Everything Must Go
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | The Last Mall |
2 | Things I Miss The Most |
3 | Blues Beach |
4 | Godwhacker |
5 | Slang Of Ages |
6 | Green Book |
7 | Pixeleen |
8 | Lunch With Gina |
9 | Everything Must Go |
商品の説明
Amazonレビュー
After trading their infamous two-decade hiatus for an armful of Grammies, Steely Dan breezed through the recording of Two Against Nature's follow-up in a year--near record time in the oft-tortuous Becker/Fagan sessionography. Loosening their notoriously anal retentive studio bent has yielded upbeat immediacy, an almost un-Dan-like brightness to jazzy funk and blues that snap and crackle--even if pop is obviously the farthest thing from their fevered brows. But anyone who confuses the sunny disposition of "Blues Beach" and others here with anything but an ever slyer incarnation of their trademark irony and icy veneer just isn't paying attention. Bookended by "The Last Mall" (a cool, chunky update of "Black Friday"'s apocalypse) and a bluesy, laconic title track that serves up metaphors for bankruptcies both commercial and moral, Walt and Don argue that our once fair society may well be past redemption. Better to simply close out the excess with a good blue-light special. "Godwhacker" serves jazz-head notice on no less than the almighty, whilst Becker makes his belated Steely Dan vocal bow on the slinky "Slang of Ages," daring to be termed "Newmanesque" for rhyming "netherworld" with "Duke of Earl"--if not his lugubrious, lounge-lizard delivery. Abetted by guitarists Hugh McCracken and Jon Herrington, the sax of Walt Weiskopf (and others), and synched to the playful grooves of drummer Keith Carlock, Becker and Fagan bring a deliciously detached elegance to "Green Book" and "Pixeleen"'s sharp musings on digital vidiocy, forging an album that's a cunning, symbolic reminder that the sun will shine brightest just before it explodes. --Jerry McCulley
Product Description
"How we do it: First we hook up a sequence of sleek & slinky musical cells over which we sprinkle the most amusing lyrics. Immediately we get on the horn and round up our swinging sidemen, including but not limited to Keith Carlock (drums), Jon Herrington (guitar), Hugh McCracken (guitar), Ted Baker (keyboards), and yours truely, Mssrs. Becker and Fagen on our respective axes. Elliot Scheiner, who is not for nothing the Godfather of 5.1 Surround, does the tracking chores. Next thing you know, the wiggy vocal and stellar solo work are stacked atop the now-realized grooves and harmonies. After mixdown, the finished album reveals to its makers deep subterranean themes and powerful emotional undercurrents that satisfy and surprise at the same time."- Walter Becker and Donald Fagen.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.4 x 14.2 x 1.3 cm; 94.12 g
- メーカー : Reprise / Wea
- EAN : 0782185618521, 0093624843528
- 商品モデル番号 : 2408542
- オリジナル盤発売日 : 2003
- レーベル : Reprise / Wea
- ASIN : B0000936MD
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 181,400位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 12,285位ポップス (ミュージック)
- - 34,360位ロック (ミュージック)
- - 45,305位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
これはもう世界遺産ですね。
(1)70年代の『スタジオ内で完成度を極める方法論』『ギャラの高い音楽家をパズルをはめ込むようにして使用する方法論』をすでに味わってしまった人には、または日本では『楽器を演奏する人種』にとってはスティーリーダンを聴いているというのはステイタスになりえるほど極めたバンドだった。なので明らかに第2ステージに踏み出した彼等がずれて見える、そして短期間で制作したことに反発を覚えるだろう
で点数が 10点中5点 という案配だ
(2)明らかにおやじさんから『スティーリーダンはマスターピースなのだ』と教えられて育った新しい世!代だ。この世代には今回の彼等の新譜は『時代の空気を的確にとらえた』グレートな内容に感じると思う。
