soon as possible. You wouldn't want to miss it.
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Jazzrook
5つ星のうち5.0 Fred Jackson's overlooked BLUE NOTE gem from 1962.
2017年5月30日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Tenor saxophonist Fred Jackson(b. 1929) worked with B.B.King, Little Richard & Lloyd Price and made a few sessions for BLUE NOTE in the early 1960s including the little-known 'Hootin' 'N Tootin', his only album as leader.
Tracks 1-7 were recorded at Englewood cliffs, New Jersey on February 5, 1962 with Jackson(tenor sax); Earl Vandyke(organ); Willie Jones(guitar) & Wilbert Hogan(drums).
Tracks 8-14 were also recorded at Englewood Cliffs, New Jersey on April 9, 1962 with the above personnel but Sam Jones added on bass.
This second and final session was not issued until 1998 on this CONNOISSEUR CD(CDP-21819).
All 14 compositions are by Fred Jackson and the 74 minutes of bluesy, soulful tenor & organ jazz are well worth searching for.