恋愛適齢期 [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
フォーマット | ドルビー, ワイドスクリーン, 色 |
コントリビュータ | アマンダ・ピート, ナンシー・メイヤーズ, ポール・マイケル・グレイザー, フランシス・マクドーマンド, キアヌ・リーブス, ジャック・ニコルソン, ダイアン・キートン, ジョン・ファブロー |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 9 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
商品紹介
【映像特典】
●”ロマンチックな適齢期”
●ハンプトン・ハウス・ツアー
●未公開シーン
【音声特典】
●監督ナンシー・メイヤーズとジャック・ニコルソンによる音声解説
●監督ナンシー・メイヤーズとダイアン・キートン他による音声解説
《監督・脚本》 ナンシー・メイヤーズ
《出演》 ジャック・ニコルソン ダイアン・キートン キアヌ・リーブス フランシス・マクドーマンド アマンダ・ピート ジョン・ファブロー
Amazonより
若い女が大好きな60過ぎの富豪ハリーは、恋人マリンの別荘で倒れ、母親エリカに介抱される。彼女は劇作家として成功をおさめ、この別荘で新作を執筆中。離婚後、気ままな生活を送ってきたエリカは、傍若無人な振る舞いをするハリーに少々困り気味だったが、次第に気があうようになる。そんなとき、彼女はハリーが通う病院で知り合った、20歳年下の医師ジュリアンにひとめぼれされる。
さすが名優ジャック・ニコルソンとダイアン・キートン。熟年の恋を軽妙なユーモアで見せていく。60歳過ぎていても、若い子と変わらないときめきとパッションを感じさせる恋愛模様は、女も男も、気持ち次第で一生現役でいられると思わせてくれるのがウレシイ。エリカが若い医師に惚れられるのはいきすぎ?と思わなくもないが、スマートにかわすキートンを見ていると、それも納得と思わせる。熟年女性の知性とユーモアと色気をあますところなく魅せたキートンは圧巻だ。若い医師を演じる『マトリックス』のキアヌ・リーブスもひさびさにさわやかな魅力を振りまき好感度大。監督は『プライベート・ベンジャミン』のナンシー・メイヤーズ。(斎藤 香)
レビュー
製作・監督・脚本: ナンシー・メイヤーズ 製作: ブルース・A.ブロック 撮影: ミヒャエル・バルハウス 音楽: ハンス・ジマー 出演: ジャック・ニコルソン/ダイアン・キートン/キアヌ・リーヴス/フランシス・マクドーマンド/アマンダ・ピート/ジョン・ファブロー 声の出演: 勝部演之/松岡洋子/山野井仁/藤生聖子/加藤ゆう子/桜井敏治
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83.16 g
- EAN : 4988135546777
- 監督 : ナンシー・メイヤーズ
- メディア形式 : ドルビー, ワイドスクリーン, 色
- 時間 : 2 時間 9 分
- 発売日 : 2004/11/12
- 出演 : ジャック・ニコルソン, ダイアン・キートン, キアヌ・リーブス, フランシス・マクドーマンド, アマンダ・ピート
- 字幕: : 日本語, 英語
- 言語 : 英語 (Dolby Digital 5.1), 日本語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : ワーナー・ホーム・ビデオ
- ASIN : B0002XG8M4
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 69,079位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 189位外国のラブコメディ映画
- - 1,099位外国のラブロマンス映画
- - 6,329位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
予想以上の良作で、とても幸せな気持ちになれました。 どうも有難うございました。
一人で落ち込んでしまう夜にワインと美味しい料理をお供に見ています。
笑える描写と素直に生きることを教えてくれる素敵な作品です!
そしてラストシーンも、一応はハッピーエンドなのですが、予断を許さない(先行きがあまり見えない)ところもほろにがな大人のラブコメディです(アメリカのフランス映画という感じ)。
お勧めは、もともとの音声(英語)にして、字幕で観ることです。吹き替えだとダイアン・キートンの役柄のせりふ回しが(特に泣くところなど)ちょっとオーバーすぎて興ざめでした。
若い人には刺激がなく退屈するかもしれませんw 自分も30代40代になった時にもう一度見てみたい気がします!
他の国からのトップレビュー
Oui j’ai bien reçu « tout peu arriver en français «
J’ai fait espagnol en 2 ème langue et je connais ce film par cœur ( et je l’adore)
Mais ce sera plus agréable dans ma langue marternelle.
Bravo Ghispeed et Amazon
À la prochaine fois
Geneviève Girard
There's nothing particularly surprising about this film due to its own description; because of this, the way in which the characters are introduced to one another ultimately does not matter since the audience knows about the inevitable conclusion. Despite that, this movie opens and makes a strong point of highlighting the differences each character has from one another and ultimately creates a giant gap of metaphorical space that must eventually be removed. This seems nearly impossible at first and comes to fruition over the course of scenes where the pace varies meticulously and in an unpredictable manner. As a result, viewers can be assured that the experience of watching ‘Something’s Gotta Give’ is refreshing as opposed to monotonous and alluring as opposed to boring.
I sincerely would like to know whose idea it was to cast both Nicholson in Reeves as potential intimate partners in this film; their natural dispositions make them inevitable foils to one another and this is ultimately an expected and perhaps even inescapable source of conflict. Reeves is bright eyed and simmering with ambition whereas Nicholson Is intimidating and rather cynical at his core. This conflict never overtly manifests or shows itself as jealousy, but this unconsciously prepares the viewer to extensively examine the relationship they have with Erica over the course of the entire story.
It would be fair to compare the story to the one portrayed in ‘The Notebook’, but the raw authenticity of the characters separates this one from what is often shown as the ‘picture perfect’ - most often too perfect- example of a relationship. Harry is distinguishably neglectful when considering how his thoughts and/or behaviors might affect other people, and he isn't the best “reading the room”. Marin is so beautiful in that her obvious creativity as a writer makes her exceptionally sensitive and also sometimes makes her all the more insecure. At the end of the day this isn’t a film that encourages us to love blindly but is in fact the opposite: this movie encourages us to love with our eyes completely wide open to any opportunities and blemishes that can potentially make themselves known to us.
A particular amount of charm is maintained by the various ways in which the tone changes over the course of this film. The humor is at times self-deprecating and encompases the awkward way in which our two lovebirds eventually find ways to relate to another; They laugh at one another while simultaneously acknowledging their own shortcomings. Scenes that some might describe as sleazy still manage to have a particular amount of class that somehow always makes itself known.
Don't get the wrong impression here - the plot is ultimately rather unoriginal and may make some people bored out of their skulls.
It's nothing to write home about, but it's a healthy dose of hilarity and sincerity: Can we really ask for more?
I would recommend