ケーブルTVでケヴィンシールズの「City Girl」のPVを見た時から結構気になってて、だけどなかなか買うきっかけも無くて、そんな訳で先日こちらで注文させて頂いてようやくちゃんと音を聴く事が出来ました。
難しい事はともかく、ぼくはサントラってゆうのはなんとなく微妙な感じに思えたりするのですがこれは良かったです。
映画自体観た事が無いけど、曲の流れも良いと思うしアーティストはばらばらだけど一枚のアルバムとして聴ける様な気がします。
それと、個人的な事でいえばデスインヴェガスの曲を気になりつつもまだ聴いた事が無かったのですが、これに入っている「Girls」を聴いてアルバムも聴いてみようかなって思いました。
ロスト・イン・トランスレーション オリジナル・サウンドトラック
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 2003/10/16
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥844 |
CD, CD, リミックス含む, 2004/6/29
"もう一度試してください。" | CD, サウンドトラック |
—
| — | ¥4,626 |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | INTRO/TOKYO |
2 | CITY GIRL / KEVIN SHIELDS |
3 | FANTINO / SEBASTIAN TELLIER |
4 | TOMMIB / SQUAREPUSHER |
5 | GIRLS / DEATH IN VEGAS |
6 | GOODBYE / KEVIN SHIELDS |
7 | TOO YOUNG / PHOENIX |
8 | 風をあつめて / はっぴいえんど |
9 | ON THE SUBWAY / BRIAN REITZELL & ROGER J MANNING JR |
10 | IKEBANA / KEVIN SHIELDS |
11 | SOMETIMES / MY BLOODY VALENTINE |
12 | ALONE IN KYOTO / AIR |
13 | SHIBUYA / BRIAN REITZELL & ROGER J MANNING JR |
14 | ARE YOU AWAKE? / KEVIN SHIELDS |
15 | JUST LIKE HONEY / THE JESUS & MARY CHAIN |
16 | 50 FLOORS UP / BRIAN REITZELL & ROGER J MANNING JR (日本盤ボーナストラック) |
商品の説明
内容紹介
ソフィア・コッポラ監督作品『ロスト・イン・トランスレーション』のサウンドトラック。ケヴィン・シールズ(マイ・ブラッディ・ヴァレンタイン)が手がけた楽曲を4曲収録のほか、エールの未発表曲、スクエアプッシャー、はっぴいえんどの楽曲などを収録。
【日本盤仕様】
○日本盤オリジナルジャケット
○ボーナストラック収録
○『ロスト・イン・トランスレーション』プレミアムカード封入
Amazonレビュー
ソフィア・コッポラの監督2作目『ロスト・イン・トランスレーション』のサントラ。前作の『ヴァージン・スーサイズ』でも洗練された音楽センスを見せつけた彼女だが、本作もめちゃめちゃ秀逸。マイ・ブラディ・バレンタインのケヴィン・シールズによる書き下ろし楽曲をはじめ、『ヴァージン~』でサントラを手がけたAIR 、デス・イン・ヴェガス、はっぴいえんど、ジーザス&ザ・メリーチェインなど、特にUK~ヨーロッパ系のロックが好きな人にはたまらないラインナップが実現している。ホントにセンスいいよ、この人。(森 朋之)
メディア掲載レビューほか
ソフィア・コッポラ第2弾監督作品、映画『ロスト・イン・トランスレーション』のサントラ盤。エール、デス・イン・ヴェガス、スクエアプッシャー、はっぴいえんど他の楽曲を収録。
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 80 g
- メーカー : V2レコーズジャパン/コロムビアミュージックエンタテインメン
- EAN : 4520227000486
- 時間 : 57 分
- レーベル : V2レコーズジャパン/コロムビアミュージックエンタテインメン
- ASIN : B0000AFOQT
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 72,957位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 306位エレクトロニカ
- - 3,214位サウンドトラック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2011年6月5日に日本でレビュー済み
本編が日本において賛否両論を巻き起こした、Lost in Translationのサウンドトラック。しかし、どんぴしゃだなぁ。ソフィア・コッポラの選曲眼は本当に鋭い。
いくつかのトラックをマイブラのケヴィン・シールズが担当している。映画のために作ったとはいえ、多分もうLovelessみたいなのはやらないだろうな、と思わせる出来だ。だけど、それでも彼の音は美しい・・・他にフェニックスの曲とかも、このアルバムで知ったんだけどめちゃくちゃ良かった。
そういう素晴らしい内容なので、映画未鑑賞の方でも、ゆっくりした時間に流せばかなりリラックスできると思います。
ジャケット写真のスカーレット・ヨハンソンも最高だし、個人的には大満足の一枚。
いくつかのトラックをマイブラのケヴィン・シールズが担当している。映画のために作ったとはいえ、多分もうLovelessみたいなのはやらないだろうな、と思わせる出来だ。だけど、それでも彼の音は美しい・・・他にフェニックスの曲とかも、このアルバムで知ったんだけどめちゃくちゃ良かった。
そういう素晴らしい内容なので、映画未鑑賞の方でも、ゆっくりした時間に流せばかなりリラックスできると思います。
ジャケット写真のスカーレット・ヨハンソンも最高だし、個人的には大満足の一枚。
2005年8月23日に日本でレビュー済み
ソフィア・コッポラの監督第2作「ロスト・イン・トランスレーション」のサントラ。前作「ヴァージン・スーサイズ」同様、女性の視点で進行する繊細な物語と、どこかはかなげできれいな映像が魅力的な映画だが、サントラも見事な出来ばえで、彼女の映画作りにおける全てに行き届いた思慮深さとセンスの良さにはいつも驚かされる。
東京を舞台に、ひとりの若き女性の孤独とつかの間の恋を描くとあって、テクノ系のインストが大半を占めるが、それらがネオンきらめくコンクリートジャングルの夜の雰囲気によくマッチしている。SQUAREPUSHERやDEATH IN VEGASら大物の楽曲提供が豪華。そして何よりの話題は、MY BLOODY VALENTINEのフロントマン・Kevin Shieldsの新曲が収められていることだろう。新境地を見せるインスト3曲に、優しくゆがんだギタープレイ健在の「歌もの」1曲・"City Girl"というラインナップは、ここ10年来、表舞台から姿を消していたひとりの天才ミュージシャンの堂々のカムバックを高らかに告げるものである。
主人公がタクシーから流れてゆく東京の街の景色を眺める時に流れる、MY BLOODY VALENTINE/"Sometimes"や、ラストの別れのシーンで使われるTHE JESUS & MARY CHAIN/"Just Like Honey"など、一組の男女の短い逢瀬を通して心に響いてくる、出会いと別れの切なさを象徴するかのような名曲の数々は、人間関係における、泣きたくなるほど美しいものを、おぼろげながらも聴くものに垣間見せてくれる。
東京を舞台に、ひとりの若き女性の孤独とつかの間の恋を描くとあって、テクノ系のインストが大半を占めるが、それらがネオンきらめくコンクリートジャングルの夜の雰囲気によくマッチしている。SQUAREPUSHERやDEATH IN VEGASら大物の楽曲提供が豪華。そして何よりの話題は、MY BLOODY VALENTINEのフロントマン・Kevin Shieldsの新曲が収められていることだろう。新境地を見せるインスト3曲に、優しくゆがんだギタープレイ健在の「歌もの」1曲・"City Girl"というラインナップは、ここ10年来、表舞台から姿を消していたひとりの天才ミュージシャンの堂々のカムバックを高らかに告げるものである。
主人公がタクシーから流れてゆく東京の街の景色を眺める時に流れる、MY BLOODY VALENTINE/"Sometimes"や、ラストの別れのシーンで使われるTHE JESUS & MARY CHAIN/"Just Like Honey"など、一組の男女の短い逢瀬を通して心に響いてくる、出会いと別れの切なさを象徴するかのような名曲の数々は、人間関係における、泣きたくなるほど美しいものを、おぼろげながらも聴くものに垣間見せてくれる。
2007年2月10日に日本でレビュー済み
アルバムとして純粋に優れた一枚。
独特のサウンドが、聞き手の目的に合わせて心に作用してくる。
落ち着きたい時に聞けば癒やしになるし、気力を出したい時に聞けば、気分がハイになる。
非現実の様な、懐かしくなるような、切なくなるような
様々な感情が、脳の奥底から目を覚まして蘇り、音楽と共に全身の毛細血管に響き渡る、まさに感情の走馬灯の様なアルバムです。
購入してから数年経ちますが、一向に聞き飽きません。
個人的には、モーツァルトとかと同質の音楽だと思います。
何言ってんだ?コイツ?と思われたかもしれませんが、
是非聴いてみて下さい。
