ブランド | Nikon |
---|---|
製品型番 | 1902 |
年式 | 2013 |
ズーム倍率 (光学) | 0.25 x |
固定焦点距離 | 50 ミリメートル |
焦点距離 (広角側) | 50 ミリメートル |
焦点距離 (望遠側) | 50 ミリメートル |
F値 (広角側) | 1.4 |
F値 (望遠側) | 16 |
レンズタイプ | 単焦点レンズ |
種類 | 標準レンズ |
フィルター径 | 52mm |
レンズ構成 | 6群7枚 |
レンズマウント | ニコン F |
手ブレ補正 | あり |
モータータイプ | DCモーター |
サイズ | 50mm F1.4D |
電池付属 | いいえ |
保証書 | 同梱 |
保証 | メーカー保証:1年 |
製品サイズ | 4.3 x 6.5 x 6.5 cm; 230 g |
¥48,480¥48,480 税込
配送料 ¥1 5月28日-29日にお届け
発送元: Aki Doki ドキshop【インボイス登録事業者】 販売者: Aki Doki ドキshop【インボイス登録事業者】
¥15,200¥15,200 税込
発送元: Amazon 販売者: Web Shop Green
Nikon 単焦点レンズ Ai AF Nikkor 50mm F1.4D フルサイズ対応
詳細はこちら
- この商品は、出品者によって配送されます。
商品の配送状況は注文履歴ページからも追跡できます。
配送状況についての詳細はヘルプページをご覧ください。 - 詳細はAki Doki ドキshop【インボイス登録事業者】の配送ポリシーについてをご覧ください。
- Amazonマーケットプレイス保証は、出品者が販売および発送する商品をご購入の場合に適用されます。Amazonマーケットプレイス保証は、購入された商品のコンディションや配送を保証するものです。
詳しくはこちら
購入オプションとあわせ買い
ブランド | Nikon |
焦点距離の説明 | 50 mm |
レンズタイプ | 6群7枚 |
対応マウント | ニコン AF |
カメラレンズの説明 | 単焦点レンズ |
アマゾンに買い物に訪れる何億人ものお客様にご自身のブランドの商品をお届けいただけます。 FBAなら配送からカスタマーサービスまでアマゾンにおまかせ。 今なら新規出品者様向け特典で最大787.5万円還元 Amazonで販売を開始する
よく一緒に購入されている商品
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の情報
詳細情報
登録情報
商品モデル番号 | 1902 |
---|---|
ASIN | B00005LENO |
Amazon.co.jp での取り扱い開始日 | 2004/2/9 |
おすすめ度 |
5つ星のうち4.2 |
Amazon 売れ筋ランキング | - 57,115位家電&カメラ (家電&カメラの売れ筋ランキングを見る) - 116位一眼レフカメラレンズ |
保証とサポート
ご意見ご要望
類似商品と比較する
この商品 Nikon 単焦点レンズ Ai AF Nikkor 50mm F1.4D フルサイズ対応 | おすすめ | dummy | dummy | dummy | dummy | |
もう一度お試しください 追加されました | もう一度お試しください 追加されました | もう一度お試しください 追加されました | もう一度お試しください 追加されました | もう一度お試しください 追加されました | もう一度お試しください 追加されました | |
価格 | ¥48,480¥48,480 | ¥30,700¥30,700 | -15% ¥54,500¥54,500 参考: ¥64,350 | ¥15,000¥15,000 | -19% ¥28,799¥28,799 参考: ¥35,750 | -7% ¥194,000¥194,000 参考: ¥207,900 |
配達 | 5月 28 - 29 日にお届け | 最短で5月28日 火曜日のお届け予定です | 5月 28 - 30 日にお届け | 最短で5月28日 火曜日のお届け予定です | — | 最短で5月28日 火曜日のお届け予定です |
お客様の評価 | ||||||
軽さ | 4.2 | 4.7 | 4.6 | 4.4 | 4.6 | 4.6 |
オートフォーカス | 3.8 | 3.6 | 4.3 | 3.6 | — | 3.7 |
画質 | — | — | 4.0 | 4.1 | 4.5 | 4.5 |
明るさ | 4.7 | 4.7 | — | — | 4.5 | — |
使いやすさ | — | 4.1 | 4.0 | — | 4.3 | — |
販売元: | Aki Doki ドキshop【インボイス登録事業者】 | La Bella Vita & Co. | 楠葉陽書店 | Shop Orion | zenshop65〈インボイス発行対応店舗〉 | DOOZON KYOTO BRANCH |
レンズタイプ | 6群7枚 | 5群6枚 | 7群8枚 | 標準 | 6群7枚 | 6群9枚(非球面レンズ2枚、ナノクリスタルコートあり) |
対応マウント | ニコン AF | ニコン AF | ニコン F | ニコン F | ニコン F | ニコン F |
レンズデザイン | 単焦点 | 単焦点 | 単焦点 | 単焦点 | 単焦点 | 単焦点 |
フォーカスタイプ | — | オートフォーカス | オートフォーカス | オート/マニュアル | オート/マニュアル | — |
最小焦点距離 | 50 millimeters | 50 millimeters | 50 millimeters | 50 millimeters | 50 millimeters | 58 millimeters |
最長焦点距離 | 50 millimeters | 50 millimeters | 50 millimeters | 50 millimeters | 50 millimeters | 58 millimeters |
メーカーによる説明
AI AF Nikkor 50mm f/1.4D
一眼レフカメラを楽しむなら、1本は持っておきたい標準レンズ。
完成度の高い光学系を持つ標準レンズ。被写界深度をコントロールして、優美なボケ味を気軽に楽しめる。
MTF曲線
|
|
|
---|---|---|
|
|
|
レンズ構成図
|
|
|
---|---|---|
|
|
|
特定の情報をお探しですか?
