Midnite Vultures
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 限定版, インポート, 1999/11/23
"もう一度試してください。" | 限定版, インポート | ¥2,493 | ¥53 |
CD, 追加トラック, 1999/11/20
"もう一度試してください。" | 追加トラック |
—
| — | ¥1 |
CD, 2003/11/21
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥83 |
CD, 2006/5/17
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥348 |
CD, 2012/3/21
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥880 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Sexx laws |
2 | Nicotine and gravy |
3 | Mixed bizness |
4 | Get real paid |
5 | Hollywood freaks |
6 | Peaches and cream |
7 | Broken train |
8 | Milk and honey |
9 | Beautiful way |
10 | Pressure zone |
11 | Debra |
商品の説明
Amazonレビュー
Beck Hansen's sixth album again demonstrates his unparalleled ability to mix and match genres without overwhelming his essential style. Midnite Vultures is his peculiar tribute to the pre-hip hop American urban music of the Eighties, not a million miles from the peaks of that other wilful eccentric, Prince. "Sexxlaws" is a catchy melange including horns and down-home banjo picking, the inexplicable "Nicotine And Gravy" harks back to George Clinton's early P-funk, while the superlative "Milk And Honey" steals knowingly from Grandmaster Flash's "The Message", alongside electro beats and a huge rock chorus. Throw in pretty country ("Beautiful Way"), nasal G-funk ("Hollywood Freaks"), Tom Waits-style dissonance ("Out of Kontrol", where he asks "Did you ever let a cowboy sit on your lap?") and the relentless funk of "Mixed Business" and you have nothing less than another eclectic masterpiece. --Steve Jelbert
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.7 x 14.2 x 1.09 cm; 96.1 g
- メーカー : Geffen
- EAN : 0606949052720, 0060694905272
- 商品モデル番号 : 6 3 04905272
- 時間 : 58 分
- レーベル : Geffen
- ASIN : B000033JZU
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 267,315位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 53,159位ロック (ミュージック)
- - 72,906位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
Beck知りたての頃最もよく聴いた作品だけど、今聴き返しても素晴らしかった。
それどころか再発見が多くて「うわ、こんなに凄かったか」ともっとディープにハマってしまった。
70〜80年代のディスコファンクやエレクトロポップな曲調が多く、Beck作品の中では最もポップな印象の作品集。だけど、盛り込まれた情報量とアレンジメントの奇想天外さは、Beckならではの半端なさ。
曲調はポップなのに次の瞬間何が飛び出してくるのかわからない、「そんなのアリ?」の連続な超シュールな異物混入具合はMellowGold~Odelayと変わらないどころか、より一層爆発してる。
音の遊園地、というか、5つぐらいの遊園地をごたまぜにしてシャッフルしてしまった、みたいなスーパーカラフルなカオスワールド。それでいてファンキーでソウルフルでポップな踊れる歌物としても素敵、というたまらんアルバム
このアルバムの一つの参照項としてプリンスがよく挙げられるけど、実際はプリンスの音のミニマルさとは真逆で、Beckのはごった煮なコラージュアートだ
プリンスを引き合いに出したのはほかでもない。このアルバムは全体的にR&B/ファンク色が濃く、なおかつ80年代のプリンスを彷彿させる曲が目につくからである。たとえば、2や8などはまさしく80年代のプリンス調のエレクトロ・ファンクだし、11ではプリンスばりのファルセットを披露している。もっとも、これらは表面的なことに過ぎない。声を大にして言いたいのは、ベックという存在の特殊性とアーティストとしての創造性は、80年代のプリンスに比肩しているということ、さらに言葉を重ねるなら、本作におけるベックは、かつてのプリンスがそうだったように、真撃な姿勢で"時代"と対峙し、娯楽性と実験性を併せ持ったポップ・ミュージックを生み出している。なにしろ1からしてメンフィス・ソウル風のファンキーなホーン・アンサンブルを主体にしつつ、バンジョーやペダル・スティール・ギターを絡ませたユニークなナンバー。このポップな無政府状態はベックならでは。脱帽するしかない。ともあれ、このアルバムは99年屈指のポップ・アルバム。が、それでいて、ピークはまだ先にあると思わせる傑作だ。
そのため、『ミッドナイト・ヴァルチャーズ』は、『メロウ・ゴールド』から『シー・チェンジ』までのベックのアルバムのなかでは、一般向けには、一番聴いていて楽しいアルバムになっていると考えられます。ホーン・アレンジが印象深いトラック1は、フジテレビ系『ジャンク・スポーツ』でも、イントロと歌の最初のほうとがテーマ曲として使用されています。
とはいえ、だからと言って、ただたんにダンス向きで楽しいだけではなく、世界各地の楽器の生音などをも取り入れたうえで、ベックの愛するアメリカの(リズム&)ブルースを感じさせるファンキー(=初期のブルース調を帯びた泥臭い感じ)な音に仕上がっています。そして、有機的な生演奏を前面に出し、コーラスと絡み合い最後に生々しく息切れまでして歌うソウル・チューン(にして実は『オディレイ』のアウトテイク)、トラック11「デボラ」でクール・ダウンして締め括るあたりも、いつもながらのベックの上品さをうかがわせて非常にいいです。日本盤ボーナス・トラック「アラビアン・ナイツ」は、ダンサブルなアルバム本編の流れとつながっていないこともないですけれど、『オディレイ』のノイズをまだ引きずっている感じです。
楽しさと微妙な繊細さを感じさせてくれます。
現代音楽ってこんな感じかな?って。
グルーヴィーグルーヴィーで楽しんでください。
他の国からのトップレビュー
Whether it's the languid melodic liquid mercury of Beautiful Way, or the wry humour of Loser, or the quirky playfulness of Where It's At, Beck is in every instance an artist's artist.