独特のサウンドが、聞き手の目的に合わせて心に作用してくる。
落ち着きたい時に聞けば癒やしになるし、気力を出したい時に聞けば、気分がハイになる。
非現実の様な、懐かしくなるような、切なくなるような
様々な感情が、脳の奥底から目を覚まして蘇り、音楽と共に全身の毛細血管に響き渡る、まさに感情の走馬灯の様なアルバムです。
購入してから数年経ちますが、一向に聞き飽きません。
個人的には、モーツァルトとかと同質の音楽だと思います。
何言ってんだ?コイツ?と思われたかもしれませんが、
是非聴いてみて下さい。
2009年7月26日に日本でレビュー済み
マイブラのファンは必聴でしょう。映画のサントラには、似合わないサウンドだと思っていたがが、これがなかなか良い。映画の方は、日本にいる外国人の視点から見た、日本を舞台にした作品と言う意味で極めて興味深い映画でもある。サントラだけ聴いても十分楽しい作品だ。「はっぴいえんど」のはまり具合には、唖然とした。
2005年12月8日に日本でレビュー済み
映画本編は駄作でしたが、このサントラはかなり素晴らしいです。イギリス&ヨーロッパのロックを基調とした音楽は、映画本編を観ていなくても、これ単体で十分楽しめる程に完成度が高い作品になっています。東京と京都の風景にすっかり馴染んでいます。本編でボブ・ハリス(ビル・マーレイ)がカラオケで歌っていた『More Than This』が、16曲目が終わった後のシークレットトラックに収録されています。
2006年5月18日に日本でレビュー済み
映画を見た人ならわかるかもしれないけど、あんまり激しい展開がこのストーリーにはないと思うんです。あるのは、どうしようもない退屈さ。しっくりこないコミュニケーション。なんだかそんな映画の雰囲気を如実に表したような盤だと思います。よく他のサントラは、大物が楽曲提供!なんて言って実際映画のコンセプトとはだいぶかけ離れたりしていてガッカリ、なんてこともあるんですが・・・(いい曲もあったりするんですがね)ソフィアさんはそんなことないんですね。ケビン・シールズはじめ、いま人気のフェニックスのファーストからの曲だったり、さまざまなアーティストが使われているのに、統一感があるので、とても聞きやすい。また、映画を観た後にすぐ聴いても、その雰囲気を壊さずに聴けます。こういうサントラなら何枚あってもいいな。
2004年7月17日に日本でレビュー済み
まだ映画は見てないけど、サントラだけでもかなり質が高いと思います。久々に声を聞かせてくれたmy bloody valentineのkevin shieldsにはやられました。音楽を聴きたくない日でも、このサントラは聴ける。好き嫌い分かれそうな感じですが、全てのジャンルを網羅しているようなものなので、UKロックの好きな人なら絶対はまります!!
他の国からのトップレビュー
Brian
5つ星のうち5.0
Awesome soundtrack
2023年7月4日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I’ve wanted this soundtrack on vinyl forever to have the Kevin Shields tracks and was finally able to with this reissue. My copy is flat and quiet. Don’t get ripped off buying an og press when you can have this terrific repressing!
jos
5つ星のうち5.0
Ottimo
2023年11月15日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Un vinile ha suoni che nessun supporto digitale può replicare…bellissima colonna sonora di un film magistrale. Complimenti ad Amazon per l’imballaggio e per la cura del prodotto nella consegna!
APB- Girl
5つ星のうち5.0
Die MUSIK zum FILM- in voller Länge geniessen!!
2014年6月6日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Sah den Film, hörte die Musik, bestellte umgehend die CD.
Logo.
Die Musik: passend zum Streifen " Lost in Translation "-
kommt unaufgeregt, weich und total emotional daher. Joh.
