Perfect Machine
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, 1990/10/25
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥491 |
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, インポート, 2000/2/8
"もう一度試してください。" | オリジナルレコーディングのリマスター, インポート |
—
| — | ¥4,220 |
CD, 1999/11/3
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥4,436 |
CD, CD, インポート, 1997/7/2
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | ¥4,440 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Perfect Machine |
2 | Obsession |
3 | Vibe Alive |
4 | Beat Wise |
5 | Maiden Voyage/P. Bop |
6 | Chemical Residue |
7 | Vibe Alive (Extended Dance Mix) |
8 | Beat Wise (12\x96Inch Edit) |
商品の説明
内容紹介
Perfect Machine
This title is manufactured "on demand" when ordered from Amazon.com, using recordable media as authorized by the rights holder. Powered by CreateSpace, this on-demand program makes thousands of titles available that were previously unavailable. For reissued products, packaging may differ from original artwork. Amazon.com’s standard return policy will apply.
Amazonレビュー
Originally released in 1988, Perfect Machine was the third installment in Herbie Hancock's electronic trilogy that began with Future Shock and followed with Sound System. Of the three, Perfect Machine is the most minimal and groove heavy, thanks mainly to the presence of bassist Bootsy Collins (of James Brown and Parliament-Funkadelic fame) and Ohio Players vocalist Sugarfoot. In fact, Perfect Machine, more so than its two predecessors, could be thought of as Hancock's stab at making an updated version of his 1970's Headhunters success. With early techno and industrial shadings coming mainly from Bill Laswell's Kraftwerk-influenced production, the album may sound surprisingly up to date to electronic music fans. With a scaled-down band (compared to Sound System) present on each track, "Perfect Machine" succeeds in creating minimalist funk grooves that integrate washes of sound from Hancock's banks of synthesizers for an effect that was enormously influential to scores of hip-hop and electronic-music producers at the time. With remastered sound and two bonus tracks (the remix of "Vibe Alive", which layers snippets of P-Funk's "Atomic Dog", is particularly tasty), Machine concludes with a rambling Laswell interview in the liner notes. Columbia Records should be commended for reissuing these albums but should be taken to task for the unimaginative packaging. --Ezra Gale
Product Description
Perfect Machine
This title is manufactured "on demand" when ordered from Amazon.com, using recordable media as authorized by the rights holder. Powered by CreateSpace, this on-demand program makes thousands of titles available that were previously unavailable. For reissued products, packaging may differ from original artwork. Amazon.com’s standard return policy will apply.
登録情報
- 製品サイズ : 14.27 x 12.5 x 0.84 cm; 108.86 g
- メーカー : Sony
- EAN : 0074646596029
- レーベル : Sony
- ASIN : B00004HYLD
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 424,195位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
"Chemical Residue"
が◎。
リマスター→良好(音圧高し)
そのあいだでゆらめくようにアルバムをつくってきました。
ヘッド・ハンターズでのファンク路線やスタジオ・ミュージシャンを使った
ブラコン路線にロッド・テンパートンを起用したAOR路線などそれなりの功績も
今となってはとても貴重な素晴らしい内容です。そんな彼も
このアルバムの前作「フューチャー・ショック」では賞も総ナメにし、名実ともに不動の存在となりました。
そして、このアルバムでタッグを組んだのがその当時、彼と同じCBS傘下に在籍していたブーチー・コリンズとその一派です。
ジェームス・ブラウンやP・ファンクを渡り歩いてきた名うてのファンク・スターである彼の信頼のおけるミュージシャンが参加しています。
主たるところは、今や彼の盟友ともいっていい、ビル・ラズウェルや、その当時彼の大のお気に入りの新人、マイコ・ウェイヴ
そして彼の大師匠といっていいオハイオ・プレイヤーズのシュガーフットなのです。
前作のアルバムのヒットからレコード会社の注文は多かったと思いますが、
その他大人の事情も含みつつ、ハービー自身はエレクトリック楽器の可能性と未来にのみ注力するという感じで
サウンド自体はブーチー一派におまかせということで
もうハービー・ハンコックのアルバムといいながら、ブーチー一派のやりたい放題です。
とはいえブーチーのアルバムによくある、ともすればグダグダ感ともとられるユーモア性のようなものは皆無で
ハービーに一応の敬意を払ったクールなエレクトリック・ファンクという仕上がりになっており、ソリッドでかなり完成度が高いです。
ジャズ・ファンの人には無かったことにしたいアルバムかも知れませんが、ファンク・ファンにとっては
80's エレクトリック・ファンクのある種の完成形を見てとることができます。
また、2000年度版のリマスターは日本製にある様な全体のバランスをとった歪みの無いきれいなリマスターではなく、
RHINO なんかによくある迫力重視の仕上がりになっており、ボーナス・トラックが2曲追加されています。
ハンコック、'70ニュー・ジャズの旗頭として期待されたが、フュージョン志向に走ってしまってがっかりしたファンも多かったようだ。逆に近年ではアコースティック回帰を売りにしている部分もあるが、本来彼はそのふたつを高いレベルで両立させるところが魅力だったのだ。そしてどちらかというとわたくしはフュージョン路線のほうを評価している。つまり、言い過ぎかもしれないが、ハンコックのやろうとしているアコースティックなジャズなら、今となっては誰でもできるじゃん、と思うのだ。
坂本龍一が後年模倣するハンコックの代表作のひとつがこれである。オリジナル・アコースティック・ヴァージョンと聴き比べて頂きたい。
クラフトワークとYMOと「FUTURE SHOCK」をミックスしたような印象もあるが、まだまだ新しい「音」・新しい「サウンド」を創造していこうという意欲の窺われる作品だと思う。
個人的には、大ハマリしたアルバムではありませんが、たまに聴くとそれなりに楽しめる妙なアルバムです。
他の国からのトップレビュー
Hancock war schon immer für viele Musikstile Vorreiter; richtig bereichert haben sich dann andere, die seine Elemente kommerziell ausschlachteten, um sie dann für den Otto-Normal-Hörer in eine primitives SoundKonzept zu zwängen.
Der Schwerpunkt liegt hier insbesondere im Arragement der elektronischen Instrumente und den ausgewählten Sounds. Abmischung und Mastering sind erstklassig, was sich in der Transparenz, der Durchsichtigkeit wiederspiegelt. Selbst Sampler mit soften Chören im Hintergrund sind trotz zig Keyboard-Overdubs sauber herauszuhören, so dass ein geübtes Ohr theoretisch gleich das Arrangement mitschreiben könnte. Die Basslastigkeit ist aufgrund des Produnktionsjahres nicht so immens, wie man sie heute mastern würde, insgesamt würde ich sagen ist das Frequenzspektrum der CD linear. Insgesamt eine gelungene Produktion, die durch Groove, Beat und Finessen und die immense Erfahrung im Jazzbereich auch hier ein herausragendes Album von Herbie Hancock produziert wurde. Für mich sind viele Alben von Hancock Meilensteine in der Musikevolution. Wer sein Schaffen über die letzten 50 Jahre verfolgt hat und z. B. mit der Stiltreue von Chopin vergleicht, der begreift erst einmal, wie schnell Musik sich heute verändert. Ich kenne keinen Musiker, der dies so lebendig darstellt und mit seinem Werk dokumentiert hat. Bis auf wenige Ausnahmen halte ich jedes seiner Alben für Diamanten der Jazzmusik.