お届け先を選択

Alexandre THARAUD joue/plays RAMEAU

4.5 5つ星のうち4.5 33個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, CD, インポート, 2001/11/11 CD, インポート
¥1,870

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 12.57 x 14.25 x 0.97 cm; 104.33 g
  • メーカー ‏ : ‎ Harmonia Mundi
  • EAN ‏ : ‎ 0794881650224
  • 商品モデル番号 ‏ : ‎ HMC901754
  • SPARSコード ‏ : ‎ DDD
  • レーベル ‏ : ‎ Harmonia Mundi
  • ASIN ‏ : ‎ B00005QAGJ
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.5 5つ星のうち4.5 33個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.5つ
5つのうち4.5つ
33グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2009年2月11日に日本でレビュー済み
ドメニコ・スカルラッティのチェンバロ作品を愛聴してきたが、ラモーのクラヴサン作品を聴くのは初めて。ドメニコより、感情の幅やニュアンスが深く、大きく、複雑な印象。このディスクがスタンウェイで弾かれていることも大きいか。
岡田暁生著『CD&DVD51で語る 西洋音楽史』(新書館)の高評により、アレクサンドル・タローのピアノによるディスクを手に取った。
岡田の言うように「クラヴサンよりピアノ」だ。現代ピアノでこそ表現できる感情の揺れが、ラモーの作品にはあるように思える。
冒頭作品の出だしなど、一瞬サティを思わせる。ロマン派(?)もかくやという感情表出も見え隠れ。音楽史にはまるで疎いので、適当なことしか言えないが、これはなるほどドビュッシーやラヴェルとも相通じる響きだ。何やら生の苦味や諧謔まで聴こえてくるではないか! それには、岡田も指摘しているようにチェンバロ(クラヴサン)とは異なるピアノの機能、「弾き終わっても後に残る響き」とも関わる。

アレクサンドル・タローは、今後要注目のピアニストだ。
17人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Insomy
5つ星のうち5.0 Magnifique
2022年7月4日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
Tharaud poursuit son travail avec Rameau, avec la même maîtrise, la même musicalité. Si on a aimé son premier album, on doit écouter celui-ci, c' est juste beau.
claudie vignault
5つ星のうち4.0 Four Stars
2015年10月13日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
Les suites sont excellentes, tout est là, l'art de Tharaud.
Giuseppe
5つ星のうち5.0 Un capolavoro per riscoprire un autore del passato
2016年1月14日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Un lavoro bellissimo che non far rimpiangere il clavicembalo. Molte delle produzioni di Alexandre Tharaud sono di altissimo livello. Suonate al Pino queste suite acquistano una contemporaneità da far impallidire certi autori pianisti contemporanei che riempiono i teatri. Affascinanti le versioni scarne di alcuni brani che Rameau ha inserito nelle sue opere barocche: Les Sauvages resta un motivo che ti rimane attaccato addosso in qualsiasi versione
Lovely Jubbly
5つ星のうち5.0 Hasn't left my CD player in weeks - wonderful.
2014年7月12日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
This was recommended on Radio 3's Building a Library for those who wanted to sample Rameau's keyboard music but couldn't face a whole CD of harpsichord.

I decided to give it a go and, let me tell you, this is my CD of the year so far (it was actually released a while ago so I'm catching up!).

It didn't leave my CD player for about a fortnight and I found myself at the end of the day turning the lights out and putting this on.

It is beautifully played with some inventive decorations, and wonderfully recorded. The only reason I took it out of the player was because of the backlog of new purchases building up - but it's in iTunes and on my phone for train and bus journeys.

I think this CD may be out of the catalogue so good luck tracking it down - it's well worth it.
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Edward Piercy
5つ星のうち5.0 A Small Gem
2010年5月1日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Although known today for his operas, Jean-Philippe Rameau didn't compose
his first work in that form until the age of 50. Before that he was known
primarily as a musical theorist and keyboard composer. Writing as he did
in the high Baroque he had a lot of competition. But if this recording of
selected keyboard suites by pianist Alexandre Tharaud is any indication
Rameau had no trouble keeping up with the Bachs and the Handels. To the
keyboard music of the day he also added something personal -- a French
flavor derived from the lineage of Lully and Couperin but more modern,
more galant.

Tharaud does for these suites something not too much different than Glenn
Gould did for the keyboard works of J.S. Bach or Keith Jarrett for those
of Handel: He makes the music live again. And though purists may object
to his consistent use of the pedal there is no doubt in my mind that the
result more than makes up for any considerations of that nature by the
pure gorgeousness of the sound.

I only have one very minor criticism of the album. For some reason
either Tharaud or the producers got some bee in their bonnet that they
would include Debussy's "Homage À Rameau" as the last track. I don't
dislike the Debussy track. But to me adding something like that to an
album otherwise devoted to Rameau is a little like the "you got peanut
butter in my chocolate" affair. Ah well, I can live with it. And down
the line I might burn a CD without that track.
7人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート