スニーカーズ [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | ロバート・レッドフォード, デビッド・ストラザーン, フィル・アルデン・ロビンソン, ダン・エイクロイド, シドニー・ポワチエ |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 5 分 |
この商品を見た後にお客様が購入した商品
商品の説明
Amazonより
依頼人のビルに侵入し、警備の盲点を指摘するプロ軍団「スニーカーズ」。彼らに国家安全保障局から、高性能暗号解読器を盗みだすようにとの依頼が来た。だがそれは、何者かが巧みに仕掛けたワナだった…。
強盗顔負けの手口でさまざまなビルに侵入する、5人のハイテク・エキスパート軍団の物語。ロバート・レッドフォード、ベン・キングスレー、リヴァー・フェニックスら豪華配役を得て、『フィールド・オブ・ドリームス』のフィル・アルデン・ロビンソン監督が放った痛快な娯楽サスペンスである。スタッフとキャストを合わせると、のべ38人がアカデミー賞候補となり、うち8人が受賞。目が不自由ながらオーディオの天才を演じる、デヴィッド・ストラザーンが鮮烈だった。(アルジオン北村)
レビュー
製作・脚本: ウォルター・F.パークス 製作: ローレンス・ラスカー 監督: フィル・アルデン・ロビンソン 脚本: フィル・アルデン・ロビンソン 撮影: ジョン・リンドレー 音楽: ジェイムズ・ホーナー 出演: ロバート・レッドフォード/ダン・エイクロイド/ベン・キングスレー/メアリー・マクドネル/リバー・フェニックス/シドニー・ポワチエ/デヴィッド・ストラザーン 声の出演: 野沢那智/安西正弘/大木民夫/弥永和子/宮本充/田中信夫/池田勝
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83.16 g
- EAN : 4547462001900
- 監督 : フィル・アルデン・ロビンソン
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 5 分
- 発売日 : 2003/4/18
- 出演 : ロバート・レッドフォード, ダン・エイクロイド, シドニー・ポワチエ, デビッド・ストラザーン
- 字幕: : 日本語, 英語
- 販売元 : ソニー・ピクチャーズエンタテインメント
- ASIN : B00008MTZ4
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 47,633位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 220位外国の犯罪・ギャング映画
- - 1,578位外国のミステリー・サスペンス映画
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
しかし内容自体は非常に高い完成度を持つ超一流のサスペンスであり、逆探知のシーンなんかは今観ても手に汗握る筈です。
画面を丹念に追わせる緊迫感を持ちながら、これまた一流の俳優たちが絶妙の間で演じるユーモアシーンがたっぷり配合されているという構成の上手さも観賞後の満足感を高めるのに貢献しています。
そういったテイストが凝縮されているラストの展開は、後にこの作品を思い出す時に誰もが爽快感とともに記憶を甦らせるシーンではないでしょうか。
アカデミー賞俳優の敵役、切れ者の脇役で時々見かけるデヴィッド・ストラザーン演じる盲目のハッカー、そして超有名な悪役でおなじみのあの声だけで登場したあと、最後には意外な表情も見せるあの人など、印象的な登場人物も多いです。
が、仮にレッドフォードを始めとする豪華キャストが無かったとしても、充分サスペンスの傑作になり得たでしょう。
あまりに好きな映画はVHS、DVD、BDと規格が変わっても買ってしまいます。
この映画もそのひとつです。
影の組織、頭脳&アクションを繰り広げ陰謀に立ち向かうんだけど、
ハイテクだからクールかと思いきや、力技で強引に突っ込むシーンとか爆笑。
レッドフォード、シドニーポワチエも見られて良かったです。
面白可笑しいハイテク集団とそのリーダーの過去を知る者の野望を描いています。
主観的な感触だけ書きます。(本当に個人的)
・この年代(90年代)のすっきりさがあります。
・特筆すべきアクションがあるわけでも、刑事物でもないです。あえてどうしても当てはめたいのなら「探偵物」なのかなあ?
