お届け先を選択

Piano in the Background (Reis)

4.9 5つ星のうち4.9 19個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, インポート, 2004/7/27 オリジナルレコーディングのリマスター, インポート
¥3,216 ¥650
CD, インポート, 2004/8/2 インポート
¥780

【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら

曲目リスト

1 Happy Go Lucky Local
2 What Am I Here For
3 Kinda Dukish/Rockin' In Rhythm
4 Perdido
5 I'm Beginning To See The Light
6 Mid-Riff
7 It Don't Mean A Thing (If It Ain't Got That Swing)
8 Main Stem
9 Take The 'A' Train
10 Lullaby Of Birdland
11 The Wailer
12 Dreamy Sort Of Thing
13 Lullaby Of Birdland [alternate take]
14 Harlem Air Shaft

商品の説明

Amazonレビュー

Forget the misleading title: though Duke Ellington is heard with his orchestra on these reissued 1960 recordings--not with a trio, as on the exceptional companion release Piano in the Foreground (1961)--he is still very much the table-setter, the driving force, the pilot, the master framer on keyboard. Recorded in Los Angeles, Piano in the Background consists of remakes of Ducal classics including "It Don't Mean a Thing (If It Ain't Got That Swing)," "I'm Beginning to See the Light" (both arranged by Gerald Wilson), and "Perdido" (arranged by Bill Mathieu). If there were occasions when that format resulted in mortal performances, the band is in upbeat form here, delighting in fresh charts that remake the songs via tantalizing introductions, offbeat rhythms and accents, and bold off-center harmonies. Bonus cuts include two lively versions of George Shearing's "Lullaby of Broadway," the Billy Strayhorn ballad "Dreamy Sort of Thing" (featuring the composer on piano and alto Johnny Hodges), and Wilson's bluesy "The Wailer." There's also a previously unissued 1961 version of "Harlem Air Shaft." --Lloyd Sachs

登録情報

  • 製品サイズ ‏ : ‎ 14.27 x 12.5 x 0.84 cm; 108.86 g
  • メーカー ‏ : ‎ Sony
  • EAN ‏ : ‎ 0696998710726
  • 製造元リファレンス ‏ : ‎ 696998710726
  • レーベル ‏ : ‎ Sony
  • ASIN ‏ : ‎ B0002J58P6
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.9 5つ星のうち4.9 19個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.9つ
5つのうち4.9つ
19グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2005年4月27日に日本でレビュー済み
一種の企画アルバムで、タイトルと違って御大エリントンのピアノをぐーっとフィーチャーしたところがポイント。各曲の冒頭に必ずピアノのソロが1コーラスあり、曲の最後もピアノの音で締めくくるというのがルールである。(ただし実際には数曲でビリー・ストレイホーンがピアノを弾いている。)おまけに鍵盤の数が通常の88より3つ多い特殊なピアノを使ったという。
Andres Merenghito, Willie Cook, Eddie Mullens, Ray Nance (tp); Britt Woodman, Booty Wood, Lawrence Brown (tb); Johnny Hodges (as); Russell Procope (as, cl); Jimmy Hamilton (ts, cl); Paul Gonsalves (ts); Harry Carney (bs, bcl); Duke Ellington, Billy Strayhorn (p); Aaron Bell (b); Sam Woodyard (ds); Gerald Wilson (tp); Juan Tizol (v-tb)
まず1曲目のHappy Go Lucky Localはエリントンお得意の「列車もの」である。Localだから今回は各駅停車ですね。まずこの曲で、音の迫力と鮮明さに驚かされる。ベースのしっかりした低音からトランペットの高音まで、ついこの間の録音といっても通りそうな鮮度の高さ。汽車が走っていく様子が目に浮かんでくるような、見事な作曲・アレンジである。
次の注目曲は3曲目。有名なRockin' In Rhythmに対するイントロとして、エリントンがコンサートで弾いていたのがKinda Dukishで、それをメドレーとして録音したらしい。昔大西順子というピアニストがこのオーケストラの演奏をピアノトリオ用にアレンジして演奏していたのを思い出す。そのアルバムのライナーのインタビューで聞き手が「テーマが出てくる瞬間、感じちゃうよね」といったら、大西が「本物聴いたら、もっと感じちゃいますよ」と返したという、その「本物」がこれである。やはり迫力があってカッコイイ。盛り上がってくると気合いというか、合いの手を入れるような声がきこえてきて、相当ノッていることがわかる。
他の聴きどころは、老齢ながら現在も現役で活躍している編曲家Gerald Wilson(当時はまだ若かった!)がPerdido, The Wailerの2曲でアレンジを提供していること。特にPerdidoは、すごくモダンでフレッシュな、すばらしいアレンジだと思う。
とにかくこのアルバムにおけるエリントン楽団のスイング感はものすごい。ベイシー楽団も真っ青、というくらい強烈である。ビックリするような大音量で聴いて欲しい。
20人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Erhard Rigol
5つ星のうち5.0 Duke Ellington "Piano in the Background"
2018年3月30日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
Jahrzehntelang habe ich keine LP mehr gekauft.Ich dachte versuch's mal wieder. Ich will nicht lange drumherum reden: Ein grandioses Hörerlebnis!
KaleHawkwood
5つ星のうち5.0 Sheer class
2011年6月28日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
If I may be fanciful for a moment, where the Count Basie band was a roughhouse city block, albeit a vibrant one, Duke Ellington`s was a grand New Orleans-style mansion house, complete with long veranda, a tall fancy drink on an ornate table, the people talking in warm, wise and welcoming tones. They know life is good, or at least ought to be.
The Ellington orchestra at their best, which is usually, made works of art. This is big band jazz, easy to take for granted, but it sounds as modern as yesterday, urgent as this morning`s headlines. There was a spectrum of colours, a panoramic sound to this orchestra that defies time and trends, transcending genre. This is, simply, great music. "World music" if you will.
This album is now over fifty years old. That the music is so stunningly good is no surprise, that it should sound so damn fine in its remastered form is cause for celebration.
The time-honoured medley of Duke`s wonderful cascading solo, Kinda Dukish, leading into Rockin` In Rhythm may not be quite as overwhelming as on The Great Paris Concert, but it`s just as irresistible. In fact it`s an exciting reading, followed by a madcap, edge-of-the-seat Perdido. Another thrilling rollercoaster number is Billy Strayhorn`s immortal Take The "A" Train, which closed the original LP. But, oh joy, we have five extras here, including Ellington`s fine Harlem Air Shaft. The Wailer is terrific too, with Duke`s always deft piano to the fore. Like Basie, his piano solos are rare and precious things - both men knew how to say a lot by saying not too much.
This reissue has been remastered within an inch of its life, to the extent that the band can sound a little otherworldly at times, but it really doesn`t impair the enjoyment of hearing such grandly eloquent, gut-bustingly uplifting music.
There`s so much intelligence in Ellington. Emotion aplenty too. His music can stand comparison with any other American composer`s, jazz or classical. But he never forgot to entertain, or to create multi-faceted, many shaded music, and he certainly never neglected to swing!
What a peerless group of musicians he gathered around him over the years. A fellow reviewer has listed the participants on this date, so I won`t. But it`s a roll-call
to which it`s worth paying tribute.
As his name implies, the Duke was jazz royalty. This is aristocratically, indefatigably, indisputably marvellous music, and, as the man himself might have said - I love it madly.
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
D. Gewertz
5つ星のうち5.0 Duke is very much in the foreground, and hardly EVER better
2015年9月30日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
The great sleeper album of the period. It compares well to "Ellington Uptown" and "Blues in Orbit." The standards are re-arranged and made newly fresh. And yet, they capture the essential beauty and spirit of the originals. Sublime example: "Main Stem." "It Ain't Got That Swing" is nearly a new composition entirely. One superb number after another, and especially rich bonus cuts to boot. And don't worry: the piano is hardly in the background! The keyboard intros are genius. The never before released "Harlem Air Shaft" is especially infectious. What a find.
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Tina
5つ星のうち5.0 A truly great recording.
2009年2月23日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
I first purchased this album as a vinyl record in the 1960s and was very impressed with it then. I have been fortunate enough to see the wonderful Duke Ellington Orchestra in concert many, many years ago which only confirmed my belief that Duke Ellington is one of America's greatest composers.
Listening to 'Piano In The Background' today as a CD I am surprised to find that the music still sounds as fresh and exciting as it did all these years ago. This CD is a must for all still existing Ellington fans.
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Long-time jazz guy
5つ星のうち5.0 Ellingtonia, 1960 -- and good!
2015年5月3日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Wonderful album, even if the band is "rehashing" some old chestnuts along with some less frequently heard tunes. The piano trio intro ("Kinda Dukish") to "Rockin' in Rhythm" has some great Duke piano, as does the lengthy intro to "A-Train." There's a Gerald Wilson arrangement (he's in the section, and he used the same arrangement with his Pacific Jazz big band) of "Perdido" and some beautiful reed section work on Billy Strayhorn's "Midriff."
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート