とにかくぶっ飛んだノリの良さが素晴らしい。
これぞ、フリージャズの真骨頂だろう。
フリーにロックの概念を大胆に導入した、
画期的な作品で、もともとオーネットが本当にやりたかった事がこの作品には充溢しているように思えてならない。
とにかくイカしてるぜ!
Complete Science Fiction Sessions
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, ダブルCD, 2000/5/2
"もう一度試してください。" | ダブルCD, CD |
—
| — | ¥2,305 |
CD, CD, 2001/10/24
"もう一度試してください。" | CD |
—
| — | ¥2,580 |
CD, インポート, 2000/5/9
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥10,066 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | What Reason Could I Give |
2 | Civilization Day |
3 | Street Woman |
4 | Science Fiction |
5 | Rock the Clock |
6 | All My Life |
7 | Law Years |
8 | The Jungle Is a Skyscraper |
9 | School Work |
10 | Country Town Blues |
11 | Street Woman (Alternative Take) (Bonus Track) |
12 | Civilization Day (Alternative Take) (Bonus Track) |
13 | Happy House |
14 | Elizabeth |
15 | Written Word (Bonus Track) |
16 | Broken Shadows |
17 | Rubber Gloves |
18 | Good Girl Blues |
19 | Is It Forever |
商品の説明
The Complete Science Fiction Sessions presents a fascinating retrospective, with several different line-ups from quartets to an 11-piece ensemble backing a blues shouter-rendering 17 Coleman originals. Originally released in 1972, this 2000 reissue features 3 previously unreleased bonus tracks 'Street Woman' (alternate take), 'Civilization Day' (alternate take) & 'Written Word'. 19 tracks. Columbia.
登録情報
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 80.32 g
- メーカー : Imports
- EAN : 5099706356929
- 製造元リファレンス : 8 3 00635692
- レーベル : Imports
- ASIN : B00004T3YW
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
36グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2018年4月21日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2013年1月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
大分前にLPで購入したことがあり、CDも是非手に入れたいと思っていたので購入しました。難しいことは分かりませんが、歯切れの良いベース、スピード感溢れるトランペット、緊迫感のあるサックス、妖艶な女性ボーカルなどが渾然一体となり、とても素晴らしいと思います。
2003年10月30日に日本でレビュー済み
オーネットが71・72年にかけて、Columbia レーベルに残したこのセッションは、あの「The Shape Of Jazz To Come」の4人によるカルテット、同郷のDewey Redman や Bobby Bradford が加わったクインテット、Cedar WaltonやJim Hallまで参加したセプテット、更にはAsha Puthliのボーカルが入ったりと、いろんな編成で聴かせている点が話題です。
編成別の演奏のなかでは、やはりオリジナル・カルテットによる5曲が、個人的には最も衝撃を受けます。59年時よりも、あからさまに剛直度を増しているだけでなく切れ味がとにかく抜群で、非常な破壊力を感じます。一方、強印象すぎて「さすがオーネット!」と思わす嬉しくなってしまうのは、タイトル・トラックの[4]。激ファンキーです!!
編成別の演奏のなかでは、やはりオリジナル・カルテットによる5曲が、個人的には最も衝撃を受けます。59年時よりも、あからさまに剛直度を増しているだけでなく切れ味がとにかく抜群で、非常な破壊力を感じます。一方、強印象すぎて「さすがオーネット!」と思わす嬉しくなってしまうのは、タイトル・トラックの[4]。激ファンキーです!!
2004年2月19日に日本でレビュー済み
やりたい事がはっきりしていて迷いがない。
1曲目はジャケットのイメージ通りの音だ。
LAWYEARSという曲はBillyHigginsが叩いたほうがビバップ的カタルシス
が増すはずだが、あえてそうしない所がオーネットコールマンだ。
でもBillyとEdBlackwellは好きなジャズドラマーベスト3に入るので
いいんですけど。
1曲目はジャケットのイメージ通りの音だ。
LAWYEARSという曲はBillyHigginsが叩いたほうがビバップ的カタルシス
が増すはずだが、あえてそうしない所がオーネットコールマンだ。
でもBillyとEdBlackwellは好きなジャズドラマーベスト3に入るので
いいんですけど。
2003年3月24日に日本でレビュー済み
トリオ演奏主体の60年代を経て、メジャーレーベルに移籍したオーネット・コールマンは、潤沢な資金を得て、ヴォーカルやポエトリー・リーディング、サウンドエフェクトを大胆に取り入れ、この"Science Fiction"を制作した。旧友ドン・チェリー、ボビー・ブラッドフォードとの久々の激しい競演、インドの歌手、アーシャ・プスリをフューチャーした美しいハーモロディックバラード1,6など聴き所の多い隠れた名作である。この盤は、かつて"Broken Shadows"としてリリースされていたアウトテイク集を含むコンプリート盤であり、CBSでのオーネットの録音の全貌を知ることができる。
他の国からのトップレビュー
Alexandre Perez
5つ星のうち5.0
Attention chef d'œuvre collectif !
2017年7月12日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
"The complete science fiction sessions" est un foutoir mélodique en trompe-l'œil. Une de ces œuvres qui existe par elle-même, qui a sa propre résonance, son propre écho.
Le casting est musicalement assez cosmopolite : que peuvent en effet bien avoir à jouer un Jim Hall avec un Don Cherry ?
Cette pièce de 19 titres est un patchwork assonant qui s'unit, qui fait la mélodie à force de la contourner, de la louvoyer. Nous sommes dans le haut du panier, là! Il faut aller vers l'album , il n'ira pas vers vous. Mais quel plaisir ! Quels artistes ! Avec une mention spéciale pour Charlie Haden, sa contrebasse aux notes arrondies, pincées est la clef de voûte de cet édifice.
Le casting est musicalement assez cosmopolite : que peuvent en effet bien avoir à jouer un Jim Hall avec un Don Cherry ?
Cette pièce de 19 titres est un patchwork assonant qui s'unit, qui fait la mélodie à force de la contourner, de la louvoyer. Nous sommes dans le haut du panier, là! Il faut aller vers l'album , il n'ira pas vers vous. Mais quel plaisir ! Quels artistes ! Avec une mention spéciale pour Charlie Haden, sa contrebasse aux notes arrondies, pincées est la clef de voûte de cet édifice.
Grandmaster Nat King Cole Porter Stomp
5つ星のうち5.0
testosterone lisergico e risate isteriche
2014年10月28日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
bello, irruento, maleducato e vario.
Vario nelle formazioni che vanno dal classico quartetto di Coleman passando per un quintetto che aggiunge un altro grande iconoclasta del sax: Dewey Redman per poi arrivare a formazioni più estese con aggiunte di fiati (e pure della chitarra di Jim Hall, e la voce di Asha Putli).
Vario nei temi: ci sono ovviamente parecchie marcette isteriche nella tradizione Colemaniana con riff declamati con rapidità schizofrenica per poi schizzare immediatamente al mattatoio sonoro colletivo e chiudere ancora con la solita frasetta isterica da jazz band dei primordi. Ma ci sono anche cose più meditabonde, più rumorose e sperimentali del solito e un paio di strane visioni distorte di pop music secondo Ornette.
Davvero esilarante. 3 giorni di fuoco ai primi di novembre del 1971 per le incisioni raccolte qui che presentano il programma di due album più alcuni outtakes rimasti inediti fino al 2000.
Sono tutti in gran forma: il quartetto è il solito, Charlie Haden è grandioso, Don Cherry e i batteristi Higgins e Blackwell pure.
L'aggiunta di Dewey Redman è il perfetto contraltare in tenore al sax alto di Coleman.
Disco energico da ascoltare se si vuole litigare con tutti quando si guida o se si devono fare le pulizie di casa e non se ne ha voglia. Ma anche mentre si cucina o si fa del sesso va benissimo.
Entusiasmo!
Uno dei dischi di Coleman più ridicoli e colmi.
Ci sono dei tour de force impressionanti. Il suono del testosterone lisergico.
Le sorprese sono molte
chi più ne ha più ne metta!
Vario nelle formazioni che vanno dal classico quartetto di Coleman passando per un quintetto che aggiunge un altro grande iconoclasta del sax: Dewey Redman per poi arrivare a formazioni più estese con aggiunte di fiati (e pure della chitarra di Jim Hall, e la voce di Asha Putli).
Vario nei temi: ci sono ovviamente parecchie marcette isteriche nella tradizione Colemaniana con riff declamati con rapidità schizofrenica per poi schizzare immediatamente al mattatoio sonoro colletivo e chiudere ancora con la solita frasetta isterica da jazz band dei primordi. Ma ci sono anche cose più meditabonde, più rumorose e sperimentali del solito e un paio di strane visioni distorte di pop music secondo Ornette.
Davvero esilarante. 3 giorni di fuoco ai primi di novembre del 1971 per le incisioni raccolte qui che presentano il programma di due album più alcuni outtakes rimasti inediti fino al 2000.
Sono tutti in gran forma: il quartetto è il solito, Charlie Haden è grandioso, Don Cherry e i batteristi Higgins e Blackwell pure.
L'aggiunta di Dewey Redman è il perfetto contraltare in tenore al sax alto di Coleman.