Da lasse ich mal kurzerhand alles stehen und liegen,
versinke verträumt und vorzüglich beschallt in meine kuschelige
Couch hinein.
Zu Kevin Shield`s kräftigerem " City Girl " könnte ich aber auch
ganz bequem und entspannt per Taxi durchs nächtliche Lichtermeer
meiner Großstadt stromern.
Oder zu Fuß, oder vielleicht im eigenen Wagen!!?
SQUAREPUSHER liefern eine entrückte Synthie- Sequenz ab,
ähnlich den exklusiven Hintergrundtracks " Goodbye " und " Ikebana",
die ebenfalls aus der Feder des My Bloody Valentine- Chefs Shields
stammen. Grossartiges Hörerlebnis!
Und dessen Kombo steuert mit " Sometimes " eine eingängige, aber
fein verzerrte( positive) Gitarrennummer bei.
Wie für den Film geschaffen klingen die japanische Pop- Nummer " Happy- End "
und vor allem Sebastian Tellier`s " Fantino", das orientalisch angehauchte
Synthies mit Akustik- Gitarren verbindet.
Die zentrale Erkennungsmelodie des Films gehört definitiv DEATH IN VEGAS;
" Girl " setzt sich unwiderstehlich im Gedächtnis fest!!
Aktuelle ( heute wie früher) Elektronik kommt von AIR-
und mit den melancholischen schottischen Indie- Ikonen THE JESUS & MARY CHAIN,
sowohl einer versteckten Zugabe von Murray`s Karaoke- Auftritt( Roxy Music),
geht die fantastische Klangreise zwischen zarter Elektronik, schwebenden
Pop- Gitarren und verträumten Soundlandschaften zu Ende. Leider!
___________________________________________________________
Persönliche Note:
Kann mir den Film nur schwer ohne diese allzu passende Musikuntermalung
vorstellen- es harmoniert einfach zu genial.
************************" MORE THAN THIS "************************
Schöne Bereicherung für meine CD- Regale.
Durchaus artgerecht in die Elektro- Rubrik eingeordnet.
Und keinesfalls in der Versenkung verschwindend.
Fünf melancholische, frei schwebende Sternlein für
den klasse Soundtrack zu L. i. T.!!
Daumen hoch! ALLE ZWEI!!
:-)
Logo.
Die Musik: passend zum Streifen " Lost in Translation "-
kommt unaufgeregt, weich und total emotional daher. Joh.
Da lasse ich mal kurzerhand alles stehen und liegen,
versinke verträumt und vorzüglich beschallt in meine kuschelige
Couch hinein.
Zu Kevin Shield`s kräftigerem " City Girl " könnte ich aber auch
ganz bequem und entspannt per Taxi durchs nächtliche Lichtermeer
meiner Großstadt stromern.
Oder zu Fuß, oder vielleicht im eigenen Wagen!!?
SQUAREPUSHER liefern eine entrückte Synthie- Sequenz ab,
ähnlich den exklusiven Hintergrundtracks " Goodbye " und " Ikebana",
die ebenfalls aus der Feder des My Bloody Valentine- Chefs Shields
stammen. Grossartiges Hörerlebnis!
Und dessen Kombo steuert mit " Sometimes " eine eingängige, aber
fein verzerrte( positive) Gitarrennummer bei.
Wie für den Film geschaffen klingen die japanische Pop- Nummer " Happy- End "
und vor allem Sebastian Tellier`s " Fantino", das orientalisch angehauchte
Synthies mit Akustik- Gitarren verbindet.
Die zentrale Erkennungsmelodie des Films gehört definitiv DEATH IN VEGAS;
" Girl " setzt sich unwiderstehlich im Gedächtnis fest!!
Aktuelle ( heute wie früher) Elektronik kommt von AIR-
und mit den melancholischen schottischen Indie- Ikonen THE JESUS & MARY CHAIN,
sowohl einer versteckten Zugabe von Murray`s Karaoke- Auftritt( Roxy Music),
geht die fantastische Klangreise zwischen zarter Elektronik, schwebenden
Pop- Gitarren und verträumten Soundlandschaften zu Ende. Leider!
