渋いメンバーだが組み合わせの妙なのか実に雰囲気が良くリラックス感が伝わり名盤。
時にこういう名盤と巡り合う為にジャズを聴いているのかも知れない。決してジャズ名盤100選にはかすりも知れないが、録音も良く40年以上前に買ったレコードより音質は向上している事も嬉しい誤算でした。
ワン・フット・イン・ザ・ガター
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 限定版, 2015/10/14
"もう一度試してください。" | 限定版 | ¥1,780 | ¥1,200 |
CD, CD, インポート, 2011/4/13
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥2,450 | ¥1,805 |
CD, CD, インポート, 2016/4/1
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥2,687 | ¥3,830 |
CD, インポート, 2001/5/8
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥3,650 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | ワン・フット・イン・ザ・ガター |
2 | ウェル・ユー・ニードント |
3 | サンドゥ |
商品の説明
内容紹介
Japanese Version 20Bit Mastered.
Product Description
Japanese Version 20Bit Mastered.
メディア掲載レビューほか
黒人ぽさを主題とするスタジオ・ライヴ・セッション集。①と③はブルース曲で,②もモンク作のファンキーなナンバーだ。一曲一曲が長いため各人のくつろいだソロを堪能できる。ソロ終了後や曲間に入る拍手ともども笑顔のある作品集。
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.6 x 13 x 1 cm; 0.28 g
- メーカー : エピックレコードジャパン
- EAN : 4988010775926
- 時間 : 44 分
- レーベル : エピックレコードジャパン
- ASIN : B00001ZTAV
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 135,367位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
25グローバルレーティング
評価はどのように計算されますか?
全体的な星の評価と星ごとの割合の内訳を計算するために、単純な平均は使用されません。その代わり、レビューの日時がどれだけ新しいかや、レビューアーがAmazonで商品を購入したかどうかなどが考慮されます。また、レビューを分析して信頼性が検証されます。
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2014年4月7日に日本でレビュー済み
地味ーな盤です。
リーダーのドラマー、Dave Bailey が地味なうえ、フロントの3管が
Clark Terry-tp,Curtis Fuller-tb,Junior Cook-ts の3人で、ますます地味に。
3曲しか入っていなくて、それは1曲が長いからです。
しかし、3曲目20分を超える曲、あのクリフォード・ブラウンが作ったブルース曲、SANDUがいいのです。全員味のある演奏で聴かせてくれます。ピアノのホレース・パーランもいいソロをやります。
この演奏でこの盤の存在価値があります。
*余談ですがこの曲の前にベイリーがメンバー紹介をするのですが、自分の紹介だけしないので、促されて、照れたように自分の名前を言う場面が、控えめなベイリーらしくて、微笑ましい。
一度聴いてソンはない、’60年のハード・バップ。
リーダーのドラマー、Dave Bailey が地味なうえ、フロントの3管が
Clark Terry-tp,Curtis Fuller-tb,Junior Cook-ts の3人で、ますます地味に。
3曲しか入っていなくて、それは1曲が長いからです。
しかし、3曲目20分を超える曲、あのクリフォード・ブラウンが作ったブルース曲、SANDUがいいのです。全員味のある演奏で聴かせてくれます。ピアノのホレース・パーランもいいソロをやります。
この演奏でこの盤の存在価値があります。
*余談ですがこの曲の前にベイリーがメンバー紹介をするのですが、自分の紹介だけしないので、促されて、照れたように自分の名前を言う場面が、控えめなベイリーらしくて、微笑ましい。
一度聴いてソンはない、’60年のハード・バップ。
2010年9月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
スタジオライヴ録音によるブルース大会です。リーダーはドラマーですが、ドラムソロはありません。いぶし銀リーダーならではと
思います。スタジオ内に招かれた約20名ほどの観客もまた素人ではなく、延々と続くソロの要所で良いタイミングの拍手〜歓声が
聞かれます。
1960年7月録音 ペックモリソンbass、ホレスパーランpianoを従えたリズム隊に、クラークテリーtp、ジュニアクックts、
カーティスフラーtb をくわえた六重奏団
気心の知れたメンバーを集め、気心の知れた常連さん達を招いてこそ出来た珠玉の雰囲気を是非お試し下さい。今流行のハイボール
が良く似合う音場です。
思います。スタジオ内に招かれた約20名ほどの観客もまた素人ではなく、延々と続くソロの要所で良いタイミングの拍手〜歓声が
聞かれます。
1960年7月録音 ペックモリソンbass、ホレスパーランpianoを従えたリズム隊に、クラークテリーtp、ジュニアクックts、
カーティスフラーtb をくわえた六重奏団
気心の知れたメンバーを集め、気心の知れた常連さん達を招いてこそ出来た珠玉の雰囲気を是非お試し下さい。今流行のハイボール
が良く似合う音場です。
他の国からのトップレビュー
E N M
5つ星のうち5.0
Un album monument du Jazz
2020年10月15日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Seulement triste d'avoir découvert cet album si tardivement.... J'en suis tombé amoureux 🧡
Peter Buschmann
5つ星のうち5.0
One Foot in the Gutter
