お届け先を選択

Don Giovanni

4.6 5つ星のうち4.6 135個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD [CD]
¥6,092 ¥449
CD 3枚組
¥11,892 ¥1,115
CD, インポート インポート
¥12,741 ¥12,741
CD, 2002/7/27 [CD, 2002/7/27]
¥715

K-POPストア
K-POPアーティスト情報をまとめてチェック K-POPストアはこちら

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 13.34 x 15.24 x 2.54 cm; 1.9 kg
  • メーカー ‏ : ‎ 東芝EMI株式会社
  • EAN ‏ : ‎ 0724356787322
  • レーベル ‏ : ‎ 東芝EMI株式会社
  • ASIN ‏ : ‎ B00006I0DC
  • カスタマーレビュー:
    4.6 5つ星のうち4.6 135個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.6つ
5つのうち4.6つ
135グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2018年11月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
本盤は、指揮者も歌手も充実しており 安心して聴くことが出来る予てからの名盤であるのだが、sacd 化で再生音質が明確に好転している。シュバルツコップの名歌唱を十分に堪能することも出来る。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2015年8月19日に日本でレビュー済み
日本語訳は含まれていません。
「ドン・ジョヴァンニ 対訳」で検索すると、無料の対訳がみつかります。

【配役】
 ドン・ジョヴァンニ:エーベルハルト・ヴェヒター
 ドンナ・アンナ:ジョーン・サザーランド
 レポレッロ:ジュゼッペ・タッデイ
 騎士長:ゴットロープ・フリック
 ドンナ・エルヴィラ:エリーザベト・シュヴァルツコップ
 ドン・オッターヴィオ:ルイジ・アルヴァ
 マゼット:ピエロ・カップッチッリ
 ツェルリーナ:グラツィエラ・シュッティ
 ハインリッヒ・シュミット(チェンバロ)
 フィルハーモニア合唱団(コーラス・マスター:ロベルト・マナーリオ)
 フィルハーモニア管弦楽団
 カルロ・マリア・ジュリーニ(指揮)

 録音時期:1959年10月、11月
 録音場所:ロンドン、アビー・ロード第1スタジオ
 録音方式:ステレオ(セッション)
 2002年デジタル・リマスタリング
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2013年12月14日に日本でレビュー済み
バス歌手によって歌われたタイトル・ロールとしては1954年のフルトヴェングラー、シエピによるザルツブルク・ライヴが個人的には圧倒的な名演として思い出されるが、一方バリトンが歌ったものではこの59年のセッションを最も優れた『ドン・ジョヴァンニ』として挙げたい。それは主役のヴェヒターだけではなく、タッデーイ、シュヴァルツコプフ、サザーランド、シュッティ、アルヴァ、カップッチッリのキャスティングが万全で、全体的に見通しの良い、また重厚になり過ぎないイタリア趣味の音楽に仕上げてあるのが特徴だ。歌手もオーケストラもインターナショナルな混成メンバーであるにも拘らず、ジュリー二の統率が素晴らしくモーツァルト特有の瑞々しさ、シンプルな美しさ、そして終幕のデモーニッシュな翳りはやや控えめにして、むしろ作品の快活さを前面に出している。

エバーハルト・ヴェヒターの颯爽たるドン・ジョヴァンニは、若々しく品のある貴族然とした歌唱で、この役柄を劇中で突出させることのない等身大の人物に描いてみせている。彼だけではないが、ジュリー二の指導の成果と思われるイタリア語のレチタティーヴォの発音とそのニュアンスの多様な表現を誰もが巧妙にこなしていることにも感心した。こうした番号制のオペラではストーリーの展開を手際良く進め、それぞれの役柄を明確にするために欠かせない唱法だが、イタリア人以外の歌手達も流石に巧い。またこの演奏でジュリーニは狂言回し的なレポレッロ役にもバスではなく、バリトンのタッデーイを配して軽妙なドラマ・ジョコーサの味を出している。バスとバリトンの明確な区別がなかった時代の作品なので、ここでも声質の特徴を見極めた歌手の抜擢が功を奏している。

ジュリーニはオペラ指揮者としての手腕を高く評価された人だが、現在では彼の振ったオペラは管弦楽に比べるとそれほど話題に上らないのが残念だ。確かに彼は70年代に入るとオペラ界から次第に手を引いていく。メトロポリタンからの招聘も断わり続けた。その理由は忙しく世界中の劇場を移動して歌いまくる質の落ちた歌手と、短時間のやっつけ仕事で仕上げなければならない制限された稽古では、彼の理想とする舞台作品を創造することが困難だと考えたからだ。辛辣だが真摯に音楽に奉仕する指揮者としてのポリシーを貫いた見解で、彼の芸術家としての固い信念が窺える。これだけオペラに造詣が深く、経験豊富なベテラン指揮者を失ってしまったことは、オペラ界にとっても大きな損失だったに違いない。