No pude hacerme de él hasta ahora.
Me ha agradado muchísimo y agradezco al vendedor por hacerlo posible.
That's the kind of thing Beck can not only get away with, but succeed at. I think it's because all the songs on this album, and the album as a whole, manage to replicate &/or sample and then combine sonic bits of several decades of popular music. And if you've been a fan of wildly different genres of popular music across that span of time, you will hear it in his songs, but combined to beautiful effect like never before, almost as an homage. Everything from girl-group harmonies, Prince-like R&B falsetto, disco synth and hooks, hard rock guitars, brass sections, Stevie Wonder-like keyboards, Zappa-like jazzrock bits, R&B groove, Pink-Floyd-Wish-You-Were-Here acoustic guitar, Neil Young-ish country rock melancholia, Parliament/Clinton-esque funk and sax, Air-like synths, 80s/early 90s video game synth sounds, Steely Dan-session jazz-pop musician perfection, electronica, synthpop, blues harmonica, and country twang is represented here. Beck and his producer are the maestros conducting a fabulous orchestra made up of the last 40-50 years of American music. It will move your feet and your soul and make you think -- and parts are absolutely gorgeous. The electro-trip-hop-country-rock-pop combination of musical genres is a pastiche that is rich and satisfying, lyrically compelling, with a nearly non-stop SERIOUS GROOVE from beginning to end. The sampling, the instrumentation, the combination of old school analog instruments (including brass and strings) with 21st century synths, technology, and sampling -- it's utter genius. The songs and the production, when you listen to the entire thing all the way through, may make you feel like you just had a few puffs off a bong packed with high quality medicinal... even though you haven't.
Track listing (*** are my faves -- there are a lot):
Sexx Laws <--the hit single: pop, synth, muzak, and a strangely perfect banjo-synthesizer break in the middle
Nicotine & Gravy*** <--lovely funk here
Mixed Bizness*** <--fun, funny, funky and grooving
Get Real Paid <-- electronica with drum machines and video-game synth sounds
Hollywood Freaks*** <---dystopian groove with Beck's rhyming and rapping
Peaches & Cream*** <---AMAZING, hilarious TRIP-HOP GROOVE (w/tiny bits of Pink-Floyd Wish-You-Were-Here-like acoustic guitar)
Broken Train*** <--psychedelic. The bass and dropped-in sax funk it up (& the ascending "sha-la la-la la-la-laaaah" refrain)
Milk & Honey <--strangely hard rock edge here with Zappa & the Mothers jazzy instrumentation -- yet groovy
Beautiful Way*** <--SIMPLY GORGEOUS melancholic trip-hop with country twang, harmonica, beautiful harmonies
Pressure Zone <---catchy synth-pop with fuzzy guitar and fantastic chorus that slips in and out of a groove
Debra*** <--a gorgeous, sexy, silly groove with horns, string bass, Moog, and Beck's falsetto
There's also an Untitled track following Debra that seems to start KMFDM-ish industrial, go through Zappa-influenced muzak, back to 90s Ministry industrial.
Some of Beck's song lyrics here describe a near-future fascinated-but-angry trappings-of-wealth-and-celebrity-obsessed contemporary society with dystopian cyberpunk scifi poetry -- a cross between a Cronenberg film like Crash (the *other* Crash that erotified car accidents and their brace-wearing, crutch-using survivors), Bruce Wagner (screenwriter of Cronenberg's viciously satirical film Maps To The Stars) and William Gibson or Paulo Bacigalupi. Lyrics such as: "Wearing hepatitis contact lens" . . . "I'll feed you fruit that don't exist" . . . "we drop lobotomy beats evaporated meats on hi-tech streets...neon mamacita eat at taqueria pop lockin' beats from Korea" . . . "You look good in that sweater and that aluminum crutch" . . . "the snipers are passed out in the bushes again. . . . there's only rehashed faces on the bread line tonight, soon you'll be a figment of some infamous life; billionaires smile like weapons passing out platinum pensions". . . "in the aluminum sunset drinking from a drain. . . .No it isn't funny living in a garden of sleaze Bangkok athletes in the biosphere Arkansas wet dreams we all disappear Kremlin mistress she slips me roofies". . .
Seriously. Buy this. If you like Beck, you will LOVE THIS. Even if you are kind of "meh" about Beck except for his hits -- you'll probably still really like this, because it's just that good.