Disco energico da ascoltare se si vuole litigare con tutti quando si guida o se si devono fare le pulizie di casa e non se ne ha voglia. Ma anche mentre si cucina o si fa del sesso va benissimo.
Entusiasmo!
Uno dei dischi di Coleman più ridicoli e colmi.
Ci sono dei tour de force impressionanti. Il suono del testosterone lisergico.
Le sorprese sono molte
chi più ne ha più ne metta!
Endersgame
5つ星のうち5.0
Still fresh after all these years
2011年3月15日に英国でレビュー済みAmazonで購入
As it is sometimes difficult to find the Science Fiction and Broken Shadows albums on either vinyl or as a CD, it is nice to have this double CD which contains both. CD1 has the eight tunes from the LP in the original order, plus four additional tracks. Two of those are recordings that are on the original Broken Shadows LP, one is an alternative take on Street Woman, and the final one is a different mix of Civilisation Day. CD2 contains the tracks from Broken Shadows, minus School Work and Country Town Blues, which are on CD1 as bonus tracks. CD2 also has a bonus track, previously unreleased.
Science Fiction has always been my favourite Ornette Coleman album, and this release does not disappoint; the sound is fine and in line with the vinyl release. That there is some fantastic playing goes without saying; many of the musicians had played together for a long time when this was recorded. Varied and stimulating, the tunes sound as fresh as when the album came out in 1972. CD2 is also great - four of the tunes were recorded at the same session as the Science Fiction - sharing with CD1 the range from beautiful to excitingly complex.
The main players with Ornette are Charlie Haden on bass, Ed Blackwell and Billy Higgins on drums, Don Cherry and Bobby Bradford on trumpet, and Dewey Redman on tenor sax.
Buy with confidence.
Science Fiction has always been my favourite Ornette Coleman album, and this release does not disappoint; the sound is fine and in line with the vinyl release. That there is some fantastic playing goes without saying; many of the musicians had played together for a long time when this was recorded. Varied and stimulating, the tunes sound as fresh as when the album came out in 1972. CD2 is also great - four of the tunes were recorded at the same session as the Science Fiction - sharing with CD1 the range from beautiful to excitingly complex.
The main players with Ornette are Charlie Haden on bass, Ed Blackwell and Billy Higgins on drums, Don Cherry and Bobby Bradford on trumpet, and Dewey Redman on tenor sax.
Buy with confidence.
Yves L'Auberge
5つ星のうち5.0
Endlich die kompletten Aufnahmen
2008年5月25日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Endlich sind die kompletten Aufnahmen vom September 1971 auf einer CD versammelt - Material, welches vorher auf den LPs "Science Fiction" und "Broken Shadows" erschienen war. Coleman war mit verschiedenen Besetzungen im Studio, herausragend die Stücke des Original Quartets. Die Band ist in bester Spiellaune, Coleman (wie auch die anderen) spielt herrlich agressiv und herausfordernd. Erstaunlich "Rock the Clock" - Charlie Haden benutzt hier einen Verzerrer und ein Wah-Wah-Pedal.
Ausergewöhnlich auch die Quintett-Besetzung mit Coleman/Redman/Bradford/Haden und Blackwell. Bobby Bradford gehörte damals eine Zeitlang zur Colemans Band, dies sind die einzigen Aufnahmen, die diese Zusammenarbeit dokumentieren. Er präsentiert sich als großartiger Spieler aus der Cherry-Schule, etwas weicher im Ton.
Bei den vier Stücken, die an die "Free Jazz"-Besetzung erinnern, ist er auch mit dabei: Coleman und Redman Sax, Cherry und Bradford Trompete, Haden Bass, Higgins und Blackwell Drums. Das Spielkonzept ist hier etwas anders, in "Happy House" gibt es kollektive Passagen, die dann den Solisten die Hand gibt. Die Band klingt transparenter als jene von 1961, auch in "Elisabeth", wo sich nach einem getragenen Thema eine Kollektivimprovisation zwischen Gelassenheit und Extase anschließt. Grandios. Nur schade, daß es nicht mehr Aufnahmen dieser größeren Besetzung gibt.
Etwas zu vernachlässigen sind die Aufnahmen mit der Sängerin Ashla Puthli, auch wenn sie das Ensemble mit einer schöne Farbe bereichert, sind doch die Texte äußerst banal.
Sehr merkwürdig die zwei Stücke mit dem Sänger Webster Armstrong, die zwischen Klischee und bizarrer Instumentierung changieren.
Ausergewöhnlich auch die Quintett-Besetzung mit Coleman/Redman/Bradford/Haden und Blackwell. Bobby Bradford gehörte damals eine Zeitlang zur Colemans Band, dies sind die einzigen Aufnahmen, die diese Zusammenarbeit dokumentieren. Er präsentiert sich als großartiger Spieler aus der Cherry-Schule, etwas weicher im Ton.
Bei den vier Stücken, die an die "Free Jazz"-Besetzung erinnern, ist er auch mit dabei: Coleman und Redman Sax, Cherry und Bradford Trompete, Haden Bass, Higgins und Blackwell Drums. Das Spielkonzept ist hier etwas anders, in "Happy House" gibt es kollektive Passagen, die dann den Solisten die Hand gibt. Die Band klingt transparenter als jene von 1961, auch in "Elisabeth", wo sich nach einem getragenen Thema eine Kollektivimprovisation zwischen Gelassenheit und Extase anschließt. Grandios. Nur schade, daß es nicht mehr Aufnahmen dieser größeren Besetzung gibt.
Etwas zu vernachlässigen sind die Aufnahmen mit der Sängerin Ashla Puthli, auch wenn sie das Ensemble mit einer schöne Farbe bereichert, sind doch die Texte äußerst banal.
Sehr merkwürdig die zwei Stücke mit dem Sänger Webster Armstrong, die zwischen Klischee und bizarrer Instumentierung changieren.
Autonomeus
5つ星のうち5.0
Long-awaited Ornette masterpiece as deluxe CD
2000年5月7日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
At last! SCIENCE FICTION on CD -- 24-bit mapped, and given the full Mosaic-style treatment by Michael Cuscuna. Included are 2 alternate takes and 1 never before released track from the original 1971 sessions, along with all the material from those sessions originally released in 1982 as BROKEN SHADOWS.
SCIENCE FICTION is the first Ornette record I heard, in 1975, and I still love it. Most of it sounds quite like the great Atlantic recordings of 1959-62, with Charlie Haden on bass, either Ed Blackwell or Billy Higgins on drums, and Don Cherry or Bobby Bradford on trumpet (and all 5 on some tracks). Dewey Redman, in Ornette's working band of the time, also plays on many of the tracks.
The twist is that there are several vocal tracks -- the 2 with Asha Puthli, the female pop/classical singer from Bombay, are stunningly beautiful. (Some critics did not approve, but they weren't listening!) The title track features the poet David Henderson, and it truly sounds like Science Fiction. Two more vocal tracks, from BROKEN SHADOWS, are more conventional, and frankly can be safely skipped. A highlight of the set is "Law Years," one of Ornette's best known and often covered compositions (by Old and New Dreams and Ken Vandermark, among others).
The variety of styles and textures made the original SCIENCE FICTION, to me, Ornette's greatest accomplishment as a cohesive album. (Be aware that many critics disagreed.) There is a wrenching intensity to every track on the original album, the first 8 of the 19 collected here, making a statement greater than the sum of the individual pieces, a testimony to Ornette's compositional vision. It is interesting to find that "School Work" is the theme used in DANCING IN YOUR HEAD, Ornette's first electric Prime Time recording from 1976. That was to be Ornette's new direction following this work, so SCIENCE FICTION stands as the last great recording before Ornette's "Second Period."
Absolutely essential!
SCIENCE FICTION is the first Ornette record I heard, in 1975, and I still love it. Most of it sounds quite like the great Atlantic recordings of 1959-62, with Charlie Haden on bass, either Ed Blackwell or Billy Higgins on drums, and Don Cherry or Bobby Bradford on trumpet (and all 5 on some tracks). Dewey Redman, in Ornette's working band of the time, also plays on many of the tracks.
The twist is that there are several vocal tracks -- the 2 with Asha Puthli, the female pop/classical singer from Bombay, are stunningly beautiful. (Some critics did not approve, but they weren't listening!) The title track features the poet David Henderson, and it truly sounds like Science Fiction. Two more vocal tracks, from BROKEN SHADOWS, are more conventional, and frankly can be safely skipped. A highlight of the set is "Law Years," one of Ornette's best known and often covered compositions (by Old and New Dreams and Ken Vandermark, among others).
The variety of styles and textures made the original SCIENCE FICTION, to me, Ornette's greatest accomplishment as a cohesive album. (Be aware that many critics disagreed.) There is a wrenching intensity to every track on the original album, the first 8 of the 19 collected here, making a statement greater than the sum of the individual pieces, a testimony to Ornette's compositional vision. It is interesting to find that "School Work" is the theme used in DANCING IN YOUR HEAD, Ornette's first electric Prime Time recording from 1976. That was to be Ornette's new direction following this work, so SCIENCE FICTION stands as the last great recording before Ornette's "Second Period."
Absolutely essential!