___________________________________________________________
Persönliche Note:
Kann mir den Film nur schwer ohne diese allzu passende Musikuntermalung
vorstellen- es harmoniert einfach zu genial.
************************" MORE THAN THIS "************************
Schöne Bereicherung für meine CD- Regale.
Durchaus artgerecht in die Elektro- Rubrik eingeordnet.
Und keinesfalls in der Versenkung verschwindend.
Fünf melancholische, frei schwebende Sternlein für
den klasse Soundtrack zu L. i. T.!!
Daumen hoch! ALLE ZWEI!!
:-)
Blazkowicz
5つ星のうち5.0
Haunting, Beautiful, Memorable
2012年9月10日に英国でレビュー済みAmazonで購入
This will be a very honest review of each song on the soundtrack, and whether or not you should spend your cash on the whole CD, or just individual MP3 songs - long story short, every song is unique and this deserves to be bought, but you're reading this for a reason. As a whole, I love the soundtrack, I've listened to it 4 times through so far, and I still can't get enough of it. The songs fit so perfectly with the film, I'd like to know who was in charge of selecting them because they have exceptional taste. Onto the review:
1. Intro/Tokyo (Various Artists) - A very short track, 34 seconds long, it opens with an ominous bong sound, I forget what it's called, before you hear what I imagine would be the sounds of everyday Tokyo on the streets, lots of hustle and bustle, people talking, announcements being made, cars, horns etc.
2. City Girl (Kevin Shields) - Kevin Shields made this song for Lost In Translation, while he was still in hiatus from My Bloody Valentine who weren't together at the time. The track drifts along nicely, it's easy listening, with superb guitar work, lots of nice effects in the background I can't quite place, and dreamy vocals. It's like you're in a dream when you're hearing this song, very very good, 5/5.
3. Fantino (Sebastien Tellier) - A hugely talented musician, Tellier brings a sense of emptiness to the soundtrack, when Charlotte is bored and wants to start discovering herself in Tokyo. My only complaint is it isn't longer, I wouldn't say it's essential, in my opinion, it's still very good but feels slightly out of place. 4/5.
4. Tommib (Squarepusher) - An uterly compelling song, I'm mesmorised by it. Again it's too short, far too short in this case, an extended version on Youtube wouldn't go amiss *hint hint*. People have said the song reminds them of lost relatives, it's the song they want played at their parents/friends/etc funeral. I wouldn't go that far, but it is I think the 2nd best song on the soundtrack. 5/5
5. Girls (Death In Vegas) - The most famous song on the soundtrack, hugely known now because it was used when you first see Bill Murray sleeping in the taxi arriving in Tokyo. The dream effect comes back here, to me it portrays something that's too much for you to comprehend, in this case the massive city of Tokyo, and how confusing it can be for a foreigner. A brilliant song. 5/5
6. Goodbye (Kevin Shields) - I can't remember where this fits in with the film, surely it must be obvious seeing as the song's called Goodbye, but then why would it be used not even halfway through the soundtrack? It's another beautiful song, I feel it's a little basic, it repeats a lot, I think he's trying to achieve the Brain Eno effect, but it's not a bad job either. 3.5/5
7. Too Young (Phoenix) - Having never heard of the band before, it initially sounded out of place, but on repeated listens it reveals its genius. I just read it's played when Bill and Scarlett are partying with the Japanese people in a club, and it fits in perfectly well when you know this. Just dance to it and have a great time. 5/5
8. Kaze Wo Atsumete (はっぴいえんど - Happy End) - This is a basic song, and reminds me a little of Hey There Delilah by Plain White T's, but obviously they're not at all similar. I don't really know what to say, it's a breezy song, it floats along nicely, what else can be said? I have no idea what they're saying but it sounds nice. 3.5/5
9. On The Subway (Brian Reitzell & Roger J. Manning Jr) - Amazing song yet again, but still not my favourite on the CD. It plays when Charlotte is 'on the subway' travelling around Tokyo. A techno/electronic/ambient song with hints of punk thrown in, to me anyway, the way the song closes out is technically brilliant, but it's jarring, ends too soon and slightly hampers the song. 3/5
10. Ikebana (Kevin Shields) - This plays when Charlotte stumbles across an Ikebana training session - flower arrangements basically. They rope her into making her own, it's a nice sweet scene, & another good moment in the film. 4/5
11. Sometimes (My Bloody Valentine) - A very interesting song, I've read the lyrics and still don't understand what it's about - lost love? Suicide? It's not a beautiful song to me, it's very good but it's not beautiful, I can't stop listening to it though, which is the sign of a good song. 4/5
12. Alone In Kyoto (Air) - This song is currently being used in a car advert, and so now you have a lot more people who know and like the song. It's beautiful, and memorising, and the best song on the CD by far. It's the best song, but it's not my favourite song, if that makes any sense, the last song is my favourite, because of how it fits in with the ending. 5/5
13. Shibuya (Brian Reitzell & Roger J. Manning Jr) - This plays when Charlotte walks through the Shibuya crossing, on the packed streets of Tokyo, and she sees the big advert on the side of the building. Just a small moment in the film, I can't describe it that much. The whole song doesn't play in the film either, only about a minute is used. 3/5
14. Are You Awake? (Kevin Shields) - This plays near the end of the film when Bob is close to leaving Tokyo for good, and Charlotte slips a note under the door which is the song name. They go downstairs I believe to the bar, and chat the night away, before an emotional goodbye that Bob thinks is the last one..
15. Just Like Honey & Hidden Track (The Jesus & Mary Chain, & Bill Murray) - My favourite song on the soundtrack, because it has a very strong message behind it, and it was a master-stroke getting this in the film. Let's analyse some of the lyrics. 'Moving up and so alive, In her honey dripping beehive.. Beehive.. It's good, so good, it's so good.. So good' -I take that to mean, either moving up and away from her constantly travelling husband, or from Bob Harris, or simply up and away from Tokyo and back home to the USA. You can take that meaning and apply it multiple ways. The other lyric, 'Walking back to you, Is the hardest thing that I can do.. That I can do for you.. For you' - Again, this could mean multiple things, either going back to her husband after her fling with Bob, or moving away from her husband and going with Bob for the rest of their lives. It means it's so hard to go back after the experience she's had with one or the other. So her fling with Bob might turn out to be serious and she leaves her husband, which is therefore the hardest thing to do, or she goes back to her husband, leaving behind the man who made her very happy in a strange foreign place in a short space of time. The other song, after about a soundless 8 minute gap, is the 'More Than This' song by Roxy Music that Murray sings at the karaoke bar with Charlotte and her friends. He actually does a good job! I like his rendition, and it's a great end to a great soundtrack. I have to give it 5/5 overall, the good songs far outweigh the ones not as good, even though they're still excellent to listen to. Buy it. Buy it now.
1. Intro/Tokyo (Various Artists) - A very short track, 34 seconds long, it opens with an ominous bong sound, I forget what it's called, before you hear what I imagine would be the sounds of everyday Tokyo on the streets, lots of hustle and bustle, people talking, announcements being made, cars, horns etc.
2. City Girl (Kevin Shields) - Kevin Shields made this song for Lost In Translation, while he was still in hiatus from My Bloody Valentine who weren't together at the time. The track drifts along nicely, it's easy listening, with superb guitar work, lots of nice effects in the background I can't quite place, and dreamy vocals. It's like you're in a dream when you're hearing this song, very very good, 5/5.
3. Fantino (Sebastien Tellier) - A hugely talented musician, Tellier brings a sense of emptiness to the soundtrack, when Charlotte is bored and wants to start discovering herself in Tokyo. My only complaint is it isn't longer, I wouldn't say it's essential, in my opinion, it's still very good but feels slightly out of place. 4/5.
