95年発表の22作目。イアン・アンダーソンのソロ第二弾『Divinities: Dances With God』に続けて発表された作品。アンダーソン、バレに加えて、イアンのソロにも参加していたアンドリュー・ギディングス(k)、そしてドゥアン・ペリー(dr)、スティーヴ・ベイリー(b)、3曲のみデイヴ・ペグ(b) というメンバーで制作されている。
1.はエキゾチックな雰囲気も漂う妖艶なトラッド・ロック。リズム隊が奥に引っ込んでフルートとヴォーカルが全面に出されたミックスとなっており、イアン主導のミックスであることが良く分かるが、展開は相変わらずでおもしろい。2.もトラッド・ロック的だが、メロディ・ラインにビートルズ (ジョージ) 的な部分が見られたり、ラーガ・ロック的なインド趣味が見られたりと彼ららしからぬ部分も妙味。3.は楽曲は従来通りながらフルートがシティ・ポップス?すら感じさせる洗練さを感じさせる。4.はメロトロン風味の弦とフルートが素晴しい中近東風のトラッド・ロック。5.もインクレディブル・ストリング・バンドを彷佛とさせる中近東風のトラッド・ロックの佳曲。8.はタル流トラッド/ジャズ・ナンバー。9.は『アクアラング』を彷佛とさせる佳曲。
ソロ作で自身を持ったのか本作ではイアンのフルートが艶を増したかのようで素晴しい。またメタル色が一気に後退してその分トラッド・ロック色が強くなっている印象だ。
ルーツ・トゥ・ブランチズ
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2006/7/18
"もう一度試してください。" | CD, オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥700 |
CD, 1995/9/27
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥1,080 |
CD, 1995/9/1
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥2,000 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | ルーツ・トゥ・ブランチズ |
2 | レア・アンド・プレシャス・チェイン |
3 | アウト・オブ・ザ・ノイズ |
4 | この自由なる意志 |
5 | 赤い谷の歌 |
6 | デンジャラス・ベイルズ |
7 | ビサイド・マイセルフ |
8 | 傷つき年老いてあてにはならない |
9 | ついに,そして永遠に |
10 | 8月の雨の中 |
11 | またしても「ハリーズ・バー」 |
登録情報
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 80.32 g
- メーカー : EMIミュージック・ジャパン
- EAN : 4988006711181
- レーベル : EMIミュージック・ジャパン
- ASIN : B00005GKQY
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 497,786位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 106,903位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.4つ
5つのうち4.4つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
138グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2003年8月23日に日本でレビュー済み
アルバム「クレスト・ア・ネイブ」で復活してからだいぶ経ちますが、ようやくエンジンもかかり出し、新たな創造性も少しずつ発揮されてきたようです。時代に迎合することなく、ジェスロ・タルの元々のサウンドにそれこそ逆に時代の音色をくっ付けていってしまえば、いつまでも進化できるようにも感じます。
①~④まで流れよく楽しめます。サウンド的には’70年代後半のサウンドに現代の音でアレンジされている作品のように感じます。何曲か、デイブ・ぺグがベースを弾いている曲もあるようですが、昔からのメンバーはイアン・アンダーソンとギターのマーティン・バレだけになってしまいました。
①~④まで流れよく楽しめます。サウンド的には’70年代後半のサウンドに現代の音でアレンジされている作品のように感じます。何曲か、デイブ・ぺグがベースを弾いている曲もあるようですが、昔からのメンバーはイアン・アンダーソンとギターのマーティン・バレだけになってしまいました。
他の国からのトップレビュー
Arno Gündisch
5つ星のうち5.0
Verschachtelt, aber doch genial
2021年1月11日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Im Vergleich zu "Catfish Rising" oder "Rock Island" steckt "Roots to Branches" voller Überraschungen. Eine (fern)östliche Tonleiter hier, ein etwas krummer Rhythmus da-und alles wird von Ian Andersons Flötenspiel und originellen Perkussions-Einschüben zusammengehalten. Was beim ersten Hören stressig klingt, entzerrt sich beim zweiten-und offenbart ungeahnte Facetten. Die letzten drei Songs bringen das alte Jethro Tull-Feeling zurück, ein Hauch von "Too old to rock'n roll, too young to die" weht durch den Raum, wobei "Another Harry's Bar" wieder ein paar Mark Knopfler-Vibes mitbringt..was aber nicht abwertend gemeint sein soll.
Genausowenig, wie die Spoken Words im jazzigen "Wounded, Old and Treacherous" den Stil abwerten, oder die orientalischen Melodie-Einschübe in "Rare and Precious Chain" oder "Dangerous Veils". Kauft also dieses Fünf Zacken-Juwel und hört bei einem Glas Portwein oder zwei, drei usw. aufmerksam zu!
Genausowenig, wie die Spoken Words im jazzigen "Wounded, Old and Treacherous" den Stil abwerten, oder die orientalischen Melodie-Einschübe in "Rare and Precious Chain" oder "Dangerous Veils". Kauft also dieses Fünf Zacken-Juwel und hört bei einem Glas Portwein oder zwei, drei usw. aufmerksam zu!
S. Lornie
5つ星のうち5.0
Magnificent album
2018年6月29日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Through out the late '80s and early '90s, I could imagine that a lot of Jethro Tull fans were waiting with bated breath for the band to return to progressive rock. Not only does Roots to Branches return to those roots, it dives in face first and goes deeper than you could imagine.
The influence behind the album Roots to Branches is quite interesting. Ian Anderson has been quoted saying that the melodies and style of the album was moulded after Indian culture. It is a glaring style choice and it really brings a unique sound to the album. Like most of the recent Jethro Tull albums at the time, there was a heavy focus on Martin Barre's guitar and that is no different here. His guitar sound is more prominent and heavier than it ever has been, even going so far as heavy metal territory. Take this heavy sound and mix it up with the Indian influences and a hint of jazz, it makes for a wonderful more complex style of music.
The foreign melodies are generally played on Ian Anderson's flute, to which he utilises multiple. The sound of the instruments compliment the rhythmic style of the melodies and it is great to hear a band of their veteran stature pull off something unique this late in their career. The percussion played by Doane Perry has a nice bit of flavour to it. His kit playing shows how good he can be playing more complex music, something we never heard on the previous albums featuring his talent. Add Dave Pegg to the mix and you have a pretty satisfying unusual sound.
For whatever reason, Roots to Branches is not thought of very highly between music reviewers and some fans. I genuinely find that perplexing as this album features quite literally everything I love about this band. It uses the folk style, implements the then modern heavy rock style and throws in some world music for good measure. The band pull it off very well and I would consider this record a modern classic from Jethro Tull.
For reference, check out songs like Beside Myself, Roots To Branches, Rare and Precious Chain and This Free Will. If these songs do not meet your expectations then this album is not for you. If however you enjoy it, I would highly recommend picking it up.
The influence behind the album Roots to Branches is quite interesting. Ian Anderson has been quoted saying that the melodies and style of the album was moulded after Indian culture. It is a glaring style choice and it really brings a unique sound to the album. Like most of the recent Jethro Tull albums at the time, there was a heavy focus on Martin Barre's guitar and that is no different here. His guitar sound is more prominent and heavier than it ever has been, even going so far as heavy metal territory. Take this heavy sound and mix it up with the Indian influences and a hint of jazz, it makes for a wonderful more complex style of music.
The foreign melodies are generally played on Ian Anderson's flute, to which he utilises multiple. The sound of the instruments compliment the rhythmic style of the melodies and it is great to hear a band of their veteran stature pull off something unique this late in their career. The percussion played by Doane Perry has a nice bit of flavour to it. His kit playing shows how good he can be playing more complex music, something we never heard on the previous albums featuring his talent. Add Dave Pegg to the mix and you have a pretty satisfying unusual sound.
For whatever reason, Roots to Branches is not thought of very highly between music reviewers and some fans. I genuinely find that perplexing as this album features quite literally everything I love about this band. It uses the folk style, implements the then modern heavy rock style and throws in some world music for good measure. The band pull it off very well and I would consider this record a modern classic from Jethro Tull.
For reference, check out songs like Beside Myself, Roots To Branches, Rare and Precious Chain and This Free Will. If these songs do not meet your expectations then this album is not for you. If however you enjoy it, I would highly recommend picking it up.
daledebil
5つ星のうち5.0
La clave para el redescubrimiento
2014年11月5日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Como tantos viejos seguidores de Jethro, yo me descolgué allá por los primeros años 80, cuando Ian Anderson y su grupo se embarcaron por caminos y experimentos un tanto "electrónicos".
No volví a escuchar nada de ellos durante mucho tiempo hasta que un día, por casualidad, cayó en mis manos este Roots to Branches.
No pude por menos que sorprenderme. El grupo es como si hubiera sufrido una transformación. La voz de Anderson y su fraseo habían cambiado hasta parecerse a la de Mark Knofler. El tipo de música también parecía haberse acompasado a este cambio. Además, incluiían elementos un tanto étnicos que, sin ser ajenos a la música de Jethro, si que lo habían estado a ámbitos geográficos más concretos, vinculados (con permiso de Fatman) con el folklore celta.
Sin embargo, en medio de todos esos cambios, la esencia del grupo seguía intacta y, por supuesto, lejos de veleidades "modernas" como las que parecieron infectar a casi todos los grupos progresivos de los 70 cuando se inició la década nefasta.
Jethro seguían sonando como siempre y, sin embargo, más actuales que nunca.
Al margen del "sonido", los temas me parecieron más que sobresalientes, con algunos de ellos perfectamente equiparables a sus clásicos. Tanto me gustó el disco que me hizo iniciar una cierta revisión del catálogo perdido (para mi) del grupo. Una revisión que, ciertamente, me ha deparado muchos y muy buenos momentos, a pesar de una cierta heterogeneidad. Heterogeneidad que no está presente en este Roots to Branches, que es fantástico, de principio a fin.
No volví a escuchar nada de ellos durante mucho tiempo hasta que un día, por casualidad, cayó en mis manos este Roots to Branches.
No pude por menos que sorprenderme. El grupo es como si hubiera sufrido una transformación. La voz de Anderson y su fraseo habían cambiado hasta parecerse a la de Mark Knofler. El tipo de música también parecía haberse acompasado a este cambio. Además, incluiían elementos un tanto étnicos que, sin ser ajenos a la música de Jethro, si que lo habían estado a ámbitos geográficos más concretos, vinculados (con permiso de Fatman) con el folklore celta.
Sin embargo, en medio de todos esos cambios, la esencia del grupo seguía intacta y, por supuesto, lejos de veleidades "modernas" como las que parecieron infectar a casi todos los grupos progresivos de los 70 cuando se inició la década nefasta.
Jethro seguían sonando como siempre y, sin embargo, más actuales que nunca.
Al margen del "sonido", los temas me parecieron más que sobresalientes, con algunos de ellos perfectamente equiparables a sus clásicos. Tanto me gustó el disco que me hizo iniciar una cierta revisión del catálogo perdido (para mi) del grupo. Una revisión que, ciertamente, me ha deparado muchos y muy buenos momentos, a pesar de una cierta heterogeneidad. Heterogeneidad que no está presente en este Roots to Branches, que es fantástico, de principio a fin.
davide e barbara
5つ星のうち5.0
praticamente nuovo
2014年6月3日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Spedizione nei tempi prestabiliti. Imballo adeguato. Il Cd perfetto senza difetti. Fornitore sempre preciso. Contatti adeguati tra venditore e compratore.