アトランタ在住のSSW、シャノン・ライトの4thアルバム。
スティーブ・アルビニの秘蔵っ娘と言われているらしいが、
このアルバムを聴けば「さもありなん」と素直に思える。
ギター・ドラム・ピアノを中心にアルビニの原音主義も相俟って
ミニマルなオルタナ的な質感ながら、逆にシャノン・ライトのヴォ
ーカルと楽曲の存在感を際立たせています。
歌詞も含め、日常生活というより、どこか詞的な世界観を感じさせ
ますが、非常にエモーショナルでありながら、どこか乾いた諦観・憂
いを湛えており、聴き込むと何か心に澱が残る感じです。
前作の”Dyed in the Wool”と比較すると、ヴォーカルの抑制と質
感、全ての面で上回っていると思う。
P.Jハーヴェイの”UH HUH HER”とほぼ同時期に発売され、私個人も
ほぼ同時期に購入しこの二枚を熟聴していたのですが、どちらも説明し
難いやるせなさを感じさせる点で共通していると個人的には思っており
ます。
P.Jハーヴェイ、特に上記の新譜、或いはフィオナ・アップルが好きな
方、或いはネットで”ヤーヤーヤーズ”を検索した事がある方などは是
非一度聴いてみて下さい。
プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
オーヴァー・ザ・サン
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, 2004/4/26
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥9,870 | ¥10,270 |
CD, インポート, 2004/4/6
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥840 |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
曲目リスト
1 | with closed eyes |
2 | portray |
3 | black little stray |
4 | you’ll be the death |
5 | throw a blanket over the sun |
6 | avalanche |
7 | if only we could |
8 | plea |
9 | birds |
10 | insolvable self (bonus track) |
商品の説明
メディア掲載レビューほか
元クロウズデルのシンガー/ギタリストの4作目のソロで本邦初登場盤。スティーヴ・アルビニが全面協力したことで、ヒリヒリとした音の質感を絞り込んで出すことに成功している。一人ソニック・ユースとでも言うようなささくれだった世界が耳に染みる。
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- 製品サイズ : 12.45 x 14.22 x 1.02 cm; 80.32 g
- メーカー : Pヴァインレコード
- EAN : 4995879235058, 0766487525244
- 時間 : 46 分
- レーベル : Pヴァインレコード
- ASIN : B0001N1O88
- 原産国 : 日本
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 701,362位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 156,494位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中5つ
5つのうち5つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
10グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2004年7月10日に日本でレビュー済み
彼女自身が手がけるギター、ピアノ、キーボードなどの他は
クリスティーナ・ファイルズのドラムスのみ。
必要最低限の編成で、驚異的な完成度の作品に仕上った。
歪みまくるファズギターといい、
ジャズっぽいピアノといい、
彼女独自の美学に貫かれていて
表現力豊かな歌とともに
オルタナティブなロック表現者としての実力を
遺憾なく発揮。
重く、ざらついた質感の音像のなか、
歌がくっきりと浮かび上がり、
時にリリカルに、かつ激しく、揺さぶられる。
全面的に制作に関わったというスティーブ・アルビニの
サポートに徹した仕事ぶりも見事だ。
イージーリスニング的に軽く聴ける作品ではないが、
鳥肌ものの通算4作目、傑作です。
クリスティーナ・ファイルズのドラムスのみ。
必要最低限の編成で、驚異的な完成度の作品に仕上った。
歪みまくるファズギターといい、
ジャズっぽいピアノといい、
彼女独自の美学に貫かれていて
表現力豊かな歌とともに
オルタナティブなロック表現者としての実力を
遺憾なく発揮。
重く、ざらついた質感の音像のなか、
歌がくっきりと浮かび上がり、
時にリリカルに、かつ激しく、揺さぶられる。
全面的に制作に関わったというスティーブ・アルビニの
サポートに徹した仕事ぶりも見事だ。
イージーリスニング的に軽く聴ける作品ではないが、
鳥肌ものの通算4作目、傑作です。
2004年7月8日に日本でレビュー済み
スティーブ・アルビニ録音。ザクッザクッというギターの硬質な感触。すでに言われているように、P.J.ハーヴェイに近い。が、明確なアイデンティティは打ち出されている。大まかに言えば、♯5・6はピアノをバックにしたバラード、他は神経質に拍子を繰り返す金属質のヒリヒリしたブルース・ロック。アルバム・タイトルの取られた♯5 "throw a blanket over the sun" で連呼されるno love is here…というフレーズが印象的。驚異的な生々しさのヴォーカルをはじめ、ギターも、ドラムも、ピアノも、何もかもが美しく鳴っている。
他の国からのトップレビュー
Client d'Amazon
5つ星のうち5.0
j'adore
2017年3月10日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Shannon Wright. Force et douceur, colère et peine, un disque superbe, bouleversant comme toujours avec cette artiste hyper touchante et magnifique !
Susanna Schnibbe
5つ星のうち5.0
sehr schöne Musik
2013年3月6日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
super schöne Musik .. produced by Steve Albini....habe länger darauf gewartet da US Import...ich kann diese CD allen empfehlen die melankolische und kraftgeladenen Musik mögen
D. Mok
5つ星のうち5.0
Violent, passionate, and dark.
2004年4月14日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Being a Shannon Wright fanatic, I could see this album was different from her previous works without hearing a note. Wright shows her face on an album cover? And the album title is actually comprehensible on first glance! The album credits continue to suggest a change in Wright's direction, featuring only two players in the lineup (Wright herself with drummer Christina Files, who had played with Mary Timony). Finally, Wright's previous albums had all been released one year apart from one another, so the two-and-a-half-year wait between Over the Sun and Dyed in the Wool is the longest she's taken between records ever since she'd gone solo.
But if the package and band are different, Wright's musical identity remains intact. Over the Sun is as twisty, difficult, and mysterious as any of Wright's previous works, and sonically continues in the direction of Dyed in the Wool, increasingly casting off the folkish, quiet introspection of Flightsafety in favour of the verbal and melodical mazes first glimpsed on Maps of Tacit.
You could say Over the Sun is Wright's art-rock record. Opening track "With Closed Eyes" continues in a tradition of powerful Wright album openers, featuring an insanely twitchy guitar line, funky and primitive, with a definitively pagan feel. "You'll Be the Death" puts folkish fingerpicking on eerie electric guitar, "Black Little Stray"'s guitar could have been a banjo part, and the talk-sing of "If Only We Could" is the closest Wright has ever come to punk rock. "Throw Your Blanket over the Sun" has the album's best vocal performance, weary and soulful, and the muted music and recording (best use of producer Steve Albini's sonic approach I've heard yet) seem to be attempting to conceal some great pain or turmoil.
Wright has been progressively moving away from overt melody and more towards textures, and on this record she's found the perfect partner in Albini and drummer Files. Previous drummer Brian Teasley had a powerful sound, but it was almost obnoxious and at times probably less subtle than the music could have warranted. Files' style is much more like Wright's own drumming, more subtle, focusing on feel and timing rather than Bonhamesque brawn, and is a better complement to Wright's sound and songwriting.
No Shannon Wright record ever yielded its full identity to me on first try, so I'm sure the complete impact of this record will also elude me until months from now. But Over the Sun is another daring, challenging, and idiosyncratic release from a musical genius whose experimentations are at once fascinating and overwhelming.
But if the package and band are different, Wright's musical identity remains intact. Over the Sun is as twisty, difficult, and mysterious as any of Wright's previous works, and sonically continues in the direction of Dyed in the Wool, increasingly casting off the folkish, quiet introspection of Flightsafety in favour of the verbal and melodical mazes first glimpsed on Maps of Tacit.
You could say Over the Sun is Wright's art-rock record. Opening track "With Closed Eyes" continues in a tradition of powerful Wright album openers, featuring an insanely twitchy guitar line, funky and primitive, with a definitively pagan feel. "You'll Be the Death" puts folkish fingerpicking on eerie electric guitar, "Black Little Stray"'s guitar could have been a banjo part, and the talk-sing of "If Only We Could" is the closest Wright has ever come to punk rock. "Throw Your Blanket over the Sun" has the album's best vocal performance, weary and soulful, and the muted music and recording (best use of producer Steve Albini's sonic approach I've heard yet) seem to be attempting to conceal some great pain or turmoil.
Wright has been progressively moving away from overt melody and more towards textures, and on this record she's found the perfect partner in Albini and drummer Files. Previous drummer Brian Teasley had a powerful sound, but it was almost obnoxious and at times probably less subtle than the music could have warranted. Files' style is much more like Wright's own drumming, more subtle, focusing on feel and timing rather than Bonhamesque brawn, and is a better complement to Wright's sound and songwriting.
No Shannon Wright record ever yielded its full identity to me on first try, so I'm sure the complete impact of this record will also elude me until months from now. But Over the Sun is another daring, challenging, and idiosyncratic release from a musical genius whose experimentations are at once fascinating and overwhelming.
C. Green
5つ星のうち5.0
get it!
2013年10月10日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
stumbled across this album when it came out years ago and loved it immediately. someone borrowed my copy and never gave it back, so i HAD to have another. shannon wright is a great multi-instrumentalist and songwriter. the mood of this album is on the dark side, written in minor keys -- my favorite! i didn't really get into her other albums, but i didn't give them a decent chance either. this one is a must-have.
Isabelle Houde
5つ星のうち5.0
haute tension
2004年12月12日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
La voix rappelle PJ Harvey en effet mais ici l'épure est de mise. Duo guitare (très) électrique et batterie puissante, les morceaux font mouche, ils vous aggrippent, vous accrochent, vous hantent pour ne plus vous laisser en paix. la production est signée steve albini, gage de qualité et d'intégrité sans conteste.Une pièce essentielle dans la discographie de la jeune femme.