PIANO
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 追加トラック, オリジナルレコーディングのリマスター, 2004/9/21
"もう一度試してください。" | 追加トラック, オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥860 |
CD, CD, インポート, 2005/1/1
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | ¥1,011 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | My Funny Valentine |
2 | On Green Dolphin Street |
3 | Someday My Prince Will Come |
4 | Harvest Time |
5 | Sonrisa |
6 | Manhattan Island |
7 | Blue Otani |
8 | My Funny Valentine |
9 | On Green Dolphin Street |
10 | Someday My Prince Will Come |
11 | Harvest Time |
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.2 x 12.5 x 1 cm; 94 g
- メーカー : COLUM
- EAN : 5099708708320
- オリジナル盤発売日 : 2005
- レーベル : COLUM
- ASIN : B00009PAJZ
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 34,100位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 53位トラディショナルジャズ
- - 115位ファンク
- - 194位ビバップ
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2013年9月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
最初にレコードでThe Pianoを購入してから25年、日本版CD、今回のremaster版CDで3枚目の購入です。あれ、レコードは二枚買ったかな?まあ、いろいろなソロピアノのレコードはありますが、こんなに独創的な音が入っているものはありません。彼の指先から生み出される音の躍動と自在性、最高です。ハービーそのものです。こんな風に音を紡ぐことが出来たらいいな〜。楽しいだろうな〜。数ある彼のCDのなかで今も飽きもせずに延々聴いているのはこれだけです(ごめん)。前の日本版CDはレコードとほぼ同じ音でしたが、今回の版はテープのゆがんだ音も軽減されていて一番音は良いです。音圧もすこし上がっています。これだけでもRemaster版を購入する価値はあります。安い(笑)!さらに以前の解説書に原盤の故障でN.G. とされたという別takeが聞けます!私はこれを25年聞いてみたかったので、今回とても満足です。2つのtakeがこんなに違うとは思ってもみませんでした。そう、天才でしたね、彼は。でも一聴してselectされていた今までのtakeは原盤の故障ではなかったのだろうということが解りますね。最後に、CDのライナーを読むとこれって今まで日本だけでしか手に入らなかったのですねー。世界中でこれが手に入るようになったのはうれしい限りです。みんながこれを聴くことでピアノの音と弾くことのすばらしさを知って幸せになれるように心から願っています。
2011年1月31日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
とても美しい。1978年、東京で録音されたそうです。ハンコックのアルバムがあふれかえっているいるなか光をはなっています。個人的に記憶とかさなっている。
2008年12月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
リスナーにとっては期待はずれかもしれないけど、ピアノソロ勉強中の人にとってはなかなかイイのでは? ソンリサは譜面も出てるのでモード奏法入門にはうってつけと思います。なにしろベースの音域までカヴァーするには、そうごちゃごちゃ音を入れられないんで。こんなふうにクリアーに弾く方法もあるさって。
気に入ってます。
気に入ってます。
2013年8月16日に日本でレビュー済み
ハービーのピアノソロということで、どんなものかと聞いてみればまさにクラッシック。薄い、浅いと言われても素晴らしく美しい旋律が流れる。7.のBlue Otaniはブルージーでアルバム内では異色だけれど、これがいい。
だけどそれ以上の感動はない。掴みようもなく文句の言いどころもないが、良いところも思い浮かばない。ハービーの普段のカラーを固定観念として持っていれば楽しめないアルバム。持ってしまった私には凡庸だが、好奇心のある人にとっては聴けば必ず化けるアルバムだと思う。
だけどそれ以上の感動はない。掴みようもなく文句の言いどころもないが、良いところも思い浮かばない。ハービーの普段のカラーを固定観念として持っていれば楽しめないアルバム。持ってしまった私には凡庸だが、好奇心のある人にとっては聴けば必ず化けるアルバムだと思う。
2024年2月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
商品状態が特に良いと表示されていましたが、届いたCDのケースは3箇所もひび割れがありました。梱包に緩和材など無く国際郵便で送られてきました。輸送中に割れた様です。盤は問題ありませんでした。
2019年7月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
別テイクの入ってるこちらを選びましたが、音質は良くありませんでした。中音域の弱いタッチで弾く部分だけは音割れしませんが、それ以外はかなり音割れ、もしくは潰れた音です。
原因が録音レベルが高いからか、調律が良くないからか微妙なとこですが、ソニーから出てる方も買ってみるつもりです。
追記
ソニーの方も購入して聴いてみましたが、音質に大佐ありませんだした。
原因が録音レベルが高いからか、調律が良くないからか微妙なとこですが、ソニーから出てる方も買ってみるつもりです。
追記
ソニーの方も購入して聴いてみましたが、音質に大佐ありませんだした。
2011年6月29日に日本でレビュー済み
"Harvest Time"
"Sonrisa"
が○。
リマスター→良好
"Sonrisa"
が○。
リマスター→良好
2005年4月7日に日本でレビュー済み