尚4枚目はボーナスCD−ROMになっていて、CD初出時のライナー・ノーツ及びイタリア語の全歌詞と独、英、仏の三ヶ国語の対訳が掲載されている。バジェット価格盤にしては親切な配慮だ。1959年の録音だが、リマスタリングされた音質は極めて良好。
8人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2005年5月9日に日本でレビュー済み
私が聴いた三十数種の"Don Giovanni"の録音の中から一つだけ選べと言われたら私はこのGiulini入魂の熱演を挙げる。これは指揮、オーケストラ、歌手、そして録音全てが揃った奇跡的な名盤である。後年の指揮振りからは想像もできないが、若きGiuliniの指揮は剃刀の如く鋭利でドラマチック、触発されたフィルハーモニア管は性能をフル(以上?)に発揮、完全に鳴り切っていてかつ素晴らしいアンサンブルを聴かせる。歌手は揃いも揃って全員が素晴らしい出来(敢えて不満を言うならIl commendatoreのFrickが少々軽いことくらいか)。当時Deccaに大きく遅れを取っていたEMIの録音も(実際、同時期のGiuliniの"Figaro"ではイマイチなのに)なぜかここでは絶妙の均衡を実現している。ステレオ感も豊かである。万人に自信を持ってお勧めできる類稀な名演である。
12人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年2月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
Such a bad transfer...
The normal disc sounds much better than SACD

Disappointed in a super level ... and I have a top class system
The differences are clearly audible
They took all the air around the MUSIC , everything is dry and lifeless

Recommend SONY DGG SACD transfers
EMI only on the Otto Klemperer recordings did a nice job
2020年5月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
オペラ初心者で訳もわからず一番お安い物を探してポチリました。
3枚組を希望したのですがタイトル通りで一枚組です。
「ドン・ジョヴァンニ」にもいろいろあるんですね。
まあ、今回は勉強したと思って我慢です。
では、また!
2023年9月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
交換商品到着後、直ぐに開封し
プレイヤーで再生を試みましたが、
どうやら返品した商品と同じ質のようで
全く反応しません。
二度目ですので注文自体キャンセルです、
残念です。

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Méphisto
5つ星のうち5.0 La version de référence.
2022年1月21日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
Un enregistrement qui se situe au sommet de la discographie de Don Giovanni de Mozart. Wächter sublime de nuances, Sutherland stupéfiante ! Schwarzkopf idéale dans Donna Elviva. Le luxe de Taddei dans Leporello. Aucune autre version ne peut rivaliser avec celle de Carlo Maria Giulini (1961) à la tête d'un orchestre où tour à tour le ciel s'éclaire, la terre gronde et l'enfer embrase tous les personnages. Un chef-d'oeuvre absolu excellement bien servi par des interprètes qui revivent pour nous.
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
J.L.
5つ星のうち5.0 Dicen que el mejor Don Giovanni
2024年4月9日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Estoy de acuerdo.
lourmarin
5つ星のうち5.0 Exceptionnel
2021年9月4日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
Cette version est considérée comme une référence absolue et c'est bien mérité. Un chef exceptionnel et des chanteurs... des chanteurs ... Schwarzkopf, Sutherland, Wächter : n'en jetez plus. Une donna Anna comme on l'avait jamais entendue, même Ottavio d'habitude ennuyeux est ici remarquable, quant à Don Giovanni c'est un régal (ah le "finch'han del vino"). Un achat indispensable pour tout amoureux de l'opéra.
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Marta & Marco
5つ星のうち5.0 Audio ottimo
2019年12月6日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Qualità audio eccellente e spedizione perfetta. Unico piccolo neo la custodia è arrivata rovinata ma non ho fatto il reso perché non vedevo l'ora di ascoltare questa splendida opera.
Constant Viewer
5つ星のうち5.0 Long unrivalled, still hardly equaled
2013年6月26日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
This 1959 recording has held the field for decades now, and has only recently acquired a serious rival with the Met production with Bryn Terfel and Renee Fleming. Of course the main point we must keep in mind is that superiority among opera recordings is very much in the ear of the listener, but there are so many advantages to this Giulini/Waechter/ Sutherland/Schwarzkopf version that it's still hard to avoid giving it the palm.

If there's one overriding benefit to this recording, it's Giulini's conducting. None of the other recorded versions come anywhere near it. Just listen to the harsh, dry rattle he gets from the low strings as Anna catches sight of her father's corpse. We must bow to any conductor who grasps the need and the advantage to using his orchestral forces to underline the drama so effectively---and achieves it.

