Pieces in a Modern Style
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 限定版, インポート
"もう一度試してください。" | インポート, 限定版 |
—
| — | ¥40 |
CD, 2000/6/21
"もう一度試してください。" | 2枚組 |
—
| — | ¥225 |
CD, インポート, 1995/7/28
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥535 |
曲目リスト
ディスク: 1
1 | Adagio For Strings |
2 | In A Landscape |
3 | Ogive Number 1 |
4 | Cavalleria Rusticana: Intermezzo |
5 | Pavane Pour Une Infante Defunte |
6 | L'Inverno |
7 | Triple Concerto |
8 | Largo From Xerxes |
9 | Piece In Old Style I |
10 | Piece In Old Style III |
11 | Opus 132 |
ディスク: 2
1 | Adagio For Strings: Ferry Corsten Remix |
2 | Adagio For Strings: ATB Remix |
商品の説明
Amazonレビュー
William Orbit's Pieces in a Modern Style is an ambient album that rejigs 11 works by classical composers in a particularly tacky fashion. Even though Orbit has proved his mettle as an innovative and exciting producer for others--Blur's 13 and Madonna's Ray of Light--this is an ungainly meeting of the sublime and the absurd that, frankly, doesn't work. Samuel Barber's "Adagio for Strings," Ludwig van Beethoven's "Triple Concerto," Henryk Gorecki's "Piece in the Old Style I," and Antonio Vivaldi's "L'Inverno" are four that unfortunately meet their maker in a crude pileup of flat, belching synths and wallpaper flourishes. If he had combined live instrumentation with a playful reverence for the arcane glories of the past, perhaps he could have managed to make reality out of that most elusive of notions: experimental music that actually sells. However, Orbit fails to do anything more than resemble a second-rate Vangelis. --Maxine Kabuubi
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.7 x 13.97 x 1.27 cm; 110 g
- メーカー : Maverick
- EAN : 0093624759621
- 商品モデル番号 : 47596
- オリジナル盤発売日 : 2000
- レーベル : Maverick
- ASIN : B000046S1W
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 523,968位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 310位トランス (ミュージック)
- - 4,299位エレクトロニカ
- - 113,215位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
秩序ある音の世界で、音が次々と湧き出て流れている感じです。
WILLIAM ORBIT は、マドンナのアルバム“RAY OF LIGHT”を
プロデュースしたことでも有名です。
飽きのこない1枚です。
クラシックの名曲を電子化したもの。
マドンナとともに一度は世界を獲った人なんで、すごい完成度で聴きごこちもよい。
不満は、「真意の場所が分からない」ことくらい
それでは、デパートや書店の館内ミュージックにしかなりえない。
つまり、心落ち着くというよりも、無視したくなる。
日本独自企画ということで、シングルCDが1枚オマケに付いている。
(リズミカルな、ごくフツーのハウス・リミックス集で、本編CDがリズムを欠いているのとは対照的)別に嬉しくもない内容。
さて、ライナーの解説者も「イージー・リスニング寄りな部分も多い」と、あまり手放しで誉めているわけではない本作。
たしかに、このクラシック楽曲のテクノ・アレンジの試みは、全体にイージーな感じで、いかにも人工的なシンセの音の本質というものがよく分かる。
シンセサイザーの高い音は、メインで堂々と鳴らされても、色気がなく、深みがないのだ。いくらほんわりと、ゆったり荘厳に、キーを押さえてみようが、その印象は変わらない。
真綿や芝生の上にくつろぐというより、ウレタン・マットの上にねそべっているという感覚になる音楽。
聴く者としては、どうにもこうにも、持て余し気味。
他の国からのトップレビュー
Xerxes and Cavalleria rusticana are sublime achievements of production.
Mr. Orbit, "Hello waveforms" is great but you should take time to produce a second CD of pieces in a modern style.
PS: It's the perfect gift for classic music lovers, you can't expect them to have it and they'll love it for sure