2018年9月6日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Clark Terry tp),Curtis Fuller (tb), Junior Cook (ts) ,Dave Bauley (dr) + p( Horace Parlan),b
Blues und bluesartige Stücke in guter ausgeglichener Bluesstimmung gespielt und gut improvisiert. Sehr empfehlenswert für Blues - und Jazzfreunde
Blues und bluesartige Stücke in guter ausgeglichener Bluesstimmung gespielt und gut improvisiert. Sehr empfehlenswert für Blues - und Jazzfreunde
Jazzrook
5つ星のうち5.0
An overlooked album by the Dave Bailey Sextet from 1960.
2016年12月10日に英国でレビュー済みAmazonで購入
The drummer Dave Bailey(1926-2023) led this excellent sextet studio session which was recorded for EPIC in New York City on July 19 & 20, 1960 with an appreciative audience of friends and jazz lovers.
With Bailey(drums) were Clark Terry(trumpet, flugelhorn); Curtis Fuller(trombone); Junior Cook(tenor sax); Horace Parlan(piano) & Peck Morrison(bass).
The four memorable tracks include lengthy blues-based numbers by Clark Terry, Thelonious Monk & Clifford Brown plus a shorter bonus track, 'Brownie Speaks'.
This relaxed and inventive modern mainstream jazz features many inspired solos and 'One Foot In The Gutter' is an album that deserves to be more widely known.
With Bailey(drums) were Clark Terry(trumpet, flugelhorn); Curtis Fuller(trombone); Junior Cook(tenor sax); Horace Parlan(piano) & Peck Morrison(bass).
The four memorable tracks include lengthy blues-based numbers by Clark Terry, Thelonious Monk & Clifford Brown plus a shorter bonus track, 'Brownie Speaks'.
This relaxed and inventive modern mainstream jazz features many inspired solos and 'One Foot In The Gutter' is an album that deserves to be more widely known.
Stephen D. Mackellar
5つ星のうち5.0
For the Audiophile Collector!
2005年5月21日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
During the fifties and sixties, Jazz labels kept a long-standing tradition of allowing their contracted talents to collaborate in order to form what would now be called 'super groups'. Usually arranged by over-zealous producers rather than the artists themselves, the results were often horrendous and destructive to the compositions they attempted.
This ensemble was hand-picked by Bailey himself. Epic agreed, then worked out the deals. As a result, we're treated to a close-knit group of friends, all of whom knew each other quite well and had worked amongst each other prior to this meeting. And oh!--what a cast! Junior Cook (long-time member of the Horace Silver Quintet), Clark Terry (long-time member of the Duke Ellington Orchestra), Curtis Fuller (Art Blakey's Jazz Messengers, and some inexplicably lesser-known LPs as leader of his own Quintets/Sextets), Horace Parlan (Charles Mingus' pianist '57-'59, including "Ah Um"), Peck Morrison (played with everyone coming into town as a session man; never left NYC), and Dave Bailey (a pilot in WWII and later an airline pilot, best known for his work with Jerry Mulligan).