The second overwhelming advantage is in the quality of the cast. In the mid-60s, Hi Fidelity magazine published a comparative review of then-available recordings of the 5 Mozart "great" operas. The review referred to Joan Sutherland's performance here as "unmannered Mozart singing of a high order," and only Fleming stands as a serious challenger to Sutherland's achievement here. Since most sopranos who undertake Donna Anna are, shall we say, of a certain artistic maturity, it's easy to forget that Anne is a young girl, raised in a very repressive society. Yet she finds herself plunged into situations she can hardly be expected to understand, let alone master. Attempted rape and a father's murder are, after all, hard to handle at any age, and on top of that Anna has to accept that the rapist-murderer is not a street thug but a gentleman, born and bred, a family friend. Sutherland superbly conveys Anna's grief and shock. Perhaps the most telling moment is her recognition of Giovanni as the culprit ("Don Ottavio, son morta!"), but her "Non mi dir" is equally affecting, expressive at one moment of her real tenderness for Ottavio and in the next, as she enters the coloratura allegro, of the near-madness in which tragedy has trapped her.

Eberhard Waechter evidently decided to give us a sinister, threatening Don. Much of his solo singing is perhaps unduly harsh, except in "La ci darem" and the serenade at the beginning of the second act, and in the larger ensembles. I admit at moments it can seem that he is ranting and raving more than singing, but his overall characterization hangs together to make a satisfying whole.

Elisabeth Schwarzkopf was an acknowledged Mozart master; few of her recordings prove this as conclusively as this Don Giovanni. If you doubt this, give a careful listen to "Mi tradi" and then get back to me. She tears through the unrelenting last part of this scena, with its superhuman demands on the singer's breath control, as if she were merely sniffing a bouquet of roses. I have heard "Mi tradi" compared to Die Zauberflote's "Der holle rache" in degree of difficulty, though of course the demands made on the singers in the 2 arias are quite different. For the record, I've seen more than one soprano come to grief in "Mi tradi," though I've yet to hear one stumble in "Der holle rache."

Giuseppe Taddei is a garlicky Leporello who manages to sound both smoothly (if artificially) solicitous as he begins "Madamina, il catologo e questo," and very genuinely scared witless at the finale, as he warns Giovanni to leave the banquet hall and save himself. He handles the demands of the role superlatively, and fulfills admirably Leoporello's main role, which is as the intermediary between the Don's world and ours.

The Zerlina-Masetto pairing is as critical to any production of Don Giovanni as is Papageno to Die Zauberflote, and again the Giulini performance gives us exactly what is needed. Graziella Sciutti was quite young in 1959, but never falters in her control or her artistry. Of course she has three sure-fire hits---what other role offers such a line-up as "La ci darem," "Batti, batti" and "Vedrai, carino"? I've seen live performances of this opera in which Zerlina got more applause than either Anna or Elvira, and based on her reading here, Sciutti could easily have brought off that kind of triumph. In the smaller role of Masetto, we have Piero Cappucilli, who acquits himself creditably in the brief aria "Ho capito" and in the ensembles---particularly the complex first-act finale.

Ottavio is perhaps one of the most frustrating characters in opera. He spends the entire evening doing absolutely nothing except singing two of the most ravishing tenor arias in existence. Dramatically, the character disappoints hugely, so it's imperative that the artist excel vocally, and Luigi Alva does just that. Listening to either of the arias in this recording is like sitting down to a dinner consisting entirely of a full pound of lobster with melted butter, topped with caviar. Alva's control, phrasing and artistry are every bit as impressive as Sutherland's, even when he is left with that one forlorn line of recitative after she leaves at the end of "Non mi dir." (Since that one line makes Ottavio more of a twit than anything else in the score, why can't somebody take pity on the poor guy and cut it once and for all?)

Finally, the Commendatore, sung here by Gottlob Frick. Hard to imagine any other singer in the '50s who could summon such powerful vocal resources to provide the role with precisely the supernatural sonorities to confront Giovanni and Leporello in the graveyard scene, or to anchor the second-act finale. I don't know of another recording that gives me goose pimples as the ghost reaches that final "Verrai?" Frick's ascent to that point, as he repeatedly asks "Verrai?", is controlled in a way that still leaves me open-mouthed with admiration, indeed awe.

This recording is to be preferred over the appalling 2002 CD remastering of the original recording, which is uniformly regarded as perhaps one of the worst results of such treatment. The flaws of that version are entirely missing here, and the sound is clear and shining. Unfortunately the rather unattractive album art of the original album, with its sneering Don, has been reproduced again.
16人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート