レコニング
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, 2024/7/5
"もう一度試してください。" | インポート盤 | ¥7,602 | — |
CD, インポート, ライブ, 1990/11/20
"もう一度試してください。" | インポート, ライブ |
—
| ¥3,817 | ¥3,000 |
CD, CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2006/4/11
"もう一度試してください。" | CD, オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| ¥6,990 | ¥5,450 |
CD, 限定版, 2000/9/6
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | ¥4,600 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
ディスク: 1
1 | ダイアー・ウルフ |
2 | レース・イズ・オン |
3 | オー・ベイブ・イット・エイント・ノー・ライ |
4 | アイ・マスト・ハブ・ビーン・ザ・ローゼズ |
5 | ダーク・ホロー |
6 | チャイナ・ドール |
7 | ビーン・オール・アラウンド・ジス・ワールド |
ディスク: 2
1 | モンキー・アンド・ザ・エンジニア |
2 | ジャックアロー |
3 | ディープ・エレム・ブルース |
4 | キャシディ |
5 | トゥ・レイ・ミー・ダウン |
6 | ロザリー・マクフォール |
7 | オン・ザ・ロード・アゲイン |
8 | バード・ソング |
9 | さざ波 |
商品の説明
内容紹介
Japanese Version featuring a Limited LP Style Slipcase for Initial Pressing. K2 Remastering.
Product Description
Japanese Version featuring a Limited LP Style Slipcase for Initial Pressing. K2 Remastering.
メディア掲載レビューほか
バンド結成15周年を記念して80年に行なわれた計21回のコンサートからのライヴ・アルバム。アコースティック・セットの部分がセレクトされたアンプラグド・アルバムとなっている。
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 81.65 g
- メーカー : BMGインターナショナル
- EAN : 4988017096000
- 時間 : 1 時間 17 分
- レーベル : BMGインターナショナル
- ASIN : B00004Z3B9
- ディスク枚数 : 2
- Amazon 売れ筋ランキング: - 526,924位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 41,067位ポップス (ミュージック)
- - 113,797位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
142グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2002年3月26日に日本でレビュー済み
MTV で unpluged がなかった時の DEAD の ACOUSTIC ALBUM。pluged、unpluged 等の スタイルに関係なく、DEAD Music の 幅広さを感じることができる。 ARISTA時代の必聴盤。同時期の pluged style の DEAD SET と同時に聴くことを薦める。
2006年10月4日に日本でレビュー済み
たくさんのライブのなかでも、このアルバムの音の佇まいは、そうでなくても、ゆるい音楽がさらにゆるくなって、身も心もほぐしきってくれる。演奏はかなりしっかりしているけど、やはり、ガルシアの情けない歌声やウィアのソウルフルになりきれない歌声があいまって、このバンドの特徴が、最大表現されているアルバム。CSN&Yやイーグルスなどの完璧なポップサウンド、ヒット路線とは、相反する、はまれば、はまるほど、離れがたい魅力だ。おそらく狙ったものではないだろうけど、この不完全さ、危うさ、はかなさ、は、傷を負う人々の心の共感を呼び起こし、安定させてくれる妙薬だろう。ここに音楽の重要な効用があるように思うが、これがデッドだけの役割ではなく、他の多くの完成度の高い音楽と、相対的な穴埋めとしての役割を果たすことで成り立っているかもしれない。よく知られる名盤で引きずりこまれ、デッドのような音楽でじわじわとはまっていく。
他の国からのトップレビュー
Cliente Amazon
5つ星のうち5.0
I liutai americani
2021年12月7日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Molto efficace l'intreccio non elettrificato delle corde, lo swing che duetta col bluegrass e col jazz vero e proprio. Ottima prova, sia nella ripresa di vecchi brani che nell'invenzione di nuove fughe
music man
5つ星のうち5.0
Excellent album
2018年7月31日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Great album and the second disc makes it even better. Dark Hollow is a stand out along with Ripple.
sinmaleta y sinpc
5つ星のうち5.0
Grateful Dead lo vuelven a hacer
2017年11月21日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Si no te gusta Grateful Dead no sé que haces leyendo esta recomendación, si te gustan y no tienes el disco no sé que haces que no lo compras, no baja el cabrito del disco, pero es sencillamente una obra maestra.
Jim O'Donoghue
5つ星のうち5.0
Dead Reckoning, strictly speaking!
2014年1月9日に英国でレビュー済みAmazonで購入
This is a strangely unrepresentative recording, showing a side of the Dead that had little exposure, amazingly, given the hundreds of concerts they gave over the decades. I first heard "Reckoning" in the early 1980s on vinyl, and loved it long before I understood the band's main appeal - the long passages of electric weirdness. As other reviewers have said, these edited snippets come from a series of 1980 gigs when they briefly went back to the 1970 format, preceding the long electric set with a shorter acoustic one. The best known example of that era is the epic Harpur College concert of May 1970, preserved on Dick's Picks volume 8. But the playing in 1980 bears little resemblance to that of 1970. On "Reckoning",they aim to recreate elements their electric set but without electric guitars, and with Brent Mydland limited to piano and harpsichord. The result is strangely moving. As people have said before me, the versions of "Bird Song" and "China Doll" are hushed and intimate - and I've never heard better takes on either of those songs. "Bird Song", only recently restored to their sets, sounds as fresh as if its subject, Janis Joplin, had only just gone to her grave, while "China Doll" has the sound of a song at last fulfilling its potential. The same could almost be said of "Cassidy", here a rushing, tumbling ride, coming off the crest of Lesh's electric base to burst joyously into its final "flight of the seabirds". Even with all those wonderful "Cassidys" of 1976 and 1977, the "Reckoning" version remains the one I go back to. On top of that magical trio, there is a wonderful, whispering "It Must Have Been the Roses" and a beautiful "Ripple".
Alongside these originals are the traditional numbers, including a tense, urgent take on "Jack-a-Roe", one of those folk songs that Garcia makes his own, whatever his limitations as a singer. But it's misleading to say that the Dead were "going back to their roots"; the sound is not primitive or sparse, and is certainly a long way from the sweetly ramshackle sound of 1970, when players seem to stop mid-solo to pass the joint. It's still a campfire sound, but full and warm, with all the intricacy you would expect of Garcia and Lesh in tandem, and not unlike the balance created for MTV Unplugged some years later. The remastering has added to its clarity, without taking anything away from its natural mute, a quietness that makes you lean in to listen.
As an afterthought, I have to say that "Reckoning" is, to my ears, greatly preferable to the electric companion discs of "Dead Set", where the band sound - for the first time - simply slick. Tight is one thing - slick is another. As the decade wore on, they alternated between slickness and sloppiness, suffering also through their ageing repertoire. With the exception of the unfailingly mysterious "Althea", the relatively small number of new songs they wrote together after 1978 were inferior to the "Row Jimmys" and "Jack Straws" of the early 70s. Rather than vamping the blues - a job largely left to Bob Weir - or traipsing through Dylan, it's a shame they didn't make up the shortfall by adding in more American folk songs, and folk songs in general. "Reckoning" shows how that might have played out.
Alongside these originals are the traditional numbers, including a tense, urgent take on "Jack-a-Roe", one of those folk songs that Garcia makes his own, whatever his limitations as a singer. But it's misleading to say that the Dead were "going back to their roots"; the sound is not primitive or sparse, and is certainly a long way from the sweetly ramshackle sound of 1970, when players seem to stop mid-solo to pass the joint. It's still a campfire sound, but full and warm, with all the intricacy you would expect of Garcia and Lesh in tandem, and not unlike the balance created for MTV Unplugged some years later. The remastering has added to its clarity, without taking anything away from its natural mute, a quietness that makes you lean in to listen.
As an afterthought, I have to say that "Reckoning" is, to my ears, greatly preferable to the electric companion discs of "Dead Set", where the band sound - for the first time - simply slick. Tight is one thing - slick is another. As the decade wore on, they alternated between slickness and sloppiness, suffering also through their ageing repertoire. With the exception of the unfailingly mysterious "Althea", the relatively small number of new songs they wrote together after 1978 were inferior to the "Row Jimmys" and "Jack Straws" of the early 70s. Rather than vamping the blues - a job largely left to Bob Weir - or traipsing through Dylan, it's a shame they didn't make up the shortfall by adding in more American folk songs, and folk songs in general. "Reckoning" shows how that might have played out.
M. Müller
5つ星のうち5.0
Tell me all that you know,I show you - storm and rain!
2013年12月25日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
A legendary album from a legendary Band and time.
All those who had the honor to experience that period and music know,what I'm talking about.
That album is like the essence of the beauty the Grateful Dead had to give.
It sure is a legacy.
All those who had the honor to experience that period and music know,what I'm talking about.
That album is like the essence of the beauty the Grateful Dead had to give.
It sure is a legacy.