サブスクにもなく、アナログで聴きたかったため購入しました。
配送も早く、梱包も丁寧でした。
視聴も問題なくでき、これから聴き倒そうと思います!
トラウト・マスク・レプリカ
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, インポート, 2000/3/13
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥1,430 |
CD, 1993/12/21
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥2,685 |
CD, インポート, 2013/5/21
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥16,040 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | フロウンランド |
2 | ザ・ダスト・ブロウズ・フォワード・アンド・ザ・ダスト・ブロウズ・バック |
3 | ダッハウ・ブルース |
4 | エラ・グールー |
5 | ヘア・パイ:ベイク1 |
6 | ムーンライト・オン・ヴァーモント |
7 | パチューコ・カデイヴァー |
8 | ビルズ・コープス |
9 | スウィート・スウィート・バブルス |
10 | ネオン・ミート・ドリーム・オブ・ア・オブ・ア・オクタフィッシュ |
11 | チャイナ・ピッグ |
12 | マイ・ヒューマン・ゲッツ・ミー・ブルース |
13 | ダリズ・カー |
14 | ヘア・パイ:ベイク2 |
15 | ペイナ |
16 | ウェル |
17 | ホウェン・ビッグ・ジョーン・セッツ・アップ |
18 | フォーリン・ディッチ |
19 | シュガー・アンド・スパイクス |
20 | アント・マン・ビー |
21 | オレンジ・クロウ・ハンマー |
22 | ワイルド・ライフ |
23 | シーズ・トゥー・マッチ・フォー・マイ・ミラー |
24 | ホー・ボー・チャング・バ |
25 | ブリンプ(マウストラプレプリカ) |
26 | スティール・ソフトリー・スルー・スノウ |
27 | オールド・ファート・アット・プレイ |
28 | ヴェテランズ・デイ・ポピー |
商品の説明
メディア掲載レビューほか
60年代後半に発表された,言葉本来の意味でのオルタナティヴ・ロックの最高峰のひとつ。ブルースの先鋭性とフリー・ジャズと現代音楽とバカボンのパパの声の完璧な融合。アホらしくも高度で素晴らしい。真実を求めるロック・ファン必聴です。マジで。
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 80.32 g
- メーカー : ワーナーミュージック・ジャパン
- EAN : 4988014757386
- 時間 : 1 時間 19 分
- レーベル : ワーナーミュージック・ジャパン
- ASIN : B00005HFVR
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 31,351位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 5,075位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
4 星
Third man Repressed.
11月末Amazon合同会社が販売元でカートに入れられたの購入。1/18以降予定になっていたが、12/14着。アメリカ発送、薄い梱包ですが、商品問題無し。重量盤2枚組、今聴くべき音楽ではないと思うが、アナログで聴いてみたかったのでありがたい。
フィードバックをお寄せいただきありがとうございます
申し訳ありませんが、エラーが発生しました
申し訳ありませんが、レビューを読み込めませんでした
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2022年9月5日に日本でレビュー済み
はっきり覚えていないが何十年も前に渋谷陽一の番組か何かでElla Guruが流れて、こりゃすげえと思ってLPを買いました。今でもElla Guruほどポップな曲はそうはないと思ってます。いまだに何回もリピートして聞けますね。こんな曲が頭に浮かぶってすごいことだと思います。一方で、これを再現することを強要されたバンドメンバーはお気の毒です(笑
ただ正直なところアルバム全部通して聞いたことがないので、今度チャレンジしてみようと思います。新たな発見があるかもしれません。
ただ正直なところアルバム全部通して聞いたことがないので、今度チャレンジしてみようと思います。新たな発見があるかもしれません。
2017年8月3日に日本でレビュー済み
フランク・ザッパの自叙伝 「リアル・フランク・ザッパ・ブック」 の中で度々語られるキャプテン・ビーフハートことドン・ヴァン・ヴリート。
彼ら二人は、少年のころからの友達であり、音楽的に刺激しあい、影響しあった間柄だとザッパがこの本の中で告白していたように記憶する。
ビーフハートのことや、このアルバムの制作のことなど結構くわしく書いていたような・・・
大きな屋敷での録音であり、各部屋に分かれて、特にビーフハートの声が大きすぎるので彼のボーカルは隔離して録音したとか、
様々なことをザッパ自身が詳しく興味深く語っているので、このアルバムが好きな方はぜひお読みいただくことをおすすめいたします。
上手いだとか下手だとかの低次元な議論を超越した音楽であり、なにか聴き手の心の奥底に訴えられる実に深い内容である。
音楽家に 「テクニックがないとハートに息づく音楽表現はできない」 だとか、
あるいは、「テクニックの押し売りだけで音楽のハートが表現されてない 」であるとか、
ポピュラー・クラシックを問わず、「テクニックか?ハートか?」 という問いかけは永遠のテーマである。
このアルバムの中で生き続けている音鬼がその答えを見事に表明してくれているのではないだろうか。
音楽芸術というものに少し疲れたときにこの作品を聴くと、上記の問いかけに対する答えを暗示してくれると共に、
音楽にとどまらず、アート表現には一体なにが大切なのかを再確認させてくれるのである。
私的な感想は、誰でも初味見のときは吐き出したであろう 「イカの塩辛」 のようなイメージの音で、
後年のアート・ベアーズやアクサク・マブールにも当てはまるものがあるのではないかと思う。
彼ら二人は、少年のころからの友達であり、音楽的に刺激しあい、影響しあった間柄だとザッパがこの本の中で告白していたように記憶する。
ビーフハートのことや、このアルバムの制作のことなど結構くわしく書いていたような・・・
大きな屋敷での録音であり、各部屋に分かれて、特にビーフハートの声が大きすぎるので彼のボーカルは隔離して録音したとか、
様々なことをザッパ自身が詳しく興味深く語っているので、このアルバムが好きな方はぜひお読みいただくことをおすすめいたします。
上手いだとか下手だとかの低次元な議論を超越した音楽であり、なにか聴き手の心の奥底に訴えられる実に深い内容である。
音楽家に 「テクニックがないとハートに息づく音楽表現はできない」 だとか、
あるいは、「テクニックの押し売りだけで音楽のハートが表現されてない 」であるとか、
ポピュラー・クラシックを問わず、「テクニックか?ハートか?」 という問いかけは永遠のテーマである。
このアルバムの中で生き続けている音鬼がその答えを見事に表明してくれているのではないだろうか。
音楽芸術というものに少し疲れたときにこの作品を聴くと、上記の問いかけに対する答えを暗示してくれると共に、
音楽にとどまらず、アート表現には一体なにが大切なのかを再確認させてくれるのである。
私的な感想は、誰でも初味見のときは吐き出したであろう 「イカの塩辛」 のようなイメージの音で、
後年のアート・ベアーズやアクサク・マブールにも当てはまるものがあるのではないかと思う。
2022年12月15日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
11月末Amazon合同会社が販売元でカートに入れられたの購入。
1/18以降予定になっていたが、12/14着。
アメリカ発送、薄い梱包ですが、商品問題無し。重量盤2枚組、今聴くべき音楽ではないと思うが、アナログで聴いてみたかったのでありがたい。
1/18以降予定になっていたが、12/14着。
アメリカ発送、薄い梱包ですが、商品問題無し。重量盤2枚組、今聴くべき音楽ではないと思うが、アナログで聴いてみたかったのでありがたい。
11月末Amazon合同会社が販売元でカートに入れられたの購入。
1/18以降予定になっていたが、12/14着。
アメリカ発送、薄い梱包ですが、商品問題無し。重量盤2枚組、今聴くべき音楽ではないと思うが、アナログで聴いてみたかったのでありがたい。
1/18以降予定になっていたが、12/14着。
アメリカ発送、薄い梱包ですが、商品問題無し。重量盤2枚組、今聴くべき音楽ではないと思うが、アナログで聴いてみたかったのでありがたい。
このレビューの画像
2011年4月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
言うまでもないけど
こんな素晴らしいものは、多くの人は聴けません。
しかし普通の人でもジャケには驚きます。
それだけでも良いと思います。
独りで聴く音楽です、今夜みたいに寒くてサクラが散る夜...
こんな素晴らしいものは、多くの人は聴けません。
しかし普通の人でもジャケには驚きます。
それだけでも良いと思います。
独りで聴く音楽です、今夜みたいに寒くてサクラが散る夜...
2021年10月17日に日本でレビュー済み
最初に聞いたときは不快なだけの雑音でした。楽器それぞれがほとんどバラバラに演奏していて、どの楽器を集中して聴けばいいのかと戸惑いました。しかし、「Safe As Milk」、「Lick My Decals Off, Baby」を聴いた後で、このアルバムを繰り返し聞いているうちに、この音楽の楽しさがやっと分かりました。やっていることの基本は他のアルバムと同じで、前衛音楽的なブルースロックなのだと思います。
2010年11月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
このアルバムには音楽の快楽が生々しい純度を保ったまま刻印されてます。のっけからビーフハートの野太い声とつんのめったバッキングに戸惑ってしまうかもしれませんが、とりあえず通して聴いてみてください。トラックが入れ替わっていくごとに、一つ前よりも印象が更新されていくような感覚は他にありません、かといって散漫なのでなく律儀なほどの統一性を感じます。
28トラック絶え間なく音楽の自由な鳴りやかゆいところに雷が落ちたかのようなリズムの応酬が続きます。
ある意味、非常にコンセプチュアルな作品なのかもしれません、最高です。
28トラック絶え間なく音楽の自由な鳴りやかゆいところに雷が落ちたかのようなリズムの応酬が続きます。
ある意味、非常にコンセプチュアルな作品なのかもしれません、最高です。
2013年11月4日に日本でレビュー済み
この作品を理解出来るまで27年かかったよ。今じゃ眠りにつく時毎日リピートでCDかけてる。CDって便利だよね。LPじゃこうはいかないもんね。2枚組だし。 ちなみに私が理解するのに時間がかかったアルバム、ベスト3は 1位 本作品 27年 2位 ピンクフロイド 狂気 23年 3位 プリンス パレード 22年。
他の国からのトップレビュー
David Knowles
5つ星のうち5.0
Top quality LP. Terrific sound.
2024年3月26日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Loved it. You can so tell the connection between Don and Frank.
Joe Buscaglione
5つ星のうち5.0
capolavoro
2023年10月10日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
capolavoro
Mulehead
5つ星のうち5.0
Some people probably shouldn't buy this album....
2019年6月25日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
There are a lot of good reviews here, and I suggest anyone new to Beefheart's music check them out. You can also go to Wiki or read other reviews online to get an idea of what you're dealing with here. Most of the reviews I've seen here are from people who are long time fans of Captain Beefheart (aka Don Van Vliet) and don't really need anyone to explain this album to them because they've probably already listened to it at least a hundred times. They "get it" and are mostly trying to help those who don't. That being said, I'm going to skip the other reviews because there's not a lot to add that hasn't already been covered. The first thing I'd like to say is that I'm not going to "preach to the choir" because they already know. What I want to try here is to offer a few things that may help those new to this album and Beefheart in general. First of all, Beefheart's music isn't for everyone, and Trout Mask Replica can even be hard for fans who like some of his other albums. If anyone just likes music that makes them feel good, then this album is NOT for you. Don't buy it and don't listen to it because you WON'T like it! If you enjoy music that was created as an art form that pushes the boundaries of every previous musical concept that came before it and what followed, you NEED to listen to this album....many times. To understand it, a good idea is to find out some of the history of how it was made and what went into making it. Once you understand this, you'll begin to see the sheer complexity and genius behind it and the unbelievable will power, mental strength, and actual physical toll it took on the musicians who made it. This is a lengthy work (28 songs, 1:18 minutes running time) and can be difficult to get through all at once. I would even go as far to say that someone who is borderline schizophrenic could possibly be pushed over the edge by this music. I would also caution anyone dropping acid for the first time to be careful with it. Am I exaggerating here? Maybe, but only slightly. Now, here's my reply to those who say "You could take five people who have never played music, give them instruments, put them in a recording studio together for a few hours, and it would sound as good as this". Maybe that's true, but then ask yourself this. Could the same group of people go back to the studio the next day and play the same thing EXACTLY like the first time? Captain Beefheart and his Magic Band did. They also played it EXACTLY the same live. When you wrap that around your head, you might begin to get an idea of why this album is one of the greatest recordings of all time. Most musicians would say it couldn't be done. Don Van Vliet said it could and he proved it on Trout Mask Replica. That's about all I have to say. You either "get it" or you don't. Don't worry if you don't because you're in the majority. If you do, you've found a musical "gift" that keeps on giving.
Pochet José
5つ星のうち5.0
Dans la légende
2014年2月15日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Piétinant toutes les conventions du rock de la fin des années 1960, Captain Beefheart nous livre ici, d'après les critiques musicaux de l'époque, une oeuvre au génie absolu. Pourtant il faut s'accrocher pour avaler le contenu indigeste à la première écoute. On se surprend même "à arrêter très vite le massacre", parce qu'il s'agit bien d'un massacre des conventions harmoniques musicales. La loufoquerie est donc présente tout au long de ce LP produit par le génial Frank Zappa et sauf à rechercher l'hérésie coupable on s'accordera à qualifier de génial ce qui pourrait tout aussi bien être qualifié de plaisanterie "musicale" très surévaluée.
Ian West
5つ星のうち5.0
A flawed Classic
2013年9月9日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Rather than review this album in isolation, I'll be comparing it to some of their other work since few seem to approach it from that angle and instead let this one overshadow their other stellar albums. Mostly due to mainstream critics (*ahem* Rolling Stone) who only let the left-field artists have their one moment in the sun.
'Trout' I believe is the one mainly favoured due to it's epic, sprawling nature, which people get drawn to over more understated stuff. 'Daydream nation' by Sonic Youth over 'Sister' is a good example of this. The other reason is that critics tend to focus on a band's "breakthrough" record (in terms of defining the sound they would get known for, this was a breakthrough despite 'safe as milk' having some outstanding moments and hinting at the direction they would take), even if they may have refined their techniques with subsequent records.
And with the follow up 'Decals', refine it they most certainly did. For one it did away with the somewhat unnecessary Zappa influenced humour on 'Trout', which while producing some memorable moments (Fast 'n' Bulbous!), did them no favours in being taken seriously, and has not helped in leading some to view it as some sort of novelty record. Which is a great shame considering the conceptual and musical wizardry on every track. Also on 'Decals' the tracks are overall more memorable and sophisticated, and every part reveals itself more easily. Mainly due to a better production quality and balance (The bass and drums aren't so buried in the mix and they'd stopped experimenting with the whole cardboard over the kit thing). The band had also clearly gained a greater level of comfort in playing such complex compositions.
Having said all that, somehow the music on this album is a bit more electrifying: There seems to be more energy in the performances ('Doctor Dark' aside). In contrast, their playing on Decals is more composed than energetic. Also while on Trout the vocals are raw and fresh, on Decals they're more mature and polished.
Another thing however about Trout is that it mostly contains the same monotone texture throughout, with a very limited band set up of Drums, Bass, twin guitars and occasional sax with no effects on any instruments. This can be viewed as a positive: adding to the 'grit' of the album, but I think the set-up works slightly better on 'Doc at the Radar Station' where the sound palate has been expanded and they've been allowed the freedom of guitar distortion in parts.
Having said all that, Trout Mask Replica is still a monumental classic which shattered Rock and started again from scratch. So it gets 5 stars. Particular highlights for me are:
'Frownland', which is a fantastic way to start the album- no easing in, just thrown straight in at the deep end with one of their most complex compositions. The lyrics are also joyous and life-affirming.
'The Dust Blows Forward 'n The Dust Blows Back', which is pure and soul nourishing. Making it an Acapella track works perfectly also and adds to the sense of stillness.
'Ella Guru', which is the most concise, condensed version of their sound on the album and compositionally perfect.
'Moonlight on Vermont', which is a raw and ballsy blues number with a fantastic harshness to the guitar.
'Sweet Sweet Bulbs', which is a warm and soulful love song. Musically it's also a great example of a Beefheart trademark: Have a piece flow seamlessly before disintegrating into a wild flurry of sound and then rebuild it again.
'Neon Meate Dream Of a Octafish', which is wonderfully surrealistic and disorientating. It also contains another trademark: Long snaking guitar lines which seem to go on endlessly, independent of the rest of the sound but still fitting in perfectly.
'China Pig', which gets right back to the roots.
'My Human gets me Blues', which for me is the best track on the album. It's one of the clearest pieces and his lyrics seem to flow off the tongue endlessly with tremendous ease (as they do in most of his recordings anyway).
'Hair Pie: Bake 2', which sees the tightest and most clearly defined playing on the album.
'Sugar 'n Spikes', which contains the album's most memorable moment: an astounding drum solo which continuously speeds up while the rest of the band stay the same, but it still in a counter-intuitive way makes perfect sense.
And finally: 'Veterans Day Poppy', which not only is an astonishing achievement musically, but a great way to end: by balancing all the atonal angularity with great sentiment and warmth.
'Trout' I believe is the one mainly favoured due to it's epic, sprawling nature, which people get drawn to over more understated stuff. 'Daydream nation' by Sonic Youth over 'Sister' is a good example of this. The other reason is that critics tend to focus on a band's "breakthrough" record (in terms of defining the sound they would get known for, this was a breakthrough despite 'safe as milk' having some outstanding moments and hinting at the direction they would take), even if they may have refined their techniques with subsequent records.
And with the follow up 'Decals', refine it they most certainly did. For one it did away with the somewhat unnecessary Zappa influenced humour on 'Trout', which while producing some memorable moments (Fast 'n' Bulbous!), did them no favours in being taken seriously, and has not helped in leading some to view it as some sort of novelty record. Which is a great shame considering the conceptual and musical wizardry on every track. Also on 'Decals' the tracks are overall more memorable and sophisticated, and every part reveals itself more easily. Mainly due to a better production quality and balance (The bass and drums aren't so buried in the mix and they'd stopped experimenting with the whole cardboard over the kit thing). The band had also clearly gained a greater level of comfort in playing such complex compositions.
Having said all that, somehow the music on this album is a bit more electrifying: There seems to be more energy in the performances ('Doctor Dark' aside). In contrast, their playing on Decals is more composed than energetic. Also while on Trout the vocals are raw and fresh, on Decals they're more mature and polished.
Another thing however about Trout is that it mostly contains the same monotone texture throughout, with a very limited band set up of Drums, Bass, twin guitars and occasional sax with no effects on any instruments. This can be viewed as a positive: adding to the 'grit' of the album, but I think the set-up works slightly better on 'Doc at the Radar Station' where the sound palate has been expanded and they've been allowed the freedom of guitar distortion in parts.
Having said all that, Trout Mask Replica is still a monumental classic which shattered Rock and started again from scratch. So it gets 5 stars. Particular highlights for me are:
'Frownland', which is a fantastic way to start the album- no easing in, just thrown straight in at the deep end with one of their most complex compositions. The lyrics are also joyous and life-affirming.
'The Dust Blows Forward 'n The Dust Blows Back', which is pure and soul nourishing. Making it an Acapella track works perfectly also and adds to the sense of stillness.
'Ella Guru', which is the most concise, condensed version of their sound on the album and compositionally perfect.
'Moonlight on Vermont', which is a raw and ballsy blues number with a fantastic harshness to the guitar.
'Sweet Sweet Bulbs', which is a warm and soulful love song. Musically it's also a great example of a Beefheart trademark: Have a piece flow seamlessly before disintegrating into a wild flurry of sound and then rebuild it again.
'Neon Meate Dream Of a Octafish', which is wonderfully surrealistic and disorientating. It also contains another trademark: Long snaking guitar lines which seem to go on endlessly, independent of the rest of the sound but still fitting in perfectly.
'China Pig', which gets right back to the roots.
'My Human gets me Blues', which for me is the best track on the album. It's one of the clearest pieces and his lyrics seem to flow off the tongue endlessly with tremendous ease (as they do in most of his recordings anyway).
'Hair Pie: Bake 2', which sees the tightest and most clearly defined playing on the album.
'Sugar 'n Spikes', which contains the album's most memorable moment: an astounding drum solo which continuously speeds up while the rest of the band stay the same, but it still in a counter-intuitive way makes perfect sense.
And finally: 'Veterans Day Poppy', which not only is an astonishing achievement musically, but a great way to end: by balancing all the atonal angularity with great sentiment and warmth.