ブラック・レイン 劇場公開15周年記念ジャケット [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
DVD
"もう一度試してください。" | デジタルリマスター版 | ¥1,059 | ¥250 |
DVD
"もう一度試してください。" | デジタルリマスター版(初回限定) | ¥4,000 | ¥101 |
DVD
"もう一度試してください。" | 通常版 |
—
| — | ¥1,200 |
DVD
"もう一度試してください。" | デジタルリマスター版 |
—
| — | ¥142 |
DVD
"もう一度試してください。" | デジタルリマスター版 |
—
| — | ¥846 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
フォーマット | ドルビー, 色, レターボックス化 |
コントリビュータ | 内田裕也, マイケル・ダグラス, リドリー・スコット, 松田優作, 高倉健, アンディ・ガルシア |
言語 | 英語 |
稼働時間 | 2 時間 5 分 |
この商品を見た後にお客様が購入した商品
商品の説明
商品紹介
劇場公開そして松田優作没後15周年を記念して、日本オリジナルブックケース、ミニ・フォトブックを封入した劇場公開15周年記念ジャケットで登場!
NYで起きた殺人事件の犯人佐藤を逮捕したニックとチャーリーは、大阪へ護送中に佐藤を取り逃がしてしまう…。高倉健、松田優作はじめ日本のスター出演が話題を集めたアクション巨編。
※限定品につき、数に限りがございますので、ご注文はお早めに。
【映像特典】
オリジナル劇場予告編
《監督》 リドリー・スコット
《出演》 マイケル・ダグラス、高倉健、松田優作
Amazonより
ニューヨークの刑事ニックは、白昼のレストランで日本人のヤクザの殺害現場に遭遇する。犯人の佐藤を逮捕し、日本へ護送するが、途中で逃亡されてしまう。ニックは日本にとどまり、佐藤を追っていく。
リドリー・スコット監督が独特の映像美で、大阪を舞台に描くハードボイルドな世界。特筆すべきは、狂気をはらんだ殺し屋の佐藤を演じる松田優作の鬼気迫る演技。惜しくもこの映画が遺作となってしまったが、リドリー・スコットに絶賛されたという彼の圧倒的な存在感は、忘れられない強烈な印象を残す。マイケル・ダグラス演じるニックは逮捕者の金を盗んだ過去があり、決してクリーンな刑事ではない。二ックとは対照的に規律を重んじる実直な日本人警部補を高倉健が演じ、対立しながらも良き相棒となっていく2人の友情も見どころである。(星乃つづり)
レビュー
製作: スタンリー・R.ジャッフェ/シェリー・ランシング 監督: リドリー・スコット 脚本: クレイグ・ボロティン/ウォーレン・ルイス 撮影: ヤン・デ・ボン 音楽: ハンス・ジマー 出演: マイケル・ダグラス/高倉健/アンディ・ガルシア/松田優作
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- 言語 : 英語
- 梱包サイズ : 19.4 x 13.8 x 1.4 cm; 181.44 g
- EAN : 4988113815550
- 監督 : リドリー・スコット
- メディア形式 : ドルビー, 色, レターボックス化
- 時間 : 2 時間 5 分
- 発売日 : 2004/10/22
- 出演 : マイケル・ダグラス, 高倉健, 松田優作, アンディ・ガルシア, 内田裕也
- 字幕: : 日本語, 英語
- 販売元 : パラマウント・ホーム・エンタテインメント・ジャパン
- ASIN : B0002V7U5K
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 232,596位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 1,365位外国の犯罪・ギャング映画
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
何度も見ています、昔は松田優作おっかねえ・・・という印象でしたが自分の年齢とともに終盤の神山繁と高倉健のニッコリがほんといい表情していて大好きなシーンです。
逆にサソリ旗は当時見ても今見てもなんだコレwwって印象
やっぱり松田優作が主役のマイケルダグラスと健さんを食ってる映画です。
健さんの役は、健さんじゃなくても良いのではと思って観てましたけど、最後の空港のシーンを観ると、やっぱり健さんでなくてはダメって思います。
優作さんと健さんを観るだけでも、充分価値ありますよ。
監督のリドリー・スコットは、「エイリアン」や
「ブレードランナー」を手掛けた巨匠である。
大阪を舞台に日米の刑事(高倉健/マイケル・ダグラス)と
ヤクザ(松田優作)が、縦横無尽の追跡劇を展開する。
なお、松田優作はこの時、既に癌の末期であり、
その演技はまさに鬼気迫るものがある。
リドリー・スコットは彼に次作出演のオファーも
していたらしく、癌さえ無ければ松田優作の
ハリウッドデビュー作となったかも知れない。
また、1980年代の大阪と言えば、東京に一歩遅れて
都市の現代化が成されて行く黎明期/過渡期であり、
その混沌が物語のイメージと絶妙にマッチしている。
ある意味、大阪史における貴重な映像資料かも知れない。
やはり演出や美術が独特で観ていて飽きない。
あと音楽も作品にとてもハマっていてとても良かった。
出ている俳優も高倉健をはじめ錚々たる顔ぶれ。
他の国からのトップレビュー
Several have bashed the Blu-ray treatment, and I'm not saying I haven't seen better, but I've seen worse, and this is far from them. The picture, to me, is clear as I've seen it, and reflecting back on the many versions over the years, its the best I would imagine would could expect, from a shot-on-film movie from the 80s. Considering the source material, its pretty amazingly sharp, with details popping out that I hadn't noticed over the course of many, many viewings. The copter-pan as they fly into Japan, overlooking the hazy industrial setting looks vibrant saturated, and it never took on that life the 30+ times I had seen it before.
The DTS track is nice, although inconsistent - music booms and various action scenes pop out, but slower paced dialogue drops back a bit too much, level-wise. I watched it on a solid surround system, and it required some adjustment to either hear the voices or not get blown out of your seat by various sound effects. The Dolby 5.1 is fine overall, but has nowhere near the weight of the DTS track.
Parts of the movie hold up over the many years, and to say they don't make em like they used to would be accurate. The gritty earnestness of a movie like this is what made pre-CGI movies so special, and classics that, frankly, won't be produced again. Fantastic film, and great to own it on such a remarkable media.
Nick and Charlie have their first encounter with an upcoming Yakuza member Sato played by Yusaku Matsuda in a resturaunt. He plays a very good villian. Sato and his henchmen interrupt a deal going on. The detectives just happen to be relaxing at that same resturaunt. Nick and Charlie soon go after Sato. They end up capturing him but not too easily.
At this point the movie changes completly with how the main characters have to deal with anything. All what happend before was only 20 minutes in New York. They are requested to transport Sato as prisoner back to Japan.
Unfortunately Sato makes a very tricky escape and eludes the two detectives. They are brought before the police chief of that area of Japan. They argue with the chief to finaly be allowed to stay as observers to finding Sato. Even though they are supposed to be observers only, Nick and Charlie think otherwise.
The two detectives ways of doing things clash with the japanese poilce, especially their assigned escort Masahiro played by Ken Takakura. If anything his real purpose is to make sure they stay out of their police departments way. Nick and Charlie are quickly aware of this. Nick and Masahiro really do not get along. Nick and Masahiro do things totally opposite so they clash. It makes for good conflict in an already awkward situation.
Charlie is the one who actually tries to get Nick and Masahiro to get along better, which is a difficult task best. As the two detectives get closer to finding Sato, the more trouble they find themselves in. The action really goes up as this happens. Sato has his own plans with them. There's quite a bit of drama in between action points, which I like. You really find out what these 3 characters are all about.
This movie is my favorite cop movie, it just does things much differently. There's some very good action that mixes the drama very well.
The story changes quite alot, it's hard to predict sometimes what will happen as opposed to most others. So this movie should definetly be seen.