お届け先を選択

四重人格

4.7 5つ星のうち4.7 1,904個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD 2枚組
¥11,095 ¥449
CD, 1996/4/16 2枚組
¥20,356 ¥560
CD, 2006/10/25 2枚組
¥499
CD, 1996/10/23 2枚組
¥730
CD, 2002/8/21 通常盤
¥772

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

曲目リスト

ディスク: 1

1 ぼくは海
2 リアル・ミー
3 四重人格
4 カット・マイ・ヘアー
5 少年とゴッドファーザー
6 ぼくは一人
7 ダーティー・ジョブス
8 ヘルプレス・ダンサー
9 イズ・イット・イン・マイ・ヘッド
10 アイヴ・ハッド・イナフ

ディスク: 2

1 5.15
2 海と砂
3 ドゥローンド
4 ベル・ボーイ
5 ドクター・ジミー
6 ザ・ロック
7 愛の支配

商品の説明

Amazonレビュー

『トミー』に続くオペラ的な、壮大な作品となった73年発表の2枚組大作。1人の少年の、内面の葛藤と成長の物語が絶妙に表現され、展開される感動的なアルバムになっている。物語の終局の場面であるブライトンの海の波の音Disc1<1>から始まり、次の曲Disc1<2>へとなだれ込むさまも実にスリリングだ。
痛快なロックン・ロールのDisc2<1>や、ドラマティックなDisc2<7>など、曲も力作がそろっている。ピートのカラーが強いアルバムとも言えるだろう。のちに、このアルバムは『さらば青春の光』として映画化される。(麻路 稔)

メディア掲載レビューほか

「さらば青春の光」として映画化された、`73年発表のアルバムをリミックス/リマスターして再発売。 (C)RS

登録情報

  • 梱包サイズ ‏ : ‎ 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 167.83 g
  • メーカー ‏ : ‎ ポリドール
  • EAN ‏ : ‎ 4988005186072
  • 時間 ‏ : ‎ 1 時間 22 分
  • レーベル ‏ : ‎ ポリドール
  • ASIN ‏ : ‎ B00005FMLH
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 2
  • カスタマーレビュー:
    4.7 5つ星のうち4.7 1,904個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
1,904グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2024年2月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2020年2月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
7人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2010年11月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
13人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2014年8月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2021年12月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2012年1月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
86人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2013年4月28日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
21人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2018年9月16日に日本でレビュー済み
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
spigomars
5つ星のうち5.0 Another ghost of an LP has made it back to my collection after a very long absense..
2023年9月23日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
K Link
5つ星のうち5.0 2011 Geffen/UM Vinyl Remaster
2021年11月29日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
カスタマー画像
K Link
5つ星のうち5.0 2011 Geffen/UM Vinyl Remaster
2021年11月29日にアメリカ合衆国でレビュー済み
This review pertains to the 2011 Geffen/UM Vinyl Remaster…

THE REMASTER:
There was nothing wrong with my vintage 1973 MCA/Track Records brown-label vinyl (that I bought brand-new that year when I was in High School), which is amazing considering how much I listened to it (more on that later)…
Even back in the day, though, I always thought Daltrey’s vocals got a little lost in the original mix; But I wondered if that wasn’t deliberate. His voice (and the whole enterprise) always sounded a little misty - like it was coming out of the fog from across the water of a coolish, overcast day on a south England beach (Moon’s majestic drumming seemed to conjure the crashing sound of waves on gigantic rocks).
The slight murkiness of the mix actually seemed to add to the experience - you had to strain a little to hear things…
This re-master cleans up the proceedings nicely, yet looses nothing of that misty aura. The whole production STILL has the right icy sheen to it.

THE MUSIC (AND IT’S MESSAGE):
After reading a lot of these other reviews, I see I wasn’t the only one that Townshend reached out to, read their mind, and connected with… and at a most confusing, yet pivotal moment in most of our adolescent lives.
It didn’t matter, that as a U.S. citizen, you might not have known that much about the Mod/Rocker movement in the U.K. - the universal themes of confusion (“…can you see the real me?”), loneliness (“leaves start falling, come downers calling”), the yearning to be part of a group (“…I work myself to death just to fit in”) and yet stand out (“…you’ll all see, I’m the one”) were/are all there, as is the quiet, underlying message that love could/can be the answer.

It didn’t solve any of my adolescent problems, but at least I knew I wasn’t alone… Pete (God Bless him) really KNEW what his fans were thinking and feeling.
This is what differentiates The Who from Led Zeppelin… Not to take anything away from Page & Company, but for all Zepp’s brilliance, they always seemed a little psychologically aloof and somewhat distant - un-accessible to the mortal man (or kid!); The Who seemed more like your older friends who could channel your thoughts and reflect them back to you.

And make no mistake - even though Townshend wrote the whole thing, each member of the quartet puts their individual stamp on the proceedings… yet no one individual overrides the other three; they all unite to a single unified final vision. This is amazing.

Its interesting how your perspectives can change around a piece of art as you grow older; “Dirty Jobs” was probably my least favorite track back in the day; now I consider it one of the strongest on the album.

THE GATEFOLD ALBUM (AND THE BOOK) / ORIGINAL AND REISSUE:
One of the treats of a vinyl record back in the day was it’s BIGNESS…
You would go to the record store, buy a record (like this one), take it home, sit down and actually listen to it (in order, and all the way through). You would look at the album (and it’s artwork) while you listened - the whole thing became a complete experience; the more you listened and the more you looked, the more the two (aural and visual) became intertwined with each other.
In THIS album’s case, the brilliantly photographed enclosed book (which is totally wordless), completely illustrated the music, and the music acted as a soundtrack to it.
The incredible photography, actors and staging communicates volumes without needing a single typed word of accompaniment…
This is something I didn’t think about much back in the day, but am astonished now at the cohesiveness of this whole endeavor.

The MCA gatefold jacket from 1973 is made of very thick, heavy cardboard. More than weighty enough to carry two LP’s and the book - but I understand why so many lost the book: it was just inserted inside the gatefold - not even attached (how could it be? The book was so thick and heavy).
Even though the re-issue jacket is made of thinner paperboard, one neat trick Geffin/UM does is make the front enclosure of the jacket (where the first record would sit) able to accommodate the book being slipped in it, while the other (back) enclosure is thinner, yet can accommodate both LP’s being slipped into it.
A comparison of the original and re-issue Cover Art is fascinating… The image on the re-issue is clearer, and yet murkier(!) than the original, and the individual pictures of The Who in the scooter’s mirrors are (slightly) different on the re-issue than the original (not that any of this matters, it’s just interesting to see the differences).
Also of note: The original was pressed to be played on an automatic record changer, with Side 1 and 4 on one LP, and Side 2 and 3 on the other. The re-issue is conventional Side 1/2, Side 3/4.

CONCLUSION:
Vinyl Purists, if you are even on the edge about getting this, don’t wait - go for it.
このレビューの画像
カスタマー画像 カスタマー画像
カスタマー画像カスタマー画像
10人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Matteo
5つ星のうち5.0 whoooo
2024年5月29日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Pippy
5つ星のうち5.0 Heavy
2024年5月24日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
delphin
5つ星のうち5.0 Géants du rock
2024年4月2日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入