オリンピックで『9.99』出した人間を知らないのだから。
この新しい世代には 10点中8点なはずだ。
(3)そして問題はこの視点だ。現在アメリカのラジオは10年前に比較してかなりジャンルが細分化している。スムーズジャズがマーケットとして成熟している。おそろしいことだがラジオのフォーマットが10個くらい存在する。でスティーリーダンがおさまるジャンルを、この文章を呼んでいるかたで的確に判断できるかたはほぼいないと思う。それは『AAA』なのだ。現在スムーズジャズチャートにもランクインしていて15位、30位(スムーズジャズ)まで上昇しているのだ。
これで判断すると『一般的カスタマー』的視点からなら
10点中9点 なのだ。
で私の結論であるが、過去の事は関係ないというのが私の持論なので、
今回の『ライトファンク』『ドライブ感』『バンドとしての新鮮さ』
『臆病さから抜け出して営業活動=ライブ活動をやりはじめた』というあえてリスクを選んだ彼等の姿勢に拍手を送りたいと思う。
びびるのは『本気でシャウトをきめるドナルドフェイゲンの姿』だ。
明らかに『臆病だった自分達=フェイゲン&ベッカーから』脱皮したと言える。デビュー前の彼等のデモテープを聴いてみたらいかに彼等が『めちゃめちゃ恥ずかしがり屋&歌がへたっぴ状態』だったかがわかったからこんなことをいっているのであります。というわけで私の評価は (3)ということです
ジャズ界からも豪華な顔触れが参加。1990年代を通じてフェイゲンをサポートしてきたクリス・ポッターから,秋吉敏子楽団出身のテナーマン,ウォルト・ワイスコフ(!!)に交代。加えて,日本でも人気のピアノ弾きビル・チャーラップまで。ヒュー・マクラッケン,ジョン・ヘリントンがギター陣に顔を揃え,さながら1970年代を彷彿させる趣味人ぶりです。
ブルースやスリーコードなど,務めて単純な素材を用意し,聴き手の期待をシニカルにかわす。そこへ異様に凝ったブリッジやタグ,ホーン・アレンジメントを挿入して意匠!を凝らし,耳を愉しませようという意匠は,1990年代以降の路線を踏襲したもの。しかしながら,ウォルター・ベッカーが⑤で喉を披露するなど,明らかに前面に出ました。そのためか,作風は前作と比べて西海岸ロックやR&Bの色合いが強い。端的に言えば,フェイゲンの『カマキリアド』に近かった前作に対し,本盤はベッカーの『11トラックス』に接近した印象がありますし,彼らのアルバムで言えば,『うそつきケイティ』から『幻想の摩天楼』までの音に近い。豪華な顔触れの割にソロも控えめで,個人的には少し物足りない気もしますけれど,出したお金に見合うものがきっちり帰ってくる職人気質の作りは流石。軽薄短小なものが蔓延する現代に,彼らの存在は貴重と言えるでしょう。
,ウォルターベッカーのギターは相変らず堅調。なじみやすい音作り
の中にもスティーリーダンの凝ったコード進行も楽しめます。
タイトルにもある通り「会社が倒産して全部お払い箱」なので哀愁
漂う歌詞・音作りが目立ちます。個人的にはアップテンポでリズミカル
な8番目のLunch with Ginaと,ドナルドフェイゲンのボーカルや
サックスソロが堪能できる哀愁に満ちたラストのEverything Must Go
が気に入っていて何度もかけています。
内容に関係なく、ファンは大騒ぎ。
グラミーまで獲っちゃたもんだから、オールド・ファンは
分かるけど、最近の人たちには訳分からないアーティスト
になってしまっているような気がして心配です。
当時からフュージョン畑のミュージシャンを起用し、
グルーヴを大事にしてきた彼らの音楽は、アメリカン・ポップス史の
大事な1ページなのです。
そして、前作からが2ページ目なのです。
チョット皮肉が利いた歌詞などは、案外ロックしていて
ただのアーバン・ポップとは違うのがいいんだな。
黄金期のメンバーが復帰したフリートウッドマックの新作発売
(4月23日発売、ワーナー)
フリートウッドマックと同時に世界を熱狂させたイーグルスの新曲発表
これでされも世界中が興奮している中でSTEELY DANも新作を発売してくれました。この三組に共通しているのがただ単に新作を作りましたというのではなく新鮮で強烈でそして安心感を与えているところ
ぜひ熟練されたSTEELY DANのサウンドをゆっくり楽しみたいそんな出来になっています
「NightFly」や、「Aja」を求める人にはちょっと肩すかしかもしれないけれど、「KAMAKIRIAD」を好きな人の期待は裏切らない。
⑤のBeckerのソロは珍しいもの聞いたけど、あれ、Fagenが歌った方が正直よかった。系統としてはリンゴ・スターなんだよな…。
他の国からのトップレビュー
Utile per capire alcuni cambi di formazione e l'influenza di Fagen
sulle strategie da adottare, specialmente quelle commerciali.
Impeccabile come al solito la registrazione.
Disco usato, praticamente nuovo e ben confezionato. Arrivato con quattro giorni di
anticipo, complimenti al venditore!
Un caro saluto a tutti.
Wrong. In fact, now that I've given this a few listens, it's just so good it's sick. The lyrics are great, the song WB sings on - amazing. Such a great voice (first 5 or 6 listens, just not right - SKIP...then WHAMMO). Criticisms of WB doing the guitar solos are often off the mark as well...he's a great player, folks.
Jeez, I guess I need to pop in 2AN and ramble similarly semicoherently about that one. It's grown on me as well. But I bring it up, actually, to point out the amazing difference in sales figures here - 2AN made quite the splash, but this record is just as good and possibly better. I'm guessing lots of the undeserving unwashed got all excited by The Splash Of The Return Of The Dan (did they buy "Steely Dan T-Shirts" too?) but really weren't on board...do not let this sway you.
Followup: I've had both of these post-comeback releases for months now...and I have to say I never posted a review about 2AN. It just isn't the album this one is, and the growing on me part really went the other way; I find it more forced (kind of like other DF solo efforts vs the great Nightfly). EMG is still one of the best albums I've ever heard. Period.