・ストーリーにベタベタ感はないです。
・音楽で言うなら「JAZZ」な感じ。
夕飯の後にしっとりしながら見るのにはいいかも。
僕は一番初めにロサンジェルス行きの飛行機の中で見たのですが、なんだか記憶から消えずにずっと印象が残っている映画です。
個人的には、始まりのタイトルの出方が「大人」な感じで好きです。
ロバート・レッドフォードをはじめ、リバー・フェニックス、シドニー・ポワチエ、ダン・アイクロイドというよくもまあこんなキャスティングを思いついたなあ、と思う反面、このキャスティングはとても良かったと見終わった後に思えました。
他の国からのトップレビュー
here is a simple formula for the plot of a caper movie. You introduce the gang, and it is always a gang, performing a caper for the first act, you spend the second act motivating the gang to do a much more serious caper, and in the third act you pull off the serious caper. Fade to black.
Sneakers sticks to the formula religiously. The sub-plots are similarly formulaic, and for the whole film you can’t shake the feeling that you are watching a cover version of a film you’ve seen before.
We can dispense with the plot in a few sentences. Robert Redford is a security expert who tests the security of companies by breaking into them. He’s blackmailed – via reference to a shady past- into breaking into a new place and stealing the MacGuffin. He has second thoughts and breaks into the blackmailer’s place and steals it back.
But… the simple story is told beautifully, even unambitiously by director and writer Phil Alden Robinson (who also put together Field of Dreams) and what the script lacks in grandeur in makes up in lovely touches of characterisation. Personally, I’m inclined to think the star of the production must have been the casting director: to line up Mary McDonnell, River Phoenix, Sidney Poitier, Dan Aykroyd, and Ben Kingsley, and not only convince them to do the movie is one thing, to ensure that the personalities have chemistry and that each star is playing a role they can clearly revel in is quite another.
What elevates the film from forgettable once-seen to enjoyable Sunday-afternoon movie is the excellent dialogue and the obvious chemistry of the team (any two of Redford, Aykroyd, McDowell, and Poitier riff beautifully together and this isn’t lost in the larger groups). The director sensibly gets out of the way of his cast and lets them work with a script that carefully treads between comedy and drama. The main crew are ably supported by Ben Kingsley in chilling, rather than hammy, villain mode and Stephen Tobolowsky, whose transformation from bumbling victim to chilling creep, is handled effectively in a short amount of screen time.
There are imperfections in the film, notably the opening scene ignores the main cast in favour of establishing the said shady past, and James Earl Jones‘ one scene is fabulous, but insufficiently foregrounded. It also suffers a little from not really creating much in the way of a sense of peril, the viewer just presumes that Redford’s character is going to be charming at people until everything goes to plan. However, the overwhelming feeling is of a film of enjoyable triumph.sneakers2
Some points deserve special mention: the dialogue, timing and delivery is sure-footed and solid, the set pieces, which are of course the mainstay of a caper plot, are nicely held together and the plot survives repeated watching. Two things stand out as exemplars that other film-makers should pay attention to: the quality of the technical dialogue and the enduring longevity of the film.
First the technical details: viewers of film and TV are used to characters delivering a few lines of technical gobbledygook whenever the writer needs a technical reason to drive the plot. Invariably this gobbledygook causes groans from those who do pay attention to technology. One of the astonishing things about Sneakers is that the technical gobbledygook – while serving the classic dialogue purposes of making the character sound smart and also driving the plot – does make sense, and does provide reasonable justification for the actions taken in the movie.
All of the security plot (the creation of the MacGuffin the team is to steal and the methods used to steal it) is reasonable, possible, and, amazingly the cast manage to say the right words in the right order and stress the right words in such a way that they genuinely convince sceptical technical nerds in the audience that they know what they are doing… (sadly this only extends to the dialogue and the actors, the visual effects department didn’t get the memo and so we are treated to some very dated visuals of ‘decryption’ happening in a very odd way). This is a film that is an example of how easy it is to get small details right when you take the time.
Finally, this is linked to another point: the film has barely dated. Most characters are seen as scurfy and unfashionable so the hair and clothes haven’t dated, and the technical details -somewhat fortunately – describe problems that still exist. There are almost no scenes where you think, “Well he’d just sort that out with an iPhone these days” (although someone does use a car-phone at one point), and because the direction is so laissez faire there is no sense that the film is from another time, or trying to make a particular statement.
Pour ma dvdthèque.