The ConstruKction of Light
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, リミックス含む, 2008/1/15
"もう一度試してください。" | CD, インポート | ¥1,892 | ¥980 |
CD, 2004/2/21
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| ¥3,000 | ¥900 |
CD, 2000/5/3
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| ¥4,980 | ¥287 |
CD, 限定版, 2008/3/26
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | ¥880 |
CD, CD, 2006/7/26
"もう一度試してください。" | CD |
—
| — | ¥1,200 |
CD, 2009/6/24
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥1,380 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | ProzaKc blues |
2 | The ConstruKction of Light |
3 | The ConstruKction of Light |
4 | Into the Frying Pan |
5 | FraKctured |
6 | The World's My Oyster Soup/Kitchen Floor Wax Museum |
7 | Larks' Tongues in Aspic-Part IV |
8 | Larks' Tongues in Aspic-Part IV |
9 | Larks' Tongues in Aspic-Part IV |
10 | Coda: I Have a Dream |
11 | ProjeKct X/Heaven and Earth |
商品の説明
Amazonレビュー
King Crimson has never been so much a band as an adventuresome modern musical academy, a prog-rock institution presided over by headmaster/guitarist Robert Fripp with a playfulness that often belies his more scholarly goals. And though its alumni have gone on to contribute to a dizzying array of more commercial enterprises (including Emerson, Lake & Palmer, Yes, Bad Company, Foreigner, and Roxy Music), Fripp's dedication to experimentation has relegated him to influential cult status. Entering its fourth, unlikely decade with ConstruKction of Light, King Crimson's pared-down quartet (Fripp, 80's recruit/guitarist Adrian Belew, and '90s inductees Trey Gunn on touch guitar and Pat Mastelotto on drums) offers up a curiously lugubrious mockery of rootsy Delta despair ("Prozac Blues") before venturing into the familiar, hypnotically polyrhythmic soundscape of the title track, the challenging harmonics of "Into the Frying Pan," and the delicate, spacious constructions of "FraKctured." "The World Is My Oyster" is almost Floydian in feel and scope, though the Pink brigade haven't made music this oddly compelling since the '70s. There are monster chops throughout, as well as some heavy riffing that underscores Crimson's continued influence on bands like Tool, Marilyn Manson, and Nine Inch Nails. ConstruKction is as restless as it is modern--and progressive in all the right ways. --Jerry McCulley
登録情報
- 製品サイズ : 12.7 x 13.97 x 0.64 cm; 100.92 g
- メーカー : Astralwerks
- EAN : 0724384926120
- SPARSコード : DDD
- レーベル : Astralwerks
- ASIN : B00004SX3H
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 262,362位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 5,591位ヘヴィーメタル
- - 52,071位ロック (ミュージック)
- - 70,832位輸入盤
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
有りましたが2枚目として購入しました。
やはり通常版より音は良いと思います。
私は初めて「Thrak」を聞いたときはクリムゾンの新たな要素を楽しめましたが、「宮殿」からクリムゾンのアルバムを聴いてるリスナーとして徐々に物足りなさを感じるようになりました。(逆にクリムゾンのわかりやすい歌物が聞きたいリスナーにはうけがいいと思います)
確かに前作にもインスト曲はありましたが、私は今作品のある程度の「プログレッシヴ・ロック」の曲の長さと曲の難解さが好きですね。「The ConstruKction Of Light」、「FraKctured」、「Larks' Tongues In Aspic, Part IV」といった聞きごたえのある長さの曲がGoodです。でも「Larks' Tongues In Aspic, Part IV」は最初聞き疲れましたが、何度も聞いてるうちにへヴィな大曲を楽しめるようになりました。
まぁでもこのアルバムの曲がすべて好きかというとそうでもありませんね、一曲目はイコライジングし過ぎでブリューの声が酷いものになってます。(ライブのほうがこのアルバムのよりはクリアな声です。)他、歌物の歌詞が難解というより意味不明ですね。せっかくこれらの曲もインプロから生まれたのに歌詞で台無しになっています。
正直このアルバムを「ちゃんと」聞けば他のグループと似通った音こそあれフリップとブリューのギターの絡み、それにマステロッドのVドラムを含め、同じ音楽性をしてるバンドは見つかりませんよ。私はこのアルバムと自作「The Power To Believe」が好きで「プログレッシヴ・メタル」や「メタル」の様々なサブジャンルを漁りましたが中々納得するものが見つかりませんし。
決して大音量で聴かずとも間違いなくヘヴィなアルバムだ。
フリップが日記の中で度々泣き言を漏らしてたほどの超難易度の曲がずらりと並び、聴いてみればまさしく気の変になりそうなポリリズムが待っているが、それでも明確にクリムゾンサウンドではあり、従来からのファンもその点だけは否めないだろう。
初期の路線も悪くないけど、個人的にはやっぱりメタルクリムゾンが熱い。
他の国からのトップレビュー
This album leads off with the heavy sound of "ProzaKc Blues" before revisiting their 1980s sound with the title track and a classic sounding Belew vocal. Then back to heavy with "Into the Frying Pan" and "FraKctured" and into "The World's My Oyster Soup Kitchen Floor Wax Museum." Following all of this, the band returns to the 1970s with a version of "Larks' Tongues in Aspic, Part IV." I had gotten used the the fact that KC usually can't do a live performance without revisiting that song, but it seems odd to redo it on a studio album.
It took me a while to warm to the post-1980s sound of King Crimson, but after repeated listenings to this release and "Thrak," I've come to love the new KC. Nevertheless, I still feel that the Crimson sound of the '80s represents the band's peak of songwriting and performance, both in the studio and live.