ジャケットの丸い絵は月だと思うけどこのアルバムのメーン曲は"
荒城の月"のはず
ストレイト・ノー・チェイサー(+3)
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, 限定版, 2014/10/22
"もう一度試してください。" | 通常盤 | ¥942 | ¥680 |
CD, リミックス含む, インポート, 1996/8/27
"もう一度試してください。" | インポート, リミックス含む | ¥1,647 | ¥1,767 |
CD, 1997/3/1
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥1,560 |
CD, SACD, インポート, 1999/11/30
"もう一度試してください。" | インポート, SACD |
—
| — | ¥6,348 |
CD, CD, インポート, 2016/7/8
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | — |
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
曲目リスト
1 | ロコモティブ |
2 | アイ・ドント・ノウ・アバウト・ユー |
3 | ストレート,ノー・チェイサー |
4 | 荒城の月 |
5 | ビトウィーン・ザ・デビル・アンド・ザ・ディープ・ブルー・シー |
6 | ウイ・シー |
7 | ジス・イズ・マイ・ストーリー,ジス・イズ・マイ・ミュージック |
8 | アイ・ドント・ノウ・アバウト・ユー |
9 | グリーン・チムニー |
商品の説明
メディア掲載レビューほか
CBS時代、’66年のモンク・カルテットでの録音に、別テイクを追加収録。 (C)RS
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.4 x 13 x 1 cm; 140.61 g
- メーカー : ソニー・ミュージックレコーズ
- EAN : 4988009920092
- 時間 : 1 時間 16 分
- レーベル : ソニー・ミュージックレコーズ
- ASIN : B000024HHB
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 342,126位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2023年12月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
もんくは<<<いえねーよ ^^) _旦~~
まったりした
チャリーラウズが<<<またいいぜよ!!!!
まったりした
チャリーラウズが<<<またいいぜよ!!!!
2022年7月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
■ Monk / Straight No Chaser +3 全9曲(オリジナル6曲、bt 3曲) ... time 76:06
円熟という表現は、おそらく Monk に似つかわしくない。雅趣 漂うアルバム。
何か時間がここだけ止まってしまったような空間、Monk にことさら場をコントロールしようなどの気配は更々なく、一定の重力場はいやでも保持しながらも、その廻りを チャーリー・ラウズ が逆らうでもなく、従い切るでもなく自由気儘に歩く。
そんな風に四人が淡々として、しかし、意思は集中して、どこか短歌とか俳句の世界を思わせる時間が流れる。そんな場では音楽としての質がどうこうなど第一には頭に浮ばない。
この時代の Monk にしか放射しえない静かなパワーとインパクト。方眼紙をモチーフにしたジャケットともイメージが重なる、ある種、抽象的だがどこか快い空間にリスナー(私)は身を置くことになる。
※ ボーナス・トラックが3曲追加されているが、その内容は別にして、そもそものアルバムを愉しむには余計。かなり印象が変るのだ。
円熟という表現は、おそらく Monk に似つかわしくない。雅趣 漂うアルバム。
何か時間がここだけ止まってしまったような空間、Monk にことさら場をコントロールしようなどの気配は更々なく、一定の重力場はいやでも保持しながらも、その廻りを チャーリー・ラウズ が逆らうでもなく、従い切るでもなく自由気儘に歩く。
そんな風に四人が淡々として、しかし、意思は集中して、どこか短歌とか俳句の世界を思わせる時間が流れる。そんな場では音楽としての質がどうこうなど第一には頭に浮ばない。
この時代の Monk にしか放射しえない静かなパワーとインパクト。方眼紙をモチーフにしたジャケットともイメージが重なる、ある種、抽象的だがどこか快い空間にリスナー(私)は身を置くことになる。
※ ボーナス・トラックが3曲追加されているが、その内容は別にして、そもそものアルバムを愉しむには余計。かなり印象が変るのだ。
2022年8月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
恥ずかしながら、ストレイト ノー チェイサ
ーの意味をかなりの歳を経て知りました。何も考えて居なかったからです。
安西水丸さんはニューヨークのジャズクラブでモンクに、確か、ハイライトをあげたのが、自慢というか良い思い出らしいです。時代です。
ーの意味をかなりの歳を経て知りました。何も考えて居なかったからです。
安西水丸さんはニューヨークのジャズクラブでモンクに、確か、ハイライトをあげたのが、自慢というか良い思い出らしいです。時代です。
2018年7月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
モンクのファンなら当然、でなくても先ずこれを聴かなければジャズを語る資格なし、とまでは言わないまでも、手元に置いておかなければなりません。マイルスなら「カインド・オブ・ブルー」、ロリンズなら「サキソフォン・コロッサス」、コルトレーンなら、パーカーなら、という必聴アルバムがそれぞれありますが、人によって違いはあるものの、モンクのマスト・アイテムはこれ。と、断言すると、なにケンカを売る気か、という声がすぐ聞こえてくるので、ま、遠慮してこれぐらいにしますが。
2016年7月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
LPレコードがほしかったのですが、本商品にしました。
満足です。
満足です。
2013年8月16日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
SONYは、自社が所有する音源の日本国内版のCDを(売れ筋商品を除いては)殆ど出さない。これまでも入手したいアイテムが悉くSONYの壁に阻まれてきた。そのSONYが他社を次々と傘下に収め、益々多くの音源を自社に集中している。そろそろ一企業の利害を超えた人類の文化遺産の問題として考える時期に来ているのでは。
この時期のモンクは、あまり注目度は高くないのかもしれないが、モンクというミュージシャンの核心部分をシンプルに、最も掘り下げている様に思う。
この時期のモンクは、あまり注目度は高くないのかもしれないが、モンクというミュージシャンの核心部分をシンプルに、最も掘り下げている様に思う。
2014年12月26日に日本でレビュー済み
完成度はこのアルバムが最も高いかもしれない。
オリジナルとカバーが3曲ずつ。
エリントンの「君のことは知らなかった」において、ラウズがビシッと決めているのが素晴らしい。ラウズさんとしても、会心の名演となったのではないか。
このアルバムは、いまから15年ほど前に、僕が入手した最初のモンク・アルバムである。
そのせいか、この作品にはひどく愛着がある。
とはいえ、この作品をクマナク理解できたと感じるのは、今日が初めてだ。
演奏家としての円熟、の極みである。
ミカンでいえば、購入後3週間目の食べ頃である。
なんでミカンやねん。
オリジナルとカバーが3曲ずつ。
エリントンの「君のことは知らなかった」において、ラウズがビシッと決めているのが素晴らしい。ラウズさんとしても、会心の名演となったのではないか。
このアルバムは、いまから15年ほど前に、僕が入手した最初のモンク・アルバムである。
そのせいか、この作品にはひどく愛着がある。
とはいえ、この作品をクマナク理解できたと感じるのは、今日が初めてだ。
演奏家としての円熟、の極みである。
ミカンでいえば、購入後3週間目の食べ頃である。
なんでミカンやねん。
他の国からのトップレビュー
Jazzrook
5つ星のうち5.0
A neglected classic from Thelonious Monk's Quartet in 1966/67.
2017年9月16日に英国でレビュー済みAmazonで購入
This overlooked studio album from the great pianist/composer Thelonious Monk(1917-82) was recorded in New York City on November 14/15, 1966 & January 10, 1967 with Charlie Rouse(tenor sax); Larry Gales(bass) & Ben Riley(drums).
Three tunes, 'Straight No Chaser', 'We See' & 'Japanese Folk Song' have been restored to their original unedited length while two previously unreleased performances have been included.
Everyone is in exuberant form on the nine tracks which feature four Monk originals.
Highlights include an animated version of 'Straight No Chaser', 'Green Chimneys' named after the school of Monk's daughter, Barbara, the 16-minute 'Japanese Folk Song' & Monk's piano solo 'Between The Devil And The Deep Blue Sea'.
'Straight No Chaser' is a little-known Monk album containing 76 minutes of inventive and exhilarating music that deserves a place in any modern jazz collection.
Three tunes, 'Straight No Chaser', 'We See' & 'Japanese Folk Song' have been restored to their original unedited length while two previously unreleased performances have been included.
Everyone is in exuberant form on the nine tracks which feature four Monk originals.
Highlights include an animated version of 'Straight No Chaser', 'Green Chimneys' named after the school of Monk's daughter, Barbara, the 16-minute 'Japanese Folk Song' & Monk's piano solo 'Between The Devil And The Deep Blue Sea'.
'Straight No Chaser' is a little-known Monk album containing 76 minutes of inventive and exhilarating music that deserves a place in any modern jazz collection.
JeanGab
5つ星のうち5.0
Grand!
2016年12月28日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
J'ai acheté ce CD pour un amateur de Jazz qui, aussi incroyable que çela puisse paraître, ne l'avait jamais entendu. Quel plaisir ça doit être de découvrir un tel chef d'oeuvre alors que l'on a déjà une oreille aguerrie! L'un des plus grands albums de l'un des plus grands artistes de Jazz, et pourtant tellement facile d'écoute.
Incontournable.
Incontournable.
Stephen Bieth
5つ星のうち5.0
Monk At The Top Of His Game (SACD Review)
2016年9月1日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
I know most people would not agree with me but this is by far my favourite Thelonious Monk record and I had to sell my copy of this during lean times about 15 years ago and I have regretted it ever since. I finally found a copy at a sane price that was in great shape. When I received it I actually had an 90 minutes to my self and I put It on. This is one of the best sounding SACD's I have ever heard. Plus this is the full unabridged album (2 LP's on Vinyl) not the album that was first put out which edited all the songs to fit on one vinyl LP. Plus there are two bonus tracks.
For me this is "The White Album" or "Exile On Main Street" of Jazz. If you are new to Monk's work this is not a bad place to start!
For me this is "The White Album" or "Exile On Main Street" of Jazz. If you are new to Monk's work this is not a bad place to start!
Transfigured Knight
5つ星のうち5.0
One of Monk's Best Sessions
2008年3月27日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
"Straight, No Chaser" was released on Columbia Records in 1967. What amazes me about Monk besides his brilliant musicianship was the fact that he wasn't the person the media made him out to be. He was in fact a genuine, hard-working artist trying to make ends meet. He was also a family man. Miles Davis, who had a feud with Monk during the 50s and 60s, wrote in his autobiography that Monk was "a sweet guy." Don't let the "image" of a reclusive, drug-addict, and eccentric tunnel dweller scare you away from his music, because he wasn't like that at all.
This recording contains some of Monk's best performances and sidemen: Charlie Rouse on tenor saxophone, Larry Gales on bass, Ben Riley on drums, and, of course, Monk on piano. This in my opinion was his best group. Each of the musicians had an understanding of Monk's compositions better than any other musicians he's played with before. Charlie Rouse is the perfect foil to Monk. Rouse has a warm sound and is also technically amazing. You have to be gifted to play Monk's compositions. Though many of the melodies to his tunes seem simple, it's what the harmony is doing that confused people. Even John Coltrane and Sonny Rollins had trouble playing his tunes. In fact, Sonny Rollins had such difficulty with "Brilliant Corners" that the producer had to edit together three seperate tracks and Coltrane has said that he gets "lost" when he's playing some of Monk's tunes. I find this really incredible because both Rollins and Coltrane can play over just about any chord changes thrown at them. I guess my question is how did Rouse become such a walking encylopedia of Monk? Was it long practice sessions? Was it Monk explaining everything in detail to Rouse? Could be, but I think what it was is Rouse's empathy for Monk and his compositions. This is what kept Rollins and Coltrane from really understanding the inner-workings of these pieces. Rouse was indeed an amazing Monk sideman. The bass player, Larry Gales and drummer Ben Riley also play an crucial role in Monk's music. They are the backbone of this quartet and they provide such a great support system.
"Straight, No Chaser" is a classic bebop jazz album and should appeal to fans of this type of jazz music. Every song is a world within itself and should inspire all who are willing to listen. Highly recommended.
This recording contains some of Monk's best performances and sidemen: Charlie Rouse on tenor saxophone, Larry Gales on bass, Ben Riley on drums, and, of course, Monk on piano. This in my opinion was his best group. Each of the musicians had an understanding of Monk's compositions better than any other musicians he's played with before. Charlie Rouse is the perfect foil to Monk. Rouse has a warm sound and is also technically amazing. You have to be gifted to play Monk's compositions. Though many of the melodies to his tunes seem simple, it's what the harmony is doing that confused people. Even John Coltrane and Sonny Rollins had trouble playing his tunes. In fact, Sonny Rollins had such difficulty with "Brilliant Corners" that the producer had to edit together three seperate tracks and Coltrane has said that he gets "lost" when he's playing some of Monk's tunes. I find this really incredible because both Rollins and Coltrane can play over just about any chord changes thrown at them. I guess my question is how did Rouse become such a walking encylopedia of Monk? Was it long practice sessions? Was it Monk explaining everything in detail to Rouse? Could be, but I think what it was is Rouse's empathy for Monk and his compositions. This is what kept Rollins and Coltrane from really understanding the inner-workings of these pieces. Rouse was indeed an amazing Monk sideman. The bass player, Larry Gales and drummer Ben Riley also play an crucial role in Monk's music. They are the backbone of this quartet and they provide such a great support system.
"Straight, No Chaser" is a classic bebop jazz album and should appeal to fans of this type of jazz music. Every song is a world within itself and should inspire all who are willing to listen. Highly recommended.
Pierre Blanchard
5つ星のうち5.0
Five Stars
2017年8月14日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
bon cd bonne qualité .