蠍魔宮~ブラックアウト
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2002/1/23
"もう一度試してください。" | オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥2,469 |
CD, CD, CD+DVD, 2015/12/2
"もう一度試してください。" | CD, CD+DVD |
—
| — | ¥4,500 |
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
曲目リスト
1 | ブラックアウト |
2 | キャント・リヴ・ウィザウト・ユー |
3 | 官能の夜 |
4 | ユー・ギヴ・ミー・オール・アイ・ニード |
5 | NOW! |
6 | ダイナマイト |
7 | アリゾナ |
8 | チャイナ・ホワイト |
9 | 静寂の煙 |
商品の説明
メディア掲載レビューほか
スコーピオンズ・デジタル・リマスター・シリーズ。1982年発表のアルバム。「静寂の煙」「官能の夜」「NOW!」他、全9曲を収録。 (C)RS
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.22 x 1.02 x 12.45 cm; 94.4 g
- メーカー : EMIミュージック・ジャパン
- EAN : 4988006797758
- 時間 : 37 分
- レーベル : EMIミュージック・ジャパン
- ASIN : B00005RGWP
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 117,705位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 2,217位ヘヴィーメタル
- - 7,658位ポップス (ミュージック)
- - 21,266位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
5 星
最強のギター・リフ!!
本アルバムはスコーピオンズがアメリカで初めて商業的に成功したアルバムで全米第10位(全英第11位)にランク・インされました。それまではアルバムジャケットばかりが話題になるドイツ出身の中堅バンドと言うイメージでしたが日本での人気は高く初来日公演のチケットは全てSold Outとなっています。本アルバムはボーカルのクラウス・マイネが声帯を痛め1年間休養した後にリリースされたので復調の程度が心配されましたが相変わらずのパワフル・ボイスを聞かせてくれます。ルドルフ・シェンカーとマティアス・ヤプスのギターリフも全編に渡ってさえわたりバラード『No One Like You』からハードな曲まで全ての楽曲の完成度が高く印象的なギター・リフを聞かせてくれます。特にタイトルチューンの『Blackout』は名曲だと思います。今回Audio Fidelity社のSACD盤を購入しましたがボーカルとギターの高音部が歪むこともなく伸びが非常に素晴らしいです。蛇足ですがこのアルバムのスリーブを初めて見た時『傷が入っているみたいで不良品かな?』と思いましたが良く見みるとBlackoutした後のガラスの破片が描かれていました。アマゾン掲載写真とは少し違います。
フィードバックをお寄せいただきありがとうございます
申し訳ありませんが、エラーが発生しました
申し訳ありませんが、レビューを読み込めませんでした
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2016年4月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
I love all songs of the Blackout album since days of me studied in the junior high school grade and I have been pleased with the quality of the Japanese Blu-spec CD 2 today.
2017年3月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
バンドの最高傑作だと思います。
ウリ様やマイケルばかりクローズアップされますが…いやいやマティアスも良い仕事してます。
BLACK OUT、 DYNAMITEは素晴らしい出来。
ウリ様やマイケルばかりクローズアップされますが…いやいやマティアスも良い仕事してます。
BLACK OUT、 DYNAMITEは素晴らしい出来。
2014年12月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
本アルバムはスコーピオンズがアメリカで初めて商業的に成功したアルバムで全米第10位(全英第11位)にランク・インされました。それまではアルバムジャケットばかりが話題になるドイツ出身の中堅バンドと言うイメージでしたが日本での人気は高く初来日公演のチケットは全てSold Outとなっています。本アルバムはボーカルのクラウス・マイネが声帯を痛め1年間休養した後にリリースされたので復調の程度が心配されましたが相変わらずのパワフル・ボイスを聞かせてくれます。ルドルフ・シェンカーとマティアス・ヤプスのギターリフも全編に渡ってさえわたりバラード『No One Like You』からハードな曲まで全ての楽曲の完成度が高く印象的なギター・リフを聞かせてくれます。特にタイトルチューンの『Blackout』は名曲だと思います。今回Audio Fidelity社のSACD盤を購入しましたがボーカルとギターの高音部が歪むこともなく伸びが非常に素晴らしいです。蛇足ですがこのアルバムのスリーブを初めて見た時『傷が入っているみたいで不良品かな?』と思いましたが良く見みるとBlackoutした後のガラスの破片が描かれていました。アマゾン掲載写真とは少し違います。
本アルバムはスコーピオンズがアメリカで初めて商業的に成功したアルバムで全米第10位(全英第11位)にランク・インされました。それまではアルバムジャケットばかりが話題になるドイツ出身の中堅バンドと言うイメージでしたが日本での人気は高く初来日公演のチケットは全てSold Outとなっています。本アルバムはボーカルのクラウス・マイネが声帯を痛め1年間休養した後にリリースされたので復調の程度が心配されましたが相変わらずのパワフル・ボイスを聞かせてくれます。ルドルフ・シェンカーとマティアス・ヤプスのギターリフも全編に渡ってさえわたりバラード『No One Like You』からハードな曲まで全ての楽曲の完成度が高く印象的なギター・リフを聞かせてくれます。特にタイトルチューンの『Blackout』は名曲だと思います。今回Audio Fidelity社のSACD盤を購入しましたがボーカルとギターの高音部が歪むこともなく伸びが非常に素晴らしいです。蛇足ですがこのアルバムのスリーブを初めて見た時『傷が入っているみたいで不良品かな?』と思いましたが良く見みるとBlackoutした後のガラスの破片が描かれていました。アマゾン掲載写真とは少し違います。
このレビューの画像
2017年4月11日に日本でレビュー済み
伝説の1983年開催のドルトムント・フェスティバル出演映像がボーナスDVDに10曲収録!