Bailey seems to follow a close theoretical parallel to Miles Davis' masterpiece "Kind of Blue", hand-picking the members of this sextet and entering the studio without rehearsal or a pre-determined setlist.
All too often one hears the term "masterpiece" bandied about; "Kind of Blue" fits this easily for the fact that Miles wrote the original pieces immediately prior to the performances. Although the three titles included ("One Foot in the Gutter", "Well, You Needn't", and "Sandu") are indeed masterpieces in their own right, rather, this performance is a masterwork--one borne of musicianship and the charged atmosphere of the moment.
Contrary to the description, this is not a live-from-stage project; a handful of close friends were invited to attend the session inside the recording chamber. Each soloist feeds off of the other musician's applause and that of their friends, a handful of which were in the 'audience' on the recording floor. The result shows insired musicians at the peak of their improvisational abilities, effortlessly phrasing in and around the stated theme.
Not only is the performance a masterwork, the same goes for the recording; I rank it right up at the top along with Bill Evans' "Waltz for Debbie". Staging, depth, and dynamic range is spot-on: Bailey's cymbals shimmer, Terry's Flugelhorn is warm and deep, as is Fuller's trombone, and Cook's tenor has the all the intensity conveying his Bop roots. For the audiophile with exceptional equipment, you'll not be let down, and for the neophyte, an eye-opener to the technical brilliance a handful of early engineers posessed and the so-called 'primitive' equipment they posessed. Try to find the ultra-rare Classic Records heavy vinyl reissue of this one at all costs.
Overall, this one rates six stars of five.
This ensemble was hand-picked by Bailey himself. Epic agreed, then worked out the deals. As a result, we're treated to a close-knit group of friends, all of whom knew each other quite well and had worked amongst each other prior to this meeting. And oh!--what a cast! Junior Cook (long-time member of the Horace Silver Quintet), Clark Terry (long-time member of the Duke Ellington Orchestra), Curtis Fuller (Art Blakey's Jazz Messengers, and some inexplicably lesser-known LPs as leader of his own Quintets/Sextets), Horace Parlan (Charles Mingus' pianist '57-'59, including "Ah Um"), Peck Morrison (played with everyone coming into town as a session man; never left NYC), and Dave Bailey (a pilot in WWII and later an airline pilot, best known for his work with Jerry Mulligan).
Bailey seems to follow a close theoretical parallel to Miles Davis' masterpiece "Kind of Blue", hand-picking the members of this sextet and entering the studio without rehearsal or a pre-determined setlist.
All too often one hears the term "masterpiece" bandied about; "Kind of Blue" fits this easily for the fact that Miles wrote the original pieces immediately prior to the performances. Although the three titles included ("One Foot in the Gutter", "Well, You Needn't", and "Sandu") are indeed masterpieces in their own right, rather, this performance is a masterwork--one borne of musicianship and the charged atmosphere of the moment.
Contrary to the description, this is not a live-from-stage project; a handful of close friends were invited to attend the session inside the recording chamber. Each soloist feeds off of the other musician's applause and that of their friends, a handful of which were in the 'audience' on the recording floor. The result shows insired musicians at the peak of their improvisational abilities, effortlessly phrasing in and around the stated theme.
Not only is the performance a masterwork, the same goes for the recording; I rank it right up at the top along with Bill Evans' "Waltz for Debbie". Staging, depth, and dynamic range is spot-on: Bailey's cymbals shimmer, Terry's Flugelhorn is warm and deep, as is Fuller's trombone, and Cook's tenor has the all the intensity conveying his Bop roots. For the audiophile with exceptional equipment, you'll not be let down, and for the neophyte, an eye-opener to the technical brilliance a handful of early engineers posessed and the so-called 'primitive' equipment they posessed. Try to find the ultra-rare Classic Records heavy vinyl reissue of this one at all costs.
Overall, this one rates six stars of five.
Harry Drake
5つ星のうち5.0
Five Stars
2016年11月5日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Really good modern mainstream session.Fine soloists with Clark Terry on top form.