プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
CODE46 スペシャル・エディション [DVD]
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | デヴィッド・ファーム, ティム・ロビンス, オム・プリ, フランク・コトレル・ボイス, ジャンヌ・バリバール, マイケル・ウィンターボトム, サマンサ・モートン |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 1 時間 33 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
Amazonより
徹底した管理社会になった近未来。上海でパペル(パスポートとビザの機能を持つ滞在許可書)を製造・発行する会社で、偽造パペルが作られていると通報があった。調査員ウィリアムは、社員のマリアが犯人だと突き止める。しかし、彼女にひかれた彼は、本社に嘘の報告をするのだった。
作品を発表するたびに、まったくカラーの違う映画に挑戦してきたマイケル・ウインターボトム監督。『CODE46』は、近未来を舞台にしたラブストーリー。とはいえ、SF映画にありがちの徹底にして作りこんだセットではなく、上海ロケを敢行。急速に発展していく上海の街が異次元の世界のようにファンタジックに描かれ、その美しさに目をみはるばかりだ。でも愛し合ってはいけないふたりが出会い、愛し合っても、それを社会の掟が引き裂いていく姿は、切なく虚しく哀しく胸に響く。管理社会の犠牲になり、愛する心を奪われてしまうふたりをティム・ロス、サマンサ・モートンが好演している。(斎藤 香)
レビュー
製作: アンドリュー・イートン 監督: マイケル・ウィンターボトム 脚本: フランク・コトレル・ボイス 撮影: アルウィン・カックラー/マルセル・ザイスキンド 美術: マーク・ティルデスリー 衣装: ナタリー・ウォード 編集: ピーター・クリステリス 音楽: ザ・フリー・アソシエーション 出演: ティム・ロビンス/サマンサ・モートン/オム・プリ/ジャンヌ・バリバール/デヴィッド・ファーム 声の出演: 大塚芳忠/本田貴子/稲葉実/滝沢ロコ/安斎龍太
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 0.28 g
- EAN : 4907953003484
- 監督 : マイケル・ウィンターボトム
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン
- 時間 : 1 時間 33 分
- 発売日 : 2005/3/4
- 出演 : ティム・ロビンス, サマンサ・モートン, オム・プリ, ジャンヌ・バリバール, デヴィッド・ファーム
- 字幕: : 日本語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 2.0 Stereo), 英語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : ハピネット・ピクチャーズ
- ASIN : B0002IVURC
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 93,761位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 1,538位外国のラブロマンス映画
- - 1,912位外国のSF映画
- - 3,212位外国のミステリー・サスペンス映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
先入観など無しに見る事が出来ましたが、まずカメラワークと編集の
巧さによるSFXに頼らない未来感の出し方がすばらしい!!
SFX駆使の映画を期待している方には向かないかと思います。
これは近未来を舞台にしたラブストーリーで、SFでは無いと思います。
またその設定やいきさつなどに細かい説明的な事が少ないと言われて
いる方もありますが、逆にそこは省きシンプルにする事で、愛に説明や
理由はいらないと言うメッセージが受取られ、より主人公二人の想いが
強く感じられました。
淡々と物事が展開して行く風なところがあるので、人によっては飽きて
しまう方も居るかも知れませんが、私はその物事の合間に出てくる
街の風景のすばらしさや、新感覚の映像美で次第に魅入られて行きました。
最近の映画では珍しく、見終った後に映画を回想する方がより濃密な
感覚を覚える作品でした。
終始流れる悲しげな音楽。
最初から結末は破局に終わると分かっていても引き込まれてしまう
そんな独特な雰囲気で魅了されます。
COLDPLAYによるラストにもう一工夫欲しかったけど
久しぶりに映画を観て泣きました。
感性で観る映画です。
サマンサ・モートンとティム・ロビンスとは意外なカップリングだが、さすが実力者の二人、熱のこもった名演。ラブストーリーとしてはその設定を生かした極上のものに仕上がっているが、設定に懲りすぎで、そちらが先行してしまっている感は否めない。「CODE46」という法律はなんのために存在し、どんな抗いがたい強大な力が二人から子どもを奪ったのか? そこをもう少し踏み込めば、極上の反ユートピアSFとしても名を残せたろうに・・・
悲しい別れを繰り返す二人に、今ひとたびのめぐり合いはあるのだろうか?
申し分けないですが、最近見た映画の中ではワース5に入る作品となりました…。SF好きな人は見ない方がよいかも。
他の国からのトップレビュー
The poor and the exiled are forced to suffer and fend for themselves in the desert, an after-thought and no concern whatsoever to the higher ups in "the inside".
Maria (Samantha Morton) forges fake covers for those who wish to travel but are unable to get legal visas through the system (the 'sphinx'). This brings the attention of a well-to-do investigator William (Tim Robbins) brought in to Shanghai to investigate the case. He immediately realizes she is guilty but ends up falling in love with her even though he is married and has a son.
Wanting to avoid any more emotional turmoil, William returns to his family but is forced to return to Shanghai to continue with the investigation. He learns Maria has been taken to a clinic, and she has had her memory of their sexual rendezvous wiped out. She has no memory of him whatsoever and has no memory of the abortion she was forced to have because, as he soon learns, because of a genetic structure that links them together, any romantic future for them is out of the question.
Unable to accept this, and equally unable to walk away from her, he is torn between wanting to go back home and wanting to stay with her. He chooses the latter. Even though Maria has no memory of William, she still trusts him enough to entrust herself in his care. She ends up falling back in love with him, but this has tragic results. They are eventually tracked down and recaptured. He ends up having his memories of her erased, and is returned back to his family, while she is exiled to Shanghai's dreaded desert.
One can't help but wish things had ended differently and more happily for them, especially Maria. The movie demonstrates how truly unfair and unjust this supposedly 'ideal' society operates....if it was truly just, then William should have been banished to the desert along with Maria (though no doubt the powers-that-be would have seen to it they were kept as far apart from each other as possible). I suppose the fact that he has a wife and child spared him from sharing Maria's fate. I
Still I can't help but hope that, despite her aching over William, and her being banished to such a forsaken place with next-to-no hope for any kind of reprieve, Maria will eventually get over him (this time voluntarily) and find a way to make do and move on.
This is such a great film, with great performances from Tim Robbins and Samantha Morton. This movie flew under the radar, but IMO it's one that's not to be missed, especially if you're into the "future society" type of stories. I can't recommend it enough.
Code 46, starring Tim Robbins and Samantha Morton, is another low-budget effort that for the most part could have been a stage play. The director is Michael Winterbottom.
That's right. This one is about the acting, and Robbins and Morton excel. But the premise is pure science fiction. What if biotechnology had become very advanced, and humans were widely reproduced through in vitro fertilization and cloning in order to regulate the emergence of troublesome genes?
This particular effort is low budget enough that there was no attempt to construct futuristic settings. Shanghai seemed a sufficiently futuristic city, so the crew operated in that city for two weeks (due to limited funds) - and the interiors were shot largely in London. The buildings, household items, and vehicles are exactly those you would have seen in 2003 when the movie was filmed.
Particularly during the scenes inside the vehicles, with evident contemporary Toyota logos, I was once again reminded of Godard's use of "intergalactic space" in Alphaville.
The film is set nominally in a future different than our own due primarily to the presence of advanced biotechnology (fingers can also be regrown), ozone-piercing ultraviolet radiation from the sun forcing a nocturnal lifestyle, further multi-ethnic blending in the world's leading urban centres, and the rigid segregation of the genetically pure from the genetically tainted.
However, given that there was so little effort dedicated to creating a futuristic set, my own preference would be to consider this an alternative reality film. What if Alejandro Zaffaroni had been born 50 years earlier and nothing had been done about chlorofluorocarbons? Let's just think of this as a self-reproducing fractal universe parallel to our own, courtesy of superstring and inflation theory (now perhaps increasingly in question, due to oscillating universe theory, but that's another matter).
Now, let's add a couple of additional elements. How about a virus that is neurologically active, enhancing empathy? Add to this a chance meeting with a woman who might be the clone of your mother - but she is young - near your age. Your genetic similarity is 50%, and perhaps you have never met your mother, due to being raised by host parents.
How might you respond to this person with whom you are deeply biologically but not experientially linked? There is only enhanced empathy to guide you.
How refreshing that this is not a film "about" technology. Nor is it a disguised thriller, action or horror movie.
Code 46 is quite simply the story of how two human beings might respond to a new type of situation that could be made possible only through the implementation of technologies which are presently conceivable, but not yet in application.
Robbins and Morton seem to understand this intuitively, and everything in the film is focused around their very human solution to this dilemma - a solution, of course, which the genetically regulated society cannot permit. I do not think this film could have been better acted. It is first rate.
Watch and enjoy. It's the real thing!
Bei der Durchsicht der Rezensionen fiel mir allerdings auf, dass auch viele gute Beurteilungen aus meiner Sicht am Kern dieses Films vorbei gehen. Auf der Basis umfassender Anwendung der Gentechnik zeigt dieser Plot eine Diktatur der Versicherungen in allen Teilen des Lebens der Menschen auf. Nur wer eine Versicherung hat darf sich an bestimmte Orte begeben, eine Sicherheitsmacht verhindert Zuwiderhandlungen, setzt also die Risikoabgrenzungen der Versicherung durch. Ein Risiko ist der unbeabsichtigte Inzest, der wegen des Klonens von den Einzelnen nicht gesehen werden kann, weil das Wissen um die Verwandtschaft ihm oder ihr vorenthalten wird. Ebenso geht es um Risiken, die der Einzelne hinsichtlich seiner oder ihrer Gefährdung in bestimmten Regionen nicht kennt, aber die "Versicherung".
Dieser Film ist aus meiner Sicht ein politischer Versuch über die Gefahren der Möglichkeiten der Gentechnik im Zusammenhang mit der zunehmenden Privatisierung der Risikovorsorge - ein Zusammenhang, der heute schon aktuell ist, wenn es darum geht eine Lebensversicherung zu bekommen und dafür umfassend über "Vorschädigungen" (auch mit Nutzung von Gentests) Auskunft zu geben. So habe ich ihn gesehen und zudem das ausgezeichnete Spiel der vorzüglichen Darsteller (insbesondere Samantha Norton) genossen ebenso wie die beeindruckenden Bilder.
In the future everything is controlled by the governments and corporations, pretty familiar so far, right? We are told right away over a series of shots that seem like it's no the future at all, but right now. That, people with genetic compatibility is prohibited. We aren't told the repercussions but we know this is a big no no. Anything above 25% if I remember correctly is not a thing that is tolerated in this society. And then, it's kind of never brought up again.
William Geld (Tim Robbins) goes to Shanghai to try and solve a problem for a corporation. Some "papeles" have been flagged with people who have fake IDs. Basically, these papeles are issued by the totalitarian are what allow people to travel to other places, and keep people outside of the cities in shanties out of the cities.
William meets a woman named Maria while investigating and a really unique and interesting love story happens. I don't want to give much away but what follows is super compelling. The soundtrack is fantastic, the acting, cinematography, and script is just fantastic.
The world is interesting and compelling over time. At first, everything doesn't seem like it's the future at all, and then slowly we are introduced to future tech and cultural things that make it clear that we are not in in the present.
My favorite thing was that it seems as though everyone in this world has a short hand that mixes a bunch of different languages. They apologize and refer to boys and girls in Spanish in Shanghai, a young boy speaks french to his father in Seattle, some Chinese words are mixed throughout.
Another thing is the concept of consensual viruses that alter people's minds. Code 46 infects everyone and forces them to do something specific, the main character has an empathy virus he uses to immediately discern things about people so long as they offer up something personal about themselves. It's a super neat concept.