70年代後半のキース ジャレット、チック コリアを中心とするソロピアノの流行の中、彼らとともに3大ピアニストと呼ばれていたハンコックは当時もう一つの流行であったクロスオーバーブーム(フュージョンという言葉が普及するちょっと前)の中で、主にエレクトリック キーボードを演奏していました。ジャズピアニストとしての彼の名声は60年代に確立したもので、VSOPでの演奏は当時の回顧という意味合いの強いものでした。当時、日本のファンの間では、ハンコックがソロピアノをやれば、すごいものになるという期待がありました。オスカー ピータソンが「ハービーのソロを聞いてみたい。」と言っていたとか、まことしやかにささやかれていました。そんな時日本のCBSソニー(アメリカのコロンビアではありません)が来日に合わせて企画したのがこのアルバムです。蓋を開けるとどうだったかと言うと、期待して買った多くのファンはがっかりしたと聞きます。確かに、コンボ編成でのバッキングで限られたスペースを埋めていた華麗なフレーズは、自由なスペースの中では所在無く宙に浮き、指使いは迷い箸を想像させます。私はこれはこれで好きですけど。たとえば、当アルバムの"SONRISA"という曲は、あのハンコック版ディスコアルバム「フィーツ」でボーカル付で"TRUST ME"という曲になっていたりします。どうせ企画ものだったら、ビル エバンスの「FROM LEFT TO RIGHT」みたいに、同じ曲をアコピとエレピ(フェンダーローズ)で演奏し、最後にストリングスまでつけてしまうというようなノリが欲しかったと思います。
他の国からのトップレビュー
MJ Smith
5つ星のうち5.0
Absolutely Beautiful Music to listen to over and over again.
2016年1月14日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Absolutely beautiful music. This is just solo piano pieces by Herbie Hancock, so intimately done and delicately done that you just get lost in the music. I don't know that he ever did any album like this one. Four of the songs have two versions: My Funny Valentine, On Green Dolphin Street, Someday My Prince Will Come, Harvest Time. And I am so glad they put two versions of them on there because they are so gorgeous with beautiful variations between the two versions. The other three songs Sonrisa, Manhattan Island and Blue Otani are also great, wonderful and creative pieces. Blue Otani is more upbeat and adds a nice variation to the other songs. But this is just one of the albums to listen to over and over and over again, either by yourself when you're in a contemplative mood or with your sweetheart.
twistcat
5つ星のうち4.0
Are we still in New York?
2015年8月15日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Herbie's playing is topnotch. He always challenges convention. The album's choice of classic compositions could have used a little more lyricism to round out the cerebral blue offerings. Are we still in New York? -- in the heady metropolis of mixed feelings? Maybe. But the urban vibe coming out of his chords is either very late night, or the next morning in an unfamiliar town, some distance from the big party.
capezzuto domenico
5つ星のうち5.0
Fondamentale!
2015年11月9日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Fondamentale, nella discografia....sopratutto per i Pianisti e non.
Registrazioni in piano solo di Herbie Hancock poi non esistono tanti.....
Da Consigliare
Registrazioni in piano solo di Herbie Hancock poi non esistono tanti.....
Da Consigliare
chrigue
5つ星のうち5.0
Hancock pur - für die nächsten hundert Jahre gemacht
2010年5月19日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Ich weiß nicht, warum nur wenige Rezensenten wirklich die Musik hören wollen. Hancock pur - ungeachtet der tontechnischen Kinkerlitzchen ob direct oder nicht - zeigt was einen Weltklasse-Jazzpianisten ausmacht. Mit seiner Klangvorstellung im Kopf antizipiert der Mann sein Spiel bereits Takte im Voraus, dass man es erst nach dem x-ten Mal hinhören begreift. Von rhythmisch funkigen Varianten etwa in "Somday my Prince will come" bis hin zu genial modernisierenden Reharmonsierungen quer durch alle Songs, als hätten es die Komponisten nie anders gewollt und trotzdem unverkennbar jener Hancock, der gemeinsam mit Miles Davis in dessen berühmten Quintett, den Post-Bop Jazz bis an die Grenze zum nur mehr schwer vermittelbaren Freejazz ausgelotet hat.