商品の説明
商品の説明
50/1.4 D
ご注意(免責)>必ずお読みください
本製品に関しての初期不良の確認および仕様の説明などについては、ニコン カスタマーサポートセンターまで直接お問い合わせ下さい。
【ニコン カスタマーサポートセンター】
Tel:0570-02-8000
営業時間:9:30~18:00 年末年始、夏期休業等を除く毎日
重要なお知らせ
ご注意(免責)> 必ずお読み下さい
本製品に関しての初期不良の確認および仕様の説明などについては、ニコン カスタマーサポートセンターまで直接お問い合わせ下さい。<br/>【ニコン カスタマーサポートセンター】<br/>Tel:0570-02-8000<br/>営業時間:9:30~18:00 年末年始、夏期休業等を除く毎日
イメージ付きのレビュー
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
・レンズキャップ無し、プチプチでくるんで商品が届きます
※「付属品は写真に掲載されているものが全て」とありますが、結局は何もありません
・目立つアタリ傷が2カ所あります
・AF動作しません
・レンズも指紋で汚れ、本体もかなり使用感があり、うっすら汚れています
説明と全く違う「状態のかなり悪い商品」です。とても値段の価値はありませんので注意です。
フィルムカメラF3,F801S、デジイチD300,J1でフル回転させようと思ってます。
他の国からのトップレビュー
This is a lens for those who appreciate a classic standard focal length prime that uses the timeless seven element in six groups planar optical formulation. Every major manufacturer from Zeiss, to Olympus, to Yashica (RIP), to Pentax, to Minolta to Canon, to Sigma has made nearly an identical lens using the same classic configuration. They're basically the same lens (sorry Nikon but you know it's true...) It's a simple lens compared to modern lenses -- no fancy coatings, few elements and groups, no vibration reduction, no exotic glass, no aspherical elements. None of that stuff. As a result, this lens will vignette a little and be a bit softer at wider apertures, especially in the corners. You will always get some barrel distortion that will look terrible on "internet lens testing sites" but will hardly be noticeable in the field. It will be more susceptible to flare at wider apertures. Newsflash -- f1.4 is not a "working aperture", really. Working apertures for this lens are f 2 to f 8. Let's go through -- f 1.4 is "in case of emergency". If you need every photon available for available darkness shooting -- it's there. Also, use it to squeeze every bit of bokeh possible out of the lens for creative effect , playing and experimentation. F 2 -- 2.8, used to provide subject isolation. Great for environmental portraiture, ambient light shooting, or natural light still lifes. You'll get very good to excellent center sharpness, corners will be acceptable, and you'll get nice bokeh while losing a good bit of the chromatic aberrations and vignetting associated with shooting wide open. F 4 -- now were starting to get some serious sharpness in the center, corners improving dramatically, vignetting gone. F 5.6. BAM! If you're after max sharpness especially in the center with good depth of focus and some subject isolation (depending on focus distance) this is your aperture. You will be hard-pressed to find a sharper optic at any price. Center sharpness is off the charts, almost literally. Good daylight, flash, outdoors, that's your aperture. Whenever you're looking for optimal sharpness. Or? F 8. This will give you excellent corner sharpness at the expense of some center sharpness (which is still excellent) but no "bokeh" everything pert much in focus. F 11 -- image quality now visibly degrading due to diffraction. Still quite usable. Kinda the reverse of f1.4 except now you're going for max depth of focus. F 16 -- not a working aperture imo. Too much image degradation from diffraction but it's there if you need it for some reason.