4. Tommib (Squarepusher) - An uterly compelling song, I'm mesmorised by it. Again it's too short, far too short in this case, an extended version on Youtube wouldn't go amiss *hint hint*. People have said the song reminds them of lost relatives, it's the song they want played at their parents/friends/etc funeral. I wouldn't go that far, but it is I think the 2nd best song on the soundtrack. 5/5
5. Girls (Death In Vegas) - The most famous song on the soundtrack, hugely known now because it was used when you first see Bill Murray sleeping in the taxi arriving in Tokyo. The dream effect comes back here, to me it portrays something that's too much for you to comprehend, in this case the massive city of Tokyo, and how confusing it can be for a foreigner. A brilliant song. 5/5
6. Goodbye (Kevin Shields) - I can't remember where this fits in with the film, surely it must be obvious seeing as the song's called Goodbye, but then why would it be used not even halfway through the soundtrack? It's another beautiful song, I feel it's a little basic, it repeats a lot, I think he's trying to achieve the Brain Eno effect, but it's not a bad job either. 3.5/5
7. Too Young (Phoenix) - Having never heard of the band before, it initially sounded out of place, but on repeated listens it reveals its genius. I just read it's played when Bill and Scarlett are partying with the Japanese people in a club, and it fits in perfectly well when you know this. Just dance to it and have a great time. 5/5
8. Kaze Wo Atsumete (はっぴいえんど - Happy End) - This is a basic song, and reminds me a little of Hey There Delilah by Plain White T's, but obviously they're not at all similar. I don't really know what to say, it's a breezy song, it floats along nicely, what else can be said? I have no idea what they're saying but it sounds nice. 3.5/5
9. On The Subway (Brian Reitzell & Roger J. Manning Jr) - Amazing song yet again, but still not my favourite on the CD. It plays when Charlotte is 'on the subway' travelling around Tokyo. A techno/electronic/ambient song with hints of punk thrown in, to me anyway, the way the song closes out is technically brilliant, but it's jarring, ends too soon and slightly hampers the song. 3/5
10. Ikebana (Kevin Shields) - This plays when Charlotte stumbles across an Ikebana training session - flower arrangements basically. They rope her into making her own, it's a nice sweet scene, & another good moment in the film. 4/5
11. Sometimes (My Bloody Valentine) - A very interesting song, I've read the lyrics and still don't understand what it's about - lost love? Suicide? It's not a beautiful song to me, it's very good but it's not beautiful, I can't stop listening to it though, which is the sign of a good song. 4/5
12. Alone In Kyoto (Air) - This song is currently being used in a car advert, and so now you have a lot more people who know and like the song. It's beautiful, and memorising, and the best song on the CD by far. It's the best song, but it's not my favourite song, if that makes any sense, the last song is my favourite, because of how it fits in with the ending. 5/5
13. Shibuya (Brian Reitzell & Roger J. Manning Jr) - This plays when Charlotte walks through the Shibuya crossing, on the packed streets of Tokyo, and she sees the big advert on the side of the building. Just a small moment in the film, I can't describe it that much. The whole song doesn't play in the film either, only about a minute is used. 3/5
14. Are You Awake? (Kevin Shields) - This plays near the end of the film when Bob is close to leaving Tokyo for good, and Charlotte slips a note under the door which is the song name. They go downstairs I believe to the bar, and chat the night away, before an emotional goodbye that Bob thinks is the last one..
15. Just Like Honey & Hidden Track (The Jesus & Mary Chain, & Bill Murray) - My favourite song on the soundtrack, because it has a very strong message behind it, and it was a master-stroke getting this in the film. Let's analyse some of the lyrics. 'Moving up and so alive, In her honey dripping beehive.. Beehive.. It's good, so good, it's so good.. So good' -I take that to mean, either moving up and away from her constantly travelling husband, or from Bob Harris, or simply up and away from Tokyo and back home to the USA. You can take that meaning and apply it multiple ways. The other lyric, 'Walking back to you, Is the hardest thing that I can do.. That I can do for you.. For you' - Again, this could mean multiple things, either going back to her husband after her fling with Bob, or moving away from her husband and going with Bob for the rest of their lives. It means it's so hard to go back after the experience she's had with one or the other. So her fling with Bob might turn out to be serious and she leaves her husband, which is therefore the hardest thing to do, or she goes back to her husband, leaving behind the man who made her very happy in a strange foreign place in a short space of time. The other song, after about a soundless 8 minute gap, is the 'More Than This' song by Roxy Music that Murray sings at the karaoke bar with Charlotte and her friends. He actually does a good job! I like his rendition, and it's a great end to a great soundtrack. I have to give it 5/5 overall, the good songs far outweigh the ones not as good, even though they're still excellent to listen to. Buy it. Buy it now.