Judas Priest,Iron Maiden,Def leppard,Michael Schenker,Quiet Riot,Ozzy Osbourneが出演して話題になったあのドルトムント・フェスティバルです。
他のバンドに負けまいと必死に演奏する姿は感動的です。
これだけでも、このデラックスを買う価値はあると思います。
Judas Priest,Iron Maiden,Def leppard,Michael Schenker,Quiet Riot,Ozzy Osbourneが出演して話題になったあのドルトムント・フェスティバルです。
他のバンドに負けまいと必死に演奏する姿は感動的です。
これだけでも、このデラックスを買う価値はあると思います。
2016年1月7日に日本でレビュー済み
スコーピオンズ結成50周年を記念して一気にリリースされたシリーズのブラックアウトです。
こちらのボーナスDVDには他と同じく制作過程をメンバーが回想するドキュメンタリー(日本語字幕付)
そして1982年のリリースから明けて1983年の夏のUSフェスティバル後の12月に行われた
Rock Pop In Concert(Special Heavy Metal Night)でのTV放映されたライブ映像に加え、未放送の2曲もボーナスで収録!!
さらに貴重なNO ONE LIKE YOU,ArizonaのPVもついています!
どちらの貴重映像も残念ながらVHSクォリティです。時代からいって仕方ないですね〜
ジャケットは当初はヒプノシスにオーダーしていた事、
そしてこの有名なジャケットはルドルフだと思っていましたが違ったんですね〜
さらにクラウスがこの時のレコーディングで喉を傷めて当初参加していなかった事、そして
ドンドッケンが変わりに手伝っていた事!など知らなかった事実が語られています。
まさにホールクラスからアリーナサイズのバンドへ、そして次作でさらに大ブレイクしていく
過程を記録した貴重映像です!USフェスもついていれば完璧でしたがそれは高望み過ぎますね〜
こちらのボーナスDVDには他と同じく制作過程をメンバーが回想するドキュメンタリー(日本語字幕付)
そして1982年のリリースから明けて1983年の夏のUSフェスティバル後の12月に行われた
Rock Pop In Concert(Special Heavy Metal Night)でのTV放映されたライブ映像に加え、未放送の2曲もボーナスで収録!!
さらに貴重なNO ONE LIKE YOU,ArizonaのPVもついています!
どちらの貴重映像も残念ながらVHSクォリティです。時代からいって仕方ないですね〜
ジャケットは当初はヒプノシスにオーダーしていた事、
そしてこの有名なジャケットはルドルフだと思っていましたが違ったんですね〜
さらにクラウスがこの時のレコーディングで喉を傷めて当初参加していなかった事、そして
ドンドッケンが変わりに手伝っていた事!など知らなかった事実が語られています。
まさにホールクラスからアリーナサイズのバンドへ、そして次作でさらに大ブレイクしていく
過程を記録した貴重映像です!USフェスもついていれば完璧でしたがそれは高望み過ぎますね〜
2008年12月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ルドルフの殺人カッティング炸裂のタイトル曲や、マティアスの悶絶モノのソロが聴ける#3等、全編捨て曲無しですが、個人的に一番のオススメは爆走チューンの#6! メロディック且つヒステリックなクラウスのVo、体がザクザクに切り刻まれちまいそうなルドルフ&マティアスのリフワークは勿論、フランシスのBassもブンブン唸りまくり、ハーマンのDrも(若干モタるが)パワフルそのもので、バンド全体がキレまくってるんです!正に奇跡的な名曲ですよ。
2020年4月7日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ライナーノーツが入ってなかったです。
中古とは言えライナーノーツ入ってなかったあのであれば表記すべきだと思います。
中古とは言えライナーノーツ入ってなかったあのであれば表記すべきだと思います。
2016年8月27日に日本でレビュー済み
82年リリースの8th作。彼らの全キャリアを代表する大傑作というだけでなく、HR/HM史上に燦然と輝き続ける歴史的名盤としても知られています。
僕自身、高校時代に死ぬほど聴きまくったアルバムです!w
とにかく、一言で言って完璧な作品です。
おおよそ音楽作品など各個人それぞれに思い入れはあるわけで、好きも嫌いも千差万別なのは当然ではありますが・・・
HR/HMという音楽の有するカタルシス、ポップミュージックが有する聴き易さ、メロディの美しさ、オーディオ作品としての音質の良さ、そして尚且つ世間一般に広く訴求し得るコマーシャル性等々。・・・
それら全てひっくるめた意味合いでの完璧性が、本作には横溢しているのです。
今や半世紀にもならんとするHR/HM史上においても、これほどにバランスの取れたロックアルバムって、そう多くは存在していないんじゃないでしょうか?
個人的には彼らの作品で好きなのはウリ・ロート在籍時の4作品なのではありますが、そういった私的感覚を取っ払って本作を聴いた場合、そこはやはり頭抜けた存在価値がここにはあると認めざるを得ません。
今時の若いロックファン、メタルフリークにも、是が非でも聴いて頂きたい金字塔です。
僕自身、高校時代に死ぬほど聴きまくったアルバムです!w
とにかく、一言で言って完璧な作品です。
おおよそ音楽作品など各個人それぞれに思い入れはあるわけで、好きも嫌いも千差万別なのは当然ではありますが・・・
HR/HMという音楽の有するカタルシス、ポップミュージックが有する聴き易さ、メロディの美しさ、オーディオ作品としての音質の良さ、そして尚且つ世間一般に広く訴求し得るコマーシャル性等々。・・・
それら全てひっくるめた意味合いでの完璧性が、本作には横溢しているのです。
今や半世紀にもならんとするHR/HM史上においても、これほどにバランスの取れたロックアルバムって、そう多くは存在していないんじゃないでしょうか?
個人的には彼らの作品で好きなのはウリ・ロート在籍時の4作品なのではありますが、そういった私的感覚を取っ払って本作を聴いた場合、そこはやはり頭抜けた存在価値がここにはあると認めざるを得ません。
今時の若いロックファン、メタルフリークにも、是が非でも聴いて頂きたい金字塔です。
他の国からのトップレビュー
Jean Christophe Ponchard
5つ星のうち5.0
tres bon album.. a redecouvrir.!
2016年4月3日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
tres bon album .. a redecouvrir.!
K
5つ星のうち5.0
an axemen showcase of rudolf and matthias, must aquire
2015年1月15日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
summary,
i believe that fireball has it very accurate. if you want to read my pretencious, snobby opinion, well, i will share it but first i must disclaim that aside my extremely opinionated disposition, i also tell the truth.
i am abnormal. i build specific stereo systems for not less than veraciously specific purposses. for this review i feel it incombent to illustrate 2 of them.
system 1, designed to make any recording sound the best it can. it is a hybrid purest system, concisting of a set of 2 way monitors with 8 inch woofers and tweeters, speaker wire, a 2 channel amp, interconnect wires, a digital to analog converter and a source player or cd drive unit.
system 2, developed to create the atmosphere of an arena concert performance. it consists of two 18 inch woofers at 400 wrms each, two 10 inch woofers at 250 wrms each, four 6 inch drivers with tweeters at 67.5 wrms each, and eight 4 inch drivers with tweeters at 67.5 wrms each, wires, to pilot this array of analog reproduction devices i use the most modern, technologicaly advanced computer controlled heap of electronics on the planet.
this remaster is as good in one aspect as it is a slaughter, in another:
aspect 1, there are 3 guitarist in this group of performers but with the exception of approximently 8 seconds in china white, 2 seperate 4 second moments, mr buckholz and his abilities are electronically deminished. during those 8 seconds, he is heavenly, pounding and with an unexpectedly raw edge. had this been used throughout the mix, i would probably imploded and died joyfully. however, during the remainer of the mix i believe kevin gray, who is credited for the mastering, had everything below 80 hertz deminished as though rudolf and matthias had paid him to showcase only them. dieter dierks, credited with the production, was also on the take.
aspect 2, i have witnesses this group perform live on multiple occassions, this mix at concert amplitude levels is WHAT IT IS LIKE TO BE CENTER ARENA IN A scorpions CONCERT ENVIRNMENT! the scorpions are a hard rock band, by definition. i used to perform in a hard rock band. hard rock, is rock and roll or blues based music that is played with such enthusism, that an onlooker would say, wow, they are playing hard.
never before have i expereinced a recording that sounded so much like a band when they perform live. rudolf is bionic and sinister, while matthias is evil and sneaky. in concert they are possesed, unyielding and exacerbating in thier hell driven reign over my ears. translation, they both play with perpetual energy, hard, completely commited. that is how this album sounds, when reproduced at concert level volume. the work of mr buckholz, on this mix, sounds like what i expect from a john denver concert, the tightest, most refined low frequency sound possible. this does not lend well to a scorpions performance, however, never have matthias and rudolf been so succesfully showcased.
if you love the live music experience, while not a live recording, this is a must aquire. if you are a stereo purest or ipodette user, then i recommend the original cd release.
audio fidelity did not accurately represent the original recording. it should be sub noted, as the closest thing to live on a disk. this is not a typical sacd.
overall, system 1 can not adequately demonstrate the mix while system 2 sounds so good that it takes time to realize that i am not in an arena.
i believe that fireball has it very accurate. if you want to read my pretencious, snobby opinion, well, i will share it but first i must disclaim that aside my extremely opinionated disposition, i also tell the truth.
i am abnormal. i build specific stereo systems for not less than veraciously specific purposses. for this review i feel it incombent to illustrate 2 of them.
system 1, designed to make any recording sound the best it can. it is a hybrid purest system, concisting of a set of 2 way monitors with 8 inch woofers and tweeters, speaker wire, a 2 channel amp, interconnect wires, a digital to analog converter and a source player or cd drive unit.
system 2, developed to create the atmosphere of an arena concert performance. it consists of two 18 inch woofers at 400 wrms each, two 10 inch woofers at 250 wrms each, four 6 inch drivers with tweeters at 67.5 wrms each, and eight 4 inch drivers with tweeters at 67.5 wrms each, wires, to pilot this array of analog reproduction devices i use the most modern, technologicaly advanced computer controlled heap of electronics on the planet.
this remaster is as good in one aspect as it is a slaughter, in another:
aspect 1, there are 3 guitarist in this group of performers but with the exception of approximently 8 seconds in china white, 2 seperate 4 second moments, mr buckholz and his abilities are electronically deminished. during those 8 seconds, he is heavenly, pounding and with an unexpectedly raw edge. had this been used throughout the mix, i would probably imploded and died joyfully. however, during the remainer of the mix i believe kevin gray, who is credited for the mastering, had everything below 80 hertz deminished as though rudolf and matthias had paid him to showcase only them. dieter dierks, credited with the production, was also on the take.
aspect 2, i have witnesses this group perform live on multiple occassions, this mix at concert amplitude levels is WHAT IT IS LIKE TO BE CENTER ARENA IN A scorpions CONCERT ENVIRNMENT! the scorpions are a hard rock band, by definition. i used to perform in a hard rock band. hard rock, is rock and roll or blues based music that is played with such enthusism, that an onlooker would say, wow, they are playing hard.
never before have i expereinced a recording that sounded so much like a band when they perform live. rudolf is bionic and sinister, while matthias is evil and sneaky. in concert they are possesed, unyielding and exacerbating in thier hell driven reign over my ears. translation, they both play with perpetual energy, hard, completely commited. that is how this album sounds, when reproduced at concert level volume. the work of mr buckholz, on this mix, sounds like what i expect from a john denver concert, the tightest, most refined low frequency sound possible. this does not lend well to a scorpions performance, however, never have matthias and rudolf been so succesfully showcased.
if you love the live music experience, while not a live recording, this is a must aquire. if you are a stereo purest or ipodette user, then i recommend the original cd release.
audio fidelity did not accurately represent the original recording. it should be sub noted, as the closest thing to live on a disk. this is not a typical sacd.
overall, system 1 can not adequately demonstrate the mix while system 2 sounds so good that it takes time to realize that i am not in an arena.
Juan José Moreno Juara
5つ星のうち5.0
Un reencuentro muy agradable
2014年6月23日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Para mi es uno de los mejores discos de Scorpions. Ademas, su publicación coincidió con una de las mejores épocas de mi vida. Me trae grandes recuerdos. Es un disco dificil de encontrar.
baerbelmine
5つ星のうち5.0
TOP CD - Hammer der Scorpions
2014年1月14日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Eine der besten Hard Rock CDs der Deutsch Rockszene, immer wieder schaffen es die Scorpions zu begeistern, besser gehts nicht
Richard Huillet
5つ星のうち5.0
Du vrai Scorpions
2013年2月16日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Voilà un album, un vrai de Scorpions. Certes pas tout jeune mais on y retrouve quelques grands classiques avec en intro le superbe Blackout, qui donne le ton de la suite. À posséder dans une Cedetheque digne de ce nom ;-)