プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
ゴッドファーザー [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | 色, ドルビー, DTS Stereo, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | アル・パチーノ, ジェームズ・カーン, マーロン・ブランド, フランシス・フォード・コッポラ |
言語 | 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 55 分 |
よく一緒に購入されている商品
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
商品紹介
【特典内容】
監督フランシス・フォード・コッポラの音声解説
《監督》 フランシス・フォード・コッポラ
《出演》 マーロン・ブランド、アル・パチーノ、ジェームズ・カーン、ロバート・デュバル、ダイアン・キートン
Amazonより
47年、ニューヨークでマフィアの抗争が激化した。敵対するタッタリア・ファミリーにドンを襲われたコルレオーネ・ファミリーでは、ソニーとマイケルの兄弟が戦いの中心人物となる。
マリオ・プーゾのベストセラー小説の映画化で、フランシス・フォード・コッポラ監督の名を一躍有名にした傑作である。ジェームズ・カーン、アル・パチーノ、ロバート・デュヴァルらの演技と、静かなタッチのなかに展開する凄惨な抗争描写が見もの。以後のバイオレンス作品の手本となった。
ドン・コルレオーネを演じたマーロン・ブランドがアカデミー主演男優賞を受賞したほか、作品賞と脚色賞も受賞した。ニーノ・ロータによるテーマ曲も印象的である。(アルジオン北村)
レビュー
製作: アルバート・S.ラディ 監督・脚色: フランシス・フォード・コッポラ 原作・脚色: マリオ・プーゾ 撮影: ゴードン・ウィリス 音楽: ニーノ・ロータ 出演: マーロン・ブランド/アル・パチーノ/ジェイムズ・カーン/ロバート・デュバル/ダイアン・キートン
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 日本語
- 梱包サイズ : 19.2 x 13.6 x 1.8 cm; 181.44 g
- EAN : 4988113815437
- 監督 : フランシス・フォード・コッポラ
- メディア形式 : 色, ドルビー, DTS Stereo, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 55 分
- 発売日 : 2004/10/22
- 出演 : マーロン・ブランド, アル・パチーノ, ジェームズ・カーン
- 字幕: : 英語, 日本語
- 言語 : 日本語 (Mono)
- 販売元 : パラマウント・ホーム・エンタテインメント・ジャパン
- ASIN : B0002V7M94
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 87,546位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 441位外国の犯罪・ギャング映画
- - 8,128位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
イメージ付きのレビュー
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
キャスティング、音楽、衣装、美術、演出、編集、俳優陣たちの演技等、全てにおいて素晴らしいの一言です!
特に演技者は見るべき映画です。「演技とはこうするんですよ」「これが演技の基本ですよ」という演技の基本を教えてくれます。
とにかく素晴らしい!映画史上に残る名作です!
その昔、淀川長治氏が言っていたがロゴのfatherに操り糸が有って彼らも操られてると。
名作と言われる映画は起承転結が出来てると思う。
ゴッド・ファーザー 以下ネタバレ
始祖ヴィトー・コルレオーネが組織作って、長男ソニーが義弟カルロの裏切りで銃弾浴びまくって死亡。次男フレドは三男マイケルに処刑された。(フレドの裏切りが先)
孫娘メアリーは流れ弾にて死亡。
始祖 ヴィトー・コルレオーネは孫(アンソニー)と遊んでいるときに大往生。
二代目 マイケル・コルレオーネは孤独に夢想中に往生。
三代目 ヴィンセント・コルレオーネ(ソニーの息子)はどうなるんだろうか?
出だしからゴッドファーザーはいくら金を積まれても信頼がなければ殺しはやらんと人情派です。
主人公もこのゴッドファーザー自体ではなく、その息子が成り上がっていく物語でした。
ゴッドファーザーというタイトルは父から息子へ悪の道を引き継ぐという意味合いがあったんですね。
その父親自体は息子にはカタギとして生きてほしいし政治家になってくれと願っていたのもまた意外。
そしてゴッドファーザーといえばあの曲!というゴッドファーザー愛のテーマも人を殺した後に葉巻でも燻らしているイメージでしたが、息子が逃亡した先のシチリアという異国の地の空気感を表す曲だったんですね〜。
昔の映画にしては、随所で衝撃的なシーンが何度も出て来ます。
映画監督の愛馬の首を切り落としてベッドに入れて置いたり、ゴッドファーザーにカチコミがあり5発も打ち込まれたり、逃亡先の嫁の乗った車が爆破されたり。
ただ淡々と進むだけではなく、まさにヤクザモノ特有のインパクトもありました。
3時間と長尺なので作品を3つくらい見たようなボリューム感がありました。
突然異国の地の女と結婚し出すし、どこに向かっているのか目標を定めるのが難しいなと思う展開があるため集中力が途切れる部分があります。
主人公である息子の立ち位置がわかりづらかったのでもっとナヨナヨしていてだんだん成長していくみたいにわかりやすかったら感情移入ももっとしやすかったかなーと思ったりしました。
感想:登場人物を押さえられれば超面白い。
コルレオーネの主要人物は序盤にひととおり紹介されますが、いかんせん数が多いので、結婚式が終わったあたりで一回止め、Wikiを読んで整理しました。便利な世の中になったものです。
ソニー:すぐカッとなる長男。若頭。
フレド:頼りにならない次男。ベガスに左遷。
マイケル:出来のいい三男。大学を出て軍に就職。
トム:出来のいい養子。弁護士。ファミリーの相談役。
カルロ:長女コニーの旦那。
クレメンザ:幹部。まるっこいほう。
テシオ:幹部。背が高いほう。
必要最低限に絞っても多い!
イタリア統一後、半島南部(シチリア島含む)からアメリカに移住してきた人々は、ニューヨーク周辺に定着しますが、移民としては「後から来た」組であり、言語の壁などもあって苦労したようです。
「ゴッド・ファーザー」とはカトリックの洗礼親(名付け親)。後見人のような存在。子供の名付け親になってもらうことで庇護下に入り、扶助組織を形成していたのかな?
そういった特有の慣習・背景が、見どころであり、わかりにくい部分。
ストーリーは「血の復讐」が主軸。
この場合、復讐の連鎖の断ち難さとは、つまるところ家族への想いの断ち難さなのでしょう。さらっと流されてますけど、シチリアで新妻を失ったとき、マイケルは思い知ったはず、逃げられないと。
容赦のない運命に、彼は立ち向かったのか、諦めて受け入れたのか。血なまぐさいシーンの連続なのに、全編を貫く重厚感はまるで王侯の物語のようでした。
撮影時間、出演者数、ロケ地等々。
しかし現代時代の技術で作り直せばかなり違うことになってたに違いない。
とにかく「歴史的」価値を評価するべき。
当時の社会がどうだったのか、撮影技法、編集のやり方、音響の使い方
たくさんの要素が含まれてます。
興味深いところは米国へ移住したイタリア人らの暮らしです。
そしてイタリアの田舎町の風習も面白い。
技術面で言うとフィルムで撮影してたので夜の撮影がかなり苦しかったの分かります。
しかしボストンの有名な高架下のシーンは真昼なのに真っ暗に映るのは何かのミスではないか?
当たり前ですが、インターネットも携帯電話のない時代です。
インターネットが当たり前のZ世代からしたら考えられない状況でしょうね。
黒電話で話する、電話交換士に取り付いたり、と今で考えるとかなり不便ですが。
とても気になったのは「子供の泣き声(乳幼児)が目立つこと。
バイオレンス映画なのに、監督はどんな意図があったのか知りたいですね。
もしかしたら今どきこのような発想が中々出てこないのでは?
そして有名なゴッド・ファザー愛のテーマは最初の奥さんの時に使われたのが意外だった。
せめてイタリアへ行く前の彼女との間で使えばよかったと感じます。
他の国からのトップレビュー
The acting was simply amazing, what else could you say. What could be more appealing to people (even today) than watching actors like Al Pacino, Marlon Brando, James Caan, Diane Keaton, Talia Shire and Robert Duvall. This is like heaven for someone who is a fan of movies. With this movie Brando was able to bring himself back into the limelight. His performance as the godfather alone is iconic. His character has been recreated so much in films that it has almost if it has not already become a cliché. His performance though was not a cliché. His performance was subtle and breathtaking. It was so genuine and realistic that it was not just probably but definitely more genuine than Marlon Brando himself. Al Pacino was perfect for this film as well. What a way to start up your career. His character was all about depth and he displayed it perfectly. He was able to display his own inner-battles in his mind as well as the battles he had with his family, friends and enemies. His character was more of a psychological character study than anything else to me. Robert Duvall to me was the glue to the movie. He added a different perspective to everything in just that he was not Italian yet having the respect of the mafia. His character is a man of high authority within the Corleone family who was listened to and insightful;. This was simply perfect giving the film great balance throughout. The rest of the cast was just icing on the cake.
The writing was phenomenal and breathtaking. As mentioned before there has been no movie quoted more than this. It is not even the quotes though that makes the writing in here so perfect. It is the symbolism and meaning that went into every scene. There are countless symbols, messages and lines in here that are so memorable yet it is as realistic as a movie could get.
The directing by Coppola was perfect as well. Not many movies can be 3 hours and yet maintain a good level of interest from the audience like The Godfather. Coppola deserves credit for this. The symbolism and messages that went into every scene also has to do with the directing not just the writing. The movie is so well edited and strung together that the only word that could come to my mind is perfection.
The cinematography and music were perfect. The score of this movie is one of the most memorable ever. If you were to hear it you could identify it right away. The cinematography was what actually really drove this movie. The Godfather seems to have this mystique to it, it gives you the feeling you are watching something truly remarkable.
The horse's head, the scene of Brando running with his groceries, the coffee shop scene, "I'll make him an offer he can't refuse" and countless other scenes and quotes from this movie have become a part of our culture. These scenes and lines have been recycled over and over again in comedies, commercials, etc. that it is impossible to avoid the greatness of The Godfather. The Godfather is like a disease once you see it you fall in love with it.
Die Regiearbeit von Coppola ist schlichtweg genial. Mit einer unglaublichen Präzision lenkt er die Handlung und die Charaktere durch ein dichtes Netz aus Intrigen, Loyalität und Verrat. Die Art und Weise, wie er die Geschichte der Corleone-Familie erzählt, ist wie ein Kunstwerk, das sich langsam entfaltet und den Zuschauer in seinen Bann zieht. Jede Einstellung ist sorgfältig komponiert, jede Kamerafahrt ist perfekt getimt.
Die Schauspielerleistungen sind herausragend. Marlon Brando als Don Vito Corleone verkörpert die Macht und Weisheit des Paten auf eine Weise, die unvergesslich ist. Seine Präsenz auf der Leinwand ist schlichtweg hypnotisierend. Al Pacino in seiner Rolle als der junge Michael Corleone zeigt eine eindrucksvolle Entwicklung von einem zunächst widerwilligen Erben zu einem skrupellosen Patriarchen. Die gesamte Besetzung ist exzellent, von James Caan bis zu Robert Duvall - jeder Akteur trägt dazu bei, diese faszinierenden Charaktere zum Leben zu erwecken.
Die Musik von Nino Rota ist ein weiterer Grund, warum Der Pate so unvergesslich ist. Der ikonische Soundtrack ist von Anfang bis Ende mitreißend und trägt zur Atmosphäre des Films bei. Man kann sich die berühmte Hochzeitssequenz ohne Rotas eindringliche Melodie kaum vorstellen.
Die Kulissen und Kostüme sind bis ins kleinste Detail authentisch und lassen uns in die Welt der Mafia im New York der 1940er und 1950er Jahre eintauchen. Die dunklen Straßen, die eleganten Anzüge, die rauchgefüllten Hinterzimmer - all das trägt zur Magie des Films bei.
Der Pate ist nicht einfach nur ein Film, er ist ein Meisterwerk, das die Essenz menschlicher Beziehungen, Macht und Moral in sich trägt. Er ist zeitlos und universell und wird auch noch in vielen Generationen faszinieren. Dieser Film ist nicht nur Unterhaltung, sondern eine Erfahrung, die man nicht vergisst. Wenn Sie einen der größten Filme aller Zeiten erleben möchten, dann ist Der Pate ein absolutes Muss.
Let us begin with the plot. THE GODFATHER breaks free from all stereo-types. It is not a traditional "mob" movie in the sense that it does not rely on violence to energize an otherwise predictable and pedestrian plot. This film, while quite violent at times, does not dwell on violence. Instead, we see the true life of the mafia: a world run largely by businessmen in closed meetings. Vito Corleone (Marlon Brando) is an aging Don of the Corleone family. He has spent his entire life building up the family from the humblest of beginnings. Now, in his old age, the Don is failing to keep up with the tides of change and his life is threatened for it. As the Don's control begins to fade, someone from the family must step forward and "take over the family business." Two mean step forward: the eldest son, Sonny Corleone (James Caan) and the family consigliere, Tom Hagen (Robert Duvall). But for all his enthusiasm, Sonny is hot-headed and ill-fit to lead. He lacks the patience, understanding, and "reasonableness" of his father. And Tom, while close to the family, is not blood and is, perhaps, too much like the old Don to move the family forward in the twentieth-century.
As it turns out, the only member of the family capable of leadership is the youngest son, Michael Corleone (Al Pacino). Ironically, Michael is the favored son--someone the old Don had plans for and the son who could finally break free of the family business and lead a normal life. Michael is reluctant to have anything to do with his family's business affairs. At the outset of the film, he does not associate himself with the family, he is in love with a woman he hopes to spend his life with, and proclaims himself to be "nothing like his father." Of course, the tragedy of the series lies, in part, in watching how good men, like Vito and Michael Corleone, become evil men through a series of little compromises.
The acting in this film, as all reviewers agree, is superb. Brando's performance as Vito Corleone is often said to be the greatest of his career. Brando manages to breathe life and complexity into the old Don. Whereas many "mafia" films rely on stereotypes and cardboard characters, Vito is someone we would love to have as our grandfather. He is kind, sensible, patient, and wise. It just so happens that he is also, at times, ruthless in his business affairs. Hats off to Brando for being able to convey that complexity. I could go on about the excellence of the supporting cast, but Al Pacino really deserves our attention here. Pacino's performance of Michael Corleone is widely regarded as one of the greatest film performances of all time. What strikes me about this film every time I watch it is the degree of character movement and development that takes place during its run time. At the beginning, we see a Michael who is somewhat shy and reluctant. We see that same Michael become saddened and outraged when his father's life is threatened, and we see him coolly and confidently transition into his role as Don, effortlessly and ruthlessly establishing his position in one swift blow. Pacino manages to make his movement legitimate and believable. We feel that time is passing and the years are changing Michael--all within the confines of a three-hour film. That's incredible and Pacino deserves more credit for it than he was given at the time of the movie's release.
Finally, in addition to the great screenplay and terrific acting, Francis Ford Coppola shines in this film. The film has beautiful direction, beautiful cinematography, wonderful pacing, great lighting...the list goes on. THE GODFATHER gets everything right.
You cannot go wrong with THE GODFATHER, particularly at the ridiculously low price you can obtain it for. The new edition is beautifully done and will be an instant favorite in your film collection.