年号の改まった、午前0:00。このアルバムが一年のスタートを告げる。
時間と空間の流れを刹那に切り裂き、新たに生まれ変わった時間と空間を創造せしめる。
ハッピーニューイヤーではない!!
今年もまた、カオスの中に僅かでもコスモスを発見できるのか!?
それを問いつつ『クメール』への旅は続く。
プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Khmer |
2 | Tlon |
3 | Access/Song Of Sand I |
4 | On Stream |
5 | Platonic Years |
6 | Phum |
7 | Song Of Sand II |
8 | Exit |
商品の説明
Norwegian trumpeter / multi-instrumentalist's '99 project for ECM borders on experimental. Molvµr combines elements of jazz with electronica, trip-hop, drum & bass, ambient & other forms on this disc.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.15 x 0.97 x 12.6 cm; 113.4 g
- メーカー : Ecm Records
- EAN : 0731453779822
- 商品モデル番号 : 2139297
- オリジナル盤発売日 : 2000
- レーベル : Ecm Records
- ASIN : B000024UM7
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 204,674位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2003年6月30日に日本でレビュー済み
このアルバムECMから出ているのだが、恐らく一番レーベルカラーから外れているのではないか、チェンバージャズが普通は多いのだが。このアルバム本体はトランペッターのニルスのなんだか=打ち込みビートにやや変態気味のソロをのせるという形式。痙攣してたり、音が抽象的だったりして妙なアシッドジャズ形式になっており。かなり新鮮。
レーベルカラーを打ち崩すさすがの一枚。10点中9点
レーベルカラーを打ち崩すさすがの一枚。10点中9点
2005年1月31日に日本でレビュー済み
これは凄い音楽です。
来日公演(Hハンコックとのジョイントコンサート)も観ましたが感動でした。
特にギターとベースのアプローチには脱帽。
どちらがどのフレーズを弾いているのか、全く判別できませんでした。
このCDを聴いたとして、これがベースライン?というのがあったとしても、実際のフレーズは・・・これは観ないとほんと判らないでしょう。
実際ほとんどソロの状態になって初めて判った事ですから。
一聴の価値あり。お薦めします。
来日公演(Hハンコックとのジョイントコンサート)も観ましたが感動でした。
特にギターとベースのアプローチには脱帽。
どちらがどのフレーズを弾いているのか、全く判別できませんでした。
このCDを聴いたとして、これがベースライン?というのがあったとしても、実際のフレーズは・・・これは観ないとほんと判らないでしょう。
実際ほとんどソロの状態になって初めて判った事ですから。
一聴の価値あり。お薦めします。
2011年2月23日に日本でレビュー済み
ジャズトランペッターによる作品なので、CDショップではジャズコーナーに置かれているが、むしろテクノ・アンビエント音楽ファンが聴くべき作品。ダークかつ民族音楽的なテクノサウンドに絡む、音数の少ないトランペットの音が美しく、狂おしく、幻想的。全体的には(本人も好きだという)マッシブ・アタックにかなり近い感触なので、そちら方面が好きな人は必聴のアルバム!
他の国からのトップレビュー
Barabas85
5つ星のうち5.0
Très bon achat.
2021年7月8日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Écouter de la musique.
rosebud
5つ星のうち5.0
1. Pressung flopp, 2. Pressung 1A, Musik sowieso
2024年4月3日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Zwei Pressfehler auf Seite 2: ein großer Track 1, ein kleiner Track 2. Die LP geht umgehend im Tausch gegen eine neue Platte zurück. Mal gespannt, ob die in Ordnung ist. Die Musik selbst ist - wenn man Molvaer mag - über jeden Zweifel erhaben.
Update: Die Austausch-LP kam schnell. Diese Pressung ist 1A. Eine bessere Endkontrolle im Presswerk wäre wünschenswert.
Update: Die Austausch-LP kam schnell. Diese Pressung ist 1A. Eine bessere Endkontrolle im Presswerk wäre wünschenswert.
Mandrek Larl
5つ星のうち5.0
Is this where Miles would have gone next ..
2022年10月31日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I recently bought "Nordub" the extraordinary record of Sly Dunbar and Robbie Shakespeare's meeting with Nils Petter Molvear featuring Eivind Aarset and Vladislav Delay. While I was familiar with the Jamaican reggae rhythm pairing of Sly & Robbie I didn't know anything about the Norwegian nu-jazzers: trumpeter Nils Petter Molvear and guitarist Eivind Aarset [or their fellow Norwegian, producer Vladislav Delay]. But based on "Nordub" [4 stars] it wasn't long before Nils Petter Molvear's solo debut "Khmer" [that just happened to be on my favourite record label ECM and coincidentally features Eivind Aarset] followed it through the letterbox and has been on heavy rotation for the last few weeks.
The opener and title track "Khmer" is for me at least perhaps more redolent of Miles Davis at his experimental best than of the Angkorian Empireas Molvear blows his muted horn over an acoustic drumbeat, it's lovely but not as nu-jazz cerebrally challenging as I had imagined this album would be. But if the opener was tame by my expectations, then the nearly eight-minute second track "Tløn" doesn't disappoint as Molvaer and his boys mix it up with Molvear's trumpet and Morton Molster's guitar playing over a driving house beat, electronic pulses, samples and random artificially generated electronic sounds, the only way to describe this is wow! Third track "Access / Song of Sand I" is like many or the tracks slower with Rune Arnesen laying down a rock steady beat from his drums over which all manner of sounds and samples ebb and flow. Fourth track "On Stream" is another slower number but this time it's far simpler with a gorgeous trumpet sound from Molvaer and an equally gorgeous and warm solo from Molster's guitar played over Aarset's guitar, Ulf W.O. Holand's samples, and Molvaer's bass and samples.
"Platonic Years" starts in much the same vein, but crashes up a gear around the mid-point as the tempo (and volume) increase before returning to the original level, it's interesting but I can't say it's a favourite, but by contrast sixth track "Phum" is simple, it's so unassuming and laid-back that it's almost horizontal, and it's a favourite of mine as Molvaer solos over samples and Roger Ludvigsen's guitar before segueing into the heavier and fuller sound of penultimate track "Song of Sand II". Together these two form a luxurious two-part showpiece that sums up everything about this fusion of musical styles. The short final track "Exit" however is a disappointing with Molvaer only providing a percussion sample while Aarset and Ludvigsen bring their e-bow and acoustic guitars respectively.
And that's it. "Khmer" wasn't Molvear's first release, there had been previous collaborations, feature appearances and a number of albums with the group Masqualero aka The Arild Andersen/Jon Christensen Quintet, but it was Molvear's solo debut as leader and composer and it's a wonderful mix of ECM's signature jazz sound and electronica; and as I listen to it I can't help but imagine that a fusion of jazz and ambient electronica would have been the natural next direction for Miles Davis.
The opener and title track "Khmer" is for me at least perhaps more redolent of Miles Davis at his experimental best than of the Angkorian Empireas Molvear blows his muted horn over an acoustic drumbeat, it's lovely but not as nu-jazz cerebrally challenging as I had imagined this album would be. But if the opener was tame by my expectations, then the nearly eight-minute second track "Tløn" doesn't disappoint as Molvaer and his boys mix it up with Molvear's trumpet and Morton Molster's guitar playing over a driving house beat, electronic pulses, samples and random artificially generated electronic sounds, the only way to describe this is wow! Third track "Access / Song of Sand I" is like many or the tracks slower with Rune Arnesen laying down a rock steady beat from his drums over which all manner of sounds and samples ebb and flow. Fourth track "On Stream" is another slower number but this time it's far simpler with a gorgeous trumpet sound from Molvaer and an equally gorgeous and warm solo from Molster's guitar played over Aarset's guitar, Ulf W.O. Holand's samples, and Molvaer's bass and samples.
"Platonic Years" starts in much the same vein, but crashes up a gear around the mid-point as the tempo (and volume) increase before returning to the original level, it's interesting but I can't say it's a favourite, but by contrast sixth track "Phum" is simple, it's so unassuming and laid-back that it's almost horizontal, and it's a favourite of mine as Molvaer solos over samples and Roger Ludvigsen's guitar before segueing into the heavier and fuller sound of penultimate track "Song of Sand II". Together these two form a luxurious two-part showpiece that sums up everything about this fusion of musical styles. The short final track "Exit" however is a disappointing with Molvaer only providing a percussion sample while Aarset and Ludvigsen bring their e-bow and acoustic guitars respectively.
And that's it. "Khmer" wasn't Molvear's first release, there had been previous collaborations, feature appearances and a number of albums with the group Masqualero aka The Arild Andersen/Jon Christensen Quintet, but it was Molvear's solo debut as leader and composer and it's a wonderful mix of ECM's signature jazz sound and electronica; and as I listen to it I can't help but imagine that a fusion of jazz and ambient electronica would have been the natural next direction for Miles Davis.
Myron K. Hudson
5つ星のうち5.0
If you like Terje Rypdal you'll like this
2020年12月16日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I missed this when it came out, discovered it on Spotify. These many years layer, it's a great listen. Happy to have discovered this artist. This album has been described as ground breaking, which it is in a way - although it clearly echoes work by Terje Rypdal about a decade earlier. Not to take away from this artist; Terje Rypdal was THE pioneering Norwegian jazz/fusion artist. And this artist makes more use of percussion than Terje; can be a bit more rock and a bit less dreamy. Enjoy!
kowdarek
5つ星のうち1.0
uszkodzony , po otwarciu przesyłki
ポーランドで2022年2月8日にレビューしましたAmazonで購入
płyta przesłana w nieutwardzonym opakowaniu, prze co po rozerwaniu opakowaniu (zwykła koperta) sama koperta płyty winylowej pogięta mocno na rogach.