Hancock pur ist für Puristen gedacht, setzt ein bisschen Willen zum Verstehen voraus. Wer die Hürde überwindet - was gar nicht so schwer fällt - findet in diesen Aufnahmen Schätze, die man noch in hundert Jahren mit zustimmenden Nicken hören wird. Wer sich besonders für das Jazzpiano interressiert, wird an dieser Aufnahme nicht vorbeikommen.
Hancock pur ist für Puristen gedacht, setzt ein bisschen Willen zum Verstehen voraus. Wer die Hürde überwindet - was gar nicht so schwer fällt - findet in diesen Aufnahmen Schätze, die man noch in hundert Jahren mit zustimmenden Nicken hören wird. Wer sich besonders für das Jazzpiano interressiert, wird an dieser Aufnahme nicht vorbeikommen.
Ian Thumwood
5つ星のうち5.0
Piano Lesson
2005年3月25日に英国でレビュー済みAmazonで購入
When records as good as this 1978 recording do not get released for nearly thirty years outside of Japan, you can hardly wonder at the 1970's reputation as the decade that Jazz forgot. As far as I am aware, Hancock does not have a prolific record of solo piano offerings and this CD, excellently recorded despite it's age, demonstrates that this is something that he should do more to rectify. Had it had been released at the time, no doubt this is a record that would have acquired classic status.
As someone who has tried to learn jazz piano, I feel that I am qualified to agree with everything that the other reviewer says, although I would add that the magic that is contained within this disc requires careful listening to fully appreciate. (Unlike Keith Jarrett who probably appeals as much to the non-musician and musician alike.) There is room in my CD collection for all types of pianists, yet Hancock is, for this reveiwer, the most technically accomplished and greatest of them all. The first half of the disc offers some reflective renditions of standards associated with Miles Davis and allows Hancock to explore his rich, harmonic palete. "My funny valentine" opens like a piece of 20th Century Classical music - no surpise really since Hancock is familiar with this repertoire. "Green Dolphin Street" demonstrates a simplification of the harmonic structure a la Coltrane, yet his right hand improvisations seem to explore every harmonic possibility. The control of dynamics is breath-taking. This is even more remarkable given that these tracks are all unedited. Elsewhere, a set of originals is no less involving, ending in some dirty blues playing. Although these tracks are all around the five minute mark, the pianist has carefully crafted them into perfectly contained performances that go well beyond the usual run around the block on the chord changes. Each composition , therefore, has it's own carefully considered architecture. This is the work of a true genius.
At the end of the official release, this CD adds some alternative takes that give a more robust view of the standards that were probably considered contrary to the intended ambience of the original LP. Whereas alternative takes can often be little more that inferior renditions of the selected take, these offer a fascinating window into Hancock's improvisational process and are a valid addition.
In conclusion then, this is a record that every pianist will want to own and will certainly continue to yield new gems with every listen. Absolutely fantastic.
As someone who has tried to learn jazz piano, I feel that I am qualified to agree with everything that the other reviewer says, although I would add that the magic that is contained within this disc requires careful listening to fully appreciate. (Unlike Keith Jarrett who probably appeals as much to the non-musician and musician alike.) There is room in my CD collection for all types of pianists, yet Hancock is, for this reveiwer, the most technically accomplished and greatest of them all. The first half of the disc offers some reflective renditions of standards associated with Miles Davis and allows Hancock to explore his rich, harmonic palete. "My funny valentine" opens like a piece of 20th Century Classical music - no surpise really since Hancock is familiar with this repertoire. "Green Dolphin Street" demonstrates a simplification of the harmonic structure a la Coltrane, yet his right hand improvisations seem to explore every harmonic possibility. The control of dynamics is breath-taking. This is even more remarkable given that these tracks are all unedited. Elsewhere, a set of originals is no less involving, ending in some dirty blues playing. Although these tracks are all around the five minute mark, the pianist has carefully crafted them into perfectly contained performances that go well beyond the usual run around the block on the chord changes. Each composition , therefore, has it's own carefully considered architecture. This is the work of a true genius.
At the end of the official release, this CD adds some alternative takes that give a more robust view of the standards that were probably considered contrary to the intended ambience of the original LP. Whereas alternative takes can often be little more that inferior renditions of the selected take, these offer a fascinating window into Hancock's improvisational process and are a valid addition.
In conclusion then, this is a record that every pianist will want to own and will certainly continue to yield new gems with every listen. Absolutely fantastic.