So. Why this lens? Why is it still relevant after 20 years of production? Why is it still made? A number of reasons. Modern FX cameras are pretty heavy. My "little" D600 weighs 2 lbs (I think). Now, slap a lens on it that easily adds another pound (or more) and it becomes a drag lugging this kit around and there's a good chance you leave it home and not use it at all, Your big, pricey FX camera is not doing any good setting on the shelf. This is the smallest and lightest f1.4 lens Nikon makes. It's great for "lug management". Not only that? It is very bright and is capable of completely professional results. Some of the greatest photographers shot solely with a 50 taking brilliant images with them. Since my camera has a built-in focus motor, I prefer to use that. (It's also purportedly faster on this lens...). I think the tiny motors built-in to the newer lenses will eventually wear out. I think this guy is simply more durable.
Finally, I use two sites when choosing a lens: DXOMark and Flickr. DXO rates lenses objectively using an indexing scale and you can match lens performance to you camera body. There was one modern 50 by a 3rd party manufacturer that topped this one by a bit -- but it's a big, heavy, expensive behemoth. I can make just as good "ART" without lugging that thing around. No thanks. This lens was tied for 2nd among standard non-specialty "everyday" focal lengths. (Scrolling way down the list you start getting to your pricey pro zooms...) It was also a good bit cheaper (especially used and they're plentiful), smaller, and lighter. Then I went on Flickr -- some talented folks taking some amazing images with this lens.
That comes as no surprise. This is a better lens than I am a photographer. Henry Cartier Bresson, Ralph Gibson, and others mostly shot a 50mm 1.4 their entire careers.
Sold!
La qualité d'image obtenue en portrait, le niveau de piqué de haute volée ainsi que le bokeh haut de gamme m'interdisent toute critique négative de cet objectif léger, solide et tellement doux et rapide à manier..
l'ouverture est phénoménale et permet beaucoup de confort en basse lumière.
Il est presque trop facile, avec lui, d'obtenir des clichés de toute beauté avec un minimum de connaissances en photo...surtout avec les boitiers modernes (ici avec le D7100 -ISO100 )
J'en suis positivement enchanté. c'est un indispensable... sans réserve aucune.
2015年4月2日にフランスでレビュー済み
La qualité d'image obtenue en portrait, le niveau de piqué de haute volée ainsi que le bokeh haut de gamme m'interdisent toute critique négative de cet objectif léger, solide et tellement doux et rapide à manier..
l'ouverture est phénoménale et permet beaucoup de confort en basse lumière.
Il est presque trop facile, avec lui, d'obtenir des clichés de toute beauté avec un minimum de connaissances en photo...surtout avec les boitiers modernes (ici avec le D7100 -ISO100 )
J'en suis positivement enchanté. c'est un indispensable... sans réserve aucune.
Even though this is a old generation lens this remains one of best lens from Nikon
Nach ca. 6 Monaten Gebrauch hier meine Eindrücke:
Positiv:
- klein und leicht
- hohe Lichtstärke und damit superhelles Sucherbild
(die Nikon D700 ist, was ein großes helles Sucherbild angeht "von Haus aus" schon ganz gut gerüstet)
- Verzeichnung praktisch nicht wahrnehmbar
- Vignettierung bei Offenblende sichtbar, aber bei vielen Motive nicht störend
(kann per Bildbearbeitung ggf. ausgeglichen werden); ab 2,8 praktisch nicht sichtbar.
- Schärfe bei Offenblende 1,4 gut; ab 2,0-2,8 sehr gut; ab 4,0-5,6 ausgezeichnet
- Kontrastwiedergabe bei Offenblende 1,4 etwas weich - was aber, da LowLight-Aufnahmen oft sehr hohe Kontraste haben, nicht so sehr auffällt; ab Blende 2,8 sehr gut
- Streulichtverhalten - mit Streulichtblende - sehr gut
- AF-Geschwindigkeit sehr zügig (benötigt Kameragehäuse mit eigenem AF-Motor - sogenanter Stangen-AF)
- tolle Handhabung mit der D700, sogar einhändiges Halten der D700 möglich (was mit schwereren Objektiven nicht möglich ist)
Neutral:
- Verarbeitungsqualität: gut, Metall mit recht hohen Kunststoffanteilen, sauber verarbeitet mit begrenztem Rubustheitseindruck.
Negativ:
- Nichts; ausser vielleicht, dass die Streulichtblende nicht serienmäßig mitgeliefert wird, sondern extra erworben werden muss.
(Eine Anschaffung derselben ist sehr zu empfehlen!)
Fazit:
Wer die hohe Lichtstärke braucht:
- Aufnahmen ohne Blitz (z.B. in Kirchen, Museen)
- Aufnahmen mit extrem geringer Schärfentiefe (z.B. Portraits)
- Aufnahmen in Dämmerungsphasen usw.
und mit wenig Gewicht und Größe, einer bewußten Reduktion auf 50mm Brennweite unterwegs sein will
und eine tadellose Abbildungsqualtät benötigt, bekommt ein sehr gutes Objektiv.
Bei Offenblende ist aber ein sehr genaues Fokussieren - am besten mit Einzelfeld-AF - notwendig (geringe Schärfentiefe)